۹۷/۰۲/۲۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | بهترین دختر برای ازدواج کیه؟ به کدوم پسر میشه برای ازدواج اعتماد کرد؟

 

متن:

بهترین دختر برای ازدواج کیه؟ دختری که در خانه بابایش به مامانش محبّت کرده باشد و مامانش به بابایش تواضع کرده باشد. این دختر خانم، یک دختر خانم متعادلی است و الّا باید خودسازی کرده باشد تا متعادل بشود.

بهترین آقا پسر برای ازدواج کیه؟ آقا پسری که بابایش جلو چشمش به خانمش مهربان بوده. بابایی که به مامانش را آدم حساب نکرده این بچه بعید است پسر خوبی باشد ها! حالا ظاهرسازی می‌کند این گولش را نخور، بر می‌گردد به اصلش. و مامانش به بابایش تواضع کرده باشد.

 

نظرات

این حرف صرفا یک ادعاست و به نظرم استثناهاش اگر از خودش بیشتر نباشه کمتر نیست 

پس حتی نمیشه بهش بعنوان یک قاعده کلی نگاه کرد .چون قاعده کلی اینطور نباید باشه که استثناهاش بیش از خودش باشه 

 

سلام...بعضی ها هم هستن که از رفتار های نادرست پدر و مادر عبرت گرفته و عکسش رو عمل میکنند...

سلام

واقعأ حرفای استاد و دوس دارم،خیلی چیزا تو زندکیم بهم یاد دادن

انشالله ک همه جوونا،ب زودی زود،با همون کسی ک ب صلاحشون هس و ب دلشونم میشینع ازدواج کنن

لطفأ  هر کسی ک پیام من و خوند،تو این روزا و شبای ماه مبارک،مخصوصأ شبای قدر پیش رو ،برام خیلییییییییییی دعاکن

 

التماس دعای فرج

سلام

به نظر من روابط پدر و مادر بسیار در آینده فرزندانشان تاثیرگذار است و فراری از آن نیست و خود پدر و مادرها هم متاثر از جامعه و خانواده خود بوده اند. من اگر در آینده نتوانم به دلایل فردی و اجتماعی و تربیتی و غیره نتوانم علی رغم تلاش بسیار، زندگی خود را اداره کنم این نشان از واقعیات جامعه ماست. مهم تلاش و امید و عبرت است. ارزش انسان به تقوای اوست نه به نتیجه ظاهری عملش. تقوا همان مقدار تلاش بر اساس میزان توانایی هر کسی است. کسی که پدر و مادر خوبی دارد و کمتر تلاش می کند پیش خدا از کسی که پدر و مادر معمولی دارد ولی تلاش بیشتری دارد، کمتر اجر می برد. خوشبختی هم فقط رابطه محبت آمیز در خانواده نیست بلکه اول رابط محبت آمیز بین خدا و بنده است.

یا سلامبه همه خوانندگان این متن و این نظر
بهتر نبود در کنار این نفی کلی و به تعبیری قاعده کلی، که بیانش از طرف آقای پناهیان می دونه اثر بسیار زیادی در طرد شدن بچه های طلاق بشه، یک اشاره کوچک هم به امکان وجود استثنا می شد؟؟؟؟!!!! کم بچه های طلاق انگ بهشون می چسبونن حالا با این صحبت ها وضعشون بدتر نمیشه و نگاه ها بهشون منفی تر نمی شه؟؟؟؟
با سلام - نمی خوام نظر استاد رو رد کنم ولی اگه بخوایم خیلی سخت گیری به خرج بدیم در مورد نوع رفتار پدر و مادر ها با یکدیگه آمار ازدواج میاد پایین چون خدا وکیلی کم خوانواده ای پیدا میشن که پدر و مادر حرمت هم رو نگه دارند و به هم محبت کنند - 
نکته دوم اینکه لوس کردن بچه ها هم مسئله مهمیه من دیدم خونواده هایی که با هم خوب بودند ولی بچه هاشون رو لوس و پر توقع بار آوردند این بچه ها همسران خوبی نمیشن 

با این اوصاف پسر یا دختری  که فرزند طلاق هست به درد ازدواج نمیخوره دیگه؟؟؟
پاسخ:
با سلام و تشکر،

۱. فرزند طلاق، اگر مادر خوبی داشته باشه، خلاف این کلیپ نیست. با توجه به اینکه بچه اصل تربیت را از مادر می‌گیرد.  به همین دلیل، کاملا ممکن است یک فرزند طلاق خیلی بهتر از یک فرزند غیر طلاق باشد. ممکن است در یک خانواده مادر رفتار درستی نداشته باشد ولی پدر تحمل کند، در اینصورت به هر حال مادر تاثیر منفی خودش را می‌گذارد.

۲. همه والدین، نقایصی دارند و والدین ایده‌آل به ندرت وجود دارند. انچه در این کلیپ گفته شده یک شاخص ارائه کرده طبق روایات. ما همچنین در روایات تاکید شده که پسر خوب پسری است که باتقوا باشد. خب حالا تقوا هم درجات دارد، که حد اعلایش اقای بهجت است. اگر دختری با پسری ازدواج نکرد به این دلیل که تقوای او در حد اقای بهجت نیست، باید بگوییم که رسول خدا باعث شد که یک پسر نتواند ازدواج کند.
یا در روایات داریم دختر خود را به فرد کاهل نماز یا پسر خود را به دختری که خانواده اصیلی ندارد ندهید، حالا اگر خانواده‌ای فرزندش را به چنین کسی نداد، باید از امام معصوم گله‌مند شویم؟
 
۳. اگر کسی مادری داشته که با رفتار نادرستش باعث شده که فرزندش آسیب‌هایی داشته باشد، ما نباید از یک متخصص انتظار داشته باشیم واقعیات را کتمان کند. این خلاف انسانیت و اخلاق و عقل است‌.

۴. همیشه اکثر قواعد کلی هستند و استثنائاتی دارند. وجود استثناء باعث نمیشود که قواعد کلی آموزش داده نشود. عدم اموزش قواعد کلی به جامعه لطمه جدی می‌زند. اما اگر ما قواعد درست را آموزش دهیم، به مرور والدین متوجه اهمیت رفتارشان در تربیت و آینده زندگی فرزتدشان می‌شوند و مسولانه‌تر رفتار می‌کنند و در نتیجه به مرور فرزندان بهتری در جامعه تربیت خواهند شد‌

۵.  ازدواج طبق روایات یک تقدیر است. بسیاری از اوقات ما فکر می‌کنیم که برخی عوامل ظاهری باعث شکل گرفتن یا نگرفتن یک ازدواج بوده، در حالیکه حقیقت قضیه این است که مقدر نبوده. بسیاری از خانواده‌ها فرزندشان را به یک پسر کاهل نماز داده‌اند، یا پسرشان را به دختری داده‌اند که خانواده اصیلی ندارد، در حالیکه این روایات را هم بارها شنیده‌اند.
۲۱ آذر ۹۷ ، ۱۹:۵۴ امید آشنایی
سلام آقای پناهیان.
استاد شما توی صحبت هایی که درمورد ازدواج بود همش میگین با خانواده ای وصلت کنید که پدر و مادر خوبی داشته باشن یا بابا ب مامان محبت کنه و مامانم ب بابا محبت کنه.
حرفتون درسته هااا . ولی من باهاش مشکل دارم . آخه من مادر و پدرم از هم جدا شدن .اصلا ندیدم که مامان بابام ب هم محبت کنن.ولی دلم خیلی پاکه.شبا نماز شب میخونم.ولی هروقت این سخنرانی تونو گوش میکنم گریم میگیره.
ی بارم درباره ی منی و مایی که رنگ محبت ندیدیم حرف بزنین.از من و مایی که فرزند طلاقیم و دلمون حسینیه حرف بزنین.شاید ما هم خوب باشیم.
پاسخ:
با سلام و تشکر

بسیاری از شرایط و ویژگی‌های ما دست خودمان نبوده است. از جمله قد و مقدار  زیبایی و... . انچه برای خداوند اهمیت دارد میزان تلاش ماست. لیس للانسان الا ما سعی.‌ اینکه ما چقدر بتوانیم خودمان را بهبود بدهیم. هرچقدر سعی ما ییشتر باشد، خداوند که عامل تعیین مقدرات ماست، طبق میزان سعی ما بهترین مقدرات را برای ما محقق می‌کند.‌

این ملاک‌هایی که گفته شد قواعد کلی است برای یک انتخاب صحیح . اما اگر کسی وضع و گذشته‌ی خوبی نداشته باشد، چه مقصر باشد و چه نباشد، اگر تلاش کند و خودش را تغییر دهد، خدایی که دلهای همه  به دست اوست، همه کار می‌تواند بکند.
تا اونجایی که از تقوا و خود سازی میفهمیم یعنی تربیت طبق موازین الهی ، پس دختر یا پسر اگر واقعن خودسازی کرده باشن بحثش با کسی که نکرده متفاوته .
 تقوا و خودسازی اتفاقن یه وجهش صبر و زهد و سختی کشیدن برای تصحیح شرایط اولیه ای هست که فرد در جامعه ، تاریخ ، خونواده و...برش تقدیر شده و اگه کسی برای خدا از این شرایط مقدر شده عبور کند و خلق خودش رو طبق موازین شرع تصحیح کنه در خودش ارزش آفریده
بنده خودم دیدم افرادی که در خونواده کج خلق بوده اند و‌ عبرت گرفته اند و کاملن عکس عمل میکنن
سلام
استاد تو سخنرانیتون به خودسازی دختر ها اشاره کردین ولی از خودسازی پسر ها حرفی نزدین
یعنی خودسازی در پسرها اثر نداره؟
سلام
من فقط یک نکته رو متذکر بشم که به نظرم دوستانمون ازش غافل شدن
عزیزان یک بار دیگه سخنرانی رو گوش بدین
حاج اقا فرمودن که چنین دختری یک شرایط متعادل داره
و در ادامه هم گفتن ک مگر اینکه خودسازی کرده باشه تا به تعادل برسه
این جمله رو عزیزان دقت نکرن

پس با این حرف مهر عدم تعادل به بقیه نزدن
بلکه فقط اشاره کردن که دختری یا پسری که خانوادشون چنین ویژگی رو داشته باشه یک مرحله جلوتر از بقیست
وگرنه چه بسا کسی ک این ویژگی رو نداشته باشه اما با خودسازی از اون هاهم جلو بزنه
اصلا قانع نشدم، شما باید این نکته رو مد نظر داشته باشید ک بچه ها ممکنه از رفتار بد والدینشون حتی درس هم بگیرن، مثلا کسیکه روابط درستی از والدینش یاد نگرفته میتونه و ب احتمال زیاد الگوش دین و احادیث میشن، مگه جوان سنت شکن نیست؟ یادمه تو یکی از سخنرانیهاتون گفتین کسیکه پدرشو از دست داده باید باور کنه امام زمان پدر امته و اینو من باور کردم، اقای پناهیان من از طرفدارای پروپاقرصتون هستم و این اولین باره میبینم بدون پشتوانه حدیثی مطلبیو عنوان میکنید، مگه حدیث نداریم ک هرانچه غیراز گفته اهل بیت باشه باطله، همه اینارو از خود شما یاد گرفتم..
با سلام و خسته نباشید
لطفا متن کلیپ های تصویری را هم بارگزاری کنید
جهت طراحی پوستر هایی با نام "راز ناز" برای کانال تربیتی نیاز داریم و به کارهامون سرعت می بخشه ...
@negahidobare
با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما ...

سلام وقت خوش 
استاد اولا ما از کجا بدونیم ک پدر ومادر فرد مورد نظر نواردی را ک شما میگین رو رعایت کردن یا نه 
دوما گناه من چیه ک پدر و مادر اونایی ک شما اشاره کردین رو رعایت نمیکنن و بنده مخالف سر سخت این رفتارشون هستم 
چیکار باید کرد
ممنون
حالا تکلیف ما چیه که تو خانواده امون اینجوری نبوده!؟
با عرض سلام و خسته نباشید.
استاد واقعا ممنون.
واقعا ممنون که با این سخنان گران بارتون فاتحه ی کسایی مث منو که خونشون اینجوری نبوده رو خوندید.
یه دیقه حرف زدید.
ولی رسما مهر "تو گزینه ی اصلا خوبی نیستی" رو به خیلیا زدید.
فک کنم خودتون تو یه زندگی رویایی بزرگ شدین.
خوبه ولی خیلیا این طوری نیستن.
اآقا میلاد هم بالا سواله خوبی پرسیدن.
من از کجا بفهمم که تو گذشته پدره به مادره محبت کرده و یا مادره به غروره مردش احترام گذاشته.

یاده این آهنگه می افتم.
همه چی آرومه، مشکلا...
سلام و ممنون
ما از کجا بفهمیم توی خونه افراد چه خبر بوده ؟!
چقدر احمقانه، ینی بچه های طلاق بعیده انسان باشن، پس کلا ایمان داشتن ب چ دردی میخوره، مگه ایمان انسانو نمیسازه
پس پیامبر خدا ک میفرمایند اگر خاستگار باتقوا و امانت دار بود بهش دختر بدید اشتباه کردن؟!!!
همینطوریش ماهواره ها دارن دختر و پسرارو از ازدواج میترسونن، شمام داری با اونا همسو میشی؟
پاسخ:
با سلام و تشکر،
خیر. یعنی بچه‌های طلاق اگر خودسازی نکرده باشند، طبیعتا اشکالات بیشتری نسبت به بقیه دارند.

۲. و این ارتباطی به میزان انسان بودن او ندارد. زیرا انسانیت هر کسی به میزان تلاشش است و همان میزان نزد خداوند مقرب میشود. نه به ویژگی‌هایی که به خودش ربطی ندارد. اگر کسی والدین خوبی داشت این امتیازی برای انسانیت او یا جایگاهش نزد خدا نمیشود، هرچند طبعا همسر بهتری است در این دنیا.

۳. در کتاب‌های متعدد، شرایط فراوانی بیان میشود که عملا همه آنها با هم ایده آل است. اولا غرض از این نکته ارایه یک معیار اصلی به جای صدها معیار بوده. ثانیا یک معیار صفر یا صد نیست. بلکه در انتخاب همسر به جای اینکه ملاک را کسی بگذاریم که پول بیشتری دارد، ملاک را کسی می‌گذاریم که والدینش رابطه بهتری با هم داشته اند. همچنین که وقتی در روایات گفته میشود همسری خوب است که  اخلاق و تقوا داشته باشد، منظور این نبوده که ففط حضرت زهرا س و امیرالمومنین ع که ازدواج کنند، بلکه منظور این است که در انتخاب بین گزینه‌های پیش رو، کسی را انتخاب کنید که تقوایش بیشتر است.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...