۹۲/۰۳/۱۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
پناهیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان

 نزدیک بودن مواضع ولایتی به طرز تفکر روحانی و هاشمی خیلی موجب تعجب بود

مشروح گفتگوی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با باشگاه خبرنگاران جوان را در ادامه می‌خوانید:

مقاومت در برابر استکبار بیشترین موضوع مورد تاکید رهبری برای فرد اصلح

پرسش: شما به عنوان یک روحانی سیاسی و مدافع رهبری و ولایت در عموم مردم شناخته شده اید؛ با توجه به سخنرانی های این مدت رهبری و اشارات ایشان به نظر شما ایشان در حال حاضر چگونه فردی را برای اداره و پیشبرد جمهوری اسلامی مناسب میدانند؟

پاسخ: اولا دلیل ما برای توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری این است که ایشان ضمن اشراف کامل به مهم‌ترین مسائل نظام، از عمیق‌ترین و دقیق‌ترین قدرت تحلیل و تفکر سیاسی برخوردار هستند، و جدا از موقعیت رهبری که موجب تبعیت ما از رهنمودهای ایشان می‌شود، طی سال‌های گذشته اثبات شده که نگاه ایشان به مسائل سیاسی، برترین و با صلابت‌ترین نگاه بوده است.

ثانیا با توجه به تمام فرمایشات ایشان دربارۀ ویژگی‌های فرد اصلح برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اصل "مقاومت" در برابر استکبار بیشترین موضوعی بوده است که مورد تاکید ایشان بوده است. همچنین قدرت تدبیر و ادارۀ امور کشور اصل مهم دیگری بوده است که مورد تاکید معظم له بوده است.

نگاه ناامیدانۀ دشمنان به انتخابات/ القاء فرمایشی بودن انتخابات آخرین حربۀ دشمنان

پرسش: باتوجه به آخرین وضعیت صحنه انتخابات به نظر شما عمده‌ترین استراتژی جریان‌های بیگانه و همچنین جریانات فتنه و انحراف برای خلق نشدن حماسه چیست؟ و فعالیت آنان برای فریب افکار عمومی در چه طرحی قرار دارد؟

پاسخ: دشمنان ما امروز با توجه به ناامید شدن از فریب مردم، تلاش می‌کنند مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند. آنها می‌دانند که امکان به آشوب کشاندن انتخابات هم دیگر وجود ندارد. لذا با یک ناامیدی شدید به انتخابات ما نگاه می‌کنند. القاء فرمایشی بودن انتخابات آخرین نغمۀ شوم آنهاست.

تنها مسئولان انقلابی می‌توانند به حل مشکلات اقدام کنند

پرسش: از دیدگاه شما اکنون مردم ما برای رسیدن به معیشت که از نظر رهبری نیز موضوعی مهم قلمداد شده باید به برنامه های اقتصادی کاندیداها رای بدهند و یا به سابقه فعالیت های آنان و یا اینکه تنها سالم بودن فرد را مد نظر بگیرند؟

پاسخ: برنامه و سلامت یک مسئول شرط لازم است، اما کافی نیست. بلکه روحیۀ انقلابی داشتن و از تفکر انقلابی برخوردار بودن هم برای ادارۀ کشور و تامین معیشت مردم لازم است، چون تنها مسئولان انقلابی می‌توانند به حل مشکلات اقدام کنند.

«دفاع از حق» حتی به قیمت ریزش آراء راه تشخیص روحیه انقلابی کاندیداها

پرسش: به طور کلی چگونه می‌توان به فردی اعتماد کرد و فهمید که آیا از سر حقیقت و دلسوزی برای نظام و انقلاب قصد ورود و کسب قدرت ریاست جمهوری را دارد ویا از سر خودخواهی و قدرت طلبی؟ (مردم چگونه باید از تقوای درونی افراد مطلع شوند).

پاسخ: در مناظرات تا حد زیادی معلوم بود که انگیزه‌ها از حرف زدن برای رأی آوردن است؟ یا برای دفاع از حق، ولو منجر به ریزش آراء بشود؟ اگر کسی بازهم متوجه نشد باید از افراد صاحب نظر و منصف بپرسد.

از نزدیک با آقای جلیلی آشنا هستم، چنین وصله‌هایی به ایشان نمی‌چسبد/ گله دارم

پرسش: درخصوص نظربرخی درمورد طرح پوتین-مددوف که آقای احمدی نژاد و آقای جلیلی را به آن نسبت میدهند و مورد حمایت بودن وی از سوی دوبت، چه تحلیلی دارید؟ دلیل شما برای تفاوت میان آقای جلیلی و طیف دولت چیست؟

پاسخ: تا آنجا که بنده اطلاع دارم و از نزدیک با آقای جلیلی آشنا هستم چنین وصله‌هایی به ایشان نمی‌چسبد و من از کسانی که به دنبال ایجاد فضای غیرواقعی و مخدوش کردن تصمیم مردم در انتخاب هستند گله دارم؛ نه تنها دربارۀ ایشان، بلکه دربارۀ هیچ یک از کاندیداهای محترم نباید حرف خلاف واقع به نفع یا علیه آنها گفته شود.

نزدیک بودن مواضع آقای ولایتی به طرز تفکر روحانی و هاشمی خیلی موجب تعجب بود/ دفاع جانانه و صادقانه و متین حداد و جلیلی از جبهۀ مقاومت ستودنی بود

پرسش: مهمترین نکته‌ای که در این مناظرات توجه شما را جلب کرد چه بود؟

پاسخ: نزدیک بودن مواضع آقای ولایتی به طرز تفکر روحانی و هاشمی خیلی موجب تعجب بود. ما از ایشان انتظار داشتیم حتی از سیاست خارجی زمان آقای هاشمی انتقاد هم داشته باشند ولی خیلی خلاف انتظار رفتار کردند. دفاع جانانه و صادقانه و متین آقایان حداد و جلیلی هم از جبهۀ مقاومت بسیار ستودنی بود. البته در مواردی هم آقای غرضی و قالیباف بسیار خوب به مقابله با بی‌انصافی‌ها و شعارهای بی‌اعتبار نامزد محترم اصلاحات و کارگزاران پرداختند.

موافق ادامۀ مناظرات هستم چون ...

پرسش: شما موافق ادامۀ مناظرات و ایجاد فرصت دیگر برای نامزدها هستید؟

پاسخ: بله، چون حرف علیه تفکر وادادگی و سازش بسیار است؛ در حالیکه شما می‌دیدید نمایندگان این تفکر دیگر به تکرار حرف‌های سطحی سابق می‌پرداختند و دیگر حرف تازه‌ای نداشتند.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...