۹۴/۰۳/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | چه کسی رنج می‌کشد؟

انسان‌های خوب رنج می‌کشند، انسان‌های بد هم رنج می‌کشند. رنج انسان‌های خوب، قابل تحمل و شیرین و لذت‌بخش است، در قیامت هم نتایج خوبی دارد. اما رنج انسان‌های بد، قابل تحمل نیست و در قیامت هم دستشان خالی است.

 

متن کلیپ:

«لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَد»(بلد/4) ما انسان را در رنج آفریدیم.

«یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‏ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقیه»(انشقاق/6) ای انسان تو در سعیِ توأم با رنج به سوی خدا هستی. زندگی تو این است و روزی خدا را ملاقات خواهی کرد.

انسان‌های خوب رنج می‌کشند، انسان‌های بد هم رنج می‌کشند. رنج انسان‌های خوب، قابل تحمل و شیرین و لذت‌بخش است، در قیامت هم نتایج خوبی دارد. اما رنج انسان‌های بد، قابل تحمل نیست، در کنارش هم سختی‌هایی وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است و از آن طرف، در قیامت هم دستشان خالی است.

در کانادا مهمان یک دانشجوی ایرانی بودم که سال‌ها در آنجا درس می‌خواند. به او گفتم: غربی‌ها تا کِی می‌توانند این زندگی توأم با بی‌بندوباری و این فرهنگی که در غرب هست را تحمل کنند؟

گفت: اینجا همۀ مسائل حل شده است. به نظر شما می‌رسد که مثلاً روابط آزاد زن و مرد مشکل دارد! اما اینجا همه راحت هستند و با چنین موضوعی کنار آمده‌اند.

گفتم: نمی‌شود که انسان با ابتذال کنار بیاید؛ فطرت انسان اجازه نمی‌دهد.

گفت نه! اینها راحت‌اند.

همان وقتی که داشت می‌گفت «اینها راحت‌اند»، تلویزیون روشن بود و داشت یک فیلمی نشان می‌داد. در صحنه‌ای از آن فیلم، یک دختر خانمی، یک کشیده زد توی گوش یک آقا پسری.

گفتم: این کشیده برای چه بود؟

گفت: صبر کن ببینم داستان فیلم چیست؟

یک کمی از فیلم را نگاه کرد و گفت: این خانم دوست‌دختر این آقا پسر است. و این آقا پسر را با یکی دیگر دیده، بعد ناراحت و عصبانی شده و او را زده است.

گفتم: شما نبودی که الان می‌گفتی «اینها همۀ مسائل برایشان حل شده است؟»

گفت: نه، این‌قدر حل نیست!

گفتم: حالا فکر کن ببین چقدر بیشتر حل نیست؟

فکر کرد و گفت: بله، واقعاً مشکلات در اینجا خیلی زیاد است.

گفتم: تو یک دانشجو هستی! چرا عوامانه صحبت می‌کردی و می‌گفتی «اینجا همه چیز حل است»؟

دقایقی فکر کرد و گفت: از بس اینجا به ما القا کرده‌اند که «همه چیز حل است!» و الا واقعاً حل نیست...

واقعاً انسان غربی بیشتر دارد رنج می‌کشد. کجا هستند هنرمندانی که بتوانند رنج انسان‌های غربی یا انسان‌هایی که در فرهنگ هالیوودی زندگی می‌کنند را نشان بدهند؟ به‌جای اینکه فقط لبخندهای آنها را نشان دهند، رنجی که این انسان‌ها می‌برند را به خوشان نشان بدهند تا آنها متوجه شوند که چقدر محرومیت‌های زیادی دارند ولی به آن محرومیت‌ها عادت کرداند.

نظرات

۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۵ رضا کشاورز

عالی بود فقط سوالی داشتم چرا قیمت DVDهای استاد این قدر گران است یه دونه DVD3000تومان زیاد نیست

پاسخ:
با سلام و تشکر،
اقتضای هزینه هاست. dvd، پاکت، بسته بندی، حمل و نقل و سیسم توزیع.../در بازار اکثر محصولات مشابه(تکثیر با کیفیت نقره ای + پاکت چاپی برای هر محصول) قیمتهای بالاتری دارند.
ضمنا تمام محصولات بر روی سایت برای دانلود رایگان است.
یکی از همکاران مهندس بنده که مدتی قبل از امریکا به ایران آمده بود میگفت : حدودا ده سالی در امریکا زندگی کردم کم کم هیچ اراده ای نسبت به کنترل همسرم و دخترم نداشتم باور کنید که دیگر صاحب همسرم و دخترم نیستم لذا از این شرایط وحشتناک فرار کردم و به ایران آمدم ولی همسرم و دخترم همانجا ماندند.
خب یه کسی جواب میده این یه مشکل شخصی وخاص است و نمیتوان به عموم مردم غرب نسبت داد.جواب اینو چه جور باید بدهند؟؟؟
پاسخ:
این مشکل شخصی در غرب فراگیر است.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...