۹۹/۰۴/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | الان وقت تحوله!

شناسنامه

 

متن:

کار امام و کار مقام معظم رهبری کارکرد اصلی‌شان این است که این معارف دینی‌ای که شما می‌بینید، الآن آن وقت کدام است؟ این وقت تعیین کردن، این اولویت‌گذاشتن، این تطبیق دادن با شرایط، این کار یک رهبری هست.
مقام معظم رهبری: «ما امروز احتیاج به تحوّل داریم در بخش‌های مختلف. ما قادریم به دلایل گوناگون، قادریم که در بخش‌های مختلف تمدّنی کشور و تمدّنی نظام تحوّل ایجاد بکنیم. یعنی انتظار من از خودم و از جوان‌هایمان و از ملّت‌مان و از نخبگان‌مان این است که در فکر ایجاد تحوّل در بخش‌های مختلفی که نیاز هست باشیم.» (سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره))
الآن وقت تحوّل است.
من اگر بخواهم در یک جمع‌بندی از سخنان مقام معظم رهبری الآن نکته‌ای را عرض بکنم این است، الآن وقت این است که ما به موضوع تحوّل بپردازیم و مدیران جامعه را به مدیران تحوّلی و مدیران غیر تحوّلی که ضربه می‌زنند به جامعه تقسیم کنیم و خوب و بد را از زاویۀ تحوّل نگاه بکنیم. آیا او تحوّل را درک کرده یا نه؟ آیا او مدیریت‌اش تحوّل‌زاست یا نه؟ آیا او تشخیص می‌دهد مسیر تحوّل جامعه کجاست یا نه؟ یا یک آدم آهسته برو آهسته بیا است؟ یا یک آدمی است که اهل ریسک به معنای درست کلمه نیست؟ آیا او مدیریت‌اش تحوّل‌زاست یا نه؟
فرقی هم بین انقلابی و غیر انقلابی نیست ها! ما می‌خواهیم از زاویۀ موضوع تحوّل نگاه بکنیم. آدم‌های انقلابی مذهبی‌ای هستند، یعنی چهارچوب را قبول دارند مبانی را قبول دارند، ولی می‌آیند توی کار هیچ تحوّلی را ایجاد نمی‌کنند یا حتی اجازۀ هیچ تحوّلی را نمی‌دهند، یا حتی تشخیص نمی‌دهند کی‌ها را به‌کار بگیرند که یک تحوّلی ایجاد بشود. الآن مقام معظم رهبری دارند با ما برای ما یک فصل تازه‌ای را باز می‌کنند. آقا فاسد نبودن و مبارزه با فساد کافی نیست! مدیری که بگوید ببین من دست به سیاه و سفید نزدم یک ذره از بیت‌المال برنداشتم. خب حالا برنداشتی، حالا چه هنری کردی؟
مجری: چرا جای درست‌اش مصرف نکردی؟
بله. چون مدیران خیلی قدرت دارند. هر جا شما دیدید مشکلاتی وجود دارد، یا یک فسادی در کار بوده، یا مدیری که تحوّل‌گرا نیست و جلوی ذهن‌های تحوّلی را بسته. مجلس شورای اسلامی باید انتهای سال اول بگوید ما چه تحوّلی را در جامعه با قوانین‌مان ایجاد کردیم. فقط هنر نیست که جلوی فساد را بگیرند. الآن وقت تحوّل است و از زاویۀ تحوّل باید حتی افراد را ارزیابی کنیم.
این وقت تعیین کردن، این اولویت گذاشتن، این تطبیق دادن با شرایط، این کار یک رهبر هست.
ممکن است حتی ما در کلمات حضرت امام یا مقام معظم رهبری مطالبی بشنویم که اینها را می‌دانیم یا توی کتاب‌ها خواندیم؛ ولی کارکرد سخنان یک رهبر این است که ما بدانیم وقت توجّه به چه نکته‌ای است؟ و چه مقدار باید به آن توجّه کرد؟ در مقام اجرا و عمل دارند معماری می‌کنند جامعه را.
مقام معظم رهبری: «ما امروز احتیاج به تحوّل داریم در بخش‌های مختلف.»

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...