۹۲/۰۲/۰۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
با اشاره به وضعیت مردم مظلوم بحرین پیشنهاد شد:

روزانه بخشی از وقتمان را برای کمک به مردم منطقه از طریق اینترنت اختصاص دهیم

پناهیان: اگر روز قیامت خداوند از ما سؤال کند؛«پیدا کردن یک مخاطب در هر نقطۀ عالم برای تو چقدر زحمت داشت، که در کنار خانوادۀ خودت در آسایش کامل، آرمیده بودی و آن مؤمنین در ترس و شکنجه ومحرومیت‌های فراوان منتظر کمک تو بودند، و تو کاری نکردی و به زندگی خودت پرداختی؟» آیا پاسخی خواهیم داشت؟!

  • وظیفۀ تک تک ما اینست که پیام بفرستیم برای مردم بحرین و سایر کشورها و آنها را تهییج کنیم و با ذکر وعده‌های الهی به آنها دل‌گرمی بدهیم که: «مقاومت کنید، هیچ قطرۀ خونی بی‌اثر نخواهد بود.» زیرا خداوند فرموده‌ است: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ» (سوره محمد/4) کسانی که در راه خدا به قتل می‌رسند اثر اعمال آنها تباه نخواهد شد.
  • من تصور می‌کنم وظیفۀ ما اینست که بخشی از وقتمان را در هر روز به این امر مهم اختصاص دهیم. از درس و خواب و خوراک و کارمان بزنیم و به کار پیام رسانی‌ بپردازیم و از این طریق به آنها انرژی بدهیم.
  • تمام انسان‌های باوجدان عالم باید بیدار شوند و نسبت به این مظلومیت‌ها عکس العمل نشان دهند. دانشگاهیان و دانشمندان و اهل رسانه در عالم نسبت به این ظلم فاحش مسئولند و باید روشنگری کنند./ اگر سکوت کنیم و فعالیتی نکنیم، مانند دانشگاه‌ها غربی ننگ‌آلوده شده و در جنایات آل سعود سهیم خواهیم بود
  • این راهی است که شروع شده و هیچ امکان بازگشتی هم ندارد، هیچ کس نمی‌تواند عقب نشینی بکند، در آستانه ظهور، تک تک انسان‌ها مسئولند.
  • مردم اروپا که در مقابل ظلم‌های دولت مردانشان ساکت هستند به همان مقدار مقصرند که سربازان سفاک آل سعود مقصر هستند./ اینها در خط مقدم به جنایت مشغولند و آنها با سکوت خود، به نوعی در این جنایات سهیم هستند.
  •  امروز روشنگری کردن، اثرش بیش از این است که در کنار مردم بحرین حضور فیزیکی داشته باشید.

***

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با حضور در مسجد دانشگاه تهران با اشاره به تحولات اخیر منطقه و مظلومیت‌های مسلمانان بحرین و سایر کشورها، در خصوص وظیفۀ ما در قبال این تحولات و مظلومیت‌ها، سخنان مهمی ایراد کرد. در ادامه اهمّ مطالب مطرح شده را می‌خوانید:

وظیفۀ ما در قبال مشاهدۀ مظلومیت مردم بحرین چیست؟

  • مظلومیت مردم بحرین و عموماً مظلومیت مسلمانان در برخورد با دست نشانده‌های استکبار و حکام ستمگر منطقه، امر واضحی است که بر کسی پوشیده نیست. ولی آنچه که مهم است و سؤالی که برای بسیاری از جوانان ایجاد شده است اینست که؛ « وظیفۀ ما در قبال این ظلم‌ها چیست و ما نسبت به این مظلومیت‌ها و در دفاع از این مردم ستم‌دیده چه باید بکنیم؟»
  •  طبیعی است که اگر کسی در مواجهه با این ظلم فاحشی که در مقابل دیدگان ما صورت می‌گیرد، خونش به‌جوش و خروش در نیاید او دیگر از انسانیت خارج شده است. کدام انسان غیرتمند، متعهد و با وجدانی است که بتواند به چنین وضعیتی رضایت بدهد. اما کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم و انجام نمی‌دهیم چیست؟

پیام‌رسانی و روشنگری از طریق فضای اینترنت باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود

  • کارهای زیادی هست که نمی‌توانیم انجام بدهیم. اما کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم و باید به‌عنوان یک نهضت فراگیر در آید این است که: «امروز شاه‌راهی به نام اینترنت در مقابل ما گشوده است که از طریق آن می‌توانیم با اطلاع رسانی و روشنگری، پیام‌های مفید و مناسبی را به سمع و نظر مردم مظلوم منطقه اعم از مصر، تونس، لیبی، بحرین و حتی مظلومین اروپایی و آمریکایی برسانیم.»
  • این راه در مقابل تک تک ما باز است. همانطور که حضرت امام در دوران تبعید و دوری از وطن، از طریق بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های مختلف راه را به مردم ایران نشان می‌داد و موجب قوت قلب و بالابردن بصیرت مردم می‌شد، امروز هر یک از ما می‌توانیم از این طریق به مردم مظلوم و مسلمان منطقه کمک کنیم.
  • شما خیلی راحت می‌توانید از طریق فضای اینترنت به مردم مصر و تونس و جاهای دیگر بگوید که چگونه می‌شود که یک انقلاب به ثمر می‌رسد و چه‌ عواملی سبب می‌شود یک انقلاب دزدیده ‌شود یا به نتیجۀ لازم نرسد. شما می‌توانید به آنها بگویید که تنها به کمک «عنصر ولایت» است که می‌توان تمامی دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد. شما می‌توانید حقایق بسیار زیادی را به مردم خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا منتقل نمایید. وجدان بشریت در همه جا وجود دارد و فطرت‌های بیدار هنوز در همه جا هستند.

وظیفۀ همۀ ما روشنگری است

  • وظیفۀ تک تک ما اینست که پیام بفرستیم برای مردم بحرین و سایر کشورها و آنها را تهییج کنیم و با ذکر وعده‌های الهی به آنها دل‌گرمی بدهیم که: « مقاومت کنید، هیچ قطرۀ خونی بی‌اثر نخواهد بود.» زیرا خداوند فرموده‌ است: « وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ» (سوره محمد/4) کسانی که در راه خدا به قتل می‌رسند اثر اعمال آنها تباه نخواهد شد.
  • من تصور می‌کنم وظیفۀ ما اینست که بخشی از وقتمان را در هر روز به این امر مهم اختصاص دهیم. از درس و خواب و خوراک و کارمان بزنیم و به کار پیام رسانی‌ بپردازیم و از این طریق به آنها انرژی بدهیم. من حتی دیده‌ام کسانی را که از طریق اینترنت شیعه شده‌اند. چند سال قبل از این چند جوان اردنی را در مراسم حج دیدم که در آن فضای خفقان، از طریق اینترنت به جمع شیعیان پیوسته بودند.
  • تمام انسان‌های باوجدان عالم باید بیدار شوند و نسبت به این مظلومیت‌ها عکس العمل نشان دهند. دانشگاهیان و دانشمندان و اهل رسانه در عالم نسبت به این ظلم فاحش مسئولند و باید روشنگری کنند.

مظلومیت مردم منطقه، حق را به‌خوبی آشکار کرده‌است/ بحرین عالی‌ترین فرصت برای فراهم کردن مقدمات ظهور

  • اگر مظلومیت فلسفه‌ای داشته باشد «بیان حق» است، وگرنه خداوند متعال به هیچ وجه راضی نمی‌شود مؤمنین و خوبان، مظلوم واقع بشوند. اگر اباعبداله الحسین (ع) مظلوم واقع می‌شود برای این است که حقانیت یک امری به اثبات برسد.
  • مظلومیت مردم بحرین و سایر کشورها، بهتر و گویاتر از هر چیز دیگری حق را بیان می‌کند. حرف‌هایی که تا قبل از این در جهان نمی‌شد مطرح کرد و اگر مطرح می‌کردیم به تندروی محکوم می‌شدیم و مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم، امروز با مشاهدۀ این مظلومیتِ آشکار به خوبی قابل درک است.
  • می‌توان گفت این عالی‌ترین فرصتی است که می‌شود حقانیت حرکت اسلامی را در جهان ثابت کرد، این عالی‌ترین فرصت است که در کنار مظلومیت‌ها می‌توان مقدمات ظهور حضرت (عج) را فراهم کرد. همین قصۀ بحرین کافی است برای اینکه جریان استقلال ایالت‌های امریکا و فروپاشی این امپراطوری پوشالی تحقیق پیدا کند.

قدرت ظالمان، پوشالی است و باطل اساساً نابودشدنی است

  • هیمنۀ دولتهای اروپایی و هیمنۀ دولت آل سعود بسیار ضعیفتر و سستر از آنست که تصور می‌کنید. اینها خانه‌هایشان خانه‌های عنکبوتی است.«وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوت»(سوره عنکبوت/41) چه کسی هیمنۀ اسرائیل را در هم شکست؟ تنها چند هزار جوان مؤمن لبنانی این کار را کردند. همۀ شما شاهد این ماجرا بودید. تا چند سال پیش از آن چه کسی می‌توانست تصور کند دولت اسرائیل شکست پذیر است؟
  • قدرت هیئت حاکمۀ پوشالی امریکا دروغ است. تصور می‌کنید اینها چه قدرتی دارند؟ اسلحه‌اش را می‌بینی باور نکن، تجهیزات و رسانه‌‌هایش را می‌بینی باور نکن، فیلم‌ها و تبلیغات مسمومش را می‌بینی باور نکن. این نص صریح آیه قرآن است: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» حق آمد و باطل را نابود کرد که باطل خود بى‏آبرو و لایق محو و نابودى ابدى است(سوره اسراء/81) زَهَقَ یعنی درجا نابود شد، یعنی وقتی حق بیاید باطل در جا نابود می‌شود.
  • ما مفهوم این آیۀ شریف قرآن را بعد از ظهور آقا امام زمان (عج) به‌خوبی درک خواهیم کرد. ولی یک مرد دلیر بزرگ این آیه را باورداشت و آن حضرت امام (ره) بود.

اگر سکوت کنیم و فعالیتی نکنیم، مانند دانشگاه‌ها غربی ننگ‌آلوده شده و در جنایات آل سعود سهیم خواهیم بود

  • امام صادق (ع) در روایت شریفی فرمودند؛ «آنهایی که فکر می‌کنند، مهدی (عج) می‌آید و با حالتی معجزه‌گونه همۀ امور و شرایط و مقدمات برای او فراهم می‌شوم و دنیا را می‌گیرد اشتباه می‌کنند»(قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع: إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِیَّ لَوْ قَامَ، لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا یُهَرِیقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ. فَقَالَ ع: کَلَّا وَ الَّذِی  نَفْسِی بِیَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِینَ أُدْمِیَتْ رَبَاعِیَتُهُ وَ شُجَّ فِی وَجْهِهِ/غیبت نعمانی/284) البته ایشان جنگ خواهد کرد این طبیعی است ولی این جنگ یک مقدماتی دارد. مقدماتش فقط این نیست که در یک نقطه‌‌ای «جمهوری اسلامی» تشکیل شود، بلکه این جمهوری اسلامی باید زمینۀ بین اللملی ایجاد کند. یعنی فضا را باید به‌خوبی فراهم کرد و مردم دنیا باید بیدار شوند. درست است که ما سرچشمۀ این انقلاب‌ها هستیم ولی این سرچشمه را باید خروشان‌تر کنیم.
  • دانشگاه‌های کشورهای غربی با سکوت خود در قبال این مسائل، برای خودشان ننگ می‌خرند و اگر ما هم فعالیت و حرکتی نکنیم به این ننگ آلوده خواهیم شد. واقعا باید جهان بشریت را نجات داد و بیدار کرد.
  • مردم اروپا که در مقابل ظلم‌های دولت مردانشان ساکت هستند به همان مقدار مقصرند که سربازان سفاک آل سعود مقصر هستند. اینها در خط مقدم به جنایت مشغولند و حتی نوامیس مؤمنان را مورد تهدید قرار می‌دهند و آنها نیز با سکوت خود، به نوعی در این جنایات سهیم هستند.
  • این راهی است که شروع شده و هیچ امکان بازگشتی هم ندارد، هیچ کس نمی‌تواند عقب نشینی بکند، در آستانه ظهور، تک تک انسان‌ها مسئولند. اگر روز قیامت خداوند از ما سؤال کند؛«پیدا کردن یک مخاطب در هر نقطۀ عالم برای تو چقدر زحمت داشت، که در کنار خانوادۀ خودت در آسایش کامل، آرمیده بودی و آن مؤمنین در ترس و شکنجه ومحرومیت‌های فراوان منتظر کمک تو بودند، و تو کاری نکردی و به زندگی خودت پرداختی؟» آیا پاسخی خواهیم داشت؟!
  • سفارش امیرالمومنین(ع) به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در لحظات آخر حیات مقدسشان این بود: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» (نهج البلاغه) «سفارشتان می‌کنم؛ خصم ظالم باشید و کمک مظلوم»
  • ما امروز قومی هستیم که فراغت و فرصت داریم و می‌توانیم مظلومان عالم را دفاع کنیم. اگر به شما اجازه می‌دادند بروید در خیابانهای بحرین از مردم بحرین بدون اسلحه دفاع کنید، بی‌شک بسیاری از شما حرکت می‌رفتید، ولی به شما عرض کنم «این روشنگری اثرش بیشتر از این است که کنار مردم بحرین حضور فیزیکی داشته باشید و بخواهید از جان آنها دفاع بکنید.»

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...