۹۶/۰۹/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

موج دوم کمک‌های مردمی برای «ساخت خانه زلزله‌زدگان» آغاز شود

شناسنامه:

  • مکان: نماز جمعه اهل تسنن - روستای زلزله‌زده کوییک‌‌ عزیز
  • زمان: 1396/09/04
  • لینک تلگرامی: اینجا

اگر بنا باشد خانه‌سازی با روال اداریِ مرسوم انجام شود، مردم در سرما از بین می‌روند/ هم به کمک مردم احتیاج هست و هم به اقدام قوی و جهادگرانۀ دولتمردان/ اگر دولتمردان-نعوذبالله- در کمک‌رسانی کوتاهی کردند، خبرنگارانِ مردمی گزارش دهند/ مدیران بدانند که خودِ مردم بر رفتار آنها نظارت می‌کنند و انتظار دارند زخم‌ها التیام پیدا کند/ به‌دلیل شدت سرما، وسایل گرمایشی(خصوصاً برقی) مورد نیاز است/ با کمک به هموطنان زلزله‌زده، ایمان و جوانمردی و اخلاق‌مان را به اثبات برسانیم.

نماز جمعه اهل تسنن - روستای زلزله‌زده کوییک‌‌ عزیز

  • بیشترین درگذشتگان زلزله مربوط به این منطقه بوده است که من خدمت همۀ شما هموطنان مؤمن و باصفا تسلیت عرض می‌کنم.
  • خطاب به مردم کشورمان و خصوصاً مردم تهران هم عرض می‌کنم که این منطقه، بسیار سرد است و روزبه‌روز سردتر می‌شود، لذا وسایل گرمایشی مورد نیاز است؛ به‌ویژه وسایل برقی که مؤمنین به‌سهولت می‌توانند از نقاط مختلف کشور به اینجا بفرستند.
  • نکتۀ دوم اینکه آثار این زلزله از بین نمی‌رود؛ تا وقتی که خانه‌ها ساخته بشود. چند هزار خانۀ مسکونی خراب شده است که باید به‌سرعت ساخته بشود. مردم ما دست به‌دست هم بدهند و به ساختنِ این خانه‌ها کمک کنند، پول‌ها و کمک‌های خود را به کسانی که اطمینان دارند، بدهند تا به زلزله‌زدگان برسد.
  • اینجا مردمان خوبی هستند که بعضی از خانه‌های‌شان را ده سال طول کشیده تا ساخته‌اند اما خانۀ خود را در یک شب از دست داده‌اند. اگر ما جبران نکنیم، این مصائب برای خودِ ما هم هست، ولی اگر همۀ ما مردم ایران، دست به‌دست هم بدهیم و این خانه‌ها را به‌سرعت
  • در این منطقۀ سرد بسازیم، آن‌وقت هست که می‌توانیم ایمان و جوانمردی و اخلاق‌مان را به اثبات برسانیم.
  • اگر در کشورمان امنیت هست، به‌واسطۀ اقتدار و سلحشوری مرزنشینان قهرمان ما هست. دشمنان ما از این قهرمانان که در دوران دفاع مقدس، در مرزها حماسه آفریدند، هراس دارند که دیگر به سمت ما نمی‌آیند.
  • موج دوم کمک‌های مردمی برای ساختن این مناطق زلزله‌زده باید آغاز شود، البته این موج دوم، تقریباً در تهران و برخی شهرهای دیگر آغاز شده است. ما اگر اینجا خانه‌ای بسازیم، خانۀ خودمان را داریم می‌سازیم و خانۀ عزیزان دل خودمان را می‌سازیم.
  • گاهی دیده می‌شود که توزیع امکانات بین مردم زلزله‌زده، به خوبی انجام نمی‌گیرد. باید در شهر و روستاها عملیات توزیع با نظارت دقیق‌تری انجام شود تا قطعاً به همه برسد و همۀ روستاها احتیاجات اولیه‌شان برطرف شود. آماربرداری باید در کنار آواربرداری، باید دقیق انجام بگیرد.
  • نکته‌ای که من-از مسئولین بهداری اینجا- شنیدم این بود که احشام روستائیان الان در همان جایی که از بین رفته‌اند، باقی مانده‌اند. صاحبان‌شان اینها را برنمی‌دارند تا بیمه بیاید ببیند و تعداد آنها را تأیید کند. اگر این احشام همین‌طور بمانند و دفن نشوند، محیط را به‌شدت آلوده می‌کنند. ظاهراً بیمه نه روز است که نیامده و این خطای بزرگی است، حتماً باید جبران بشود.
  • إن‌شاءالله دولتمردان به وظائف خودشان دقیق عمل کنند. خبرنگارانِ مردمی در بین مردم، زیاد هستند که حتماً دقت کنند، اگر دولتمردان-نعوذبالله- کوتاهی کردند، ثبت بشود و به مردم گزارش داده بشود.
  • در این محیط‌ها دیگر نباید برخورد کارمندی یا برخورد اداریِ زننده، صورت بگیرد. برای مملکت ما رفع این مشکلات کاری ندارد، کمااینکه یکی از برادران در اینجا اعتراض کردند و گفتند: «چرا می‌خواهند به ما وام بدهند؟!» الان این وام‌ها واقعاً اذیت‌کننده و آزار‌دهنده است، انگار نمک به زخم پاشیدن است. بیایند کمک کنند تا یک اولیاتی برای ساخت خانه انجام شود.
  • امیدوارم مردم ما موج دوم کمک‌های خودشان را به‌ویژه برای خانه‌سازی انجام بدهند، ساختنِ خانه‌ها خیلی اهمیت دارد. اگر بنا باشد این کارها با همان روالِ اداریِ مرسوم صورت بگیرد، مردم در سرما از بین می‌روند، این بچه‌های کوچک از نظر روحی لطمه می‌خورند و این مردم مؤمن از نظر فرهنگی صدمه می‌خورند.
  • باید به صورت جهادی کار بشود و این مسکن‌ها جبران بشود، به کمک مردم هم احتیاج هست، به اقدام قوی و جهادگرانۀ دولتمردان هم احتیاج هست. جوان‌هایی که هیچ کاری از دست‌شان برنمی‌‌آید لااقل بیایند تا اگر جایی در خدمت‌رسانی کوتاهی می‌شود، این را ثبت کنند و به مردم اطلاع بدهند، تا مدیران بدانند که این مردم هستند که بر رفتار آنها نظارت می‌کنند و انتظار دارند که زخم‌ها التیام پیدا کند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...