۹۴/۱۱/۰۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | نوبت جهاد ماست + زیرنویس انگلیسی


مطالب مرتبط:

کلیپ تصویری | نوبت جهاد ماست + متن و صوت کلیپ

کلیپ تصویری | نوبت جهاد ماست + زیرنویس عربی

 

متن:

حضرت امام خمینی(ره): «الآن وضع کشور ما از وضع زمان پیغمبر اسلام(ص) همه چیزش بهتر است. آن‌وقت حتی نداشتند که بخورند!- آن کسی که می‌خواست جنگ کند، نداشت که بخورد- یک خرما را این می‌داد به آن، آن می‌داد به آن، می‌گذاشت دهانش در می‌آورد و آن می‌داد می‌گذاشت دهانش در می‌آورد. این‌طوری اسلام را به ما رسانده‌اند. اسلامی که این‌طوری به ما رسیده است؛ از صدر اسلام این‌طور این‌ها جانفشانی کردند و اسلام را به ما رساندند، خُب ما هم باید این کارها را بکنیم.»(صحیفۀ امام/15/102)
برو زندگی غریبانۀ امام هادی(ع) را مطالعه کن، زندگی مظلومانۀ مؤمنین در زمان امام هادی(ع) را مطالعه کن، به اینکه دختر بچه‌های سادات و علویّون، در مدینه یک‌دانه چادر داشتند و نوبتی نماز می‌خواندند، آنها را نگاه کن. از گرسنگی هلاک می‌شدند. با یک ذره پول خمسی که یک کسی از مریدان اهل‌بیت(ع) از یک گوشۀ دنیا مخفیانه برای امام هادی(ع) می‌فرستاد و امام هادی(ع) هم به دست آن مظلوم مؤمن می‌رساند، این‌ها توانستند به شما برسانند. الآن شما اگر بخواهید به آیندگان برسانید با شکمِ سیر و با سر فرصت و این‌ها نمی‌شود؛ شما هم باید یک جهادی در راه خدا بکنید.
الآن یکی از مجاهدت‌ها خانواده تشکیل دادن است. الآن یکی از مجاهدت‌ها بچه‌دار شدن است.
تمام پسرها توی داستان مصر، سر بریده شدند. یک مادر یک‌دانه پسر زایمان کرد، آن را هم به دریا انداخت، و همان رفت و شد «موسی». آن هم به خانۀ فرعون رفت. خدا اینجوری است دیگر! یعنی می‌آید -مثل این فیلم سینمایی‌ها یا سریال‌ها- دیدی به مو می‌رساند امّا نمی‌بُرد؟ چون خدا می‌خواهد فقط «اصیل» باشد. می‌خواهد آخرش بگوید که یک مادر دعا کرد و گریه کرد، و من پسرش را نجات دادم و این پسر شد همان موسی! می‌خواهد بگوید همۀ کارها را خودم کردم با یک مُشتی از بر و بچه‌های مخلص خودم!
چرا شرایط در مقاطع مختلف تاریخ به مو می‌رسید؟ چون خدا می‌خواست به مو برسد و پاره نشود تا قدرت خودش را نشان بدهد. آیا بار دیگری به مو خواهد رسید؟ رسیده! رسیده، متوجّهی؟! نمی‌شود در این‌باره به تفصیل صحبت کرد. آقای شما اشاره کرده‌اند، بیشتر از این اشاره هیچ توضیحی لازم نیست. جمعیت دارد می‌رسد به مو. حالا خدا با چه چیزی می‌خواهد نجات بدهد؟ با شیعیانی که محض رضای خدا ازدواج بکنند، محض رضای خدا بچه‌دار بشوند. خدا خواسته این نسل آخری که ان‌شاءالله می‌خواهد به ظهور حضرت برسد، حضرت به چهرۀ آن جوان‌ها که نگاه کند می‌فرماید نگاه کن بَه‌بَه! اینها اصلاً پدر و مادرشان به خاطر امام زمان ازدواج کردند، به خاطر قدرت اسلام بچه‌‌دار شدند. اصلاً نور توی چهرۀ‌شان می‌بارد نگاه کن! انگار می‌خواهد یک همچین نسلی درست بشود.
تا ده سال پیش یک همچین انگیزه‌ای را ثریا هم می‌رفتی نمی‌توانستی پیدا کنی. من باور کنید اصلاً باور نمی‌کردم جوان‌های مجردی باشند ولی در طول این یک سال و خرده‌ای که نایب امام زمان(ع) توصیه فرمودند، اینها جدّی نگیرند، بعد هیئتی هم باشند. باور نمی‌کردم، خدا شاهد است! می‌گفتم اشارۀ آقا بس است دیگر!
الآن وقتی که شماها را می‌بینیم، شماها را می‌بینیم، باور می‌کنم که امام صادق(ع) چهار هزار تا شاگرد داشتند ولی می‌فرمودند دنبال چهل تا مَرد می‌گردم! باور می‌کنم. از شما بهتر کی؟ شما آخرش هستی دیگر! خودت را نگاه کن؛ خجالت نمی‌کشی؟! خانوادۀ شیعه دخترش، پسرش، گیر بند و بیل‌های الکی ازدواج نمی‌کند. ازدواج می‌کند، تیتیش‌مامان‌بازی در می‌آورند بچه‌دار نمی‌شود. جوانِ می‌آید پیش من با خنده و می‌گوید خب آخر حاج آقا الآن دیگر امکانات آخر زیاد نیست برای ازدواج. هنوز دارد می‌خندد! هنوز دارد می‌خندد حرف می‌زند!
خانوادۀ خانم کار برای داماد می‌تواند درست کند، نشسته پایش را انداخته روی پایش نه! این داماد شغل ندارد درآمد درست حسابی ندارد. عُرضه که دارد که، کار گیرش نیامده. یک‌جوری تشریک مساعی کنید. یک موضوع دیگری مهم‌تر از این حرف‌هاست. بازی در نیاورید. همه از سر سیری!
یک‌جوری تشریک مساعی کنید. یک موضوع دیگری مهم‌تر از این حرف‌هاست. بازی در نیاورید.
وقتی که آقای تو دارد در مورد تهدید نسل صحبت می‌کند یعنی تو باید بگیری مطلب را، نه آنی که لقمۀ حرام توی خانه‌اش می‌برد! هر خانواده ده تا بس است؟
با چی می‌خواهد خدا نجات بدهد؟ با شیعیانی که محض رضای خدا ازدواج بکنند، محض رضای خدا بچه‌دار بشوند.
با «شکمِ سیر» و با «سرِ فرصت» و اینها نمی‌شود. شما هم باید یک جهادی در راه خدا بکنید.
حضرت امام خمینی(ره): «اسلامی که اینطوری به ما رسیده از صدر اسلام اینطور اینها جانفشانی کردند و اسلام را رساندند به ما، خب ما هم باید این کارها را بکنیم.»
الآن یکی از مجاهدت‌ها خانواده تشکیل دادن است. الآن یکی از مجاهدت‌ها بچه‌دار شدن است.
مقام معظم رهبری: «فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است!»
 زندگی را راه بیانداز به خاطر امام زمان. ببین چی دارم به تو می‌گویم!

 

نظرات

سلام خدمت دوستان و حاج آقای عزیز
حاج آقا ناامیدتون نکنم ولی متاسفانه جمهوری اسلامی نتونسته اون جور که باید دلهای مردم رو به دست بیاره تا مردم به این حرفا توجه بکنن .
اول دلها را بربایید و بعد ...
۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۳۲ پاسخ به شیعه
پاسخ به شیعه
حاج آقا تا حالا صد بار گفتند پسرها در این زمینه دعا نکنند بلکه عمل کنند و بعد هم به آنها گفتند مگر دختر هستید که دعا می کنید؟! این یعنی روی صحبت با شما نیست.
باسلام
حرف حاج آقا پناهیان رو ما کاملا قبول داریم اما وقتی شرع و عرف و حکم خدا به اینه که پسر بره خواستگاری دختر و خواستگاری نیست که بیاد خواستگاری ما، باید چیکار کرد؟!
ما که دغدغمون امام زمان و ازدیاد نسل امیرالمؤمنین هست اما کسی نمیاد باید چیکار کرد؟بریم شأن خودمون رو بیاریم پایین بگیم آقا ما دنبال شوهر میگردیم؟؟
دعا کنید برای ما
یاعلی
سلام مجدد
در پاسخ "جوان" که گفتن: «کو گوش شنوا .تمام افرادی که من میشناسم اگر برم خواستگاری دخترشون بدون استٍثنا قبول نمی کنن خیلی هم مسجدی و نماز خون هم هستن...»
من یکی از اونایی هستم که نه پول داشتم و نه هیچی... حتی مخالفت شدید خانواده...!! شدید...!!
با توکل به خدا و توسل به ائمه رفتیم... خیلی ماجرا داره و خیلی جالب خدا همه چیزها رو جور کرد... کار ندارم ولی همون دفعه اول جواب گرفتیم و الآن 1 ساله ازدواج کردیم.
طولانی میشه وگرنه جریاناتش رو میگفتم... منظورم این بود که خودمون میگیم نیست و نمیشه... ته تهش اینه که چند جا میریم جواب رد میدن... بعضیهای ما همون اول نا امیدانه میگن نیست و نمیشه و حاضر نیستن حداقل 50 درصد اول رو جور کنن...!!
موفق باشید
در پناه حق
التماس دعا
سلام 
کاش مسوولان هم جهاد کنن دلشون برای مردم بسوزه مشکلات اقتصادی حل بشه. حاج اقا با تمام احترامی که براتون از ته قلبم دارم اما این حرفها آب و نون نمیشه. 
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۰۴ جوان ناکام
اونایی که شرایط ازدواج براشون فراهم نشده چطور می تونند حق گذشتگان را ادا کنند؟

سلام خیلی برام جالب بود که زیرنویس انگلیس زدین..منم انگلیسیم بد نیس میتونم باهاتون همکاری کنم...خیلی مشتاقم که حرفای  جهانی حاج آقا پناهیان رو جهانی بشنون

پاسخ:
با سلام و تشکر،
زیرنویس توسط یک سایت انگلیسی طرفدار اسلام ناب انجام شده است.
سلام.حاج اقا  خدا کارشو با وسیلش انجام میده .از اسمون یک فرستاده نمیاد به پدر و مادر من بفهمونه جوان 22 ساله باید ازدواج کنه.تا مردم درست نشن خدا هم برای ما کاری نمیکنه و ما باید بسوزیم و بسازیم .شما هم بالای منبر هی بگید کو گوش شنوا .تمام افرادی که من میشناسم اگر برم خواستگاری دخترشون بدون استٍثنا قبول نمی کنن خیلی هم مسجدی و نماز خون هم هستن. نیمیدونم شاید خدا از اسمون برای ما پول فرستاد یا شاید حوری العینی چیزی .وگرنه نه مسیولین مملکت اسلامی امام زمان و نه خانواده های مسلمون شیعه به فکر ما نیستن .

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...