۹۷/۰۷/۲۰ چاپ ایمیل و پی دی اف
در همایش ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با حضور مسئولان لشگری:

طبق برخی روایات، «شاید» حمایتِ مالی از اربعین، بر دولتمردان واجب باشد!/ حتما باید از آسیب‌دیدگان اربعین حمایت بشود، اما بدون گرفتن حق بیمه! بنده مخالف بیمه نیستم؛ مخالف گرفتنِ حق‌بیمه از زوار اربعین هستم! دولت که گدا نیست!/ چرا دولت نباید برای رشد معنوی کشور هزینه کند؟!/ کدام کار فرهنگی به اندازۀ اربعین ثمر دارد؟! / با زائران اربعین، مثل مسافران آنتالیا برخورد می‌کنیم؛ بلکه بعضاً بدتر!

شناسنامه:

  • مکان: سالن وزارت کشور
  • زمان: 1397/07/18
  • صوت: اینجا
دومین همایش یاوران رسانه‌ای اربعین به میزبانی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور و با حضور مسئولان لشگری و کشوری در محل وزارت کشور برگزار شد. در ادامه گزیده‌هایی از بخش اول سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در این همایش را می‌خوانید:

طبق برخی روایات، «شاید» حمایتِ مالی از اربعین، بر دولتمردان واجب باشد!

  • شاید حمایتِ مالی از اربعین، برای دولتمردان واجب باشد، چون در احکام اسلامی داریم که اگر حج به مخاطره بیفتد و مردم پول نداشته باشند به حج بروند(احتمال خلوتی یا تعطیلی حج باشد)، وظیفۀ دولت اسلامی است که به مردم پول بدهد که مردم به حج بروند تا حج تعطیل نشود. این در احکام یک حاکمیت دینی هست. البته بنده دربارۀ زیارت کربلا از کلمۀ «شاید» استفاده می‌کنم؛ روی آن تأمل بفرمایید. دربارۀ کربلا و اربعین، شاید دولتمردان وظیفه داشته باشند که از زائران کربلا و اربعین أباعبدالله‌الحسین(ع) حمایت کنند.

رواست شرکتهای بیمه از جیب زائر درآمدزایی کنند؟!/ بنده مخالف بیمه نیستم؛ مخالف گرفتنِ حق‌بیمه از زوار اربعین هستم! دولت که گدا نیست!

  • نمی‌دانم سود بیمه‌ای که در سال‌های قبل، از بیمه‌‌شدگانِ اربعین دریافت کردند، چقدر بوده است؟ آیا رواست که از جیب زائر-به هر دلیلی؛ حتی به‌دلیل بیمه- پول به جیب شرکت‌های بیمه برود؟ آیا این با روح احکام اسلامی و روح حاکمیت دینی سازگاری دارد؟!
  • تردیدی نیست که هرکسی در این سفر آسیبی خورد، باید حمایت بشود، اما بدون گرفتن حق بیمه! بعضی‌ها فکر کرده‌اند که بنده مخالف بیمه هستم! نه؛ من مخالف گرفتنِ حق بیمه از زوار اربعین هستم! دولت که گدا نیست! چه کسی گفته است که بیماران و تصادفی‌ها و صدمه‌دیدگان اربعین، نباید حمایت بشوند؟! اگر تعدادی از زائران، در راه کربلا مجروح و مریض شدند، دولت لیاقت داشته باشد و از آنها حمایت کند؛ کمااینکه بسیاری از پزشکان ایرانی و عراقی، در موکب‌ها به‌طور داوطلبانه به مداوای بیماران می‌پردازند و حتی داروهایشان را هم خودشان می‌آورند! من به دست‌بوس این پزشکان ارجمند رفتم و به آنها عرض کردم: «کار خودتان را رسانه‌ای کنید» در بین آنها رئیس یک بیمارستان هم بود که-در مسیر پیاده‌روی اربعین- بیماران را مداوا می‌کرد.
     
  • امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: با مؤمنین ایثارگرانه برخورد کن و با سائر مردم، منصفانه رفتار کن «عَامِلْ سَائِرَ النَّاسِ بِالْإِنْصَافِ وَ عَامِلِ الْمُؤْمِنِینَ بِالْإِیثَار» (غررالحکم/9109) بیمه یک کار منصفانه است، اما کسانی که به زیارت اربعین رفته‌اند مگر مؤمن نیستند؟! پس باید ایثارگرانه با آنها برخورد کرد، نه صرفاً منصفانه!
     

می‌گویند برخی هزینه‌هایی که از زوار گرفته می‌شود برای توسعه است! مگر دولت گدا است؟!

  • فلسفۀ دولت اسلامی چیست؟ آیا حاکمیت دینی نباید برای ترویج اربعین و تقویت اربعین کاری انجام دهد؟! مگر زائران اربعین به تفریح می‌روند که باید از آنها هزینۀ اضافی گرفته بشود؟!
  • بعضی‌ها نابخردانه می‌گویند: ما از زائران اربعین، هزینه‌هایی دم مرز و جاهای دیگر می‌گیریم؛ برای توسعه! مگر دولت گدا است؟! خُب این کارها را از پول نفت انجام بدهند!

چرا می‌خواهیم قوانین خودساختۀ جوامع عقب‌ماندۀ غربی را در اوج لطافت معنوی اربعین پیاده کنیم؟!

  • بنده می‌دانم که در میان دولتمردان و مجلسی‌ها، علاقه‌مندان به اربعین و أباعبدالله‌الحسین‌(ع) حضور دارند، ولی انگار کسی منتظر است که یک نفر فریاد بکشد! من می‌دانم که وزیر محترم کشور و بسیاری از دولتمردان ما، جزء علاقه‌مندان به أباعبدالله‌الحسین(ع) و عزاداران أباعبدالله‌الحسین(ع) هستند. اما چرا این قوانین خودساختۀ مربوط به جوامع عقب‌ماندۀ غربی را می‌خواهیم در اوج زیبایی و لطافت معنوی اربعین پیاده کنیم؟!

چرا دولت و نهادهای فرهنگی نباید برای رشد معنوی کشور هزینه کند؟!/ کدام کار فرهنگی به اندازۀ اربعین ثمر دارد؟!

  • همان‌طور که دولت باید برای زلزله‌زدگان هزینه کند، برای نجات بشریت از فقر-که اربعین مقدمۀ مسلم آن است- چرا نباید هزینه کند؟! برای رشد معنوی کشور، چرا نباید هزینه کند؟ اگر تمام بودجۀ سازمان تبلیغات و نهادهای تبلیغی کشور، صرف اربعین بشوند، شایسته است!
     
  • ما کجا می‌خواهیم یک فعالیت فرهنگی انجام دهیم که به اندازۀ اربعین اثر داشته باشد؟! کدام کار فرهنگی به اندازۀ اربعین ثمر دارد؟! آیا دولت هیچ بودجۀ فرهنگی ندارد؟! نهادها و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هرکسی بودجۀ فرهنگی دارد، وسط بیاورد! همۀ اینها صدقۀ سر أباعبدالله‌الحسین(ع) زنده هستند!

با زائران اربعین، مثل مسافران آنتالیا برخورد می‌کنیم؛ بلکه بعضاً بدتر!

  • به اربعین که می‌رسیم، برخوردی را می‌کنیم که با روندگان به آنتالیا می‌کنیم؛ بلکه گاهی بدتر! بنده حق بیمه گرفتن از زائران اربعین را کار زشتی می‌دانم ولی حمایت از صدمه‌دیدگان اربعین را کار واجبی بر دولت و نهادهای فرهنگی و معنوی می‌دانم! آیا-غیر از بیمه- روش‌های دیگری برای حمایت از این زائران نیست؟!

نظرات

باسلام و خدا قوت و عرص قبولی عراداریها 

بالاخص خدا قوت و دستمریزارد به حضرت  استاد حجت الاسلام پناهیان ..

مد ظله العالییییی...

منم یه عاشق دلسوخته ارباب بی کفن هستم ان شاءالله 

و خیلی خیلی دوست دارم بیام اربعین کربلاااا...و شنیدم که اگر شرایطشو داری بری و لی پولشو نداری ، قرض کن برو ...و اگر پولشو داری و لی شرایطشو نداری ..تجهیز و راه اندازی کنید که کار برا ائمه ..یک میلیون برابر میشه ....از محضر حاج آقا میخوام عاجزانه دعام کنند به همراه تمامی خانواده ام ؛ قسمتمون بشه امیال اربعین ؛ کربلااااا..ان شاءالله .

 

لطفا فایل صوتی رو بذارید.
سلام ببخشید می شه دستاوردهای اربعیا را بگویید اخه اون چیزی که ما از اونایی که سال هایهگذشتههرفتند ووبرگشتند نهایتا از خوردن و دعوای بین راهه
سلام علیکم حاج آقا در یکی از سخنرانی های محرم شان گفتند که کسانی را که توانایی رفتن به اربعین را دارند ولی پول ندارند را میشناسند 
ما چگونه میتوانیم کمک های مالی خود رابه دست این افراد برسانیم؟
پاسخ:
سلام و تشکر

شماره کارت برای کمک به زوار اربعین
 شماره کارت زیر با نظارت افراد مورد اعتماد استاد پناهیان، برای این منظور معرفی می‌گردد:

کارت بانک ملت به نام علیرضا محمدزاده
6104337977500287
با سلام لطفا هرچه سریع تر فایل صوتی  همایش ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با حضور مسئولان لشگری را بار گذاری نمائید

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...