۰۱/۰۶/۲۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | تذکر مهم دربارۀ رابطۀ اربعین و امام زمان(ع)

شناسنامه:

 

متن:

 اگر کسی در اربعین به امام زمان ارواحناله‌الفداء توجه نکند، انگار فلسفۀ زیارت اربعین را متوجه نشده است. فلسفۀ زیارت اربعین یعنی امام زمان ارواحناله‌الفداء، و یعنی مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت.

خیلی از کسانی که اهل هیئت و عزاداری اباعبدالله الحسین هستند، خیلی‌ها که اهل زیارت هستند، خیلی‌ها که اهل اطعام در مجالس اباعبدالله الحسین هستند، خیلی‌ها یعنی اینها، خیلی از کسانی که انقلابی هستند، خیلی‌ها از اینها هنوز متأسفانه اهمیت اربعین را اساساً درک نکردند. و خیلی از کسانی که اربعین را درک کردند و اهمیت‌اش را یافتند، هنوز اهمیت یاد امام زمان ارواحناله‌الفداء را در اربعین بهش توجه ندارند. همان جوری که یاد امام زمان علیه‌السلام را در زیارت عاشورا بهش توجه ندارند. که چرا چند بار در زیارت عاشورا ما از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را متصل کند به ظهور برای انتقام، برای اینکه بتوانیم زمینه‌ساز باشیم برای رفع ظلم و جور در عالم.

 هنوز خیلی از هیئتی‌ها و انقلابی‌ها اهمیت اربعین را درک نکرده‌اند. و خیلی از اربعینی‌ها هنوز اهمیت یاد امام زمان در اربعین را درک نکردند!

 اباعبدالله الحسین(ع) بزرگ‌ترین کارکردشان زمینه‌سازی برای ظهور حضرت هست و الآن دارند این کارکرد خودشان را نشان می‌دهند. اگر کسی در اربعین به امام زمان ارواحناله‌الفداء توجه نکند، انگار فلسفۀ زیارت اربعین را متوجه نشده. فلسفۀ زیارت اربعین یعنی امام زمان ارواحناله‌الفداء، و یعنی مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت. چطور؟ شما در زیارت اربعین می‌خوانید: «و نُصرَتی لَکُم مُعَدَّة»، من آمده‌ام شما را کمک کنم. حالا امام حسین 1400سال پیش را می‌خواهی کمک کنی؟ این که معنی ندارد. خب به شما می‌گویند نه دیگر ایشان به شهادت رسیدند بفرمایید با خیال راحت بروید خانه‌تان به زندگی‌تان بپردازید. وقتی که شما امروز دارید می‌گویید من آمده‌ام برای اینکه شما را کمک کنم، در واقع آمده‌اید برای اینکه فرزندش مهدی علیه‌السلام را کمک کنید. و وقتی می‌گویید ما آمدیم فرزند شما امام زمان ارواحناله‌الفداء را کمک کنیم، معنایش چیزی نیست جز اینکه ما آمده‌ایم مقدمه‌ساز ظهور باشیم. نصرت برای امام زمان امروز یعنی «یُمَهِّدونَ لِلمهَدی سُلطانَه»؛ مقدمه‌سازی برای حضرت.

 اگر می‌خواهید روضۀ اباعبدالله الحسین، زیارت اباعبدالله الحسین و از همه مهم‌تر اربعین اباعبدالله الحسین، یک‌وقت دچار سکولاریسم نشود، یک‌وقت بعضی‌ها نخواهند خنثی کنند این عظمت زیارت اربعین را، باید امام زمان را یاد کنیم. باید بگوییم یابن الحسن ما به دنبال قدم‌های شما در این راه آمدیم.

خیلی ما باید توجه کنیم به اینکه ما از سر تفنّن و تفریح و از سر دل‌سیری و به‌عنوان فوق‌برنامه و برای صفا و حال کردن نمی‌رویم اربعین. ما مضطر هستیم! ما محتاج اربعین هستیم! و این اضطرارمان را باید با امام زمان نشان بدهیم. به نظر من هر شعاری برای اربعین، هر سال منهای امام زمان ارواحناله‌الفداء باشد، شعار ناقصی است. تمنّا می‌کنم ازتان آثاری بیافرینید که مردم خیلی‌هایشان بگویند که من با امام زمان در راه اربعین آشنا شدم. آنجا دلم رفت. آنجا با حضرت ارتباط برقرار کردم. در سرود سلام فرمانده، یاد حضرت چه تجمع‌هایی ایجاد کرده! خالی، در استادیوم، در خیابان‌ها. یعنی هیچ مناسبت خاصی هم نیست، هیچ مکان مقدسی هم نیست. حالا شما ببینید این سلام فرمانده، این یاد حضرت ولی عصر ارواحناله‌الفداء در اربعین اتفاق بیفتد. چه‌کار می‌کند در جهان؟!

 به حدی باید از امام زمان یاد بکنیم که یک ناظر بیرونی بگوید ببخشید این اربعین برای امام حسین است یا برای امام زمان؟ یک ناظر بیرونی که با فرهنگ ما آشنا نیست بگوید که من قاطی کرده‌ام نمی‌توانم تشخیص بدهم الآن شما مراسم‌تان مراسم پاسداشت امام زمان و انتظار او و قدم برداشتن به سوی ظهور اوست؟ یا مراسم‌تان یک سوگواری یک حادثه تاریخی است؟ باید ناظران بین‌المللی این‌جوری نگاه بکنند.

 ما این‌قدر باید در اربعین یاد امام زمان ارواحناله‌الفداء را داشته باشیم، این‌قدر باید یابن الحسن بگوییم تا همه متوجه بشوند ما در این بیابان‌ها دنبال چی هستیم. و این اربعین باعظمت با همۀ موکب‌ها و با همۀ جمعیت‌هایی که در بیابان هستند، در واقع لشکرگاه امام زمان(ع) را تشکیل دادند و در واقع کاری دارند می‌کنند که ما به ظهور نزدیک‌تر بشویم.

به نظر من هر شعاری برای اربعین، هرسال منهای امام زمان ارواحناله‌الفداء باشد، شعار ناقصی است.

«بیان معنوی به اربعینی‌ها توصیه می‌کند جلسه کامل این سخنرانی مهم 20 دقیقه‌ای را ببینند.»

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...