۹۶/۱۰/۰۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | با کسی ازدواج کن که آرامش بهت بده!

شناسنامه:

مدت: 5دقیقهدریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(2MB) | خوب(4MB)]

متن:

حیاتی‌ترین چیزی که انسان می‌خواهد آرامش است. هدف ازدواج تسکین و آرامش دو انسان در کنار یکدیگر است. با کسی ازدواج کنید تا آرامش‌تان را به هم نزند تقویت کند. خانم‌ها و آقایان جوان‌ها می‌خواهند ازدواج بکنند صریحاً هدف ازدواجشان را بگویند می‌خواهم آرامش پیدا کنم. «لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً»؛ همه چیز بعد از آرامش. خداوند متعال نوبتی کلمات را بیان می‌فرماید. می‌فرماید بعد از آرامش محبّت، مهربانی، قربان صدقۀ همدیگر بشوید. اول آرامش به همدیگر بدهید. آرامش فلسفۀ زندگی است. این را باید تصریح کنیم، به همدیگر بگوییم.

تلقّی ما از ازدواج قبل از لذّت آرامش است. قبل از محبّت آرامش است. قبل از هر عامل دیگری آرامش است. حیاتی‌ترین چیزی که انسان می‌خواهد آرامش است. آن‌وقت آقای دکتر روانپزشک متخصّص اعصاب می‌گوید ما در کشورمان بیشترین آمار را داریم برای مصرف انواع قرص‌های اعصاب برای خانم‌ها بین سی تا چهل سال. حالا علّت چیه؟ آرامش‌اش به هم ریخته. خانم یک مدّتی از زندگی‌اش گذشته، می‌ترسد این آ...، مثلاً عرض می‌کنم، می‌ترسد این آقا این‌طرف آن‌طرف نگاه کند، آقا از چشمش افتاده باشد، این آقا هم که بلد نیست یک کلمه برگردد بگوید خانم من تو را دوستت دارم ها! فرشته‌های الهی هم بیایند رو زمین تو یک چیز دیگر هستی برای من. آخ من چقدر خوشحال می‌شوم همین‌جوری تو را می‌بینم. آرامش بلد نیست مرد بدهد به خانمش، خانمش باید قرص اعصاب مصرف کند.

مردها چی؟ اینقدر آرامش ندارند، اگر قرص اعصاب مصرف نمی‌کنند از آن‌طرف بیماری‌هایی که در سنین جوانی مردها می‌گیرند که ناشی از ناآرامی است. خانمش بهش آرامش نداده. نمی‌دانید خانم‌ها چه کلمات معجزه‌آمیزی دارند. بیاید بگوید چرا ناراحتی؟ فدای سرت. فدای سرت. نداری نداشته باش، ولشان کن، غصّۀ چی را می‌خوری؟ آقا یَک معجزه ای می‌کند! آقا اول خنده‌اش می‌گیرد که بابا آخر یعنی چی تو همین‌‌جور الکی داری به من آرامش می‌دهی؟ پول نیست در حساب، چک فردا برگشت می‌خورد، آبرو. خانم همین‌جوری الکی می‌گوید فدای سرت. الهی دورت بگردم! چیه خودت را اعصابت را داغون کردی؟ همین چهار تا کلمه. خیلی ساده.

تلقّی ما از ازدواج این است که ازدواج محلّی است برای آرامش یافتن و آرامش دادن. آقا ما اگر آرامش بدهیم سوءاستفاده می‌کنند. این هم دیگر از آن حرف‌های ابلیسی است وا! یک دفعه‌ای به خانمت می‌گوید به این شوهرت زیاد رو ندهی ها! این خیالش راحت بشود زیر سرش بلند می‌شود. آقا نمی‌دانم می‌خواهد گربه را دم حجله بکشد. آرامش بده نه. آخر پررو می‌شود همسر ما. نترس. اولاً تو نمی‌توانی منافع خودت را با ناآرام کردن دیگران به دست بیاوری زرنگ‌بازی درنیاور. بعدش هم خدا حسابش را می‌رسد. «إنَّ الله یُدافِعُ عَنِ الّذینَ آمَنوا»؛ خدا دفاع می‌کند از مؤمن.

اگر کسی به ما آرامش نداد از خدا می‌گیریم، اگر کسی از ما آرامش خواست ما آرامش سرش سرازیر می‌کنیم. با کسی ازدواج کنید که آرامش‌تان را بهم نزند تقویت کند.

نظرات

با سلام

سایت حضرت آقا معیار حق و باطل نیست بلکه معیار نظرات خصوصیت اخلاقی و فقهی ایشان هم نیست کمااینکه در همین ایام کرونا استفتاء ی به ابشان در سایت ایشان بهشان نسبت داده شد که از اساس اشتباه بود .

فقد الابصر اهون من فقد البصیره.

سلام

موسیقی اگر به گونه ای باشد که انسان را از حالت طبیعی خود بیرون بیاورد موسیقی حرام خواهد بود اما موسیقی بدون طرب و ملایم چه اشکالی میتونه داشته باشه؟ روح انسان جنبه های زیبایی شناسی متعددی داره از جمله توجه به موسیقی و لذت بردن از آن (نه البته از نوع مبتذل یا حرام ) و این یک حس خدادادی است که می تواند از راه حلال ارضا شود . گاهی اوقات استفاده از یه موسیقی بسیار ملایم و آرامش بخش ذهن و حتی موافق با طبیعت در کنار تصاویر طبیعی یا مرتبط با خلقت  و یا آثار ادبی و یا کارهایی مثل آثر فوق میتونه تاثیر گذاری بیشتری در فکر و روح انسان داشته باشه و در هنگام شنیدن یا دیدن این آثار تمرکز و آرامش رو هم برای انسان به ارمغان بیاره . نقاشی ذاتا بد نیست اما بستگی داره نقاشی شامل تصاویر مبتذل باشه یا تصاویر مرتبط با طبیعت و متعارف و خداپسندانه ،موسیقی هم مثل نقاشی چه فرقی داره ؟ حالا این که کسی میخواهد مراقبه فراوان داشته باشه و کلا همه چیز رو کنار بگذاره و به مقاماتی برسه بحثش جدای از خوب و بد بودن موسیقی در کل خواهد بود .

سلام علیکم
عرض ادب و خدا قوت به مجموعه استاد پناهیان
چند وقت پیش توی نظرات دیدم فکر می کنم یک خانمی بودن گفتن لطفا لااقل برای ما مذهبی ها که رو به آقای پناهیان آوردیم توی کلیپ های ایشون موسیقی نذارید. ما گوش دادن موسیقی را دوست نداریم.
ولی متاسفانه مسئول این طوری جواب داد که شما برو نظرات حضرت آقا را درباره ی موسیقی ببین بعد اظهار نظر کن و موسیقی مفید داریم و... .
لازم دیدم این را از باب تذکر عرض کنم که نظرات مقام معظم رهبری جنبه ی ملی و جهانی دارد. ایشان درباب موسیقی شعر و خیلی از موارد همیشه این طور نیست که حرف اصلی را بگویند. خیلی اوقات به تناسب ظرفیت جامعه و میزان عقل مردم، بیانات انعطاف پیدا می کنند زیرا که فرمودند کلم الناس علی قدر عقولهم. این از اوضح واضحات است که دین و مکتب ما هیچ گاه توصیه به گوش دادن موسیقی مفید نکرده است و خود حضرت آقا هم در اجوبه می فرمایند ترویج موسیقی از اهداف جمهوری اسلامی نیست و اگر کسی خدمت ایشان و سایز مراجع معظم برسد و بگوید که به هیچ موسیقی ایی گوش نمیدهم نه تنها امر به گوش کردن موسیقی نمی کنند بلکه سطح بالای ایمان و احتیاط ایشان از مکروهات را ستایش می کنند.
پس خیلی مهم است که تفکیک قائل بشویم بین فرمایشات بزرگان برای عوام مردم و فرمایشاتشان برای مومنین و کسانی که در راه دین چند قدم جلو تر هستند.
ان شاالله که خدا عاقبت امر همه مان را ختم به خیر بفرماید
پاسخ:
با سلام و تشکر
۱. برخی مباحث مقام معظم رهبری در خصوص موسیقی از بعد فقهی است نه ترویجی. آنها را ملاحظه فرمایید. 

۲. بسیاری از کلیپ‌های سایت مقام معظم موسیقی دارند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...