۹۲/۰۲/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف
در گفتگو با فارس:

موضع‌گیری‌ درباره طرح حجاب نباید زمینه‌ساز سوء‌ استفاده دشمنان شود

  • در گفتگو با: خبرگزاری فارس
  • در تاریخ: 1389/04/14
  • انعکاس در: فارس
  • پی دی اف: A5 | A4
  • اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید

 

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: موضع‌گیری درباره طرح حجاب و عفاف باید به گونه‌ای باشد که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص ‌اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت:‌برای اجرای طرح حجاب و عفاف با حذف مطلق اقدامات سلبی موافق نیستم اما اجرای هرگونه اقدام در این خصوص باید طوری برنامه‌ریزی شود که دشمنان اسلام نتوانند از این موضوع سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای هرگونه اقدام در زمینه ترویج فرهنگ حجاب باید طوری باشد که با اثرگذاری مثبت همراه باشد،‌‌افزود: یقیناً از اجرای اقداماتی همچون اقدامات نیروی انتظامی، به دنبال اثر مثبت هستیم؛‌هرگونه اقدام در خصوص اجرای طرح حجاب و عفاف باید با تدبیر باشد چرا که اقدامات بی‌تدبیر در این زمینه اثر منفی خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه تصریح کرد:‌برنامه‌‌هایی که در اتاق‌های فکر در این خصوص طراحی می‌شود باید دقیق،‌اصولی و صحیح باشد.

وی در خصوص حجاب برخی از بازیگران زن که در جشنواره فیلم شانگهای حضور داشتند،‌اظهار داشت: عدم اجرای اقدامات فرهنگی شایسته‌در سطوح حرفه‌ای،‌کلان و در سطح رسانه‌ملی برای ترویج فرهنگ حجاب نشان از این دارد که‌یک موضوع ریشه‌‌ای است و با برخورد با چند بازیگر که حجاب درستی ندارند،‌این مشکل حل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: البته مسئولان ذیربط در این خصوص می‌توانند با ارائه نامه‌ای منطقی، تذکر دوستانه خود را مبنی بر ارائه مبانی حجاب طوری بیان کنند که اثر مثبتی داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌البته در حال حاضر فضای جامعه به گونه‌ای نیست که بتوان در خصوص حجاب با شفافیت لازم موضع گیری‌کرد و از موضع‌گیری‌ها ثمرات لازم را برد ولی در عین حال مسئولان و مدیران نظام باید اصولگرایی خود را با چنین مواردی به اثبات برسانند.

حجت‌الاسلام پناهیان در خصوص حجاب در دانشگاه‌ها اضافه کرد:‌برخورد با مقوله بی‌حجابی در دانشگاه‌ها ساز و کار خاص خود را دارد و این امر مهم باید توسط مسئولان دانشگاه‌ها بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هر کار فرهنگی ساز و کار خود را دارد‌، گفت: نحوه تدبیر برای اجرای این قانون خیلی مهم است چراکه در صورت به کاریگری تدبیر لازم بازتاب منفی خوهد داشت.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: در اجرای اقدامات فرهنگی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف رسانه ‌ملی باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...