۰۰/۰۵/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

پاسخ علیرضا پناهیان به سوال جوانان مقیم اروپا، آمریکا و روسیه:  

کدام بُعد امام حسین(ع) را به جهان معرفی کنیم؟

جلسۀ هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ بیش از ۴۰نفر از فعالین و مسئولین برگزاری ۲۵نمایشگاه اربعین در ۱۲شهر اروپا، آمریکا و روسیه با علیرضا پناهیان، برگزار شد. این جلسه که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شد، بیش از دو ساعت به طول انجامید.  

در این جلسه ابتدا علیرضا پناهیان در پاسخ به سوالاتی که پیش از جلسه ارسال شده بود، مباحثی در خصوص چگونگی معرفی امام حسین(ع) به مردم جهان و به خصوص اروپا ارائه کرد. در ادامۀ جلسه، تعدادی از اعضا، بر اساس تجارب سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های اربعین در شهرهای مختلف، سوالاتشان را مطرح کرده و با علیرضا پناهیان گفتگو کردند. 

امسال سومین سالی است که جمعی از جوانان مقیم اروپا، با هدف معرفی امام حسین(ع) به جهانیان از دریچۀ حماسۀ عظیم پیاده‌روی اربعین، در شهرهای مختلف اروپایی نمایشگاه برپا می‌کنند. گفتگو با بازدیدکنندگان و پاسخ به سوالات و ابهامات آنها یکی از فعالیت‌های محوری در این نمایشگاه‌ها است. این حرکت با ابتکار انجمن مردمی اربعین حسینی اروپا پایه‌گذاری شده است. انجمن اربعین اروپا که دارای مجوز رسمی فعالیت در اروپاست، به شکل مردمی و بدون حمایت هیچ سازمان و نهادی به صورت آتش به اختیار برای معرفی امام حسین(ع) به جهانیان تلاش و فعالیت می‌کند.


گزیده‌ای از سخنان علیرضا پناهیان در این جلسه:

  •  در این حرکت مبارک، اصلا لازم نیست ابتدا امام حسین(ع) را به عنوان مظهر اسلام یا عنوانی برای دعوت به دین اسلام معرفی کنیم.
  •  امام حسین(ع) دارای ابعاد مختلفی است. امروز، کدام بعد امام حسین(ع) را به کل جهان و به خصوص جهان غرب معرفی کنیم؟
  •  یکی از نیازهای مهم انسان عاشق شدن است. اینکه شدیداً به کسی علاقه‌مند شود و نسبت به او احساساتی شود، به گونه‌ای که برای او اشک بریزد. این عشق، آثار ویژه و خوبی در روح او به جای می‌گذارد. ما برای رسیدن به آرامش، به چنین عشقی نیاز داریم؛ یک عشق فزاینده و بی‌آسیب. و ما چنین شخصیتی را پیدا کرده‌ایم، بیایید ببینید او چگونه از ما دلبری کرده، به طوری که میلیون‌ها نفر دوست داریم به خاطرش کیلومترها پیاده برویم. 
  •  امام حسین کسی است که شما (مردم جهان) هم می‌توانید، حتی بدون تغییر دین، خیلی او را دوست داشته باشید و نیاز خود به یک عشق فزاینده را با او برطرف کنید.
  •  برای معرفی این عاشقی، اربعین بهترین صحنه است.

 مشروح این جلسه در آیندۀ نزدیک منتشر خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...