۹۴/۰۱/۲۶ چاپ ایمیل و پی دی اف
حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس:

مردم یمن می‌توانند از خود دفاع کنند/نیازی به دخالت مستقیم ایران نیست/ دیپلماسی ما باید در این زمینه فعال‌تر شود

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نیازی به دخالت مستقیم ایران در یمن نیست، گفت: مردم یمن خودشان می‌توانند دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در ارزیابی تحولات صورت گرفته در یمن و حمله عربستان به این کشور گفت:‌ من فکر می‌کنم مردم یمن می‌توانند از خودشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم دیپلماسی ما باید در این زمینه فعال‌تر شود ولی نیازی به هیچ نوع دخالت مستقیم از جانب ایران در یمن نیست.

نظرات

به قول استاد پناهیان عزیز ، ولایت پذیر باشیم و عبد باشیم و هر نظری که ولی امر زمان امام خامنه ای دادند را با جان و دل بپذیریم و چون و چرا نکنیم. هر وقت حضرت آقا دستور دادند مستقیما رهسپار میدان نبرد میشیم و هر وقت دستور به کمک دیپلماسی دادند با دولت جمهوری اسلامی همدلی و همزبانی میکنیم.

بچه ها بسه دیگه دعوا نکنید!

امروز آقامون آب پاکی ریخت رو دست همه.

رهبرمون فرمودند باید از لحاظ نظامی قوی شویم. این یه پیام جدی برای ماست. و برای مردم مظلوم یمن و برای همه منتظران ظهور...

معنی اش اینه که فعلاً دست نگه می داریم تا قوی بشیم.

وقتش که برسه خودش دستور صادر می کنه. فقط برادرا ما باید خودمونو قوی کنیم و آماده باشیم. فضا رو هم آماده کنیم.

ان شاء الله خداوند این  رهبر ومولا رو ازمون نگیره.  و دستشو برسونه به دست  مهدی منتظر.

الهی آمین

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۲ جواب به محسن شیرزاد

در جواب به برادر عزیزم " محسن شیرزاد"

  •  ماجرای دفاع از حضرت زهرا(س) نعوذ بالله به بی غیرتی تعبیر نمی شود. بلکه اساساً امام علی(ع) در این ماجرا مظلوم اصلی است و حضرت زهرا(س) مدافع ایشان. مگر ایشان شبانه همه اهل ایمان را یک نفر یک نفر به جهاد فرا نمی خواندند؟ این را انکار می کنید؟ آیا امام علی(ع) بی تفاوت نشسته بود؟!
  •  آیا امام حسن(ع) به تدارک سپاه نپرداخت و یک دفعه صلح نمود؟! آیا تا آخرین لحظه مردم را به جهاد ترغیب نکرد؟ فاین تذهبون؟!!
  •  آیا برای اینکه جزء خوارج نباشیم باید قرآن را کنار بگذاریم؟!! آیا نباید قرآن را دست بگیریم (به عنوان مهمترین منبع اسلام) و زندگی خود را با آن تطبیق دهیم؟ آیا برای اینکه از جهاد با مال و جان فرار کنیم باید زمین و زمان را به هم بدوزیم؟!!

من که نگفتم بدون بصیرت با کله به فتنه فرو رویم و بصیرت نداشته باشیم! من می گویم فضا را آماده کنیم و هر کمکی از دستمان می آید مضایقه ننماییم. می گویم کمک کنیم رهبر و مولایمان توانایی داشته باشد که شفاف تر وارد عرصه شود.

حتی ما فعلاً می توانیم کمک ها را به صورت غیر مستقیم از طرف حزب الله لبنان و یا هر کدام از دوستانمان انجام دهیم. این دیگه چه مشکلی داره!!


ما کی باشیم که بخواهیم خلاف نظر مولایمان حرف بزنیم؟! حرف ما حرف رهبری است. اما برو بچه ها رو باید بیدار کنیم که اشارات حضرت آقا رو بفهمند. اینکه ما به دستورات قرآن عمل کنیم، خلاف دستور رهبری است؟!! حرفهای خنده دار نزنید. ایشان خودشان جلو همه راه افتاده اند.  ما باید بازوی ایشان باشیم. خطاب من به حاج آقای خودمونه که چطور می خواهند اینهمه دستور صریح و بی قید و شرط قرآن رو توجیه کنند!

ایشون تا حالا سوره احزاب رو خوندند؟!! اینقدر دستورات شفافی در این سوره هست که انگار برای مردم یمن نازل شده!!

مقام معظم رهبری ملاحظاتی دارند که حق هم همین است. اما آیا توقع ندارند من و شما که این ملاحظات را نداریم حرفی بزنیم و اقدامی بکنیم؟ امام بنا به شرایط  بسیاری از ملاحظات توجه نمی فرمودند. شاید شرایط دوباره به آن موقع برگشته باشد؛ آیا دیگر وقت آن نرسیده که فضا را برای تحقق آرمانهای امام و رهبری آماده کنیم؟ 

آیا لازم نیست فضای راحت طلبی و رکود و منفعت طلبی را بشکنیم و دل به دریای توکل به خدا بزنیم و فضا را عوض کنیم؟

البته منظور بنده وظیفه نشناسی و از سر خود باز کردن نیست بلکه این مورد خاص است و نیاز به حکم ولی فقیه دارد.

دوست عزیز " استاد باشی " و "جوابیه" دین اسلام بسیار پیچیدگی های فراوان دارد و نباید بدون در نظر گرفتن این پیچیدگی ها قضاوت کرد.چرا؟!چون اگر این کار را بکنیم:

  •  آن وقت حضرت علی آن خیبر شکن را بخاطر عدم دفاع از حضرت زهرا(س) نعوذ بالله به بی غیرتی متهم می کنید.
  •  آن وقت امام حسن را یا مذل المومنین خطاب می کنیم
  •  آن وقت با یک آیه قرآن لاحکم الالله حکم قتل امیرالمومنین را صادر می کنیم

در نظر قبلی+(اینجا) بیانات امام خامنه ای را قید کردم و سعی کردم با بیان ناقص خودم بیانات حضرت آقا و استاد پناهیان را تبیین کنم

سلام
منظور بنده فرمایشات جوابیه شما نبود.
حاج آقای پناهیان افق دید وسیع تری نسبت به ما دارند.
حضرت آقا نیز با توجه به سکانداری جهان اسلام و اینکه هدایت این جامعه را بر عهده دارند تحت هدایت الهی توسط حضرت حجت -عجل الله تعالی فرجه الشریف - قرار دارند. حرف و عمل حضرت آقا هم مگر شما شک دارید که یکی است؟ بخشی از بیاناتشان را آقای شیرزاد اینجا آورده اند. باید به قرآن و عترت با هم تمسک جست و می دانیم که مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- برای ما ادامه عترت هستند و برای ما حرف و عملشان حجت است. و اینکه ایشان فرمانده کل قوا هستند.
و رهبری داریم که استراتژیست ترین فرد هستند.
متأسفانه بنده از بیان خوبی برخوردار نیستم اما سعی کردم درک خودم را در این زمینه تا حدی که بیانم اجازه می دهد بنویسم.

هرکسی محرم راز شد در حرم یار بماند وانگه این کار ندانسته در انکار بماند! خب درست میفرمایند، حرفه‌ای رهبری حرفه‌ای استاد پناهیان وزیر بزرگان رازش بگیرید همین!
دنیا چه ارزشی داره؟ به نظر من ما باید از این مظلوما دفاع کنیم و از جنگ نترسیم.
اونا اگه قدرت داشته باشن با ما می جنگند و به این ربطی نداره که بهانه به دستشون بدیم یا نه.
سگی مثل اسراییل را اگه یکبار کتک بزنیم، تا ابد شرش کم خواهد شد. اونوقت دیگه دست از سر ما برخواهند داشت. هم تهاجم فرهنگی و اقتصادی و هم سیاسی. دیگه تحریم ها هم حل میشه!
به خدا اعتماد کنیم و برای او مایه بگذاریم و به او تکیه کنیم. نتیجه به دست خداست و او ما را کفایت خواهد کرد.
قضیه یمن خیلی مهمه. یا علی

در جواب برادر ما با نام "همراه"

بله ما هم قبول داریم که گاهی بهتر است به فهم خودمان شک داشته باشیم و آن را میزان قرار ندهیم.

اما باید به صحبت های ولی امرمان و عزیز دلمان آقای خامنه ای هم شک کنیم؟ آیا باید به قرآن هم شک کنیم؟ خداوند در سوره نساء آیه 75 می فرماید:

«چرا در راه خدا و در راه نجات‌ مردان و زنان و کودکان مستضعف نمى‌جنگید؟ همانان که مى‌گویند: پروردگارا، ما را از این شهرى که مردمش ظالمند بیرون ببر، و از جانب خود براى ما سرپرستى قرار ده، و از نزد خویش یاورى براى ما تعیین فرما...»

می خواهید امثال این آیه ها را پنهان کنید؟!! بی شک ما باید بطور ویژه به شیعیان مظلوم یمن کمک کنیم. در این مسئله کوچکترین تردیدی نیست.

حتی اگر آنها اهل ایمان هم نبودند، باز هم واجب بود به آنها کمک کنیم. آیا شما اگر ببینید چند تا ظالم یک پرنده ای چیزی را شکنجه می کنند، ساکت می نشینید؟ اینها انسانند. کمی هم فکر لازم است...

سلام علیکم
خدمت همه مخاطبان این سایت که برای آنها شبهه ایجاد شده نکاتی عرض می کنم(ببخشید طولانی شد):

  1. سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت ها برای مقابله با ظالمان بوده و این سیاست در همه جا یکسان بوده است از لبنان تا فلسطین تا عراق حتی در یمن
    • این روش بهترین راه است .چرا؟
      • این نوع کمک مثل ماهی دادن به یک فقیر نیست که محتاج کمک شما باشد و توان روی پای خود ایستادن نباشد بلکهاین نوع کمک به  ملت ها برای مقابله با ظالمان مثل یاد دادن ماهی گیری می ماند که آن ملت می تواند روی پای خود بایستد الان شرایط حزبا الله که در اوج قدرت در لبنان است و حتی نماینده در مجلس دارد و در آینده کشورش نقش مهم و اساسی دارد
      • چون وقتی شما در دخالت نظامی می کنید زمینه را برای حضور نظامی دیگر کشورهای ظالم را فراهم می کنید و آن کشور زمینی برای یک جنگ نیابتی قدرت ها می شود و مردم حضور کمی در این صحنه خواهند داشت و بیشترین هزینه را پرداخت خواهند کرد.اوکراین نمونه این جنگ است
  2. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمن همیشگی خود را مستکبران عالم می داند و خط مقدم این جنگ رژیم صهیونیستی است.این یک راهبرد فوق العاده مهمی است.چرا؟:
    • چون دشمن اصلی را نشان می دهد.و باعث کاهش اختل
    • باعث وحدت بیشتر بین مسلمانان می شود و زمینه وحدت بین مسلمانان را ایجاد می کند و قدرت اسلام را تثویت می کند در حالیفات جزدی بین مسلمانان و حتی مظلئمان عالم می شود در حالی که مستکبران تمام تلاش خود را برای اختلاف افکنی بین مسلمان و مظلومان عالم دارد تا در این میان بهره برداری خودش که استعمار ملت هاست انجام دهد.
    • مستکبران با مزدوران خودشان درصدد هستند تا تغییری در این راهبرد ایجاد کنند.جنایت عربستان در بحرین و عربستان آخرین تکنیک آنها برای درگیری ایران در این بازی بودند
    • تعبیر صریح امام خامنه ای در این رابطه:
    • امام خامنه ای :من همین جا به این مناسبت، این جمله را عرض بکنم: حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایای بحرین دخالت میکند. این دروغ است. نه، ما دخالت نمیکنیم. ما آنجائی که دخالت کنیم، صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. اما اینکه حالا حاکم جزیره‌ی بحرین بیاید بگوید ایران در قضایای بحرین دخالت میکند، نه، این حرف درستی نیست؛ حرف خلاف واقعی است. ما اگر در بحرین دخالت میکردیم، اوضاع در بحرین جور دیگری میشد!
    • امام خامنه ای :ما به توفیق الهى و به فضل الهى از محدودیّت اختلاف مذهبى عبور کردیم. ما همان کمکى را که به حزب‌الله لبنان کردیم که شیعه است، همان کمک را به حماس کردیم و به جهاد(۱۰) کردیم و باز هم خواهیم کرد. ما اسیر محدودیّتهاى مذهبى نشدیم؛ ما نگفتیم این شیعه است، این سنّى است، این حنفى است، این حنبلى است، این شافعى است، این زیدى است؛ ما نگاه کردیم به آن هدف اصلى و کمک کردیم و توانستیم مشت برادران فلسطینى‌مان را در غزّه و در مناطق دیگر تقویت کنیم و ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد. و من اعلام کردم و قطعاً این خواهد شد که کرانه‌ى باخترى هم باید مثل غزّه مسلّح بشود و آماده‌ى دفاع باشد.

ببخشید بیش از این طولانیش نمی کنم.

اگر سوالی بود در خدمتم

ببخشید!

فکر می کنم بی ادبی کردم!

آخه ما از حاج آقا به عنوان یک روحانی فوق العاده و بابصیرت که همیشه دم از آمادگی برای ظهور می زنند، توقع داریم حالا که موقع عمل رسیده و ما بنا به فرموده خودشان خیلی به این امر نزدیک شده ایم، ایشان در مواجهه با این مشکلات یمن موضع انفعالی نگیرند.

بله کمک به یمن سخت است؛ اما شدنی است. شاید برای ما گران تمام شود، اما در روز عاشورا دیگر نباید محاسبات را به میان آورد!

باید فقط به وظیفه اندیشید. فقط به حسین...

به امید روزی که آقایمان ظهور کند و ما خشنود از انجام به موقع وظیفه هایمان، به دورش حلقه بزنیم.

انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا...

یاعلی

سلام دوباره ، بله پیام معنوی شما درست گفتید من اشتباه کردم و شما دیروز برنامه این دو روز رو نوشته بودید مقصر من بودم. درباره این حرف حجت الاسلام پناهیان با موضوع یمن به نظرم : اوّلین فرد نظر دهنده و صحبت کننده رهبر است که در سخنرانی خود چیزی از کمک کردن و نکردن به یمن نگفت و من نمی دانم چرا چیزی نگفت و متعجّب شدم (متاسفانه در این جور موارد کسی هم از طرف رهبر که دقیقا و کاملا نظرات رهبر رو بدونه مثلا سخنگویی برای مردم شبهات رو برطرف نمی کنه و پاسخگو به سوالات سیاسی مردم با نظرات رهبر باشد تقریبا نیست و مردم اصلا نمی دانند که چرا رهبر حتی از کمک و دخالت کردن یا نکردن جمهوری اسلامی ایران به هر طوری حتی حرف نزد!! آنهایی هم که تحلیل هایی از سخنان رهبر دارند نه خودشان ادعا دارند و هم مشخص است که از طرف رهبر حرف نمی زنند بلکه تحلیل خودشان از نظرات رهبر است و تازه اطلاع رسانی هم نیست و...) آقایان پناهیان و غیره هم که صحبت میکنند برای مردم توضیح نمی دهند که  مثلا 1-آیا ما کمک می کنیم؟ 2- اگر بله چه نوع کمکی؟ و چرا کمک می کنیم؟ 3- اگر نه چرا کمک نمی کنیم؟ 4- اگر نه پس چرا در سوریه  کمک کردیم؟ البته خیلی کم و مشاوره ای بود. 5- دین درباره این کمک کردن ها و کمک نکردن ها چه دستوراتی دارد؟ 6- کمک دیپلماسی ما از نظر دستورات دین باید چه طور باشد ؟ 7- کمک دیپلماسی ما تا چه حدی و چگونه باید باشد؟ و غیره   در کشور به این سوالات به طور کامل که شبهات را برطرف کند جواب داده نمی شود البته می شود ولی پراکنده و طوری که مردم دقیق نمی دانند قضیه چیست. به پناهیان هم بگویید هر وقت در این موضوعات صحبتی کرد واضح تر و کامل تر بگوید تا مردم گیج نشوند. گرچه ایشان مسئولیت بزرگ کشوری ندارد و نظرشان صحبت حکومت نیست ولی همین نظر شخصیشان را توضیح بدهند.  راستی شما که جوابی به ((پرتو)) فرد نظر دهنده دادید لطفا بنویسید آیا این دقیقا جواب از طرف حجت الاسلام پناهیان است یا جواب و نظر شماست؟ اگر نه خب شاید جواب او به پرتو چیز دیگر باشد.
با سلام خدمت عزیزان سایت بیان معنوی
آیا این امکان هست که کاربران در مورد نظرات هم نظر بدهند یعنی لایک یا دیس لایک(مثبت -منفی)؟
اگر این قابلیت نیست به نظر میرسه فعالش کنید بهتر میشه
سلام
در پاسخ به نظر " ۲۷ فروردین ۹۴ ، ۰۸:۱۲":
"دخالت مستقیم" با این گونه کمک های نوع دوستانه فرق می کند. ایشان نفرمودند که برادرانمان در یمن به این گونه کمک ها نیاز ندارند بلکه گفته اند الحمدلله به کمک نظامی ما نیاز ندارند و  باید دیپلماسی ما در این زمینه فعال تر شود نه اینکه از روی بی رحمی یا بی اعتنایی این حرف را زده باشند.
می دانم ایشان این روزها از این بابت قلبشان خیلی جریحه دار است چون یمن ملت مقتدری است که دچار این مظلومیت شده است و خیلی وضعیت شان با ملتی که مقتدر نیست و دچار مظلومیت شده است فرق دارد.
گاهی بهتر است به فهم خودمان شک داشته باشیم و آن را میزان قرار ندهیم.
 
با سلام خدمت دوست عزیزم
حاج آقا پناهیان چیزی بیشتر از ماها رو میبینند
دامنه دیدشان وسیع هستش
به نظر این حقیر، بخاطر این میگن که جنگ روانی که علیه ایران راه افتاده رو خنثی کنند
وگرنه شما نگران نباشید اگر نیاز بود، کمک هم انجام میشه ان شاءالله
سلام به خوانندگان و اعضای بیان معنوی ، لطفا صحبت های شهید مطهّری درباره عزاداری عاشورا که انتقاداتی می کند را در سایت بگذارید مثلا جایی می گوید: ((پیشوایان دین از زمان پیغمبر اکرم و ائمه اطهار دستور اکید و بلیغ داده اند که باید نام حسین بن علی زنده بماند، باید مصیبت حسین بن علی هر سال تجدید شود. چرا؟ چرا ائمه دین این همه به این موضوع اهتمام داشتند و چرا برای زیارت حسین بن علی(ع)  این همه تاکید و ترغیب شده است؟ ممکن است کسی بگوید برای این که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد!! آیا این حرف مسخره نیست؟ بعد از 1400 سال هنوز حضرت زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد، در صورتی که به نص خود امام حسین علیه السلام و به حکم ضرورت دین، بعد از شهادت امام حسین، امام حسین و حضرت زهرا نزد یکدیگرند. این چه حرفیست؟! مگر حضرت زهرا بچه است، بعد از 1400 سال هنوز هم به سر خودش بزند، گریه کند و ما برویم به ایشان سر سلامتی بدهیم؟! این حرف هاست که دین را خراب می کند! حسین (ع) مکتب عملی اسلام را تاسیس کرد.)) البته انگار بعضی ها از علما بعضی این سخنان را قبول ندارند ولی شما با بررسی درستی هر کدام از  آنها ،متن آنها را در سایت بگذارید و لطفا از آقای پناهیان هم بخواهید یکبار در یک هیئتی و با اعلام قبلی و اطلاع رسانی از این سایت و جاهای دیگر درباره آن کتاب معروف شهید مطهری با موضوع عزاداری و تحریفات عاشورا سخنرانی ای کند و به مردم و جوانان بگوید (به نظر من البته) عزاداری های امروزی آن طور که باید نیست و ایراداتش را بگوید.
مگر امشب 94/1/27 پناهیان هیئت شهدای گمنام سخنرانی ندارد؟ تو سایت هیئت شهدای گمنام نوشته ، ساعت 20:30 چرا شما اطلاع رسانی نمی کنید و یک جا برای پاسخ به نظرات نوشتید این هفته پناهیان سخنرانی ندارد. اطلاع بدهید تا بقیه بدانند و دقیق بررسی کنید که فردا  پناهیان مسجد امام صادق هم برنامه دارد یا نه؟ لطفا درست اطلاع رسانی کنید اینجا سایت پناهیان است و شما نمی دونید؟ عیب بزرگیه که سایت نسبتا شخصی آقای پناهیان نداند و در سایت دیگر نوشته باشد و بدانند. زودتر در سایت وارد کنید تا مرد مطلع بشوند چون 7 ساعت و نیم دیگر بیشتر وقت نیست بلکه کمتر. متشکرم.
پاسخ:
با سلام و تشکر،
دیروز اطلاع رسانی شده/ستون سمت چپ صفحه اول.

حاج آقا

عزیز دل ما

اینها که نه آب دارند، نه غذا، نه نیروی متخصص، نه امنیت داخلی، نه امنیت خارجی، نه تسلیحات، نه هواپیما، نه رسانه، نه حتی دارو یا یه بیمارستانی که مجاهدین و کودکان زخمی توش درمان بشن!

اونوقت می گید کمک لازم ندارن!!!

والا من دیگه نمی دونم چی بگم.

اونا حتی همه پمپ بنزین هاشون رو هم منفجر کردن و نمی تونن خودرو های رزمنده ها رو به سمت منطقه عملیات منتقل کنند! اونا حتی از فشنگ ساده تفنگ هم محرومند. نیروگاهها ی برق منفجر شده، آب همچنین، قحطی، گرسنگی، انفجار، کلاً می دونید شرایط زندگی توی اونجا الان چجوریه؟!

واقعاً نیازی نیست بهشون کمک کنیم؟

بعداً چطور جواب امام زمان رو بدهیم؟

البته این رو می دونم که ممکنه نظرم رو نمایش ندهید اما وظیفه من گفتن بود.

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل

کجا دانند حال ما سبک باران ساحلها...

حاجی!!! چی میشه مگه ،ما هم یه بار بریم جنگ،شاید لیاقت داشتیم شهید شدیم.......
پس چرا در مورد تنازعات صورت گرفته در سوریه ما مجاز به کمک رسانی تسلیحاتی و اقدامات مستقیم با اعزام نیروهای کمکی به آن منطقه بودیم،  اوضاع یمن الآن چه تفاوتی میکنه که ایشون این گونه متصور شدن ؟ 
خواهش میکنم جواب بدید.. 
پاسخ:
1 - در سوریه، ایران مشاوره داده است.
2 - اوضاع یمن با سوریه تفاوتهایی مهمی دارد.
3- دادن تسلیحات نظامی، به معنی دخالت مستقیم نیست.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...