۰۰/۰۵/۲۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | علیرضا پناهیان از نگاه شما: تفکّر، روزآمدی

شناسنامه

  • تولیدبیان معنوی
  • زمان03:19

 

متن:

علیرضا پناهیان از نگاه شما

آقا، روحانی: بهترین سخنرانی‌ای که می‌شود در امروزِ بشر به آن نیاز دارد، این نوع سخنرانی‌ها است.

قسمت سوم تفکر، روزآمدی

 1- خانم، لیسانس روانشناسی: به نظر می‌رسد (آقای پناهیان) یک تئوری‌پرداز هستند.

 2- آقا، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت: در واقع ایشان را فیلسوف عاشورا می‌دانیم.

 3- آقا، کارشناسی ارشد کامپیوتر: چیزی است که هر جایی واقعا پیدا نمی‌شود.

 4- آقا، کارشناسی ارشد الکترونیک: استاد با فطرت آدم ها حرف می‌زند.

 5- آدم را به آن زندگی که می‌خواهد می‌رساند.

 6- خانم، لیسانس تاریخ اسلام: دغدغه و اولویت‌های زندگی‌مان را که شاید هیچ کس به آن نپرداخته است را به آن می‌پردازند.   

 7- آقا، لیسانس علوم سیاسی: شما حرف‌های ایشان را جای دیگر گوش نمی‌دهید.     

 8- آقا، لیسانس برق: حرف‌های ایشان تک است، یعنی یک چیزهایی هست که شاید قبلا جای دیگری نشنیدیم.

 9- آقا، بازنشسته وزارت خارجه: مطالبی هست که شاید کمتر سخنرانان دیگر به آن می‌پردازند.

10- آقا، از یاران شهید چمران: عمق معارفی که حضرت استاد دارند در اینجا بیان می‌کنند خیلی بالاست، خیلی خیلی بالاست.

11- آقا، کارشناسی ارشد کامپیوتر: من خودم همیشه فکر می‌کنم که حاج آقا پناهیان یک محرم که تمام می‌شود، از فردای آن شروع می‌کنند برنامه ریزی برای محرم سال بعد.

12- روحانی: یعنی در عین اینکه سخنرانی‌های حاج آقا پناهیان عمق در منابع و معارف اسلامی دارد واقعاً سخن روز است، کسی که یک مقدار دستش در آیات و روایات باشد می‌بیند که درصد زیادی از مطالبی که آقای پناهیان می‌گویند آیات و روایات است. منتهی خب ایشان به آن اشاره نمی کنند؛ گاهی از اوقات مثلا یک کلمه روایت را دو کلمه را  اشاره کنند. ولی کسی یک مقدار با روایات انس داشته باشد می‌بیند بسیاری از اینها، خب همین مطالب خیلی جاها بیان می‌شود ولی در این سبک بدیع و اسلوب نو، به نظرم کم‌نظیر است.

13- آقا: همۀ اینها کمک می‌کند بحث جا بیفتد و مردم با توجه به شرایط روز آن بحث را بگیرند. عبودیت در قرآن هم گفته شده است ولی چرا تا الآن مردم به آن توجه نکردند؟ بنابراین باید یکی حتماً بیاید اینها را بسط بدهد، توصیف کند، تشریح کند تا بشود مردم را هدایت کرد.

14- خانم، فارغ التحصیل حقوق: در همین فلسفۀ غرب که خیلی مطرح می‌شود خیلی برام جالب بود؛ چون یک بحث خیلی نزدیکی بوده که مطرح شده بود و  خب خیلی اوقات می‌ماندم در مباحث، ولی کلیدهای خیلی خوبی را آقای پناهیان دادند.

15- روحانی: یعنی شما را در فضای سخن خودش قرار می‌دهد. در حقیقت انگار به جای اینکه منبر کند یک بسته‌هایی از پیام را به صورت مخاطب شلیک بکند، مخاطب را می‌آورد در یک سناریویی که طراحی کرده در یک نمایشنامه بازی‌اش می‌دهد، گاهی از طرف او حرف می‌زند، گاهی از طرف او  اشکال می‌کند.

16- آقا: صحبت‌های آقای پناهیان رویش فکر شده.

17- خانم، کارشناسی ارشد شهرسازی: یعنی شما وقتی که می‌نشینید پای بحث ده روزۀ آقای پناهیان کاملاً متوجه می‌شوید که این بحث قبلش فکر شده و قشنگ به یک پک ده روزۀ محرم تبدیل شده.

18- آقا: انسان را اول با خودش درگیر می‌کند.

19- خانم، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی: به چالش می‌کشند ما را ما تا منزل‌مان بحث می‌کنیم.

20- خانم، پزشک عمومی: ما وقتی داریم برمی گردیم راجع به این بحث‌ها با هم دوباره در راه و اینها بحث می‌کنیم.

21- آقا، کارشناسی مهندسی شیمی: هردفعه پای صحبت‌های ایشان بودم احساس کردم که یک مطالعۀ خیلی وسیعی در پشت این صحبت‌ها بوده.

22- هر منبری که آدم می‌رود بعضی موقع‌ها وقت آدم تلف می‌شود ولی اینجا مثل این است که مثلاً ده تا بیست تا کتاب آدم خوانده.      

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...