۹۷/۰۳/۲۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | دعای مخصوص کشورهای پیشرفته!

 

متن:

دعاخوان در دعای افتتاح باید نگاه و موضع اجتماعی خودش را معیّن بکند و در میانۀ مناجات و ذکر قشنگی که انسان با خدا دارد، در آن خلوت خودش می‌خواهد اشک بریزد، می‌خواهد عواطف خودش را به قلیان برساند و لذّت ببرد از رابطۀ عاطفی خودش و خدا، فرمودند این حرف‌ها را هم بزن. از مستکبران عالم برائت بجوی و همین که اعلام می‌کنی «یَضعُ المستکبرین»؛ ای خدایی که نابود می‌کنی مستکبران را، این خودش نوعی برائت است.

      استفاده از کلمۀ مستضعف و مستکبر، استفادۀ از کلمۀ...، کلماتی مثل جبّارین و ظالمین و هاربین و اینجور عبارت‌ها و درگیری با اینها در این دعا خیلی چشمگیر و زیباست. بعضی‌ها به مستکبرین از زاویۀ استکبار و ظلم نگاه نمی‌کنند. اینها خیلی آدم‌های جالبی هستند. مثلاً کاخ مستکبران را ببینند، هیچ ذهن‌شان نمی‌رود این‌طرف که این کاخ را بر خون چه کسانی ساختند. امکانات و پیشرفت ممالک مستکبر را ببینند، اصلاً ذهن‌شان به این سمت نمی‌رود که اینها چقدر غارت و چپاول کردند ملّت‌ها را، چقدر جنگ‌ها راه انداختند تا این رونق را به خودشان دادند؟ خیلی راحت بهشان پیش خودشان می‌گویند اینها کشورهای پیشرفته‌ای هستند.

افرادی که ظلم و ظالم و مظلوم را نمی‌بینند در عالم و فقط کاخ‌های برافراشته را می‌بینند و فقط برخی امکاناتی که آنها برای محیط خودشان ایجاد کردند را می‌بینند. الآن در جامعۀ ما نوعاً اینطور است. جوامع پیشرفته یعنی ظالمان. یا حتی نکتۀ بالاتر از این عرض کنم. بعضی‌ها ممکن است برخوردار باشند اما در اثر ظلم‌پذیری فرصتی پیدا کردند که برخی از مظاهر پیشرفت را داشته باشند. حاضر است کشورش مستعمره باشد، ملّت‌اش حقیر باشند، اما ماشین‌های خوبی تولید کند. این انسانیت این را اقتضا می‌کند؟ شرف انسانی اقتضا می‌کند اجازه می‌دهد ما در مقابل ظلم ظالمان سکوت کنیم برای اینکه چند صباحی خودمان راحت‌تر زندگی کنیم؟

       ما ان‌شاءالله بعد از ظهور پیشرفت خواهیم داشت. طبق روایات پیشرفتی بیست و پنج واحد که قبل از ظهور هر پیشرفتی هر چقدر پیشرفت زیاد شده باشد دو واحد است در مقابل آن بیست و پنج واحد. الآن کشورهای پیشرفتۀ دنیا پیشرفتی ندارند در صنعت و تکنولوژی. نسبت به آنچه که بعد از ظهور رخ خواهد داد. بعد از ظهور پیشرفت بدون ظلم، بدون جنایت و آدم‌کشی رخ خواهد داد. ولی الآن هر چه پیشرفت هست در تاریخ اروپا نگاه می‌کنید، در تاریخ آمریکا نگاه می‌کنید، جز با جنگ و خونریزی اینها پیشرفت نکردند.

این دعا به ما آموزش می‌دهد که شما اینجوری نگاه کنید. شما به مستکبران به عنوان مستکبر نگاه کنید. البته مستکبران همیشه برخوردارتر هستند. به مستضعفان به عنوان کسانی که بهشان ظلم شده و مظلوم هستند نگاه کنید.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...