۹۵/۰۸/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
آخرین مراحل انتظار/ حسینیه آیت الله حق‌شناس(ره)-ج12/پایانی-قسمت دوم

اگر می‌خواهی به درد امام زمان(ع) بخوری، باید سیاسی باشی و مقدمات عاشورا را بشناسی! وگرنه حسین(ع) زمان به قتلگاه می‌رود!/ اگر فتنه‌ای پیش آمد و این‌بار فتنه‌گرها خیمۀ حسین(ع) را آتش نزدند، چه؟!

شناسنامه

«حسینی» یعنی کسی که نگذارد مقدمات عاشورا پیش بیاید نه اینکه خیمۀ حسین(ع) را آتش بزنند، بعدش اقدام کند!/ وقتی از عاشورا صحبت می‌کنیم، باید سیاسی صحبت کنیم؛ چون عاشورا نتیجۀ یک‌سلسله فجایع سیاسی بود. اگر می‌خواهی به درد امام زمان(ع) بخوری، باید سیاسی باشی. باید از مقدمات عاشورا متوجه عاشورا شوی و امر به معروف و نهی از منکر کنی./ امام صادق(ع): خدا خوبانی که در برابر اشرار سکوت کنند را با همان اشرار عذاب می‌کند/ برخی فقط وقتی نهی از منکر را واجب می‌دانند که نگران منافعشان نباشند!

در ادامه بخش‌هایی از دوازدهمین روز-قسمت دوم(جلسۀ پایانی) سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در حسینیه آیت الله حق‌شناس(ره) با موضوع «آخرین مراحل انتظار» را به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی می‌خوانید:

  • وقتی از عاشورا صحبت می‌کنیم، باید سیاسی صحبت کنیم؛ چون عاشورا نتیجۀ یک‌سلسله فجایع سیاسی بود. ما باید ریشه‌های سیاسی عاشورا را بشناسیم. و شما اگر می‌خواهی به درد امام زمان(ع) بخوری، باید سیاسی باشی.
  • امام صادق(ع) ریشۀ سیاسی عاشورا را بیان فرمود: می‌دانی کدام روز به شومی روز عاشوراست؟ آن روزی که عده‌ای در کنار خانۀ کعبه با هم پیمان بستند که نگذارند بعد از پیامبر(ص)، حکومت به بنی‌هاشم برسد (...إِذَا کُتِبَ الْکِتَابُ قُتِلَ الْحُسَیْنُ؛ کافی/8/ 180)
  • ما باید این فرمایش امام صادق(ع) را در کتیبه‌های‌مان بیاوریم و تبیین کنیم تا مردم بصیرت سیاسی پیدا کنند؛ در این‌صورت وقتی یک اتفاق سیاسی شبیه آن پیمان‌نامه بیفتد، مردم می‌گویند: «این اتفاق می‌خواهد منجر به کربلا شود! می‌خواهند حسینِ زمان را به گودی قتلگاه ببرند...»
  •  در فتنۀ 88 تا وقتی فتنه‌گران، خیمۀ حسین(ع) را آتش نزده بودند، مردم و خیلی از بزرگان به میدان نیامدند. مجلس هم تازه بعد از آتش زدن خیمۀ حسین(ع) تظاهرات راه انداخت! در حالی‌که از همان اول باید به میدان می‌آمدند! اکثر خواص خوب جامعۀ ما در فتنۀ 88 مردود شدند! حالا ببینید این فتنه چقدر خسارت به مملکت ما زد! یکی از خسارت‌هایش همین تحریم‌های شدید اقتصادی بود.
  •  آیا حسینی یعنی کسی که صبر کند حسین(ع) تنها بماند و خیمه‌اش را آتش بزنند، بعد اقدام کند؟! نه؛ حسینی یعنی کسی که نگذارد مقدمات عاشورا پیش بیاید. اگر دفعۀ بعد، فتنه‌ای برقرار شد ولی این‌بار فتنه‌گرها خیمۀ حسین(ع) را آتش نزدند، چه؟!
  •  امام صادق(ع) می‌فرماید: در آخرالزمان قومی می‌آیند که امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی‌دانند مگر وقتی مطمئن باشند که برای منافعشان ضرری ندارد(کافی/ 5/ 55) برخی نهی از منکر در عرصۀ سیاست و مدیریت جامعه را رها می‌کنند و فقط سراغ بی‌حجاب‌های خیابان‌ می‌روند! در حالی‌که نهی از منکر، بیشتر جنبۀ سیاسی دارد؛ چون منکرهای بزرگ، بیشتر مربوط به ظلم‌های مدیریتی می‌شود، نه ظلم‌های معمولی کوچک.
  •  بعد می‌فرماید: آنها از علما تبعیت می‌کنند، ولی از حرف‌های غلطشان!(یَتَّبِعُونَ زَلَّاتِ الْعُلَمَاء) یعنی وقتی یک عالِم دینی، لغزشی-در عمل یا حرفش- پیدا شد، آن‌را ملاک قرار داده و دنبال آن می‌روند. مثلاً اگر عالمی حرف غلطی زد، چند میلیون لایک می‌خورَد و منتقل می‌شود. اما وقتی علما حرف درستی بزنند، یا بی‌اعتنایی می‌کنند یا فحش می‌دهند!
  •  و می‌فرماید: اینها اگر ببینند که نماز و روزه هم به آنها لطمه‌ای می‌زند، آنرا کنار می‌گذارند همان‌طور که باشرافت‌ترین فرائض(یعنی نهی از منکر) را کنار گذاشتند. اینها کسانی‌اند که خدا بر آنها غضب می‌کند و همه‌شان را عقاب خواهد کرد. وقتی این‌گونه شود، خوبان-با عذاب الهی- در شهر بدان و کودکان به بلای بزرگترها نابود می‌شوند.
  •  و می‌فرماید: شما وقتی این گروه را-که نهی از منکر را قبول ندارند- در آخرالزمان دیدید، اولاً در دل‌تان آنها را دوست نداشته باشید، ثانیاً با زبان‌تان‌ با آنها حرف بزنید و به پیشانی آنها بکوبید(یعنی در مقابلشان بایستید و محکوم‌شان کنید) و از سرزنش نترسید و اگر به راه نیامدند، با بدن‌تان(بِأَبْدَانِکُم) با آنها مجاهده کنید؛ البته نه اینکه آنها را بزنید و غارت کنید، بلکه یعنی جلوی‌شان بایستید. شاید منظور همین تظاهرات‌های ما باشد.
  •  خدا به شعیب(ع) وحی کرد که من 100 هزار نفر از قوم تو‌ را به عذاب، نابود می‌کنم که 40 هزار نفرشان آدم‌های بد و 60 هزار نفر خوبند! شعیب(ع) پرسید: چرا خوبان را عذاب می‌کنی؟ خدا فرمود: چون اینها امر به معروف و نهی از منکر نکردند و در مقابل اشرار، سکوت کردند و به‌خاطر غضبِ من، غضب نکردند لذا همه را با هم عذاب می‌کنم(کافی/5/ 56)

<<جلسه قبل

جلسه بعد>>

نظرات

سلام و عرض ادب و تشکر از زحمات همه دستاندکاران سایت استاد بزرگ استاد پناهیان (خدایش حفظ کند)
در پاسخ به دوست ناشناس:
به نظر بنده، اگر شما داستان خلقت اشرف مخلوقات و حضرت آدم رو در قرآن مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که در همان بدو خلقت جنگ میان حق و باطل حتی میان 2 برادر خونی وجود داشته است. این همه از شیطان است که دشمن قسم خورده فرزندان حضرت آدم است...

پس کافی است با این دیدگاه همه حوادث دوروبر و حتی حوادث جهانی را بررسی کنید و مصداقهای حق و باطل رو در هر زمان متناسب با همان زمان پیدا کنید.
مولا علی میفرمایند: جق را بشناس تا اهل حق را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی.
این تکلیفی سنگین برای ما مسلمانان شیعه امام زمانی برای شناخت حق و اهل آن است.
اللهم اجعل بصیرت فی دینی....
التماس دعا
یا علی
من هم به شخصه با سخن آقای {هادی} موافقم و معتقدم دیاثت و بی ناموسی اخلاقی موجب دیاثت و بی ناموسی سیاسی هم میشه.... مردی که به زنش اجازه ی بد حجابی رو میده و به دخترش اجازه ی داشتن دوست پسر و به پسرش اجازه ی داشتن دوست دختر رو میده آیا مقاومت در برابر ظلم  و نپذیرفتن ظلم و ستم و سیطره ی آمریکا بر ایران رو می فهمه؟؟؟؟
و نکته دیگه اینه که هنوزم که هنوزه بعضی ها انقلابی گری رو جنگ با تمام مردم جهان می دونن!!!!!!!!!و میگن چرا ما باید با تمام جهان بجنگیم!!!و آمریکا رو به عنوان شیطان بزرگ و کشوری جنگ طلب و توطئه گر قبول ندارن و میگن که اگه ما کاری با آمریکا نداشته باشیم اونا هم با ما کاری ندارن!! البته حق و باطل برای من هم تا حدی مشتبه شده .لطفادر این باره با ادبیات منطقی روشنگری بفرمایین و در جامعه و به صورت چهره به چهره هم اینو به مردم بگین
باسلام‌واقعا‌سایت‌فعال‌ومفیدی‌دارید‌ولی‌بهتره‌گروههاای‌مجازیتون‌رو‌توی‌شبکه‌های‌تولیدی‌خودمون‌بزارید‌
واقعا درسته ولی کاش حاج آقا یه اشاره ای هم به آثار شوم و مفاسد بزرگ بدحجابی های جامعه بیاندازند..
مگر نه اینکه مرد بی غیرت در باربر همسر و ناموسش در مسائل سیاسی هم بی غیرت است..؟؟
و همینطور زن بیحیا و بی عفت

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...