۹۷/۰۹/۱۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | میانمار هیچ ربطی به ما ندارد!

 

متن:

  نکتۀ برجستۀ عاشورا که خدا شاهد است نمی‌شود در عاشورا صریحاً این بحث‌ها را کرد. چه‌جوری این را بگویم که اعتراض نکنند مردم؟! مردم امام حسین را کشتند. واقعاً یکی از عجیب‌ترین آیات قرآن این آیه است که من برای شما مضمونش را قرائت می‌کنم که مستضعفین توی جهنم وقتی می‌بینند مستکبرین را دارند می‌آورند، مثلاً یزید را آوردند، هیتلر را آوردند، صدام را آورند، می‌گویند خدایا اینها را دوبرابر عذاب کن، اینها ما را گمراه کردند. عجیب این است خداوند متعال می‌فرماید هر دویتان را دوبرابر عذاب می‌کنم.

  من یک سالی شاید حدود ده سال پیش شب عاشورا یک بحثی کردم در مهدیۀ تهران که بتوانم شب عاشورا این را بگویم. مردم امام حسین را کشتند. شاید حدود پنج شش سال یادم است هر کی من را می‌دید، از انواع و اقسام مردم با من برخورد می‌کردند. آقا تو چرا این حرف را زدی؟ یعنی چی امام حسین را مردم کشتند؟ ظالم‌ها کشتند. حالا بیا و درستش کن. یک نفر یادم است در فرودگاه جلوی من را گرفته بود، می‌گفت آقا من با بچه‌ام نشسته بودم داشتم این صحبت را گوش می‌کردم! انگار مثلاً فیلم مستهجن یک دفعه‌ای پخش شده وقتی که من این صحبت را گفتم که مردم امام حسین را کشتند. می‌گفت بچۀ من چه ذهنیتی پیدا می‌کند؟ گفتم هیچی بچۀ تو می‌داند که مردم می‌تواند اینقدر جنایتکار بشوند. گفت آخر مردم؟! گفتم بله مردم!

  قدرت مردم بالاتر از قدرت طواغیت است و طواغیت همیشه قدرت خودشان را اضافه می‌کنند به قدرت مردم. من نمی‌خواهم یزید را تطهیر کنم، اگرچه یزید بعداً خودش را تطهیر می‌کرد. اصلاً بعضی از جنایت‌ها را که یزید سفارش نکرده بود. گفته بود آب ببندید، سر مطهر را جدا کنید، اسیر بیاورید. دیگر پیازداغش را خود این مردم زیاد می‌کردند.

  واقعاً امام حسین را مردم کشتند. یزید هم مقصر بود، عبیدالله هم ای این هم تقصیر داشت، عمرسعد هم به سهم خودش، ولی کار اصلی را مردم کردند. چرا مردم معمولاً مقصّر دیده نمی‌شوند؟ برای اینکه مردم دنبال یک لقمه نان هستند، دنبال یک ذره آرامش هستند. دنبال یک مقدار امنیت هستند، دنبال یک مختصری رفاه هستند. و معمولاً کسی به خاطر همین مقدار منافعی که دارد که جنایت نمی‌کند.

  اولاً که همین سؤال را اباعبدالله الحسین بارها پرسیدند؛ مردم چرا من را می‌کشید؟ این را که از یزید نمی‌پرسند که! یزید معلوم است چرا امام حسین را می‌کشد. مردم شما چرا من را می‌کشید؟ مردم منفعتی ندارند بروند امام حسین را بکشند؟ ولی چرا توسط پروردگار عالم مردم دوبرابر عذاب می‌شوند که طاغوت را یاری کردند مانند طاغوت؟ به این دلیل که مردم منافع خودشان را در نظر نگرفتند. مگر این کم جنایت است؟ تو منفعت خودت را در نظر نگیری کی می‌خواهد این را ببرد؟ می‌گوید من بیشتر از این منفعت نمی‌خواهم. اصلاً تو نمی‌توانی حق نداری بیشتر از این منفعت نخواهی! اگر منفعت خودت را نبینی، سرانۀ توانایی تو را یک جاهایی جمع می‌کنند به نفع قدرت‌های بزرگ مصادره خواهد شد. الآن شما زیارت عاشورا را بخوانید. «اَشْیاعِهِمْ ، اَتْباعِهِمْ»؛ هر موقع لعنت می‌کنی آنها را هم لعنت می‌کنی. مردمی که اینها را پیروی کردند.

  همین الآن در میانمار دختر بچه را می‌گذارد با پایش می‌رود رویش اینقدر له‌اش می‌کند جلوی همه تا بکشدش. ضجّه می‌زند! آخر چرا؟! مردم ایران قدرت دارند آنها را کمک بکنند. نمی‌کنند مردم ایران. مردم ایران این کار را نمی‌کنند و روز قیامت مؤاخذه خواهند شد. مردم ایران هفتاد میلیون نفر هستند. این هفتاد میلیون نفر قدرت‌شان از قدرت چین و ماچین بیشتر است. وایستند فردا صبح نروند سرکار یالّا این میانمار را مسئله‌اش را حل کنید. کی می‌تواند مقابل شما وایستد؟ کی می‌تواند؟ مردم همه کار می‌توانند بکنند.

  به نفع ما است مردم میانمار آزاد بشود. منفعت خودت را دریاب. قتل‌عام در نیجریه، قبل از آن قتل‌عام در بوسنی، الآن در میانمار. این نقطه‌ها را می‌زنند برای چی؟ تا حالا شطرنج بازی کردی؟ می‌آید می‌گوید من آن را بزنم، این را بزنم، این را بزنم، اینهایی که می‌شود زد بزنم. بعد بمانی آنی که سخت‌تر است بزنم. یک مقدار پیچیده است معادله‌اش. معادله‌های خیلی ساده‌تر را بعضی‌ها نمی‌فهمند، می‌گوید مدافعان حرم چرا رفتند آن‌طرف حرم؟ بعد بگوید حکومت میانمار به ما چه ربطی دارد؟ دولت جرأت می‌کند توی یک همچین جامعه‌ای برود سراغ میانمار؟

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...