۹۴/۰۱/۱۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

 

"عشق مردم یمن به مقام معظم رهبری مثال زدنی است"

پناهیان: قدرت آمریکا و اسرائیل در تمامی زمینه‌ها افول کرده است

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمارها نشان می‌دهد ۳۵ سال است قدرت آمریکا در تمام زمینه‌ها کم شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در ویژه برنامه بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: درباره وعده‌های نصرت الهی، ویژگی‌های کافران، آخرالزمان و مژده‌هایی برای قوم آخرالزمان توصیه‌ها و آیاتی در سوره محمد(ص) وجود دارد که در کمتر سوره‌ای این نکات یافت می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید سوره محمد(ص) را مورد تاکید ویژه قرار دهیم و به عنوان یک پروژه ویژه به آن نگاه کنیم، امام حسن(ع) فرمودند اگر می‌خواهید تفاوت ما و بنی امیه را دریابید سوره محمد(ص) را بخوانید و پیامبر هم فرمودند هر کس این سوره را بخواند از خطرات جنی و انسی در دنیا و آخرت مصون می‌ماند.

پناهیان تاکید کرد: سوره‌ای که به نام پیامبر گرامی اسلام که اشرف مخلوقات عالم است مزین شده است یقینا امتیازات خاصی دارد و نمی‌توان به سادگی از کنار آن و نام آن گذر کنیم. بنده مطمئن هستم اگر این سوره مبارکه که بسیار کوتاه نیز هست با دقت مطالعه شود متوجه تفاوت‌های خاص آن می‌شویم.

پناهیان گفت: آیه نخست این سوره بسیار الهام بخش در زمینه نصرت الهی است و بسیار شادی آفرین است، کسی که این سوره نورانی را قرائت کند انرژی زیادی دریافت می‌کند و اگر کسی این سوره را با جوهر پاکی بنویسد و بعد آن را میل کند ترس از دلش زائل می‌شود.

وی تاکید کرد: این سوره را مطالعه کنید خواهید دید ترس از دل شما زائل می‌شود، این یکی از سوره‌های ویژه خداوند به ویژه در زمانی که تمام کفر برابر ما ایستاده است قرار دارد.

پناهیان تاکید کرد: در ابتدای این سوره خداوند می‌فرماید کسانی که کافر هستند و دیگران را از خداپرستی و تبعیت از خداوند متعال منع می‌کنند خداوند عمل اینها را تباه می‌کند و به دو عبارت دیگر نیز در همین سوره این معنا را تکرار می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خدایی که جهان را اداره می‌کند آثار کار کافران را نابود می‌کند گفت: وقتی در طول سال قرآن می‌خوانید به ویژه در ماه رمضان، توجه کنید که آیا باوری عمیق تر از ایمان به یاری خدا وجود دارد یا خیر؟ اعتقاد به قیامت یک مسئله بدیهی است، پذیرش معاد نیز سخت نیست و خداوند متعال نیز در قرآن به آن اشاره می‌کنند.

پناهیان افزود: اعتقاد به خالق بودن پروردگار نیز سخت نیست و حتی مشرکان نیز این مسئله را نمی‌توانند به راحتی رد کنند و خداوند نیز در قرآن این مسئله را اشاره می‌کند. اما چه ایمان و باوری دریافت آن سخت است اما به انسان قوت قلب می‌دهد؟ آیا غیر از نصرت الهی است؟

وی بیان کرد: خداوند در قرآن مدام می‌فرماید من شما را یاری می‌کنم؛ کافران مولا ندارند اما شما مومنان مولا دارید؛ بنده فکر می‌کنم خداوند متعال در قرآن کریم این مسئله را القا می‌کنند که دشمنان ما ذلیل می‌شوند اما ما باور نمی‌کنیم و اگر ایمان بیاوریم به این مسئله همیشه بانشاط خواهیم بود.

پناهیان تاکید کرد: نخستین آزمایش در قرآن در آیاتی که در آن امتحانات الهی ذکر شده است، خوف و ترس است و امتحان دوم کم شدن مال و ضربه به بدن و مرگ است، بیشترین سختی که به ما می‌رسد ترس از سختی است و نه خود سختی و خداوند می‌فرماید من تو را می‌ترسانم تا ببینم آیا می‌توانی خودت را جمع کنی یا خیر؟

وی افزود: خداوند وعده می‌دهد دشمنت را از میان برمی‌دارد اما این مسئله باورش برای ما سخت است. باور اینکه قدم ما و اقدام ما و حرکت ما در عالم این گونه اثر داشته باشد خیلی سخت است؛ دو آیه بعد از آیه نخست خداوند در این سوره می‌فرماید: کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند اثر کارشان از بین نمی‌رود و شهید خونش به نتیجه می‌رسد و اینها ایمان می‌خواهد و بسیار سخت است.

پناهیان بیان کرد: چقدر ابتدای انقلاب باور اینکه پیروز می‌شویم سخت بود، بعد از انقلاب باور استقلال سخت بود و باور اینکه می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم نیز سخت بود و همچنین اینکه می‌گفتیم و می‌گوئیم اسرائیل و آمریکا نابود می‌شوند سخت بود.آمارها نشان می‌دهد 35 سال است قدرت آمریکا در تمام زمینه‌ها کم شده است.

وی عنوان کرد: 35 سال است نفوذ و قدرت آمریکا و اسرائیل در زمینه سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی کاهش و قدرت ما در این زمینه‌ها افزایش یافته است و دوستانی داریم که حاضرند برای انقلاب اسلامی در منطقه جان بدهند؛ بزرگترین کشور عربی در منطقه یمن است اینها حاضرند برای اهل بیت(ع) و امام زمان تکه تکه شوند و عشق اینها به رهبر معظم انقلاب مثال زدنی است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها قدرت یافته‌اند و کسی نمی‌تواند قدرت را از اینها بگیرد، دشمنان ما روز به روز ضعیف‌تر شده‌اند؛ دوران دفاع مقدس این قدر یار و دوست در منطقه نداشته‌ایم اما خداوند می‌خواست وعده شهدا و زحمت آنها محقق شود در مقابل زحمات و خرج دشمنان ما چه شد و چه نتیجه‌ای داشت؟

پناهیان بیان کرد: معجزاتی که امروز اتفاق می‌افتد بسیار بزرگ است، دشمنان هر چه کار کنند کار آنها اثری ندارد، بمب می‌ریزند خودشان نابود می‌شوند و این وعده‌ای است که خداوند متعال داده است و همه اینها البته ایمان می‌خواهد، موضوع دیگری مثل موضوع نصرت الهی را ندیده‌ام که خداوند متعال بخواهد به مومنان القا کند.

انتهای پیام/

 

نظرات

"دشمنان هر چه کار کنند کار آنها اثری ندارد، بمب می‌ریزند خودشان نابود می‌شوند."
ماشاءالله.   مثل همیشه زیبا.    ایشالا به سهم خودمون و با بضاعتی که داریم، سعی میکنیم به فرمایشات استاد جامه ی عمل بپوشونیم.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...