۰۱/۰۵/۰۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

هرکسی در معرض تأمین یک نیاز بزرگ در جامعه قرار می‌گیرد باید با از خودگذشتگی به میدان بیاید. 

شناسنامه:

  • زمان: 1401/04/26
  • مکان: تهران، سالن همایش‌های رازی
  • منبع: خبرگزاری بین‌المللی قرآن
ایثار محقق‌کنندۀ حقوق بشر است/ بیماری‌های فراگیر جزء حوادث آخرالزمان است/ خانوادۀ شهدای سلامت در آینده سرفرازتر خواهند بود

علیرضا پناهیان در اولین یادوارۀ شهدای مدافع سلامت، در سالن همایش‌های رازی با حضور وزیر بهداشت، اظهار داشت:

  • تعبیر سنگرسازان بی‌سنگر در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ما همیشه جاری است. مدافعان امنیت همیشه در معرض ناامنی قرار دارند به همین دلیل شهدای امنیت شهدای گرانقدری هستند. مدافعان سلامت هم در معرض انواع آفات و آسیب‌ها قرار می‌گیرند و هر کسی در معرض تأمین یک نیاز بزرگ در جامعه قرار می‌گیرد باید با از خودگذشتگی به میدان بیاید. 
  •  این از خودگذشتگی است که حقوق بشر را تأمین می‌کند چون جامعه بشری این از خودگذشتگی را نیاموخته حقوق بشر محقق نشده است. برخی از کشورهای منطقه تازه متوجه شده‌اند که گرامیداشت شهدا در ایران اسلامی که رسم باعظمتی است و امام راحل و مقام معظم رهبری بر انجام آن تأکید دارند، چقدر مهم است.  
  • بعد از دفاع مقدس تنها شخص رهبر معظم انقلاب بودند که برای گرامیداشت شهدا ایستادند؛ وقتی فرماندهان شهدا جمع شدند که یکی از کارهای بعد از جنگ رسیدن به امامزاده‌ها باشد، مقام معظم رهبری فرمودند که شما به شهدای خود برسید؛ بزرگداشت شهدا انقلاب را بیمه کرد.
  •  اگر شهدای مدافع سلامت در  جامعه معرفی شوند، سطح معنویت عرصه پزشکی تقویت شده و متجلی می‌شود، اگر دانشجویان پزشکی، اساتید و پزشکان الگوهای خودشان را از میان این شهدا پیدا کنند آینده این قشر تضمین است و نیازی نیست کسی به این قشر آموزش اخلاق پزشکی بدهد. پاسداشت یاد شهدا را حضرت امام راحل به ما یاد دادند و فرمودند: ۷۰ سال عبادت کردید خدا قبول کند بیایید و وصیت‌نامه شهدا را بخوانید.
  • در دوران دفاع مقدس مردم به کادر درمان اضافه شدند و در ماجرای کرونا هم مردم به کادر درمان اضافه شدند که اتفاق خوبی بود. اینها صحنه‌هایی است که می‌ماند، جنگ رفت، کرونا هم خواهد رفت، اما باید این صحنه‌ها را ثبت کرد و هم بنیاد شهید و هم وزارت بهداشت باید این صحنه‌ها را ثبت کنند.
  • ما همۀ صحنه‌ها را از دید آخرالزمانی نگاه می‌کنیم. بیماری‌های فراگیر هم جزو حوادث آخرالزمان است؛ آمار بسیار سنگینی از تلفات در آخرالزمان به نام مرگ سفید آمده است، اما نکته جالب این است که در روایت‌ها آمده دوستداران اهل بیت(ع) جزو گروهی هستید که کمترین آسیب را از این مشکلات خواهند دید. نمی‌دانم چه قدر در آخرالزمان هستیم، اما یقیناً اگر ظلم به اوج برسد جریان‌هایی هستند که جنگ بیولوژیک علیه ملت‌ها راه بیندازند.
  • اگر بناست در آخرالزمان علیه ملت‌ها چنین حملاتی شکل بگیرد ما مریدان اهل بیت(ع) باید راه‌هایی را پیدا کنیم که دیگران نمی‌توانند به سهولت این راه‌ها را پیدا کنند؛ از دانش ایرانی چنین توقعی می‌رود. اطبا بعید نمی‌دانند که ماجرای کرونا یک مانوری بود برای آماده شدن در مقابل یک نبرد بیولوژیک در آینده؛ پس باید برای آینده سخت‌تر آماده باشیم به حدی که جامعه تضمین شود.
  • فرهنگ شهادتی که مدافعان سلامت ترویج و فرهنگ مردمی که به کادر درمان کمک کردند، اگر دست به دست دانش ایرانی بدهد، ما قوی شده قومی می‌شویم که اگر در آینده چنین اتفاق‌هایی پیش بیاید قوی‌تر از بقیه ملت‌ها مقاومت کنیم. صنعت توریسم سلامت پررونق است و باید در آینده پررونق‌تر شود.
  • عده‌ای در دوران دفاع مقدس ما را رها کردند و رفتند اما آنهایی که ماندند غوغا به پا کردند عده‌ای هم برگشتند. در این شرایط هم ممکن است عده‌ای مردم ما را تنها بگذارند اما پشیمان خواهند شد؛ چون فتنه‌های آخرالزمان کوتاه‌مدت است. اما دانشمندانی که با همه محرومیت‌ها در کنار مردم می‌مانند در آینده الگوی کادر سلامت خواهند بود. ممکن است قدر یک پزشک و پرستار دانسته نشود، اما افرادی که مردم خود را رها نمی‌کنند، الگو هستند.  
  •  به خانوادۀ شهدای سلامت اطمینان می‌دهم در آینده سرفرازتر خواهید بود و این رنج شما را التیام می‌دهد؛ به جاودانگی این رخ داد توجه کنید. باید این فرهنگ باشد که به خانواده شهدای سلامت هم شهادت عزیزشان را تهنیت گفت.
 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...