۹۵/۱۱/۰۳ چاپ ایمیل و پی دی اف
محاسبه نفس - ج 5

هیچ‌چیزی مثل قانون غلط نمی‌تواند جامعه را فاسد ‌کند/ الآن کدام قوانین، ریشۀ وسعت یافتن بی‌حجابی در کشور است؟/با اصلاح قوانین مربوط به خانواده، بی‌حجابی ریشه‌کن خواهد شد!

شناسنامه

پناهیان: طبق برخی تحقیقات، دخترانی که خیلی علاقه به تبرّج و بی‌حجابی دارند از خانواده‌هایی هستند که مادرانشان نسبت به پدرانشان بی‌ادبی و جسارت به خرج می‌دهند. حالا باید دید کدام قوانین باعث می‌شوند که «مامان خیلی صدایش سرِ بابا بلند شود»؟

 

در ادامه فرازهایی از پنجمین جلسه این سخنرانی را می‌خوانید:

برخی از قوانین در جمهوری اسلامی مطابق حرف‌ غربی‌هاست  

  • قوانین غلط و همچنین «قوانینِ اضافی» آثار بسیار مخربی در جامعه دارد. و متاسفانه در جمهوری اسلامی قوانینی وجود دارد که برخی از آنها مطابق حرف‌ غربی‌هاست.
  • در پروتکل‌های دانشوران صهیون نوشته‌اند که ما باید جوامع را با تغییر قوانین‌شان به بردگی بکشیم، این‌قدر قانون سرشان بریزیم که قدرت تشخیص قانون درست از قانون غلط را نداشته باشند!

هیچ‌چیزی مثل قانون غلط نمی‌تواند جامعه را فاسد ‌کند/ مشکل بی‌حجابی با اصلاح قوانین خانواده حل می‌شود

  • هیچ‌چیزی مثل قانون غلط نمی‌تواند جامعه را فاسد ‌کند. الآن باید دید کدام قوانین، ریشۀ وسعت یافتن بی‌حجابی در کشور است؟
  • ما اگر در جمهوری اسلامی قوانین مربوط به خانواده را تغییر دهیم و آن‌را به آنچه که روح حاکم بر احکام اسلامی است نزدیک کنیم، فرهنگ بی‌حجابی ریشه‌کن خواهد شد!
  • اگر ما برتری مردان بر زنان را، در آن بخش‌هایی که باید باشد، بی‌اجازۀ پروردگار عالم از بین ببریم و از سر ترس موهومی که «مبادا مردان به زنان ظلم کنند» قوانین دست و پاگیر فراوان‌تری در این زمینه بگذاریم که خلاف طبیعت زن و مرد است؛ این خودش ریشۀ فساد می‌شود.

باید دید کدام قوانین باعث می‌شوند «مامان خیلی صدایش سرِ بابا بلند شود»؟

  • در برخی تحقیقات و بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند؛ دخترانی که خیلی علاقه به تبرّج و بی‌حجابی دارند از خانواده‌های هستند که مادرانشان نسبت به پدرانشان بی‌ادبی و جسارت به‌خرج می‌دهند و تواضع لازم را ندارند.
  • پس یک مشکل این است که «مامان خیلی صدایش سرِ بابا بلند است»؛ حالا باید دید کدام قوانین هستند که می‌گذارند این صدا بلند شود؟

یکی دیگر از قوانین و سبک زندگی غلط، «کارت ساعت زنی» است

  • یکی دیگر از قوانین و سبک زندگی غلط، مربوط به «کارت ساعت زنی» است. کارت ساعت زنی یعنی اینکه «من به تو اطمینان ندارم» یا اینکه «من به‌خاطر چند نفر که به آنها اطمینان ندارم می‌خواهم با همه این‌طوری برخورد کنم» بعد نتیجه‌اش چه می‌شود؟ آیا در چنین اداره‌ای، کسی رشد می‌کند؟!
  • وقتی مردم در چهارچوب قوانین دینی زندگی کردند، نصف راه را رفته‌اند. چرا خدا این‌قدر دستور می‌دهد؟ اگر رفتار تو با دستورات خدا تنظیم شد، آنگاه روحیه‌ات هم خوب می‌شود.

طبق روایات؛ محاسبۀ نفس را باید ببریم در سبک زندگی‌مان

  • امیرالمؤمنین(ع) به فرزندش فرمود: «مؤمن اوقاتش را به سه بخش تقسیم می‌‌کند؛ بخشی برای مناجات باخدا، بخشی برای محاسبه با نفس و بخش دیگری را هم به لذت‌ها می‌پردازد؛ لِلْمُؤْمِنِ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ: سَاعَةٌ یُنَاجِی فِیهَا رَبَّهُ، وَ سَاعَةٌ یُحَاسِبُ فِیهَا نَفْسَهُ، وَ سَاعَةٌ یَخْلُو فِیهَا بَیْنَ نَفْسِهِ وَ لَذَّتِهَا فِیمَا یَحِلُّ وَ یَجْمُل‏»(امالی طوسی/ص147)
  • پس طبق روایت، یک زمانی را باید برای اوقات فراغت بگذاریم، ساعتی را هم برای مناجات و ساعتی را هم برای محاسبۀ نفس. این یعنی، محاسبۀ نفس را ببر در سبک زندگی‌ات! حالا ما باید ببینیم که جای محاسبه نفس در سبک زندگی ما کجاست؟

نظرات

بسیار عالی خدا شما و حاج اقا رو حفظ کنه پایدار باشید یا علی

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...