۹۸/۱۱/۰۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کتاب جدید علیرضا پناهیان با عنوان "پرورش نخبگان معنوی" منتشر شد

تازه‌ترین اثر مکتوب علیرضا پناهیان از امروز روانه بازار کتاب شد و علاقمندان مباحث ایشان می‌توانند این اثر را در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی تهیه نمایند.

http://bayanbox.ir/view/9122852400614669109/panahian-book-3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا باید به این موضوع پرداخت؟

هیچ چیز برای اثبات صحّت یک نظریه، مؤثرتر از نشان دادن یک نمونۀ عینی و بیرونی از آن نیست و هیچ چیز برای نشان دادن زیبایی‌های یک مکتب، مؤثرتر از نمایش نمونۀ اجرا شده و مصداق عینی آن پیدا نمی‌شود. نخبه‌های معنوی، «اجرا شده‌های دین» هستند. هر چه این اجرا کامل‌تر باشد، در جذب انسان‌های مستعدّ، موفق‌تر خواهد بود. نخبه‌های معنوی، نمایش دین هستند. هر چه این نمایش زیباتر باشد، در تبلیغ دین مؤثرتر خواهد بود. نخبه‌های معنوی، شاخص‌های موفقیّت دین تلقی می‌شوند، هر چه این شاخص‌ها بالاتر باشد، ارزیابی دیگران در مورد این دین بهتر خواهد بود و طبیعتاً بیشتر به آن دین گرایش پیدا خواهند کرد.
هیچ چیز به اندازۀ سرمایه‌گذاری برای ارتقای نخبه‌های معنوی، نمی‌تواند در تبلیغ و گسترش معنویّت مؤثر باشد. گسترشی که دامنه‌های آن تمام عالم را فرا خواهد گرفت.

مخاطب این کتاب چه کسانی هستند؟

بر خلاف آثار قبلی پناهیان؛ کتاب "پرورش نخبگان معنوی در مساجد" برای مخاطب عام نوشته نشده است و فعالان فرهنگی، مربیان تربیتی، مسئولان کانون ها و مساجد و برنامه ریزان در امور فرهنگی و تربیتی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

نگاهی به موضوع و سیر کتاب پرورش نخبگان معنوی در مساجد

اگر تا به حال دغدغه یا تجربه کار فرهنگی داشته اید، حتما در همان ابتدا با از این  قبیل سوالات مواجه شدید که:

  • برای جذب دین‌گریزان و دین‌ستیزان برنامه ریزی کنیم؟ یا اهالی مسجد و هیئت را تقویت کنیم؟
  • اولویت با خوب‌تر کردن خوب‌هاست یا خوب کردن همه؟
  • در کدام صورت کارما فایده بیشتری دارد و ارزمند تر خواهد بود؟
  • و اصولا شاخصه موفقیت یک کار فرهنگی در مسجد چیست؟

شاخص موفقیت کار تربیتی در مسجد چیست؟

نویسنده کتاب ابتدا با طرح پرسش های بالا و چرایی اهمیت انتخاب نوع مخاطب و اولویت گذاری آن به معرفی شاخصه ای متفاوت برای اندازه گیری موفقیت کار فرهنگی می پردازد:

"این تصور اشتباه است که فکر کنیم موفقیّت در یک مسجد به این است که جمعیّت زیادی در مسجد جمع شود. اصلاً این‌گونه نیست. موفّقیت یک روحانی در یک مسجد و یا موفّقیت یک کانون فرهنگی، به این است که ببیند اگر ده نفر را برگزیده و برایشان سرمایه‌گذاری کرده، وقت گذاشته و آن‌ها را تربیت کرده، آن ده نفر چقدر پرورش پیدا کرده‌اند؟ موفّقیت یک روحانی مسجد به این است که مثلاً بعد از پنج سال بتواند بگوید: «من با این چند نفر کار کردم و هر چه بلد بودم به آن‌ها یاد دادم»، و بعد از مدّتی هر کدام از این چند نفر برای خودشان جایگاهی بدست آورده و مؤثر باشند. این کار است که ارزش دارد. ارزش این کار بسیار بیشتر از جمعیت زیاد مسجد است. هر چند جمعیت هم خوب است"

پرورش نخبگان معنوی اولویت دارد، اما چرا؟

در بخش بعدی کتاب دلایل عقلی و روایات ترجیح پرورش نخبگان معنوی مطرح میشود که شاید بشود چکیده آن را در این پاراگراف دید:

"هیچ امکاناتی برای جذب انسان‌ها به معنویّت، بهتر و تأثیرگذارتر از دیدن و حشر و نشر با افراد معنوی نیست. یعنی کسانی که در سطح دین نمانده‌اند و به اوج رفته‌اند. افراد برجستۀ معنوی، با رشد یافتن نخبگان معنوی به وجود می‌آیند.
پس اولویّت دادن به پرورش نخبگان معنوی، اولویّت دادن به فراهم کردن بهترین امکانات برای رشد و پرورش دیگران نیز به شمار می‌رود. به عبارت دیگر اگر می‌خواستیم فقط برای ناآشنایان با دین، یا حتی دین‌داران و مذهبی‌های معمولی، دل بسوزانیم و فقط به آن‌ها اولویّت دهیم، باز هم هیچ کاری بهتر و مؤثر‌تر از اهمیت دادن به پرورش نخبگان معنوی نمی‌توانستیم انجام دهیم."

معرفی و ارائه راهکارهای عینی و عملیاتی برای کار فرهنگی

نویسنده کتاب در بخش بعدی به هدف اصلی پرورش نخبگان معنوی و تطابق آن با وظیفه اساسی روحانیون و نقش آن در زمینه سازی ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه می پردازد.
برای اثربخشی هر چه بیشتر این مباحث مطرح شده در کتاب؛ نویسنده در بخش پایانی به معرفی نمونه و راهکارهای عینی و عملیاتی اشاره میکند که میتواند توسط مربیان و مخاطبان کتاب در مساجد مورد استفاده قرار گیرد.

از کجا تهیه کنیم؟

کتاب "پرورش نخبگان معنوی در مساجد" جدیدترین اثر علیرضا پناهیان توسط انتشارات بیان معنوی به چاپ رسیده است. برای سفارش نسخه کاغذی کتاب به فروشگاه اینترنتی بیان معنوی مراجعه کنید. همچنین نسخه الکترونیکی کتاب را در اپلیکیشن طاقچه ببینید.

مشخصات کتاب

نام: پرورش نخبگان معنوی در مساجد

مولف: علیرضا پناهیان

ناشر: بیان معنوی

تعداد صفحات: 96

چاپ: اول

قیمت: 10000 تومان

قیمت نسخه الکترونیکی: 3000 تومان


نظر شما چیست؟

لطفا پس از مطالعه کتاب، نظرتان را درباره محتویات، نوع روایت، کیفیت و اثر آن بر روی فعالیت هایتان را برای ما ارسال کنید.

نظرات

با عرض سلام و خسته نباشید صوت این جلسات موجود هست؟

پاسخ:
سلام و احترام
خیر

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...