۹۷/۰۸/۲۰ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | رابطه اربعین و پیشرفت کشور

  • تولید: بیان معنوی
  • مدت زمان: 05:41 دقیقه
  • منبع: رمز قدرت آفرینی اربعین

 

متن:

برخورداری از قدرت و قوّت روحی یکی از نیازهای حیاتی انسان هست که موجب می‌شود انسان بتواند از دیگر ابعاد زندگی خودش هم بیشتر بهره ببرد. از فکرش انسان قوی بهتر استفاده می‌کند، انسانی که از قوّت روحی برخوردار هست طبیعتاً حافظه، تداعی، خلّاقیت و نوآوری، تمام قوای ذهنی خودش را بهبود خواهد بخشید. حتّی در روایات آمده که نمی‌بینید مؤمنان زیاد از نظر جسمی به خودشان نمی‌رسند امّا چندین برابر دیگران می‌توانند فعّالیت کنند؟ اینها به خاطر قدرت نیّت‌شان هست.

خب نیّت یعنی چی و چه‌جوری می‌تواند برای انسان قدرت‌آفرین باشد؟ ما وقتی که آروزهای متعدّد داریم، دوست داشتنی‌های متعدّد داریم، هر کدام از این دوست داشتنی‌ها بخشی از انرژی ما را به خودشان اختصاص می‌دهند. روح پراکنده‌ای پیدا می‌کنیم. هم نیاز به همسر خوب داریم، هم نیاز به خوردنی‌ها داریم، هم نیاز به پوشیدنی‌ها داریم، هم نیاز به آبروی اجتماعی داریم. این تنوّع نیاز وجود انسان را متلاشی می‌کند و موجب ضعف انسان می‌شود. اگر کلّ علاقه‌هایمان را به یک نقطه متمرکز کنیم و یک چیز را دوست داشته باشیم یا یک چیز را قوی‌تر از بقیۀ چیزها دوست داشته باشیم و بعد بقیۀ دوست داشتنی‌های دنیا را نه اینکه دوست نداشته باشیم، به خاطر او دوست داشته باشیم آن‌وقت نیّت قوی‌ای پیدا می‌کنیم. نیّت قدرت‌بخشی پیدا خواهیم کرد.

یک جامعه چگونه قدرت پیدا می‌کند؟ یک جامعه بخواهد در درون خودش درست زندگی کند و منافع خودش را تأمین کند با یک زندگی صحیح درونی، مثل جسم انسان که در درون باید سالم باشد تمام دستگاه‌ها خوب کار بکنند، نیاز به قدرت دارد. قدرت نداشته باشد تکنولوژی برای او قدرت‌آفرین نیست. ثروت و رفاه و آبادانی و سرسبزی زمین برای یک جامعه قدرت نمی‌آفریند. جامعه هم اگر بخواهد قدرتمند بشود همان‌جوری که انگیزه‌ها و علاقه‌ها در دل یک نفر باید متمرکز بشوند به یک نقطه، جامعه هم اگر افرادش دل‌هایشان متمرکز بشود به یک نقطه قدرت ایجاد می‌کند.

درد مشترک پیدا کنند، عشق مشترک پیدا کنند شما ببخشید از اینکه بیست و چهار ساعته تمام رسانه‌های عالم از مهم‌ترین عامل قدرت‌بخش در جهان یعنی اباعبدالله الحسین(ع) سخن نمی‌گویند. هزاران بمب اتم در مقابل قدرتی که امام حسین به یک جامعه می‌دهد هیچ ارزش و توان مقابله بلکه رقابت هم ندارند. کجا می‌شود همه برای یکی بشوند بتوانند باشند؟ تجربۀ بشری چی نشان می‌دهد؟ اربعین قدرت‌آفرین است برای جامعۀ اسلامی. این قدرت ایجاد می‌کند! صدها میلیون غذا در اربعین طبخ می‌شود مردم به میل خودشان، به عشق خودشان به یک عشق مشترک. یک جامعه وقتی تمام افرادش به یک نقطه متوجّه باشند و عاشق و دلداده، قدرت برایشان ایجاد می‌شود.

اصلاً انتظار نداشته باشید بیست و چهار ساعته دشمنان شما در مورد این قدرت شما با شما حرف بزنند. سعی می‌کنند صدایش را درنیاورند. ابداً ابدا از آنها نخواهید شنید که بگویند، ولی این حرف اصلی آنهاست، هر چقدر بخواهید موشک و بمب اتم داشته باشید تازه می‌شوید مثل خود ما. مگر ما توانستیم ازش استفاده کنیم که شما بتوانید؟ این تظاهرات میلیونی اربعین را تعطیل کنید! این حرف‌ آنهاست.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...