۰۱/۰۱/۲۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پیامبر(ص) عوارض منفی قدرت بخشیدن به مردم را می‌پذیرفت

شناسنامه:

 

متن:

 نه تنها پیامبر اکرم با آنان که مغرور شده بودند به دین خودشان به آنچه که از معنویات داشتند برخورد می‌کرد، بلکه پیامبر اکرم می‌خواست با کسانی که مرعوب شدند هم برخورد کند و آنها را مرعوب بودن دربیاورد (و آنها را قوی کند). یک گروهی را می‌خواست از مغرور بودن دربیاورد، یک گروهی را می‌خواست از مرعوب بودن.

پیامبر(ص) عوارض منفی قدرت بخشیدن به مردم را می‌پذیرفت

 پیامبر گرامی اسلام مناسبات را به‌هم ریخت، آمد یک اقوام، افراد ضعیفی را تقویت کرد. خب یک نمونه‌اش بلال حبشی است. کی فکر می‌کرد در آن جامعه یک غلام سیاهپوست برود بالای خانۀ کعبه و اذان بگوید و این همه حرمت پیدا کند؟ باهاشون نشست و برخاست می‌کرد. خودش رفتارش مثل ضعفا بود. بهشان رو می‌داد! اینقدر رو می‌داد که اینها به پیامبر جسارت می‌کردند. سوره نازل می‌شد، سورۀ حجرات، خدا می‌فرماید بابا پیامبر حیا می‌کند به شما حرفی بزند، ولی شما احترام را نگه دارید! پیامبر را این‌جوری صدا نزنید. عوارض هم داشت. من نمی‌توانم عوارضش را شفاف بگویم. با اشاره عرض می‌کنم.

 یکی از عوارضش این بود که بعد از پیامبر کسانی مدعی شدند که مدعیان حکومت و سیاست کفرشان درآمده بود که آقا اینها کی هستند؟! مثلاً بعد از پیامبر گرامی اسلام اگر کسی می‌خواست حکومت را به دست بگیرد و دست علی بن ابیطالب ندهد باید ابوسفیان می‌بود. چون یک سابقه‌ای داشت در این عرصه. ولی کسانی آمدند که هیچ پایگاه اجتماعی نداشتند. هیچ، آخر کسی نیست این! ولی رسول خدا شهر را به‌هم ریخته. کسی که کسی نیست هم می‌تواند بیاید بالا؛ حالا چه به غلط چه به درست. نکته را می‌بینید به کجا باید نگاه کرد؟ به حدی که ابوسفیان آمد گفت یا  علی! تو قیام کن من با تو بیعت می‌کنم جمع می‌کنیم قصه را!

مجری: اینها کی هستند!

 بله این ببینید این نکته است ها! خیلی این نکتۀ برجسته‌ای است. این دل شیر را پیامبر داشت که مستضعفین را کمک کند رو بیایند. آقا این عارضه دارد! همین‌ها ممکن است بلای جان شما بشوند! بشوند، آدم به خاطر چند تا بی‌نماز درِ مسجد را نمی‌بندد. یعنی این سیرۀ صحیح را باید عمل کرد. الآن کسی غیر از مقام معظم رهبری من نمی‌بینم دنبال تحقق مردم‌سالاری دینی باشد. الآن استانداران ما کدام استاندار بهتر است؟ نه اینکه فقط به مردم خدمت بکند. مردم را باید تقویت کند. اگر استانداران مردم را تقویت نکنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ سیاستمداران، نمایندگان مجلس، مردم را تقویت نکنند چه اتفاقی می‌افتد؟ این قدرت آنجا متمرکز باشد بالاخره یک دزد می‌آید می‌زند. طمع می‌کند آن را برمی‌دارد می‌برد.

 رسماً بعضی از نمایندگان مجلس مخالفند با طرح شفافیت. رسماً هم می‌گویند این به خاطر اینکه مردم تقویت می‌شوند. منتها این را به این عبارت نمی‌گویند. می‌گویند گروه‌های فشار، یعنی بخش‌هایی از مردم بر ما فشار می‌آورند. حالا مثلاً شما کی هستید که بر شما فشاری نیاورند؟ حالا بیاورند. ممکن است دو نفر هم سوءاستفاده بکنند، ممکن است خودتان را بگذارند کنار. می‌دانید؟ شفافیت مردم را تقویت می‌کند. امام زمان ارواحنا‌له‌الفدا مردم را تقویت می‌کنند. مردم را حضورشان را تأثیرشان را تقویت می‌کنند. بعد دیگر در این مردم گردنکش‌ها و طاغوتی‌ها در نمی‌آیند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...