۹۳/۱۱/۱۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

مادیات ما تضمین شده، معنویات چطور؟

حرص ما به مادیات نمی‌گذارد از معنویات بهره ببریم. مادیات ما تضمین شده است و در وقت خودش به دست ما خواهد رسید. ما فقط باید فکر کسب معنویات باشیم، چون مادیات را به اندازۀ تقدیر به ما می‌دهند ولی معنویات را به اندازۀ تقاضایمان به ما خوهند داد. حداقل تلاش برای مادیات کافی است، اما تلاش برای معنویات تمامی ندارد.

نظرات

علم هم جزء مادیات حساب میشه؟

یعنی کسب علم پیش زمینش باید معنویت باشه؟

اگه پاسخ بدید ممنون میشم.

 

 

پاسخ:
سلام و احترام
هر کاری که انسان انجام میدهد، اگر نیتش الهی و معنوی باشد، معنوی می‌شود و اگر سقف نیتش صرفا در حد مادیات است، مادی.
۱۷ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۴۷ مصطفی شعبانی
سلام
این قسمت عبارات کوتاه خیلی عالی و کاربردی. مفید و مختصره
اما هرمطلبی رو نمیشه تو این غالب ارائه کرد
مثل همین مطلب "مادیات ما تنظیم شده..."
به راحتی نمیشه قبول کرد
نیاز به کلی مطلب قبلش داره

اگه میشه اینطور مطالب سنگین و نذارید یا اینکه مطالب مرتبط که به فهمش کمک میکنه رو هم معرفی کنید.
ممنون
با سلام خیلی جالب بود، نمیدونستم !!!!
۱۶ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۰۴ محمدغلام زائی
التماس دعای فراوان داریم. انشاءالله که ماهم جزء افرادی باشیم که غرق در معنویات بشیم. یاعلی

سلام بچس خوب بیان معنوی
حال و احوالتون مقبول درگاه احدیت!
عزیزجون این تیمی که میشینن حرفای استاد رو پیاده میکنن و تیترسازی میکنن، چرا سلسله جلسات «چگونه امتحان میشویم؟» محرم امسال رو ادامه نمیدن؟؟؟؟
بابا این جلسات رو بچس هیات میثاق امام صادق روال کردن شما بیاریدش تو فرمت مخصوص خودتون که بشه بخونیم!
خیلی نمی طوله! منتظریم...
اجرتون با سیدالشهدا(ع)
سلام
یکی از حرف های تأثیرگذار ایشان برای من این بود که اندازه شادی و غم و ... برای ما مقدر شده است برای همین تصمیم گرفتم تا می توانم این احساسات را در موارد بی ارزش خرج نکنم تا حالا که اندازه شان معلوم شده آنها را عمیق تر، شیرین تر و ارزشمند تجربه کنم.
حالا چه ربطی داشت به این عبارت؟! ربطش این است که با همین کلمه «تقدیر» در موارد مختلف خیلی می توان حال کرد و به آرامش و لذت رسید.
ضمناً مگر ما در اینجا انتظار حرف نادرست داریم که دوستان می فرمایند حرف درستی است؟!!!
این قدر آقای پناهیانِ ارجمند، دقیق و امانتدار هستند که ما جز این از ایشان انتظار نداریم.
دین دستور به مبارزه با هوای نفس داده و این کار عقل را روشن می کند چون عقل مقابل هوای نفس است و  نیز عقل، انسان را به مبارزه با هوای نفس رهنمون می کند. (یک معادله زیبا!)
دیده اید می گویند عقل بعضی ها توی چشمهایشان هست؟ اما بعضی ها هم هستند که با عقلشان به وضوح و روشنی می بینند و خیلی راحت استدلال های درست را ارائه می دهند؛ یک نمونه اش همین عبارت کوتاه.
چقدر این جور حرفها را دوست دارم! خیال آدم را راحت می کنند.
از گروه بیان معنوی که ایشان را در انتشار اندیشه های برگرفته از اسلام ناب یاری می دهند سپاسگزارم و عاقبت به خیری را برای همه مان آرزومندم.
فوق العاده است.
التماس دعا
۱۵ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۴۷ سید مهدی حسینی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شماحرف شما درست است اما متاسفانه تا حدودی که من از مردم میشناسم، مردم درگیر مادیات هستند تا معنویات چراکه مردم ارضای خود را در مادیات میبینند و کمتر کسی پیدا میشود که با معنویات ارضا شود.
حال این که این گرایش، مفهومی اشتباه است. و علت گرایش، ضعیف بوده !
بنظر من تحریک کننده ی گرایش های مردم حوزه علمیه است. و این عذر بر گردن حوزه است که نتوانسته گرایشات معنوی مردم را ارضا کند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...