۰۰/۱۲/۰۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری |  نظرات جالب کسی که به خاطر شغلش، همۀ کتاب‌های چاپ شده دربارۀ نماز رو مطالعه کرده در مورد کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟"

شناسنامه:

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 04:13
  • منبعبیان معنوی

 

متن:

قسمت‌هایی از کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟»:

در روایات اثرات زیادی برای نماز ذکر شده است. از هر عارف و عالمی در مورد راه رسیدن به مراتب بالای معنوی سؤال می‌کنی، به نماز تأکید می‌کند. اگر واقعاً نماز اینقدر مهم و تأثیرگذار است، چرا روی ما تأثیر نمی‌گذارد؟ ما این‌همه نماز که خوانده‌‌ایم، چرا هنوز عارف نشدیم؟ اگر نماز معراج مؤمن است و لذت دارد، چرا هیچ‌وقت ما از نماز خواندن‌مان لذت نمی‌بریم؟ تازه نماز برای ما یک کار تکراری و ملال‌آور هم شده؛ اِشکال نماز ما کجاست؟ چه‌کار کنیم تا نماز ما را رشد بدهد و روی ما تأثیرگذار باشد؟

قائم مقام سابق ستاد اقامه نماز کشور:

 من در مدت پنج سالی که در ستاد اقامه نماز توفیق خدمت داشتم به عنوان قائم مقام، تقریباً می‌شود گفت اکثر کتاب‌هایی که در کشور نوشته شده بود خواندم و هر کتابی که در کشور و یا حتی خارج از کشور در مورد نماز مطلبی نوشته می‌شد من مطالعه می‌کردم این توفیق را داشتم. و تا اینکه رسیدم به این کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» جناب حجت الاسلام پناهیان، که یک افق جدیدی را در ذهن ما ایجاد کرد این کتاب. سه مشخصۀ ویژه‌ای این کتاب دارد که من دیدم به اصطلاح به تمام کتاب‌های حوزۀ نماز این کتاب را متفاوت کرده و خیلی برایم جالب بود که در واقع کتابی با این حجم کوچک و با قطع کوچک بتواند اینقدر تأثیرگذاری مفیدی روی رفتار و نگاه ماها نسبت به نماز باشد.»

 اولین مشخصه‌اش این است که این کتاب خیلی ساده و روان و همه‌فهم نوشته شده، اصطلاحات به قول خودمان قلمبه سلمبه تویش بکار برده نشده و کلمات سنگین و غیرقابل فهم نیست، بسیار ساده یک فرد پیرمرد چند ساله با یک نوجوان می‌تواند این کتاب را کامل بفهمد، یک مغازه‌دار با یک فردا دانشگاهی به راحتی می‌تواند برداشت خوبی از این کتاب داشته باشد و ساده و روان‌بودن این کتاب و همه‌فهم‌ بودنش از مهم‌ترین ویژگی این کتاب در حوزۀ نماز است.

دومین ویژگی این کتاب این است که فوق‌العاده کاربردی و اجرایی نوشته شده. یعنی شما بعد از اینکه این کتاب را ورق می‌زنی و می‌خوانی، بعدش متوجه می‌شوی و دقیقاً می‌فهمی که حالا چند کار باید در زندگی خودت و اطرافیانت انجام بدهی که نمازت یک پله تغییر بکند بهتر بشود. یعنی بعد از خواندن این شما می‌توانی تمرین بکنی حالا این آموزه‌های این کتاب را در نماز خودتان.

 سومین ویژگی‌ای که این کتاب دارد و باز خیلی جالب است که در کمتر کتاب‌های دیگری دیدم اینکه یک برداشت نو و جدید از نماز ایجاد کرده. یعنی شما موقعی که به کتاب‌های دیگر نگاه می‌کنید من به جرأت می‌توانم بگویم در کتاب‌هایی که در حوزۀ نماز نوشته شده بیش از نود درصد موقعی که همه را می‌خوانیم کنار هم می‌گذاریم آن شاید نود درصد تکرار مکررات است، حالا یکی به یک شکل قطور، نازک‌تر، به یک شکل و شمایل دیگر، اما محتوایات‌شان همه یکی است. اما این کتاب آمده یک برداشت جدید و نویی را از نماز کشیده بیرون. در واقع می‌تواند یک نگاه جدیدی را به نماز بدهد، می‌تواند یک آموزه‌های جدیدی را برای نماز ایجاد بکند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...