۰۱/۰۴/۲۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

نظرات صوتی | نظر دختر لائیک تازه مسلمان تهرانی دربارۀ مبحث «مؤثرترین مفهوم در حیات بشر»

سلام

من لائیک بودم و دین نداشتم تا همین چند وقت پیش، حدود 4 سال هست که دین آوردم و مسلمان شدم و در پِی یادگیری دین هستم.

در این مسیر خیلی چیزها تجربه کردم، با خیلی‌ها نشست و برخاست کردم که شاید روش‌شان در دینداری غلط بوده و من کم‌کم با دین دوباره مُردم!

چندین مرتبه این اتفاق برای من افتاد به روش‌های مختلف، برای اینکه دنبال یک الگوی درست بودم برای زندگیِ یک دیندار واقعی، یک شیعه که چطور زندگی کند و هربار شکست خوردم و تقریباً در طول این 4 سال 3 بار مُردم! و به مُردگی خودم ادامه دادم.

دو سال هست که پارسال و امسال من ماه محرم، توفیق پیدا کردم بیایم سخنرانی‌های استاد پناهیان را در دانشگاه امام صادق گوش بدهم مستقیماً و دو سال است که ایشان من را در ماه محرم کاملاً به آتش می‌کشند با صحبت‌هایشان و کاملاً اعتقادات من، روش زندگی من، روش مُردگی من در واقع! همه را می‌برند زیر سؤال، تمام وجودم را به آتش می‌کشند، بی‌تاب می‌شوم، بی‌قرار می‌شوم و خیلی از اوقات بلند بلند گریه می‌کنم و ناله می‌کنم که چرا نفهمیدم دین را! و روش درست زندگی کردن را از طریق دین، آن چیزی که خدا از ما خواسته، به ما یاد داده.

ازایشان خیلی ممنونم این صحبت‌هایی که کردن، هم موضوع پارسال‌شان، عبور از رنج‌ها، هم امسال، موضوعی که صحبت کردن فوق‌العاده بود و در واقع ایشان به من روش انگار یاد نمی‌دهند، فقط آن چه که هستم را انگار می‌کِشند بیرون، به رخم می‌کشن و احساس می‌کنم کاملاً دو نفره نشستیم و ایشان دارند رو در رو با من صحبت می‌کنند، انقدر صحبت‌هایشان عمیق هست و من کاملاً درک می‌کنم ایشان چه می‌گویند. روش اشتباهم را به رخم می‌کشن و من می‌ا‌فتم پی اینکه چکار کنم، چکار کنم که روش زندگی‌ام را درست کنم.

سه روز است که دارم زندگی می‌کنم، از روز جمعه شروع کردم به زندگی کردن، توجه کردن به این چیزی که خدا خلق کرده به نام من، کیه؟ چیه؟

 در این 4 سال خیلی مبارزه با نفس داشتم به خاطر اینکه عادت‌های غلط داشتم، روش زندگی‌ام بر اساس گناه بود و سعی کردم همۀ اینها را ترک کنم، متدیّن بشم، محجّبه بشم و خُب دستورات خدا را گوش بکنم. خیلی سخت بود، تقریباً می‌توانم بگویم چندین بار پوست انداختم تا بتوانم زیر بار حرف خدا بروم، برایم خیلی سخت بود، یک عمری به نفسم «نه» نگفته بودم و 4 ساله به نفسم دارم «نه» می‌گویم! خیلی از اوقات زیاده‌روی کردم، خیلی از اوقات بازی دادم نفسم را و تجربیات خیلی زیادی به دست آوردم.

اما صحبت‌های حاج‌آقا پناهیان بی‌نظیر بود، تازه به من یاد داد که بازهم در تمام این مدت که تو دین آوردی و سعی کردی دستورات خدا را عمل کنی درست عمل نکردی و دارم به جاهای خوبی می‌رسم و کاملاً احساس می‌کنم وجودم داره آمادۀ اربعین می‌شود ان‌شاءالله، امام حسین بطلبد من را، امسال هم بتوانم بروم زیارتشان و صحبت‌های شما حاج‌آقا بسیار بسیار بسیار برای من مفید بوده و خیلی خیلی تأثیرگذاشت روی زندگی من.

 سپاس‌گزارم از شما

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...