۹۲/۱۲/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
کلیپ‌های شما

ضرورت رسانه‌ای شدن

شناسنامه:

  • تولید: کاربر 225 *
  • مدت زمان: 00:10:18
  • صوت مرجع: اینجا

 

مدت: 10دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(6MB) ]

 متن کلیپ:

شما وقت خوبی به عرصۀ هنر و رسانه قدم گذاشتید. زمانۀ شما زمانه‌ای است که آمادگی برای پذیرش سخن حق و پیام صحیح و سالم فوق العاده بالا رفته، هر مقدار این پیام‌ها دیرتر برسد مظلومین بیشتری در گوشه و کنار عالم سر بریده می‌شوند.

من با یکی از مسئولان مقاومت در منطقه صحبت می‌کردم ایشان موضوع تکفیری‌ها، فریب خوردگی برخی از اقشار مسلمان را نسبت به اینها در سراسر جهان ناشی از عدم وجود کار فرهنگی می‌دانست و کار فرهنگی درست و کار فرهنگی غلط، شما به آدم‌های فریب خورده توسط تکفیری‌ها نگاه می‌کنی به هیچ‌وجه نمی‌توانید بگویید اینها را سازمان‌های جاسوسی با پول خریدند یا با سازماندهی آنها به صورت مستقیم هست، به آنها برخی از مفاهیم به صورت غلط القاء شده و باور کردند، الان دارند بر اساس باور غلط‌شان کار می‌کنند، و این مفاهیم غلطی که القاء شده اینقدر بطلان‌شان واضح است که وقتی شما از نزدیک مواجه می‌شوید به شدت تعجب می‌کنید چه کسی حاضر شده این را باور کند، چه برسد به اینکه به‌خاطرش جان بدهد، بله پیام‌های ناصحیح رد و بدل می‌شود، پیام‌های غلط و انحرافی، باور می‌شود توسط آدم‌ها، توسط جوان‌ها در همه جای دنیا، در شرایطی که کسانی که اهل جبهۀ حق هستند اقدام نکردند به انتقال پیام صحیح، دین سالم، لطیف، معقول، منطقی را وقتی کسی تبلیغ نکرد و در مقام تبلیغ دین انسان‌های شایسته قرار نگرفتند دین خشن، انحرافی، نامعقول، اینقدر به سهولت رواج پیدا می‌کند، بعد آنها می‌آیند با کمترین تجهیزات، با کمترین وقت، تندترین شعارها را می‌دهند و جهان تشنۀ معنویت حاضر است برای دین‌های افراطی تقلبی جان خودش را تقدیم بکند و جان بهترین جوانان خودش را تقدیم بکند، چرا باید اوضاع این‌جوری باشد؟ بنده نمی‌خواهم تحلیل بکنم وضع موجود رسانه‌ای و هنری را در کشور، بروید محصولات کارهایی که ما انجام ندادیم و نتایج فاجعه‌آمیزش را در جهان ببینید، ببینید مردم چقدر ساده فریب چه پیام‌هایی را می‌خورند که قلابی همان طلائی است که خزائنش و معادنش اینجا در اختیار شماست و شما با بی‌اعتنایی هر روز از کنار آن عبور می‌کنید و دست نمی‌برید بخشی از اینها را تقدیم بکنید به تشنگان عالم.

امام را به کی شناساندند؟ هنرمندان ما امام را به کی شناساندند؟ اهالی رسانه، مستندسازهای ما، امام را به کی شناساندند؟ شما باید نسل معترضی باشید که آمدید در صحنه که در متن همین جامعۀ انقلابی مدعی باشید که ما امام را کشف کردیم نه اینکه شما امام را برای ما توضیح داده باشید و تبیین کرده باشید، ما اگر با امام ارتباط برقرار کردیم خودمان رفتیم مکاشفه کردیم امام را.

هنوز بوی برخی از عقب ماندگی‌های مفرط از کلام برخی از اهل هنر و رسانه می‌آید که دنبال این هستند که در کار هنری‌شان خودنمائی کنند، خوداظهاری کنند، کار هنری را در خدمت نفس خودشان و نفسانیت خودشان قرار بدهند. من شهید آوینی را احساس می‌کنم که هیچ‌وقت خودنمائی نمی‌کرد خوداظهاری نمی‌کرد، شوقش به انتقال و انعکاس نور خورشید بود، شهید آوینی آئینۀ تمام‌نمای خورشید بود، آیا آن آئینه که شکسته شما قطعات کوچک آن آئینه هستید؟

دوستان من! اگر با انگیزۀ انقلابی، با انگیزۀ غصه خوردن برای پنهان ماندن این نور مثل ماه می‌خواهید شب را روشن بکنید در فراق خورشید در این راه آمدید ضمن اینکه قدم‌هایتان روی چشم تاریخ بشریت، تاریخ بشریت منتظر این لحظه است که کسانی به این عرصه که تکه‌های آینه باشند، انگیزۀ خوب کافی نیست، سلامت نفس کافی نیست، خیلی‌ها بودند با انگیزۀ خوب و با سلامت نفس شروع کردند اما هیچی نشدند که هیچی، یک باری هم شدند روی دوش این وزنه‌های سنگینی که ماندیم که اینها را حمل بکند، خیلی‌ها بودند با انگیزه‌های خوب شروع کردند، با عرق انقلابی شروع کردند، اما الان هر موقع می‌روند توی میدان باید مواظب باشی گل به خودی نزنند، و بعضاً دچار تسلّب‌هایی شدند که امکان گفتگوی انتقادی هم نیست.

آقا! من بچه حزب‌اللهی هستم. خب باش، چیکارت کنم؟ حالا مثلاً یک کسی بچه حزب‌اللهی شد مگر همۀ عالم جلویش قالی قرمز پهن می‌کنند؟ بابا! شما الان داشتی ما را تشویق می‌کردی بَه‌بَه! قدم‌تان روی چشم این لحظۀ تاریخ در این پیچ تاریخی، منتظر شما بودیم، شما پشتیبان از جریان مقاومت هستید، شما جلودار خط مقاومت هستید در جنگ نرم. بله من همۀ آنها را به جای خودش می‌گویم و می‌گویم که تعداد شما کم است، باید بیایید در این زمینه تعداد خودتان را هم زیاد کنید، تکثیر کنید، بله ولی ولی عرق و انگیزۀ انقلابی کافی نیست، فهم عمیق می‌خواهد، فهم عمیق از دینی که گاهی ممکن است در منِ طلبه پیدا نشود و دین را بیایم به یک شکل دیگری عرض بکنم که شکل حقیقی دین نیست.

یکی از آفت‌های زمانۀ ما، یکی از آسیب‌های زمانۀ ما این است که بچه مذهبی‌ها خودشان را همه چیز دان می‌دانند، می‌گویی آقا یک کمی در مورد نماز باهات حرف بزنم، می‌گوید می‌دانم دیگر کلّاً نماز دیگر آره دیگر، در مورد تقوا چی نمی‌خواهی یک کمی با هم صحبت؟ نه تقوا هم خوب بودن دیگر اینها را ما خودمان اصلاً وارد هستیم اصلاً می‌خواهی من برایت توضیح بدهم، در مورد ایمان نمی‌خواهی احیاناً یک گپی با همدیگر بزنیم؟ ایمان اصلاً من خودم مؤمن هستیم می‌دانی اصلاً حلّه. هر چی بهش می‌گویی می‌گوید حلّه، همه چی دان هستند، این خیلی فاجعه است.

نمی‌دانم چه‌جوری یک‌دانه بچه حزب‌اللهی همه چی دان می‌شود در حالیکه ما می‌گوییم محصول عمیق رسانه‌ای تولید نشده، آموزش و پرورش تحول عمیق محتوایی پیدا نکرده، یک‌دفعه‌ای چه‌جور شد که این همه چی دان شد نمی‌دانم، این به‌خاطر نقص من و شما نیست، به‌خاطر نقص فضای تبلیغی و تعلیماتی در موضوعات دینی است، این نقص‌ها وجود دارد، من به عنوان یک طلبۀ مبلغ به این نقص اعتراف می‌کنم، دیروز در تعطیلی که پیش آمده بود من یک مقدار مطالعات عقب ماندۀ خودم را شروع کردم انجام دادن، یکی از کتاب‌هایی که یک دو سالی هست می‌خواهم مطالعه بکنم یکی از کتاب‌های علوم انسانی دبیرستان بود که به من گفته بودند تو آخر اینها را می‌گویی خب این کتاب را بخوان دارند چی به بچه‌ها آموزش می‌دهند، من دیگر انتظاری از جامعۀ خودمان ندارم، سجدۀ شکر به جا آوردم که هنوز اذان از مأذنه‌ها پخش می‌شود، هنوز عکس امام و شهدا به در و دیوار هست. چی دادی که چی می‌خواهی بگیری؟ انگیزۀ انقلابی شما فدایتان بشوم کافی نیست، رازهایی باید در این دین دانسته بشود.

هیچ شغلی امروز در جامعۀ ما به ضرورت و اهمیت و ارزش هنر و رسانه نیست به هیچ وجه، حضور در هیچ صنعتی، حضور در هیچ کسب و کاری، حضور در هیچ شغلی مثل حضور در هنر و رسانه نیست، این یک ضرورتی است که بنده پایش ایستادم و حاضر هستم برای شما ثابت بکنم، نیاز جهان برای شنیدن حرف‌های شما، برای شنیدن صداهای شما خیلی زیادتر از گذشته شده، خیلی ضرورتش بالاتر از گذشته شده، یک‌وقت یک پزشکی را مأمور می‌کنند به یک روستایی چندتا بیمار سرماخورده یا صعب العلاج معالجه کند بفرستد این‌ور و آن‌ور، یک‌وقت پزشکی را می‌فرستند میدان جنگ می‌گویند آقا جنگ است! برو توی خط، آنجا مجروح‌ها دارند جان می‌دهند، چقدر ضرورت اعزام این دوم بالاتر است، شما الان حکم این را پیدا کردید.


* انتشار کلیپهای صوتی تولیدی توسط کاربران بیان معنوی، بر اساس سیاست سایت در راستای توجه به نقش فعال کاربران در رشد معنویت و ایجاد هم‌افزایی از طریق سایت بیان معنوی می‌باشد. لذا انتشار کلیپ‌های رسیده به منزلۀ تایید کیفیت هنری کلیپ تولید شده نیست. بازخوردهای کاربران می‌تواند تا حدی به ارزیابی و بهبود کلیپ‌های ساخته شده کمک کند.

** برخی نکات و راهنمایی‌ها در تهیۀ کلیپ‌های صوتی و تصویری را می توانید در اینجا ببینید.

نظرات

آقا ما یه کلیپ برای شما فرستادیم گفتید زمانش زیاده و کمتر از 6 دقیقه باشه!
حالا می بینم که کلیپ 10 دقیقه ای هم دارید ها!!
آیا تبعیض کار خوبیست؟!!
پاسخ:
با سلام و تشکر،
کلیپ مربوط به دو سال قبل است که اوایل کار بود.
کلیپهای بلند استقبال نمیشود. در حالیکه هدف شما این است که دیگران کلیپ را گوش کنند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...