۹۵/۰۸/۰۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

 پناهیان: برخی آموزش‌های ما در مدارس، مانند بنی‌امیه است؛ کفر را آموزش نمی‌دهد!

امام باقر(ع): بنی‌امیّه اجازه دادند که مردم ایمان را یاد بگیرند و بفهمند ایمان چیست؛ اما اجازه ندادند که مردم بفهمند کفر و شرک چیست!/ امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: تا دشمنان بشریت و دین و ایمان را نشناسید قرآن را نمی‌شناسید/ انسانیت حکم می‌کند هزار برابر کسی که به کودکی سیلی می‌زند، از رئیس جمهور آمریکا و فرانسه متنفر باشیم!/ چرا آموزش و پرورش به بچه‌ها یاد نمی‌دهد که افراد ساکت در برابر ظلم، با ظالم محشور می‌شوند؟!

حجت الاسلام پناهیان:

  • با ظالم به یک دختربچه تند برخورد می‌کنیم، اما با سیاست‌مدارانی که با تولید فقر گریۀ هزاران دختربچه را در می‌آورند تند برخورد نمی‌کنیم!
  • انسانیت حکم می‌کند هزار برابر کسی که به کودکی سیلی می‌زند، از رئیس جمهور آمریکا و فرانسه متنفر باشید
  • این خباثت به سیاست‌مداران غرب محدود نمی‌شود، بلکه به نخبگان و خواص جوامع غربی هم سرایت می‌کند

  شرف و انسانیت حکم می‌کند که شما هزار برابر کسانی که به یک کودکی سیلی می‌زنند از رئیس جمهور آمریکا و فرانسه و انگلیس خبیث متنفر باشید؛ آنها با هزاران کودک، این‌کار را می‌کنند! این خباثت فقط به سیاست‌مداران غرب محدود نمی‌شود، بلکه به نخبگان و خواص جوامع اروپایی و غربی هم سرایت می‌کند، چرا آنان قیام نمی‌کنند و جلوی خیانت‌های مسئولان سیاسی کشورهای‌شان را نمی‌گیرند؟ نخبگان جوامع غربی چقدر رذالت دارند! چقدر پست‌فطرت هستند! چرا جلوی حمایت دولت‌هایشان از کشتار مردم سوریه و یمن را نمی‌گیرند؟

  • کسی که از تولید‌کنندگان جنگ در عالم تنفر نداشته باشد، انسانیت ندارد

  کسی که از تولید‌کنندگان جنگ در عالم تنفر نداشته باشد، از شرافت و انسانیت برخوردار نیست؛ هرچقدر هم به‌ظاهر احساسات و عواطف خوب انسانی داشته باشد، به‌درد یک محیط انسانی نمی‌خورد. چون او پست‌تر از حیوان است!

کسی که یک مؤسسۀ خیریه درست کند تا دست چهارتا فقیر را بگیرد، اما با ریشۀ فقر کاری ندارد و از فقیرسازان جهان نفرت ندارد و «مرگ بر آمریکا» نمی‌گوید و از هرکسی که در عالم تولید فقر و جنگ می‌کند، نفرت نداشته باشد، نادان است

  •  چرا آموزش و پرورش به بچه‌ها یاد نمی‌دهد که افراد ساکت در برابر ظلم، با ظالم محشور می‌شوند؟!

  چرا آموزش و پرورش در دوران مدرسه به بچه‌های ما یاد نمی‌دهد که «اگر کسی در مقابل ظالم سکوت کند با ظالم محشور خواهد شد»؟! چرا ظالم‌های بین‌المللی را معرفی نمی‌کند؟ چرا بچه‌های ما را انقلابی بار نمی‌آورد؟ خنثی و بی‌تفاوت بودن به معنای عقلانی یا فطری بودن نیست، بلکه شبیه حیوان بودن است.

  •  متأسفانه کارگزاران فرهنگی از نشان دادن خباثت دشمنان، غفلت کرده‌اند
  •  برخی آموزش‌های ما در مدارس، مانند بنی‌امیه است، کفر را آموزش نمی‌دهد!

  چرا ما نباید خباثت دشمنان‌مان را به بچه‌ها بگویم؟! متاسفانه کارگزاران فرهنگی از نشان دادن خباثت دشمنان، غفلت کرده‌اند. امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: تا دشمنان بشریت و دین و ایمان را نشناسید قرآن را نمی‌شناسید(کافی/8/390) امام باقر(ع) می‌فرماید: بنی‌امیّه اجازه دادند که مردم ایمان را یاد بگیرند و بفهمند ایمان چیست؛ اما اجازه ندادند که مردم بفهمند کفر و شرک چیست (کافی/2/415) بعضی از آموزش‌های ما در مدارس مانند بنی‌امیه است، کفر را آموزش نمی‌دهد! به ما قدیمی‌های ما یاد دادند گفتند تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی!

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...