۹۷/۱۱/۰۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | منفعت‌طلبی در پوشش حق‌طلبی!

 

متن:

  بعضی‌ها تا آنجایی همراه حق هستند که حق به نفع‌شان باشد. تا حق علیه‌شان می‌شود اینها هم علیه حق می‌شوند. بعضی‌ها تا آنجایی به نفع حق کار می‌کنند که تصوّر کنند حق به سمت آنها دارد می‌آید و منافع آنها را دارد تأمین می‌کند. اما همچین که حق یک مقدار منافعشان را خوب تأمین نکند، دلزده می‌شوند از حق و از حق فاصله می‌گیرند، عشق‌شان به حق به پایان می‌رسد.

  داستان شیعۀ تنوری را حتماً شنیدید وقتی که آمد خیلی اصرار کرد به امام صادق(ع) که آقا شما قیام بفرمایید. حضرت آخر سر بهشان فرمودند الان شما بروید توی این تنور آتش. گفت آقا من چرا بروم توی تنور آتش؟ و بعد حضرت از او صرفنظر کردند به یکی از یارانشان که از راه رسیدند فرمودند و او راحت رفت. و این فردی که مقابل حضرت بود هی دلشوره داشت که آن تنور روشن بود من دیدم، ایشان الآن توی تنور آتش چه می‌کند؟

  حضرت بی قراری این فرد را که دید فرمود برو نگاه کن ببین دوست تو در چه حال است. آمد توی تنور دید دارد «برداً و سلاماً» ذکر می‌گوید و آتش هم او را نسوزانده. حضرت فرمود چند تا اینجوری ما داریم؟ گفت آقا هیچ‌کس، همین یک نفر. بعد حضرت فرمود پس ببین موقع قیام من نشده؛ من دوستانی دارم، اما این دوستان من تحمّل حق را چقدر دارند؟

 «اللَّهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ وَ مَا قَصُرْنَا عَنْهُ فَبَلِّغْنَاهُ»؛ خدایا! آنچه که از حق به ما شناساندی، توفیق عمل به آن، توفیق حمل آن را به ما عنایت کن. «وَ مَا قَصُرْنَا عَنْهُ فَبَلِّغْنَاهُ»؛ و هر چه از حق هم نمی‌دانیم به ما بشناسان. اگر آدم آنچه را که می‌داند عمل بکند، به آنچه که نمی‌داند خواهد رسید. بنده تصور می‌کنم در مقام مقدمه‌سازی برای ظهور اتفاقی که می‌افتد این است که افرادی اینچنین برای حکومت حضرت آماده می‌شوند.

  نمی‌شود تصوّر کرد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء تشریف‌فرما بشوند، مردم هم در خواب غفلت و اصلاً خبری ندارند از اینکه حق چیست که بخواهند آن را تحمل کنند و این بار را به دوش بکشند. بعد اینها یک شبِ همه یار حضرت بشوند و اینها همه یک شبِ راه صد ساله را طی بکنند. طبیعتاً این اتفاق نخواهد افتاد. ما هر چه دعا می‌کنیم در دعای افتتاح، باید آنها را تا می‌توانیم در زمان خودمان پیاده کنیم.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...