۹۴/۰۱/۱۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

یادداشت علیرضا پناهیان به مناسبت روز جمهوری اسلام/"جمهوری اسلامی، شاخۀ ایرانی «انقلاب جهانی اسلام»

  • PDF: دریافت [A5 | A4]

نهال «جمهوری اسلامی» شاخۀ ایرانی شجرۀ طیبۀ انقلاب جهانی اسلام است که تاریخی به قدمت و عظمت اسلام دارد. انقلابی که سرآغازش از مکۀ مکرمه بود و ... اخیراً اقتدار مظلومان در مقابل ظالمان یکی دیگر از جلوه‌ها و جوانه‌هایش است که امروز بیش از هرکجا در یمن سر از خاک برآورده.../ ثانیا... آنهایی که انقلاب را نوعی شلوغ کردن تصور می‌کنند، طبیعتاً ترجیح می‌دهند قانون‌گذاران و مجریان قانون کمی ضد انقلاب باشند و به منطق ضدانقلاب‌ها در ادارۀ جامعه حق می‌دهند...

حجت الاسلام پناهیان به مناسبت دوازدهم فروردین‌ماه-روز جمهوری اسلامی ایران- یادداشتی در پایگاه اطلاع‌رسانی بیان معنوی منتشر کرد. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی، شاخۀ ایرانی «انقلاب جهانی اسلام»

سال‌روز نهادینه شدن نهالی از انقلاب جهانی اسلام در ایران مبارک باد. نهال «جمهوری اسلامی» شاخۀ ایرانی شجرۀ طیبۀ انقلاب جهانی اسلام است که تاریخی به قدمت و عظمت اسلام دارد. انقلابی که سرآغازش از مکۀ مکرمه بود و مقدماتش را تمام انبیاء فراهم کرده بودند. بذر شجرۀ طیبۀ «انقلاب اسلامی» در کنار چشمۀ زمزم به دستان پاک پیامبر اکرم(ص) کاشته شد. در مکه آن را سرکوب کردند، از مدینه سربرآورد. در مدینه مظلوم واقع شد و در کوفه به اقتدار رسید. در کوفه با ناجوانمردی خواستند آن را به خاک بسپارند، در کربلا قیام کرد. در عاشورا آن را به خاک و خون کشاندند تا نابودش کنند، ریشه‌های خود را در دل زمین گستراند و جاودانه شد؛ تا در زمان ما جلوه‌گر گشت و 22بهمن57 سرزمین ما را رویاند. ما از این شجرۀ تنومند طیبه که در جان جامعۀ ما سر از خاک تاریخ بیرون زده بود، شاخه‌ای با نام «جمهوری اسلامی ایران» دریافت کردیم و آن را به مثابه نهالی نهادینه کردیم که زیر سایۀ آن زندگی کنیم.

پس اولاً بهتر است به‌جای آنکه انقلاب اسلامی را متعلق به خودمان بدانیم، خود را به آن متعلق بدانیم. امام در این باره می‌فرمودند: «همه ما در پناه اسلام هر چه داریم هست. ما چیزى نیستیم خودمان، هرچه هست اسلام است. و ما در پناه اسلام اگر چیزى باشیم، هستیم»(صحیفه امام/9/477). از همان اول معلوم بود که این انقلاب ریشه در تاریخ دارد و سرشاخه‌هایش نیز در حصار مرزهای ما باقی نخواهد ماند؛ شعارهایش جهانی بود و ریشه‌هایش در تمام تاریخ و خاک منطقه امتداد داشت. سال‌ها بر تنۀ آن کوبیدند تا آن را قطع کنند و شاخ و برگ‌های آن را بشکنند، که سایه‌اش به همسایه‌ها نرسد، اما هم‌اکنون می بینیم شاخسارهایش بر تمام منطقه سایه افکنده و میوه‌هایش را به تمام مردم منطقه رسانده است. به تعبیر بهتر، نهال‌های نو و مقاومی در هرمنطقه از ریشه‌های خود رویانده است. مقاومت یکی از ثمرات این انقلاب است، بیداری اسلامی یکی دیگر. اخیراً اقتدار مظلومان در مقابل ظالمان یکی دیگر از جلوه‌ها و جوانه‌های آن است که امروز بیش از هرکجا در یمن سر از خاک برآورده است. این انقلاب، جهانی خواهد شد چون ریشه‌هایش در خاک و سرشت آدمیان در سرتاسر عالم وجود دارد و منطقۀ اسلامی ما به نهالستانی برای صدور شاخه‌های آن به جهان مبدل خواهد شد. و روزی خواهد رسید که تمام انقلابیون را به مکه یعنی زادگاه اولی این انقلاب فرا بخوانند، شاید مردم انقلابی یمن برای حضور در مکه آماده می‌شوند.

ثانیاً باید بدانیم نظام ما تا زمانی حیات دارد که از اصل خود یعنی «انقلاب اسلامی» جدا نشود. جمهوری اسلامی تا هرکجا در رفتارها و ساختارهای خود، انقلاب را نهادینه کرده، موفق بوده و هرکجا مانند تمام نظام‌های غیرانقلابی به سوی ارزش‌های غیراسلامی حرکت کرده است، مانند دیگر نظام‌های غیرانسانی جهان، ناکام مانده است. بعضی می‌پندارند انقلاب قابل نهادینه شدن نیست و آن را یک وسیلۀ سیال و گذرا تلقی می‌کنند که نمی‌شود در ساختارهای باثبات اجتماعی حفظ شود. آنها نگاهی سطحی به انقلاب دارند و انقلاب را نوعی شلوغ کردن تصور می‌کنند؛ نه تحول در نظام ارزش‌های یک جامعه که باید بر اساس آن ساختارهای جامعه را شکل داد. آنها یا ذهن خود را محدود به انواع اندکی از نهادها و ساختارهای اجتماعی کرده‌اند و خود را از تفکر و خلاقیت بازداشته‌اند و یا مرعوب هیمنۀ پوشالی تمدن غرب شده‌اند و تا تمدن غرب مضمحل نشود به خود نمی‌آیند. غافل از اینکه فلسفۀ جمهوری اسلامی نهادینه کردن اسلام انقلابی در جامعه است.

آنهایی که انقلاب را به شورش ترجمه و تفسیر می‌کنند، طبیعتاً ترجیح می‌دهند قانون‌گذاران و مجریان قانون کمی ضد انقلاب باشند. این نگاه به انقلاب در برخی از انقلابیون قدیم رواج یافته است. آنها تصور می‌کنند انقلاب برای به هم ریختن نظام ستم‌شاهی خوب بود نه برای بنیان‌گذاری «ثبات اجتماعی». آنها لازمۀ عقلانیت را در غیرانقلابی بودن می‌دانند و به منطق ضدانقلاب‌ها در ادارۀ جامعه حق می‌دهند. غافل از اینکه رژیم ستم‌شاهی چیزی جز نتیجۀ همین عقلانیت پوشالی که غربی‌ها ادعا می‌کنند نبود. امروز تمام غرب‌زده‌ها که اندیشه‌هایشان تاول زده باید به جنایت‌های غرب علیه بشریت بیشتر نگاه کنند، تا شاید بفهمند ریشۀ این‌همه جنایت کجاست. آیا عقلانیت قلابی که مقابل ارزش‌های انقلابی است منشأ این‌همه جنایت نیست؟ آیا نتیجۀ دمکراسی و حقوق بشر این‌همه جنایت در حق بشریت نشده است؟ نکند آنها معتقدند غرب نتوانسته است شعارهای دمکراسی و حقوق بشر را به‌خوبی پیاده کند؟ این تصور را در اول انقلاب هم، آنهایی که شیفتۀ مارکسیسم بودند، داشتند. وقتی از مشکلات و جنایت‌های کشورهای کمونیستی می‌گفتیم، می‌گفتند آنها نتوانسته‌اند به‌خوبی مارکسیسم را پیاده کنند. غربی‌ها کجای دمکراسی و حقوق بشر را به‌خوبی اجرا نکرده‌اند که این‌همه جنایت و آدم‌کشی را رواج می‌دهند و روا می‌دانند؟ آیا درک این حقیقت دشوار است که این شعارها از اساس فریبا بوده‌اند و خدعه‌ای برای چپاول ملت‌ها بوده‌اند؟

باید حقانیت شعارهای انقلاب را در ساختارهای جمهوری اسلامی به اثبات رساند تا جهان از تصور تک‌راهه بودن حرکت بشر در مسیر بیراهه‌ای که ساخته‌اند نجات پیدا کند. «جمهوری اسلامی» اساساً یک نهاد انقلابی است و این کافی نیست که کارگزاران نظام اعم از قانون‌نویسان و مجریان قانون تنها به انقلاب 57 معتقد باشند ولی در طراحی نظامات فرهنگی، اجتماعی و حقوقی به دست دشمنان انقلاب نگاه کنند.

علیرضا پناهیان

12 /1 / 94

نظرات

 یکی ازدلایل نگاه به فلسفه غرب نداشتن سوادرسانه ای وسانسورغرب است.غربی ها متوجه شده اند که تنها دیدگاهی که میتواند با انها مبارزه کند وشکست بدهدانقلاب اسلامی است.بخاطرهمین باهمه توان با گسترش ان مبارزه میکنندورسانه یکی ازقدرتمندترین سلاح هایی است که متاسفانه توانسته سرعت گسترش انقلاب اسلامی راکاهش بدهد.

تنها راه جلوگیری ازنفوذ فرهنگ غرب وگسترش انقلاب:

بالابردن سطح سوادرسانه ای، استفاده بیشتروتخصصی تر ازرسانه،برای مردم تشنه آزادی ومبارزه علیه دسیسه های رسانه ای مخالفان انقلاب می باشد

دقیقا هرچه هست اسلام است و ما همه ذیل اسلام است که معنا پیدا میکنیم

توجه به این نکته وقتی حائز اهمیت میشود که جریانی به سردمداری آقای امید دانا بیشتر و پیشتر بر ایرانی بودن این انقلاب تأکید میکنند،لذا لازم است استاد در این زمینه روشنگری کنند

تجربه زندگی در غرب به من نشان داد که تمام تلاش انسانهای جامعه برای برآوردن نیازهای جسمانی است و سرکردگان غرب برای سوق دادن افراد جامعه به نفمیدن و دور شدن از حقیقت زندگی برآوردن همین خواسته های جسمانی آن هاست. و چه قدر انقلاب ایران و اهداف این جامعه شیعی برای تحقق بالاترین آرمان بشریت با این جامعه مندرس غرب فاصله دارد. اینجا افراد عمق ندارند چیزی که بارها و بارها احساس کردم اما تفکر شیعی عمق دارد حرف دارد.

آقای پناهیان عزیز حرف های شما برای من به مثابه گوهری است که بر قلب و جانم می نشیند به امید روزی که تمام ابنا بشریت از خواب غفلت و پوچی برخیزند و بازگشت به حقیقت فطرت خود را جشن گیرند.

خداوند استاد و همه پیروان اسلام ناب محمدی رو حفظ کنه

ولی پس از ۴۰ سال پس از انقلاب ۵۷ چه خوب بود که ساختارهای اسلامی متناسب با عصر ما طراحی و پایه گذاری شده بود تا مجریان غیر اسلامی نمیتوانستند حاکم باشند و رضایت مردمی هم بدست می آمد

الحمدلله که خداوند برخی سخنان جبهه ی حق را به زبان شما و از طریق شما به گوش جهانیان بیدار دل می رساند.

انشالله که مقدمه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان باشد به زودی .

انشالله 

هم محتوای بسیار ارزشمندی داشت

هم خیلی زیبا نگاه کرده بودند

هم از لحاظ ادبی فوق العاده بود

۱۲ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۹ سید برزو حسینی

سلام بسیار خوب وعالی بود فقط میتونم بگم خدا را شکر وسر ب سجده گذاشتم وخدا راشکر کردم وب اینده بیشتر امیدوار شدم انشاالله گامهای بعدی محکمتر بر داشته شود صلوات

۱۲ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۵ خاک پای رهبر عزیز

تمام مشکلاتی که چه دشمنان خارجی و چه منافقین داخلی بر سر راه جمهوری اسلامی درست کرده اند باعث تقویت و رشد این نظام مقدس شده است و چه خوب گفت که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. به امید ظهور که ان شاء الله واقعا نزدیک است

بسیار عالی استاد خدا حفظتان کند

با سلام خدمت استاد پناهیان عزیز و مجموعه خوب بیان معنوی از همه شما عزیزان تشکر می کنم من هر روز کانال شما را پیگیری می کنم. 

با سلام خدمت استاد پناهیان عزیز و مجموعه خوب بیان معنوی از همه شما عزیزان تشکر می کنم من هر روز کانال شما را پیگیری می کنم. 

۱۳ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۴۶ سید نورالدین میرعبدالهی
سلام علیکم
فقط خدا را شاکریم از اینکه در این زمانه افرادی وجودی دارند که به درستی فلسفه نظام جمهوری اسلامی را تبیین نمایند و
ا ولویت اول برای به اثبات رساندن حقانیت شعار های انقلاب  به وسیله ساختار جمهوری اسلامی «    اصلاح سیستم بانکی  »    میباشد.
با سلام . بسیار عالی و مفید 
۱۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۹ هادی جعفرپوریان
خدای متعال حافظ استاد پناهیان باشد.
واقعا حظ بردم. ان شاءالله شاگرد خوبی باشم برای استاد و سرباز خوبی برای اسلام عزیز.
سلام ورحمت خدا برشما.مثل همیشه پر باروعالی. هر روز صبح منتظر پیامها وکلیپ های سخنرا۵۲۱۷۸یتان هستم.
۱۳ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۴ مژگان کلانتری
با سلام مثل همیشه عالی بود وامید دهنده وپویا وراهبر ودست گیرنده خداقوت
صوت 13 فروردین در رواق امام خمینی را بگذارید خواهشا که قسمتی از اقتصاد هم حاج اقا صحبت کردند. خیلی بهش احتیاج دارم
بسیار بسیار عالی بود.
یاداشت بسیار جالبی بود. دو نکته بسیار مهم داشت اولا" فاصله از اسلام = انحراف و تصور نادرست عدم توان ذات انقلاب به برقراری ثبات اجتماعی  نهایی در بعضی اشخاص و  حتی قلیلی از یاران اولیه انقلابی از نکات بسیار مهم بود.
دمت گرم،نفست به راه ،درباره ی ویژگی یارای امام زمان بیشتر بگو

قبلاً‌ هم سوالی از شما در مورد وظیفه فعلی مان پرسیدم اما اهمیت ندادید.

اگر برایتان مهم است؛

آیا در مورد آیه 75 سوره نساء وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا 

لازم نیست من نوعی کاری انجام دهم؟

آیا صدای منو می شنوید؟

سلام حاج آقا در مورد بیانیه لوزان چرا هیچ نظری نمیدن و فعالیتی نمی کنند؟؟؟؟
میشه لطفا تحلیلی هم راجع به آن خبری که از مقدمات ظهور آمده که شخصی در یمن قیام میکند که.... و احتمال تطبیقش با انصار الله یمن را بفرمایید. متشکر
۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۱۱ صرفا جهت اطلاع
«««آنهایی که انقلاب را به شورش ترجمه و تفسیر می‌کنند»»»

در لینک خبر زیر "بی بی سی فارسی" میگه:
"حوثی‌ها، که به فرقه زیدیه مذهب تشیع تعلق دارند، اعضای یک گروه شورشی اند که با نام انصارالله هم شناخته می‌شود."
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/01/150123_an_yemen_houthis

و در لینک خبر زیر هم "بی بی سی فارسی" میگه:
"به چه کسانی حوثی گفته می‌شود؟
به اعضای یک گروه شورشی که با نام "انصارالله" هم شناخته می‌شود حوثی می‌گویند."
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/03/150325_an_yemen_fightings

سلام و درود خدا بر پرچمدار مقدمه سازان ظهور حضرت صاحب الامر (عج)
آیا وقت آن نرسیده که ما هم در حمایت مستضعفانی چون مردم یمن،اقدام انقلابی کنیم؟
سلام استاد خدا قوت
 سلام                  فاطمی                   لطفا متن را  با دقت بخوانید    ابهامتان برطرف میشود             استاد نگفتند حق دارند            گفتند ترجیح میدهند        چون برخی از انقلابیون قدیمی انقلاب را به شورشی برای فرو پاشی رژیم شاهنشاهی   ترجمه کردند           نه بر پایی انقلاب اسلامی               
      انقلابی قدیمی               برابر               شورشی قدیمی 
                                                                        شورشی                    برابر                   ضد انقلاب اسلامی  
                                                                                                              پس ترجیح میدهند کمی ضد انقلاب باشند     
  
با سلام خدمت استاد بزرگوارم بابت این همه بینش و بصیرت و انتقال صحیح به مخاطبان سپاسگزارم
امیدوارم همواره راهنمایی های شما چراغ روشن در مقابل راه تاریک ما جوانان در عبور از دالان حوادث تاریخی و مهم پیش رو باشد

«و این کافی نیست که کارگزاران نظام اعم از قانون‌نویسان و مجریان قانون تنها به انقلاب 57 معتقد باشند ولی در طراحی نظامات فرهنگی، اجتماعی و حقوقی به دست دشمنان انقلاب نگاه کنند

بنده به عنوان یک آدم معمولی که کمتر از سه سال از منبرهای استاد پناهیان به قدر کمتر از بضاعت خودم بهره برده ام (یعنی در این باره از خودم گله مندم) فقط باید بگویم که خیلی خیلی خجالت آور و مایه سرافکندگی است که در نظام اسلامی مان مسئولان و نخبگانی داشته باشیم که در اینکه فقط اسلام است که مایه سعادت بشر است ذره ای تردید داشته باشند.
می شود فقط 5 دقیقه به این فکر کرد که چرا پس از ظهور، نوع انسان به اوج شکوفایی و سعادت می رسد؟
یعنی با وجود قرآن و عترت، ما به چیز دیگری هم نیاز داریم؟!
سلام
مطالب عمیق و کلیدی استاد حلقه های گمشده افکار ما را به یکدیگر میرساند.
 از یادداشت های فوق العاده استاد خداوند منان را سپاسگزاریم.
امیدوارم که خواص جامعه بیشتر از عوام جامعه این یادداشتها را مطالعه و تفکر کنند.

با سلام

خدا را شکر به دلیل وجود نعمت دانشمندان مهذب و به روز

استاد عزیز از جمله جاهایی که همیشه در مسایل اجتماعی و سیاسی دنبال یک نظر تعیین کننده میگردم فرمایشات حضرتعالی است. هر چند بعضی موقع سریع پیدا کردن ان سخت است و همیشه مثل یادداشتتان درباره یمن و روز 12 فروردین آسان نیست

خدا قوتتان بدهد

سلام علیکم... دولت عزیز خیلی خوب این روز رو بهمون تبریک گفت... با تشکر از همه دولتمردان
باسلام خدمت استاد پناهیان
بحث مهمی مطرح کردید بحث اهمیت توجه به دستاوردهای انفلاب و صدور آن و تعریف ماهیت انقلاب ما و تفاوت آن با انقلابهای دیگر و آثار آن در کشورهای اسلامی که باعث خشم وهابی ها شده و صعود الفیصل گفت: ایرانیها می خواهند انقلاب خود را صادر کنند.
و در داخل هم برخی پیامکه در واتساب و وایبر و... اقدام به تمسخر بحث دستاوردهای انقلاب کرده اند در نتیجه طرح این مباحث توسط شما و رسانه ها اگر با بیان روز گفته شود باعث روشنگری مورد نظر رهبری خواهد شد.
تشکر
سلام
عالی بود
نسخه pdf یادداشت را نمیگذارید؟
پاسخ:
سلام. گذاشته می شود.
ماشاء الله و لا حول ولا قوة الا بالله..
ممنون از این به روز بودن که باعث دلگرمی و سرافرازی هست استاد بزرگوار..
...ما چیزى نیستیم خودمان، هرچه هست اسلام است. و ما در پناه اسلام اگر چیزى باشیم، هستیم...
اما واااقعا درک نمی کنم این عبارت یعنی چی؟آنهایی که انقلاب را به شورش ترجمه و تفسیر می‌کنند، طبیعتاً ترجیح می‌دهند قانون‌گذاران و مجریان قانون کمی ضد انقلاب باشند...

 البته تحلیل جالبی بود و در عمل هم مشهود است ولی اینکه امثال بعضی انقلابیون قدیمی چطور به این نتیجه می رسند که حق دارند کمی!!!!!! ضد انقلاب باشند!!! واقعا برای ما قابل هضم نیست..خدا عاقبت همه را به خیر کند

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...