۹۸/۰۸/۱۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

چه کسی نمی‌تواند طعم عبادت را بچشد؟(بازنشر)

چشیدن طعم دنیا اشکالی ندارد ولی مواظب باش ذائقۀ تو را خراب نکند. اگر انسان ذائقه‌اش با دنیا خراب شود، طعم عبادت را نخواهد چشید و حتی ممکن است از طعم عبادت مشمئز بشود. شیرین‌تر از طعم واقعیت دنیا، طعم خیال آخرت است.

نظرات

از طرفی دین کامل اسلام، انسان شناسانه است اما همه آن را به این صورت تبلیغ نمی کنند ولی ایشان دقیقاً با همین زبان انسان شناسانه با ما از دین صحبت می کنند؛ وقتی صحبت می کنند احساس می کنم یکی از درون من خبر دارد یکی من را می شناسد یکی دوست داشتنی های فطری من و نیازهای من را می داند یعنی یکی به خوبی من را درک می کند.
و دین هم از خدا است حالا که این قدر من را خوب می شناسد و خیر مرا می خواهد هر چه بگوید من انجام می دهم و فقط او را بنده ام.
این همان کاری است که استاد پناهیان عزیز که الهی خدا همیشه سلامتشان بدارد دارند انجام می دهند.
و البته دین اسلام دین منطق و عقلانیت است پس به همان صورت هم باید تبلیغ شود.
و دیگر اینکه ایشان چون جامعه را رصد می کنند، مسائلی که گریبان گیر مردم است را می شناسند پس کاربردی هم صحبت می کنند و این می شود که مخاطبان زیادی دارند؛ اما این آخرین دلیلی که عرض کردم یکی از دلایل افزونی مخاطبان ایشان است شما دلایل قبلی را هم به علاوه کنید.
از طرفی جوان آرمان گرا است و ایشان همیشه قله و اوج را در مباحث شان مطرح می کنند برای همین هم هست که اکثر پامنبری هایشان جوان هستند.
و به گونه ای اوج را به آدم نشان می دهند که خیلی از چیزهای کم ارزش را از چشم ما می اندازند.
و هم به هر موضوعی ریشه ای می پردازند؛ یعنی دقیقاً می دانند روی چه چیزی دست بگذارند و کجا را درست کنند تا به خودی خود سرشاخه ها هم درست بشوند.
بارها دیدم آقایان هم قشر به مباحثی می پردازند که سرشاخه است و باید عقب تر بروند و ریشه را درست کنند.
و دیگر اینکه یکی از مهم ترین ابزار ایشان برای گیرایی مطالب، منطق است به هر حال دو دو تا، چهار تا می شود و هر عقلی توان درک آن را دارد.
بنده شیفته آن اوج و آن ریشه ای بودن و این منطقم! لطفا پامنبری های ایشان را سطحی فرض نکنید!

در پاسخ نظر قبل:
بنده به عنوان یکی از بهره برندگان از صحبتهای گیرای ایشان اصلاً به ظاهر توجه نمی کنم و با این تعریف شما مخالفم.
بله ایشان از دین صحبت می کنند که از خدا است اما به خاطر عمیق بیان کردنشان ما را به عمق آموزه های دین توجه می دهند که به خودی خود زیبا است.
سلام به شما حرف درستی بود که خوب هم بیان شد. البته همه حرف ها از اسلام یعنی خداست و ما نباید فکر کنیم آقای پناهیان  خوب گفته که اینها از خدا است ولی خیلی اوقات گفته نشده است و آقای پناهیان می گوید که آفرین دارد ولی حرف از خداست. بیان خوب ایشان هم همان است که امامان شیعه بهترین اش را داشتند و دارند گرچه ایشان با کلمات امروزی می گویند که برای همین گاهی حرف های ایشان بیشتر می گیرد  البته امروزی منظورم به این است که در امروز بعضی ها خیلی به ظاهر نگاه می کنند حتی به نوع بیان یک حرف که اگر زیبا باشد باعث جذب شان می شود ولی متاسفانه مثل گذشتگان به محتوا اهمیت نمی دهند یعنی ظاهر بین تر شدند که آقای پناهیان ظاهر بینی آنها را به باطن بینی می کشاند.
۱۳ دی ۹۳ ، ۰۹:۰۹ سامره کلاشلو
دیگر ز شاخ سرو سهی بلبل صبور   گلبانگ زد که چشم بد از روی گل به دور


 صلوات بر حافظ شیرازی لطفا

یوسف گمگشته باز آید به کنعان


سلام
من در چند جلسه مسجد امام حسین-علیه السلام- (پنج شش شب آخر ماه صفر) حضور داشتم و می خواهم بگویم از نظر بنده ناچیز روحانی ای که روی منبر صحبت از بهداشت و  تغذیه کند روحانی عجیبی نیست و خودم هم به شخصه به شدت مشتاق شنیدن چنین مباحثی از این قشر هستم (منظورم سفارش های معصومین -سلام الله علیهم- در این زمینه است.) و به ویژه از شخص ایشان و اصلاً مانده ام که پس چرا این گونه نیست؟؟!
حتی هر وقت در این زمینه یک جمله می گویند من که روی هوا آن را می زنم.
راستش قبل ها می خواستم این درخواست را ارائه بدهم اما فکر کردم شاید پر توقع به حساب بیایم.
اما بنده از دینم همه دنیا و آخرتم و همه آنچه را به آن نیاز دارم یا همه آنچه را فطرتاً دوست دارم انتظار دارم؛ این را از خود ایشان یاد گرفتم.

باسلام  

چرا استاد در صحبهایشان اشاره به مباحث طب اسلامی که امروز خوشبختانه در قم هم جای خود را در میان طلاب باز کرده  واساتیدی همچون استاد خیراندیش و استاد ضیایی در این موضوع کار می کنند و با اتکا به روایات ائمه معصومین مریضیهای صعب العلاج را درمان میکند ندارند

چرا به توطئه صهیونیست در تغذیه و طب مدرن  توجهی ندارند . شیعیان را به این شیوه دارند در بین میبرند این مسئله را به ایشان گوش زد بفرمایید ممنون

پاسخ:
با سلام و تشکر،
در موارد متعددی اشاره و تصریح داشته اند.
سلام ممنون واقعا زیباست و بیدار کننده

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...