۰۱/۰۶/۲۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | اربعین، حفظ حُرمت ولیّ خدا

شناسنامه:

به جمع اربعینی‌ها نگویید عزادار!/ رسانه‌های دشمن اصرار دارند اربعین را به “عزادار” محدود کنند…/ ما برای نصرت دین خدا در اربعین شرکت می‌کنیم!/ امروز مؤمنین به تشخیص رسیده‌اند که اربعین را گرامی بدارند.

 

 

متن:

من خواهش می‌کنم از رسانۀ ملی، از خبرنگارها، به جمع شما نگویند عزادار. بعضی‌ها از این کلمه سوء برداشت می‌کنند. عزاداری است فقط؟!

 خداوند متعال دربارۀ انبیاء این سفارش را دارند که وقتی پیامبری را به سوی شما می‌فرستم، اولاً شما وظیفه دارید او را احترام کنید، بی‌احترامی‌ها را از او برطرف کنید، از او دفاع کنید. «فَالَّذینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ». عَزَّرُوهُ یعنی احترام بگذارید و احترامش را در جامعه حفظ کنید. به او تواضع کنید و مستکبران نسبت به او را طرد کنید. این وظیفۀ هر مؤمن است. قبل از این که حتی کلمۀ نصرت به میان بیاید. چون شما اگر عَزَّروهُ را درست استفاده کنید ایشان اصلاً مظلوم واقع نمی‌شوند تا شما یاری کنید و ظلمی که می‌خواهد به ایشان بشود را برطرف کنید. عَزَّروهُ  یعنی اگر احترامش را بگذارید ایشان دیگر با اشاره می‌تواند جامعه را اداره بکند. نیاز به درگیری‌های سخت برای از بین بردن کفر و نفاق در جامعه ندارد.

 خب، چه حرمت نگه‌داشتنی مانند اربعین که میلیونی جمعیت وارد می‌شود؟ وظیفۀ ما است، ما بر خودمان واجب می‌دانیم احترام رسول خدا را، و احترام فرزند او حسین را در اندازه‌های جهانی حفظ بکنیم و وقتی که بخواهیم این عَزَّروهُ، این حرمت نگه‌داشتن برای اباعبدالله الحسین را در اندازه‌های جهانی حفظ بکنیم، چاره‌ای جز زیارت بیست میلیونی نداریم. بله، در رسالۀ عملیه زیارت اربعین واجب نشده. مثل شب عاشورا که امام حسین(ع) امر نکرد یارانش بمانند و از او دفاع کنند و پای رکاب او به شهادت برسند. آنها خود تشخیص دادند که باید بمانند. اسلام فقط دین تکلیف نیست، دین تشخیص هم هست.

 مؤمنین امروز به تشخیص رسیده‌اند که اربعین را گرامی بدارند. مثل یاران اباعبدالله الحسین که به این تشخیص رسیدند که باید بمانند هرچند امام حسین(ع) شب عاشورا آنها را آزاد گذاشت. من خواهش می‌کنم از رسانۀ ملی، از خبرنگارها، به جمع شما نگویند عزادار. بعضی‌ها از این کلمه سوء برداشت می‌کنند. فکر می‌کنند اینجا فقط یک عزاخانه است و بس! اگر دقت کنید رسانه‌های دشمن علاقه دارند و اصرار دارند اربعین را محدود کنند به عزادار.

 عزاداران امام حسین برای عزاداری دارند می‌روند اربعین کربلا. عزاداری است فقط؟! شما برای نصرت دین خدا، برای حرمت ولیّ خدا به اربعین می‌روید. شما یاوران ولیّ خدا هستید. این راه، راه حرمت‌گذاری برای ولیّ خداست. چرا پای پیاده؟ پای پیاده آدم برای زیارت برود حرمت‌گذاری‌اش بیشتر است یا با ماشین و هواپیما و سواری و اینها برود آدم؟ با پای پیاده وقتی شما بروید آن عزیز بزرگوار، آن پارۀ تن رسول خدا را بهتر احترام گذاشتید. فرمود: هرقدم پیاده بیایی یک حج و یک عمره برای تو ثبت می‌کنند. به احترام حسین! شیوۀ احترام گذاشتن را هم به ما یاد دادند. آن‌وقت در زیارت اربعین می‌گویی «وَ نُصرَتی لَکُم مُعَدَّة» من آمده‌ام شما را کمک کنم. امام حسین را می‌خواهی کمک کنی؟ امام حسین که به شهادت رسیده، معنایش خیلی واضح است. «نُصرَتی لَکُم مُعَدَّة» یعنی من آمادۀ کمک کردن به فرزند تو مهدی هستم. لذا یک جمع امام زمانی است. باشکوه‌تر از همۀ دعای ندبه‌هاست!

 ببینید در این روایت شریف، اباعبدالله الحسین(ع) روز عاشورا به فرزندشان امام سجاد(ع) چه می‌فرماید؟ می‌فرماید: «یا وَلَدی یا علی» فرزند من، عزیز من، علیّ من، «لا یَسکُنُ دَمی حتی یَبعَثَ اللهُ المهدی»؛ خون من آرام نخواهد گرفت تا روزی که مهدی مبعوث بشود، مهدی ظهور کند، غلغله‌ای در عالم و در دل‌های نورانی برقرار خواهد بود برای خون من. این دل‌های بی‌تاب شما مصداق این روایت است. این دل‌های بی‌تاب در روضه‌ها و عزاداری‌ها منتظر امام زمان است. خواه ناخواه اربعین یک مراسم باشکوه امام زمانی است.

 وظیفۀ ما است ما برخودمان واجب می‌دانیم احترام رسول خدا را، و احترام فرزند او حسین را در اندازه‌های جهانی حفظ بکنیم. شما برای نصرت دین خدا، برای حرمت ولیّ خدا به اربعین می‌روید.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...