۹۷/۱۰/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | لازم نیست همه مسلمون بشن تا ظهور اتفاق بیفته!

 

متن:

  امام زمان ارواحنا له الفداء تشریف‌فرما نمی‌شوند که بگویند من همۀ کارهای مربوط به ادارۀ جامعه را انجام می‌دهم، شما یک مختصری فعالیت کنید درآمدی کسی کنید و به تفریح بپردازید. «مَکِّنْ لَهُ دِینَهُ اَلَّذِی اِرْتَضَیْتَهُ»؛ که خدایا فراهم کن مقدمه‌ای را که بتواند دینی را که می‌پسندی اقامه کند. این منظور کدام دین است؟ مگر دینی هم هست یا دین‌هایی هم هستند که خداوند متعال راضی نباشد؟ شاید اشاره باشد به این آیۀ قرآن؛ «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا»؛ در روز غدیر خم فرمود امروز من راضی شدم یا پسندیدم یا این دین کامل شد برای شما و من برای شما دیگر این دین را امروز دین کاملی می‌بینم.

  دینی که خدا به آن دین راضی است دینی است که ولایت محور آن دین باشد و نه در حدّ اعتقاد، چون در حدّ اعتقاد که همین الآن هم ما اعتقاد به ولایت و امامت داریم، مستقرّش نکردیم هنوز، «مَکِّن لَهُ» تحقق پیدا نکرده. در واقع حقّ تعیین سرنوشت در آن زمان به مردم داده می‌شود. در واقع اینکه مردم احساس مسئولیت بکنند و فعالانه مشارکت بکنند در ادارۀ زندگی خودشان، آن زمان محقق خواهد شد. امام زمان ارواحنا له الفداء تشریف‌فرما نمی‌شوند که بگویند من همۀ کارهای مربوط به ادارۀ جامعه را انجام می‌دهم، شما یک مختصری فعالیت کنید درآمدی کسب کنید و به تفریح بپردازید. دیگر لازم نیست دغدغۀ جامعه را داشته باشید. مسئولیت‌های امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت‌های نظارت بر ادارۀ امور، مسئولیت‌های نمی‌دانم دور هم جمع شدن مشورت کردن، تدبیر کردن برای ادارۀ بهتر امور همه از دوش شما برداشته شد، من و یارانم این کارها را انجام می‌دهیم.

خب اگر بنا بود اینجوری باشد که پس چرا این همه دستور ما توی دین‌مان داریم؟

  حضرت زمینۀ مشارکت جدّی مردم را فراهم می‌کنند، مشارکتی که بعضی‌ها ادّعایش را دارند می‌کنند. حکومت را واقعاً مردمی خواهند کرد، مردمی بودنی که در غرب دارد به دروغ ادّعا می‌شود. حضرت مهدی(عج) وقتی حکومت ولایی را مستقر بکنند با ولایت، با قدرت مطلقۀ ولایت مردم را به آزادی می‌رسانند. ما اگر دین ولایی را قشنگ بیاییم توضیح بدهیم در جهان عاشقانی پیدا خواهد کرد که ممکن است حتی متدیّن به دین ما نشوند، نماز ما را نخوانند، حجاب ما را رعایت نکنند، خیلی از احکام شرعی ما را رعایت نکنند، اما مسلّما سراغ ولایت ما را خواهند گرفت. کمااینکه شما می‌بینید دربارۀ اباعبدالله الحسین(ع) هم همین اتفاق افتاده.

  خیلی‌ها متدیّن به دین ما نیستند، اما امام حسین(ع) را به عنوان یک رهبر آزادیخواه الگوی خودشان می‌دانند. لازم نیست همۀ آدم‌ها توی دنیا متدیّن به دین ما بشوند بعداً ظهور امام زمان و حکومت او را تمنّا بکنند. مردم همه آبادانی و رفاه می‌خواهند. مردم از راههایی که در جهان ارائه شده و به یأس رسانده مردم را خسته شدند. مقدمه‌سازی برای ظهور این نیست که همۀ مردم جهان را مسلمان کنیم و همۀ مسلمانان را معتقد بکنیم به مذهب خودمان. کافی است شیوۀ حکمرانی حضرت را توضیح بدهیم. مردم بپرسند آیا واقعاً این شیوه شدنی است؟ و ما از آنها سؤال کنیم آیا راه دیگری ممکن هست برای نجات بشر؟

  آن دینی که خدا به آن راضی شده است دینی نیست که نماز و روزه و همه چی تویش دارد غیر از ولایت. آن  دینی که خدا به آن راضی شده است دینی است که ولایت در آن دین مستقر شده باشد. حضرت زمینۀ مشارکت جدی مردم را فراهم می‌کنند؛ مشارکتی که بعضی‌ها ادّعایش را دارند می‌کنند. در واقع حقّ تعیین سرنوشت در آن زمان به مردم داده می‌شود. حکومت را واقعاً مردمی خواهند کرد.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...