۰۰/۰۳/۲۸ چاپ ایمیل و پی دی اف
تجمع بزرگ مردمی در استان قزوین

انتخابات یک جشن است؛ دشمنان‌تان می‌خواهند کسی با این جشن شادی نکند؛ نگذارید جشن شما را خراب و کم‌رونق کنند/ باید شادی‌مان از انتخابات را پنهان نکنیم، بلکه ابراز کنیم

شناسنامه:

  • زمان: 1400/03/26
  • مکان: تجمع بزرگ مردمی در استان قزوین
  • موضوع: انتخابات
بخش‌هایی از سخنرانی علیرضا پناهیان در تجمع مردمی استان قزوین با موضوع انتخابات را در ادامه می‌خوانید

انتخابات واقعاً به مثابه یک جشن برای ملت است؛ زیرا طبق فرمایش امام عمل به یک تکلیف بزرگ است. همان‌طور که عید فطر جشن عمل به تکلیف است. غدیر که بزگترین جشن است، به تعبیر امام یک عید سیاسی است. عید انتخابات هم عید عمل به یک تکلیفی سیاسی است.

انتخابات یک جشن برای ملت است. زیرا اساساً «انتخاب» یک جشن برجستۀ انسانی است، همان‌طور که یک جوان وقتی می‌خواهد همسری انتخاب کند، در همان خواستگاری هم شیرینی و گل می‌برد و این انتخاب را یک جشن تلقی می‌کند.

انتخاب اساساً گوهر وجود آدمی است و اگر انتخاب را از انسان بگیرند، تقریباً با موجودات دیگر تفاوت چندانی نخواهد داشت. انتخاب یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی انسان است و وقتی انسان فرصت انتخاب پیدا می‌کند، این فرصتِ تجلی انسانیت و شکوه انسانی خودش را باید جشن بگیرد.

حالا اگر این انتخاب موضوعش سیاسی اجتماعی باشد، اهمیت این جشن بیشتر هم می‌شود. در کاری مثل انتخابات یک جامعه به انتخاب مدیر می‌پردازد و مدیریت جامعه آنقدر مهم است که شما اهمیت آن را در امر ولایت می‌توانید ببینید. البته ولایت و امامت امری فراتر و با عظمت‌تر مدیریت جامعه است.

بزرگ‌ترین عید ما عید میلاد پیامبر(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) نیست، بزرگ‌ترین عید ما «عید غدیر» است که به تعبیر حضرت امام، یک عید سیاسی است چون در آن رئیس جامعه تعیین شده است. هر چند شان و جایگاه حضرت امیر(ع) باضافه مدیریت سیاسی جامعه فراتر از این موضوع هم هست که در جای خود باید بحث کرد.

واقعاً باید عید و جشن انتخابات را تبریک گفت، آن هم به جامعۀ ایمانی که دارند تمرین می‌کنند برای زندگی در محضر حضرت ولی‌عصر(ع) که پای رکاب ایشان بتوانند این شیوۀ ادارۀ جامعه را با هدایت ایشان به اوج برسانند.

دشمنان شما دوست دارند این جشن رونق نداشته باشد، آنها می‌خواهند کسی با این جشن شادی نکند؛ نگذارید جشن شما را خراب کنند.

بعضی از سیاسیون هم جشن انتخابات را تبدیل کرده‌اند به دعواهای سیاه انتخاباتی و دلخوری‌ها و تلخی‌ها. به‌طوری که مردم وقتی به انتخابات می‌رسند یادشان می‌رود که این یک جشن و یک عید است. بیشتر متوجه دعواها می‌شوند.

ما باید به انتخابات این‌گونه نگاه کنیم و شادی خودمان را از انتخابات، پنهان نکنیم بلکه آن را ابراز کنیم. در نشاط و شادی یک جشن، انتخاب بهتری صورت می‌گیرد تا در دل‌خوری و لج‌بازی.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...