۹۹/۰۶/۱۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | چرا اولین فرمانده ارتش توسط فرزندان مهندس بازرگان ترور شد؟

سخنان تکان‌دهنده‌ی قهرمانی که ایران را از تجزیه نجات داد، و با وجود مخالفت امام، توسط بازرگان برکنار و سپس توسط فرزندان عزیز او ترور شد...

شناسنامه

 

متن:

  حتماً هم برای شما سؤال پیش آمده که چرا اینقدر در طول تاریخ ولایت‌گریزی صورت گرفته و کار به ولایت‌ستیزی کشیده شده؟ که امشب شب عاشورا اوج ولایت‌ستیزی مردم است. حتماً سؤال برایتان پیش آمده چرا؟ چرا؟! مگر ولیّ خدا اخلاقش بد است؟ مگر ولیّ خدا سختگیر است؟ مگر اینها یک پدرکشتگی ذاتی با ولیّ خدا دارند؟ علی بن ابی‌طالب(ع) مگر مظهر عدل نبود؟ عدل به نفع فقرا مگر نبود و اکثر مردم در آن زمان مردم دچار فقر بودند؟ چرا ولایت تنها ماند؟ چرا؟
  خواهش می‌کنم خصوصاً از جوان‌ها خوب مطالعه کنند. رفقا یکی از رازهای مظلومیت ولایت همین موضوع مواسات است. انفاق است، زکات است، خمس است، پرداخت است. ولیّ جامعۀ دینی باید مقتدر باشد، نفوذ اجتماعی داشته باشد بتواند بسیج کند. در زمان امام‌زمان ارواحنا له الفداه این‌جوری بود. ولی امیرالمؤمنین پیچ شل‌کن داشت. اشعث یکی از این پیچ شل‌کن‌ها بود. پیچ شل‌کن‌ها در طول تاریخ کار را به جایی رساندند که مردم آمدند امام حسین را کشتند. من نمی‌خواهم جزء پیچ شل‌کن‌ها باشم. در زمان ما چند تا پیچ شل‌کن داریم؟
  می‌خواهم یک مثالی برایتان بزنم. اینجا خانۀ ارتش خانۀ سربازان حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداست. چند نفر توی جمع ما اطلاع داشتند از این خبری که می‌خواهم بدهم؟ همۀ کسانی که اطلاع دارند دستشان را بالا کنند می‌خواهم ببینم. اولین شهید ترور در جمهوری اسلامی شهید سپهبد قرنی از ارتش بود. ارتش اولین شهید ترور را داد، این افتخار ابدی است برای ارتش و ارتشیان. چند نفر می‌دانستند توی این جمع؟ چرا؟! چرا باید شهید سپهبد قرنی اینقدر غریب باشد؟ چون جریان لیبرالیزم غربزده او را به استعفا وادار کرد!
  آقای بازرگان خلاف سخن امام او را به استعفا وادار کرد و او که فرماندۀ ستاد ارتش بود بعد از استعفا خانه‌نشین شد و بعد ترور شد. اولین کسی که ترور شد و به قتل رسید. چرا؟ چون چهل سال موتور تبلیغاتی توی این کشور بیشتر دست غربزد‌ه‌ها و لیبرال‌‌های پر صدا و مدّعی است! آنها هیچ‌وقت خوش‌شان نمی‌آید شما قرنی را بالا ببرید! صد درصد این بچه‌ها باید سپهبد قرنی را بشناسند. چرا توی کتاب‌های آموزش و پرورش نیست؟ چرا؟
  سپهبد قرنی صدهزار مستشار! از ارتش خارج کرد. سپهبد قرنی نگذاشت ارتش فرو بپاشد. قبل از اینکه بحث سپاه و جنگ و دفاع مقدس بشود اسلحه‌ها را از بین مردم جمع کرد. پادگان‌ها را جمع کرد. همین آقای رئیس‌جمهور بعضی از قسمت‌های ارتش را می‌گفت باید منحل بشود. ایشان اولین کسی هست که سال‌های اول انقلاب ابرمردی بود که نگه داشت پادگان‌ها را. سپهبد قرنی اعلی الله مقامه الشریف، که وقتی ترور شد می‌خواستند توی بهشت زهرا ایشان را دفن کنند، می‌دانید امام چی گفت؟! فرمود ببرید قم حرم حضرت معصومه کنار حضرت آیت الله حائری مؤسس حوزۀ علمیۀ قم او را به خاک بسپارید! یک ارتشی بزرگ!
  پنج‌درصد از این جمعیت باید سپهبد قرنی را بشناسد؟ اسم کسانی که بزرگ‌ترین ظلم را به این نظام کردند جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان و بنی‌صدر به ما تحمیل شد. هفده هزار شهید ترور به‌خاطر شخص آقای بازرگان و طرز تفکّرش بود. اسمش می‌رود روی دیوار. این عدالت است؟
  ایشان یک نامۀ استعفا نوشت امام فرمود نخیر سر جای خودتان بمانید. آقای بازرگان چند روز بعد ایشان را دعوت کرد گفت استعفایت پذیرفته شده برو. رفت خانه کشتندش. پدر معنوی قاتلان قرنی عزیز مرحوم بازرگان تازه اسمش آمده روی دیوار. شورای شهر فتنه‌ای را ترتیب داده شورای شهر تهران، اسم بازرگان را بزند روی یکی از خیابان‌های شهر تهران، یک عده‌ای از بچه حزب‌اللهی‌ها گفتند می‌خواهیم برویم شلوغش کنیم اجازه ندهیم. گفتم نه نه نه! شلوغ نکنید. اینها می‌خواهند مظلوم‌نمایی کنند. بگذار اسم را بزنند ظالم‌نمایی بکنند. بعد شما بروید رقم شهدایی که تروریست‌ها توی این مملکت کشتند و آقای بازرگان می‌گفتند اینها فرزندان ما هستند، و امام هم می‌فرمود این تروریست‌ها فرزندان آقای بازرگان هستند. شما هم بروید بگویید. بگذارید این لکۀ ننگ تا ابد روی غربزده‌ها بماند.
  من چرا دارم مثال بازرگان را می‌زنم؟ برای اینکه بازرگان نمونۀ برجستۀ تضعیف‌کنندۀ ولایت‌فقیه بود در زمان حضرت امام. و شما جلوی چشم‌تان است تقویت‌کننده‌های تضعیف‌کننده‌های ولایت. الآن مسئولین شورای شهر شما هستند؛ کجای کار هستی؟ عدالت می‌خواهی توی این جامعه درست بشود؟ واقعاً من مسئله‌ام این نیست که اسمش را بزنند به دیوار. اصلاً من واقعاً این را مشکل ندارم. ولی می‌خواهم بگویم طرز خیلی شیک و مامانی و تر تمیز تضعیف‌کردن انقلاب را اصلاً ببین دیگر شما.
  حضرت امام فرمودند: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پروندۀ این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدّی وابستگی کشور ایران به آمریکاست.» می‌فرماید «و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد...»؛ امام می‌فرماید ما اگر حمل به صحت کنیم؛ یعنی اینها مثلاً جاسوس نیستند، غرض ندارند، وابسته نیستند، اگر حمله به صحت کنیم «آن است که شاید آمریکای جهانخوار را که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطۀ او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آنان است.»
  امام می‌فرمود همۀ‌شان مثل همدیگر هستند. «در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به‌ویژه ملت عزیز ما اکنون زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد. و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی...» اصلاً امام حاضر نشد یکبار بگوید نهضت آزادی. چون اینها نهضت بردگی بودند. «نهضت به اصطلاح آزادی برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضائی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین، این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است.»
  پیچ شل‌کن‌ها در طول تاریخ کار را به جایی رساندند که مردم آمدند امام حسین را کشتند. من نمی‌خواهم جزء پیچ شل‌کن‌ها باشم. امام می‌فرماید ضرر نهضت آزادی از گروهک تروریست منافقین بالاتر است. تروریست‌هایی که هفده‌هزار نفر کشتند. چند تا بمب باید بخورد تا هفده‌هزار تا بشود؟!
  فرزندان عزیز مهندس بازرگان. نامۀ استعفای شهید سپهبد قرنی را برایتان بخوانم. در نامۀ استعفای قرنی آمده که «معاون نخست‌وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرّقاب می‌داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می‌نمایند که ارتش باید شاهد لطمه‌ای دیگر بر روحیات افسران خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد. وزیر دفاع بدون مشورت و نظرخواهی اینجانب و خارج از وظایف خود می‌رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می‌گوید سربازان فروردین مرخص! بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه‌ها کشانده بود نگهداری سربازخانه‌ها را رها کرده و به موطن خود می‌روند و شب‌هنگام عناصر توده‌ای وابسته به سیاست‌های خارجی با کامیون‌ها به سربازخانه‌ها می‌روند و باقیماندۀ اسلحه و مهمات را بار کرده به خارج از شهرها می‌برند.» اینها علت استعفای من است. اینها اعلام می‌کنند تعطیل آنها می‌آیند کامیون بر می‌دارند می‌برند. اول انقلاب بود دیگر شلوغ پلوغ بود دیگر!
  «دولت بدون مشورت با ارتش و آگا‌ه‌ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آنجا می‌فرستدکه با ورود آنها و اولین سخن‌پراکنی‌ای که می‌کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می‌کنند و در جلوی همین هیئت فرماندۀ پادگان را گلوله‌باران می‌کنند. این هیئت مذاکره‌کننده رفتند از طرف آقای بازرگان که با تروریست‌ها مذاکره کنند. آنها شرط گذاشتند اول پادگان تخلیه بشود بعد ما با شما مذاکره بکنیم. اینها به فرماندۀ پادگان گفتند آقا تخلیه کن. آنها آمدند فرماندۀ پادگان را گرفتند. هیئت مذاکره‌کننده که رفت، جلوی هیئت مذاکره‌کننده فرماندۀ پادگان را تیرباران کردند.
  می‌گوید این دردهای من است. سه‌سال زندان بود قبل از انقلاب شهید قرنی. حتی بحث‌هایی هست که نقشۀ ترور امام توی نجف، توی سیستم‌های نظامی مملکت زمان طاغوت طراحی شده بود ایشان کمک کرد لو داد. ایشان به عنوان یک میهن‌پرست ارتشی‌ها را جمع کرد بعد از انقلاب‌ مقاومت کردند. من از رئیس شورای شهر می‌خواهم برود به گزارش‌ها و دست‌نوشته‌های پدرش مراجعه کند دربارۀ خیانت‌های بازرگان. این‌جوری پیچ شل می‌کنند.
  من می‌خواهم ببینم تقدیر از شهید سپهبد قرنی رادمرد تاریخی ارتش ایران قوی چگونه در مملکت تحقق پیدا خواهد کرد؟ او که لیبرال‌ها وادار به استعفایش کردند فرزندان تروریست لیبرال‌ها او را کشتند و اولین شهید این مملکت شد؛ آن زمانی که نه سپاهی بود نه بسیجی بود، او با ارتش مملکت را در مقابل تجزیه‌کنندگان نجات داد. آقای بازرگان و لیبرال‌ها ایشان را حذف کردند و فرزندان آقای بازرگان که خودش در یک نامه‌ای نوشت اینها فرزندان ما هستند او را کشتند. شهید قرنی، من با تمام وجود به تربت پاک تو سجده می‌کنم و خاک قبر تو را می‌بوسم. مظلوم! مظلوم! توی هر شهری از شهرهای ما یک خیابان به اسم شهید قرنی باید باشد تا همۀ جوان‌ها گفتند آقا این کیست؟! تا بفهمند او چه کرد!
  دوستانی که از سردار سلیمانی این همه تقدیر می‌کنید، سپهبد قرنی را فراموش نکنید. عزیز دل ماست. یک ارتشی بزرگ!

 

نظرات

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۰۶ عبداله در پاسخ به علی

سلام آقا علی.شما درست می گید راجع به اینکه اسم شهید تیمسار قرنی وارد کتب تاریخ معاصر شده.ولی قبلا اصلا نبود. ما که گذروندیم توش نبود.الان که اومده در حد یک خطه.خودم دیدم.آیا این انصافه؟؟؟

یک جای صحبت‌های استاد رو فراموش نکنید

اونجا که گرای روحانی رو دادند

خدا میدونه این آقای روحانی و رفقاش از اول انقلاب تا حالا چندتا از آدم های به درد بخور رو خونه نشین و بیچاره یا با برخوردهای احمقانه شون اونا رو تبدیل به عناصر ضد انقلاب کردن. با توجه به اینکه از اول  هم در پستهای امنیتی و بگیر و ببند بوده

عالی بود این کلیپ .. به نظر کلیپی هست که هر ایرانی باید ببیند ..

" آقای علی " استاد فرمودند بچه ها شهید قرنی رو بشناسند یعنی به تفصیل شرح رشادتها و خدمات و شخصیت ایشون در کتابهای درسی بیاد نه یه خلاصه وضعیت و اعلام ترور شهید قرنی 

مثل اینکه در زیارت نامه حضرت مسلم آمده که مقام ایشون باید شناخنه بشه بعد ما با اطمینان بگیم ما میشناسیم ایشون پسرعموی امام حسین (ع) و فرستاده ء امام به کوفه بودند مردم خیانت کردند ایشون تنها و شهید شد 

۲۴ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۱۶ احمد در پاسخ به علی:

درباره ترور ایشون و کم و کیف چرایی استعفا و به انزوا راندن این شهید مظلوم یه کلمه هم نیست. اون نصف صفحه زندگینامه ای که شما میگی رو نمی تونن حذف کنن وگرنه مسلک و چرایی شهادتش رو به خیال خودشون حذف کردن...

امروز صحبت از وطن پرستی و وطن فروشی مطرحه. شما اگر ناخواسته حامی وطن فروشانی از وطن پرستانی چون استاد پناهیان در خشم باش اما امیدوارم با این خشم نمیری و هدایت بشی.

چرا آقای پناهیان بی ربط و غلطه میگه؟کی گفته شهید قرنی در کتابهای آموزش و پرورش نیست؟!در کتاب تاریخ معاصر ایران سال سوم آموزش متوسطه(کلیۀ رشته ها)،دربارۀ ترور شهید قرنی آمده.پناهیان بجای عصبی بودن،برود و دقیق تحقیق بکنه

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...