۹۳/۰۸/۱۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | آیا قیام امام حسین یک قیام غیرعقلانی بود؟

شناسنامه:

مدت: 9دقیقهدریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(3MB) ]

متن کلیپ: 

مردم مؤمن، مردم عزادار! آیا قیام اباعبدالله الحسین یک قیام غیر عقلانی بود؟ آیا قیام اباعبدالله الحسین یک قیام احساساتی بود؟ آیا عاشورا مظهر عشق است عشق بدون عقل که بعضی‌ها یاوه‌سرایی کنند که بگویند بعد از عاشورا ائمۀ هدی بقیۀ امامان با محاسبات عقلی رفتار کردند؟ یعنی حسین با محاسبات عقلی رفتار نکرد؟ آیا این عقلانی نبود که حسین از خانۀ خود خارج شد و فرمود وقتی می‌خواهند من را در خانه سر از بدنم جدا کنند، پس بهتر است به میدان بروم با حماسه به شهادت برسم؟ آیا حسین راه دیگری جز انتخاب شهادت برایش گذاشته بودند که آن راه عقلانی را نرفته باشد بنابر عشق خود به پروردگار فقط شهادت را انتخاب کرده باشد؟ که بعضی‌ها یاوه‌سرایانه رفتار حسین بن علی بن ابی‌طالب را امروز بعد از 1400 سال بعد از روشن‌شدن حق به روشنایی آفتاب می‌گویند که رفتارش عاقلانه نبود. اباعبدالله الحسین معلوم است که عاقلانه رفتار کرد!

 وقتی سکینۀ دردانه آمد صدا زد بابا! می‌شود قبلش ما را به حرم جدّمان برگردانی بعد به میدان بروی؟ «رُدَّنا إلی حرمِ جَدِّنا». پاسخ عقلانی حسین این بود، نفرمود که من عاشق خدا هستم دخترم، من می‌خواهم در این راه به شهادت برسم، هیچ راه دیگری را انتخاب نمی‌کنم! این معنای عشق نیست که بعضی‌ از نفهم‌ها تفسیر می‌کنند. عقلانی عمل کرد، عزّت‌مندانه عمل کرد. صدا زد دخترم اگر دشمن می‌گذاشت اصلاً ما آواره نمی‌شدیم. یک پاسخ منطقی و عقلانی به دخترش داد. راهی نبوده است دخترک من و قلب سوزان خودش را هدیه به دخترش کرد، جان از بدن حسین مفارقت کرد در وداع با دخترک نازنین‌اش. همان سخن عقلانی‌ای که آقای سید حسین نصرالله قهرمان عرب بر زبان جاری کردند و عاشورایی عمل کردند. چندی پیش و اخیراً در این چند روز گذشته ایشان دوباره فرمودند که ما وقتی می‌بینیم دشمنانی دارند می‌آیند می‌خواهند ما را به خاک و خون بکشند، می‌رویم در خانۀ دشمن با او مبارزه می‌کنیم، می‌رویم در سوریه با تروریست‌هایی که نمایندۀ استکبار جهانی هستند مبارزه می‌کنیم. بهتر از آن است که بیایند و ما اینجا تسلیم آنها بشویم مثل چهارپا سر ما را از بدن جدا کنند. این یک برخورد عقلانی است و عزّت‌مندانه و عاشقانه.

 کسانی که شعور این را ندارند که بفهمند عقل و عشق در کربلا درهم آمیخته بود، به عقلانیّت اباعبدالله الحسین توهین نکنند؛ به عقلانیّت این ملّت توهین نکنند. دولتمردان به توهین‌کنندگان این ملّت و به توهین‌کنندگان اباعبدالله الحسین میدان ندهد. عقل به ما می‌گوید مقابل منافع استکبار بایستیم! عقل به ما ‌می‌گوید ذرّه‌ای عقب‌نشینی کنید ذلیل خواهید شد! عقل به ما می‌گوید اگر فتنه‌گران هشتاد و هشت نبودند دشمن اینقدر جرأت و جسارت پیدا نمی‌کرد محاصرۀ اقتصادی کند ما را! عقل به ما می‌گوید دشمن اگر ما را محاصرۀ اقتصادی کرده است! اگر فشار می‌آورد! به بعضی از انسان‌های ضعیف سیاسی در این کشور چشم دوخته است! عقل به ما‌ می‌گوید اگر عناصر سیاسی ضعیف در این کشور نابود بشوند استکبار در مقابل ما زانو خواهد زد!

عقل به ما می‌گوید حسین! عقل به ما می‌گوید حسین! عقل به ما می‌گوید حسین! عقل به ما می‌گوید این دشمن خونخوار تا مشت محکم بر دهانش کوبیده نشود و خون از سر و رویش نبارد، دست از ظلم بر نخواهد داشت. عقل به ما می‌گوید اسرائیل خون‌آشام تا قدرت ما را نبیند دست از قتل‌عام مردم منطقه برنخواهد داشت! کسی که عقل ندارد حقّ تنفّس در فضای سیاسی عاقلانۀ این کشور را ندارد!

عقل به ما می‌گوید، عقل به ما می‌گوید هیهات منّاالذّله. عقل به ما می‌گوید منافع دنیایی‌ خودتان را می‌خواهید مقابل استکبار محکم بایستید. عقل به ما می‌گوید ما دشمن داریم. عقل به ما می‌گوید دشمنان ما خباثت خود را بیشتر کرده‌اند. عقل به ما می‌گوید مقابل این دشمن زورگو و مستکبر ذرّه‌ای کوتاه بیایید، تا نوکری مطلق به قول حضرت آیت‌الله العظمی بهجت باید عقب‌نشینی بکنید. عقل به ما می‌گوید از جان خود نترسید، از منافع کوتاه‌ مدت به مقدار کوتاه مدت بگذرید می‌توانید به منافع پایدار برسید. عقل به ما می‌گوید ما جامعۀ‌مان قدرت مقاومت در مقابل محاصره‌های غربی را دارد.

عقل به ما می‌گفت سی سال پیش ما منطقه را خواهیم گرفت. خیلی‌ها باور نمی‌کردند. الآن باید از شرم سر خودشان را بلند نکنند. عقل به ما بیست سال پیش می‌گفت ما قدرت اول منطقه خواهیم شد و شده‌ایم. عقل به ما می‌گوید ما در آیندۀ نزدیک پای رکاب حسین باشیم به کوری چشم آمریکا قدرت اول جهان خواهیم شد.

عقل می‌گوید برای حسین اشک بریزیم. عقل می‌گوید کسی که اشک برای حسین نریزد آدم نیست آهن نیست. عقل می‌گوید کسی که فریاد یا حسین سر ندهد بی‌روح است، قساوت قلب دارد. عقل می‌گوید برای مظلومین سر جدایی که به عشق حسین سر از بدنشان جدا می‌شود برای آنها باید اشک ریخت. عقل می‌گوید مقاومت باید کرد. عقل می‌گوید عباس کنار نهر علقمه برخیز، خیمه‌ها منتظر تو هستند. بچه‌ها چشمشان به توست. عقل می‌گوید که حسین همۀ امیدش عباس بود! وقتی عباس به زمین افتاد فریاد زد: «الآنَ انکَسَری ظَهری وَ قَلَّت حیلَتی وَالنقَطَعَ رَجائی». ألا لعنة الله علی القوم الظالمین.


*این کلیپ صوتی 9 دقیقه ای، مربوط به بخش انتهایی سخنرانی استاد پناهیان در مراسم 13 آبان است که با توجه به سخن سخیفی که در آستانۀ عاشورای امسال منتشر شده، به پرسش "آیا قیام امام حسین غیرعقلانی بود؟" پاسخ کوتاهی داده است.

نظرات

سلام

نشنیده بودم

یه صحبت تاریخی بوده ها


ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...