۰۱/۰۹/۲۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | آیا دست نامرئی دشمن در آموزش و پرورش وجود دارد؟

شناسنامه

از وزیر محترم درخواست می‌کنم شخصاً به این موضوع ورود کنند، و به شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه و دانشگاه هم نسپارند: اینکه بچه‌‌ها در ۱۲ سال مدرسه این آیۀ قرآن را بفهمند که «اگر بندگی خدا را نکنی، بردگی دیگران را کردی»

 

 

متن:

انسان‌ها چگونه بردۀ فرعون‌ها می‌شوند؟

انسان‌ها چگونه بردۀ فرعون می‌شوند؟ دو تا اتفاق باید بیفتد؛ یک اتفاق از جانب فرعون می‌افتد و آن «استخفاف» است قرآن می فرماید: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ» (زخرف،54) یعنی فرعون، انسان‌ها را تحقیر می‌کند و عزت آنها را می‌گیرد. یک نظامی درست می‌کند به نام «نظام سلطه» که در آن نظام، انسان‌ها در طبقات اجتماعی فراوانی، احساس حقارت می‌کنند. وقتی احساس حقارت کردند، راحت اطاعت می‌کنند.

اتفاق دوم این است که اینها خودشان هم آدم‌های فاسقی بودند «إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ» یعنی اگر فاسق نبودند، استخفاف فرعون روی آنها اثر نمی‌کرد. فسق مگر چه‌کار می‌کند؟ فسق، آدم را ذلیل و ضعیف می‌کند. بیخود نیست-که دشمنان ما- سر بی‌حجابی اصرار می‌کنند، چون فسق، انسان‌ها را به ذلت می‌کشاند.

بین فسق و بردگی غیرخدا چه رابطه‌ای هست؟

سال‌ها قبل، همین کسی که الآن نخست‌وزیر خبیث رژیم صهیونیستی هست، گفت ایران را با جنگ مسلحانه نمی‌شود گرفت، شما فقط یک کاری کنید که عیاشی و همجنس‌بازی و هرزگی در ایران رواج پیدا کند، ایران زمینه‌اش را دارد، تنها راهش همین است. «إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ»، بین فسق و بردگی غیرخدا چه رابطه‌ای هست؟

اگر اینها را در آموزش و پرورش آموزش داده بودند چه می‌شد؟ دوازده سال وقت دارند اما در این دوازده سال این معنا را برای بچه‌های ما توضیح نمی‌دهند، انگار یک دست نامرئیِ دشمن وجود دارد که آیات قرآن و روایات و قصه‌های بی‌ربط دینی در کتاب قصه‌ها، در کتاب‌های دینی بچه‌های ما می‌گذارد که بچه‌ها اینها را نفهمند.

هیچ‌وقت دشمن شما نمی‌گوید «قرآن نخوان!» چون می‌داند که شکست می‌خورد. اما چه‌کار می‌کند؟ آیۀ بی‌ربطِ قرآن را جلویت می‌گذارد و می‌گوید «این را بخوان!» آن‌وقت تو آن مطلبی را که باید بگیری، نمی‌گیری! او هم می‌گوید: «اتفاقاً قرآن را هم یاد بدهید، مثلاً این آیۀ قرآن را یاد بدهید...».  هر دفعه به یک آیه‌ای اشاره می‌کند و یک آدرسی به دستت می‌دهد که اصل ماجرا دستت نیاید! و اصل ماجرا دست نود و نه درصدِ آدم‌های جمهوری اسلامی که در این چهل سال تربیت شده‌اند نیست و الا کلمۀ «آزادی» در مقابل جمهوری اسلامی در نمی‌آمد. آزادی که مال دین است؛ پس تا حالا دین را چطوری به شما توضیح داده‌اند؟ غرب‌گرا نمی‌تواند دم از آزادی بزند چون در غرب، آزادی نیست، پس در این دوازده سال، چه چیزی را برایت توضیح داده‌اند؟ برای چه دیپلم داده‌اند؟

از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم شخصاً به این موضوع ورود کنند!

بنده از وزیر محترم آموزش و پرورش می‌خواهم که شخصاً احساس مسئولیت کرده و به این موضوع ورود کنند؛ به این و آن هم نسپارند! به حوزه و دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی و بالاتر و پایین‌تر نسپارند. شخص وزیر آموزش و پرورش یک عنصر آموزش و پرورشی است؛ خودش بایستد و بگوید: آموزش‌ها را در مدرسه، به‌گونه‌ای سامان بدهید که ببینم این نتیجه را می‌دهد که بچۀ من بفهمد «اگر بندگی خدا نکنی بردگیِ غیر خدا را کرده‌ای» یعنی این را بفهمد و از مدرسه بیرون بیاید. این کار را به این و آن نسپارند، و الا می‌ترسم آخر سر، درست از آب در نیاید. این که چیز سختی نیست! آیات قرآنش هست.

چرا آموزش‌ دین در کشورمان کمی شبیه آموزش‌ دین توسط معاویه است؟ چون اصول کفر را آموزش نمی‌دهیم!

آموزش‌ها در کشور ما یک‌کمی شبیه آموزش‌های دینی توسط معاویه است! امام صادق(ع) می‌فرمود: معاویه ایمان را به مردم آموزش می‌داد اما کفر و شرک را آموزش نمی‌داد. (إِنَّ بَنِی‌أُمَیَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِیمَ الْإِیمَانِ وَ لَمْ یُطْلِقُوا تَعْلِیمَ الشِّرْکِ لِکَیْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَیْهِ لَمْ یَعْرِفُوهُ؛ کافی، ج2، ص415)

نمی‌دانم چرا مردم ما الان اکثراً نمی‌دانند کفر یعنی چه؟ فقط ایمان را بلد هستند! به آنها آموزش داده شده که اصول دین چند تا است و اصول عقائد چیست؟ بعد هم گفته‌اند که فروع دین چند تا است؟ مثلاً ده تا رفتاری که مؤمنان انجام می‌دهند اینها هست... دیگر برو، تمام شد! همین؟ خُب این که کار معاویه است! پس اصول کفر چند تا است؟ اصلاً کفر یعنی چه؟ این را اگر نگویید که تمام نیست.

به بچه‌ها یاد بدهیم «کفر یعنی بردگیِ طاغوت»

کفر را هم باید آموزش بدهید. کفر یعنی چه؟ بردگی طاغوت. آیا عکس‌های مربوط به بردگی در کتاب‌های مدرسه هست؟ مثلاً عکس‌ شکنجه‌های برده‌هایی که از آفریقا می‌گرفتند و به آمریکا می‌بردند، باید این عکس‌ها را در کتاب‌های درسی نشان بدهید تا برسد به اسناد لانۀ جاسوسی! امسال رهبر انقلاب فرمودند: من چند سال است گفته‌ام که اسناد لانۀ جاسوسی را در کتاب‌های درسی بگذارید ولی نگذاشته‌اند!

بنده از دوستان خبرنگار و از کسانی که پی‌جویی می‌کنند، تقاضا می‌کنم بررسی کنند که در این چهل سال، آیا دستی بوده که آموزش دینی ما در آموزش و پرورش درست نشده است؟ چه کسانی بوده‌اند؟ بندۀ طلبه هم اینها را نمی‌شناسم؛ بنده که دغدغه‌ام این هست، این را نمی‌دانم. اینها ریشۀ ماجرا است.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...