۹۷/۱۲/۰۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | زمان ما از زمان طاغوت بدتره؟

شناسنامه:

مدت: 3دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(2MB) | متوسط(4MB) ]

متن کلیپ:

  از یک عالم دینی‌ای سؤال بپرسید بلد نباشد جواب بدهد خیلی ضایعات است دیگر بد است دیگر، درست است؟ از یک عالم دینی تحلیل بپرسی تحلیل‌اش کج و معوج باشد بیشتر تر ضایعات است. حالا آن سؤال علمی را بلد نباشد می‌گوییم حضور ذهن نداشت، حافظه نداشت. تحلیل که زیاد به قدرت حاضر جواب بودن و نکتۀ علمی در حفظ داشتن نیستش که.

  یک‌روزی یک آقای خوبی را داشتم می‌دیدم عالم خوب، واقعاً آدم خوبی است. خب سنّی هم ازش گذشته بود سنگین؛ داشتم کم‌کم حسرت‌زده می‌شدم من چرا وقت کم می‌کنم بنشینم پیش این آقا؟ ازش استفاده کنم. همین‌جوری داشتند صحبت می‌کردند، یک دفعه‌ای با کس دیگر رو کردند بهشان گفتند، آقا خیلی زمانه بدتر از زمان طاغوت شده. یک دفعه‌ای من گفتم خوب شد ما وقت نداشتیم بنشینیم پیش ایشان درس بگیریم. آقا این چه تحلیلی بود تو داری؟! کجای زمانه بدتر است؟ چه‌جوری تو تحلیل می‌کنی؟! بدتر شده؟!

  اول گوش کردم ببینم چرا زمانه بدتر شده؟ دیدم یک نکته‌هایی را دارد می‌گوید که اتفاقاً دلیل بر این است که زمانه بهتر شده! "آقا زمان طاغوت به علما توهین می‌کردند امّا نه اینجوری، توی رسانه‌ها و شبکه‌ها ببینید چه خبر است." خب آن زمان کسی ماها را آدم حساب نمی‌کرد، می‌گفت اینها کی هستند ما وقت صرف کنیم برویم بزنیم‌شان. حالا دیدند سه تا عمامه به سر خاورمیانه را دست‌شان گرفتند دارند اداره می‌کنند. ماشالله سلسلۀ جلیلۀ علما و روحانیت و سادات هم که همین‌جوری پشت سر هم هستند، اصلاً امکان اینکه کار را از دستشان بگیری بیرون نیست. خب معلوم است به تو حمله می‌کنند!

  الآن بدتر است؟! "دین مردم ضعیف‌تر شده!" ه! نفس آدم بند می‌آید. دین مردم ضعیف‌تر شده؟! من الآن به شما عرض بکنم ها! بنده حدود سی سال است توی دانشگاه‌ها رفت و آمد دارم مسئولیت دارم، توی این سی سال به طور مداوم تعداد نمازخوان‌های دانشگاه افزایش پیدا کرده تا الآن. به کدام آمار تو داری نگاه می‌کنی؟ این مقدار محجبه‌ها را شما ببینید. من نمی‌خواهم صرفاً نیمۀ پر لیوان را ببینم. بابا ما هر کاری توانستیم برای اینکه مردم دست از حجاب بردارند کردیم و نشده! باز هم مردم هنوز حجاب دارند. خب این معجزه است.

  هر شب شما سریال‌هایی دارید کم و بیش یکی در میان دارد پیام منفی می‌دهد نسبت به حجاب. پیام مثبت نسبت به حجاب‌تان کو مثلاً ببینم؟ ما که حرف خوب و درست حسابی جذّاب و عمیق و کارآمد که نزدیم. از آن‌طرف تا توانستیم بمباران هم کردیم، مشکلات اجتماعی هم می‌تواند اضافه بشود مردم را به لجبازی با دین وادار بکند. والّا این همه حجاب خیلی است. 

"آقا خیلی زمانه بدتر از زمان طاغوت شده." آقا این چه تحلیلی است تو داری؟! "دین مردم ضعیف‌تر شده!" ه! نفس آدم بند می‌آید. آقا این چه تحلیلی است تو داری؟!

 

نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

یک داستان درباره ی حجاب

برای مسابقات ورزشی سیدنی زنی بچه اش را در ماشین میگذارد و برای بازی کامپیوتری وارد هتلی می شود و بر اثر غفلت از فرزند و سرگرمی بچه اش در بیرون از هتل بر اثر گرمای هوا در ماشین می پزد یعنی  در جه حرارت به قدری شدید بوده که نه تنها بچه هلاک می شود بلکه به حالت پختگی در می اید ووقتی این مادر را به دادگاه می برند و از او سوال می کنند آیا از این قضیه وجدانت ناراحت نیست ؟ جواب می دهد خیر چون من فقط نباید به بچه ام برسم بلکه باید به خودم هم برسم[1]

از خواندن این مطلب حالم بد می شود مگه چقدر یه مادر می تواند بی رحم شود!!!!!!!!

تصمیم گرفتم برای تفریح و عوض شدن حالم به بیرون بروم. به خودم رسیدم شیک و مرتب و کمی هم آرایش . البته خب آرایش من در حدی نیست که جلب توجه کنه در برابر خانومایی که با هزار وضع و آرایش بدتر از من تو جامعه حاضر می شوند،  این سرو وضع من نه به چشم میاد و نه تحریک کننده است .اینا جملاتی بودن که من برای توجیه رفتار و پوششم گاهی به خودم می گفتم.

رفتم بیرون مشغول تماشای مغازه ها بودم و بالا و پایین کردن قیمت ها .....که متوجه شدم فروشنده مغازه که مرد جوانی است خیره خیره به من نگاه می کند تا متوجه نگاهش شدم از جلوی مغازه رد شدم نوع این نگاه را می شناسم بارها بیرون تجربه اش کرده ام و چقدر متنفرم از این نگاه ها . آخه یکی نیست بگه فلان فلان شده چشمت را بنداز پایین .حالا خوبه که من مثل بقیه نیومدم بیرون وگرنه ... اصلا گیرم که خیلیم آرایش کرده بودم و خوشگل اومده بودم بیرون همش که من نباید خودمو بپوشونم یه کم تو چشمت را کنترل کن. اصلا به جهنم که جلب توجه کردم منم دل دارم آخه . ...

تو همین افکار بودم که خوردم به یه خانم چادری و بنده خدا افتاد و پاش پیچ  خورد. سریع رفتم بلندش کردم وعذر خواهی کردم یه کم پایش را میلنگاند و مجبور شدم چند قدمی همراهش برم. گفتم ببخشید حواسم نبود گاهی اینقدر غرق مشکلات و افکارم میشم که متوجه اطرافم نیستم.

بنده خدا مدام می گفت اشکالی نداره ، برا همه ممکنه پیش بیاد. هر دو گرممان شده بود .گفتم چند لحظه صبر کنید آبمیوه ای چیزی بخرم و بیام. قبول نمی کرد ولی اصرار کردم و گفتم لااقل اینطوری من یکم از خجالت شما درمیام. روی یه نیمکت نشست و منم رفتم و آبمیوه و بستنی خریدم و کنارش نشستم. گفتم شما با چادر گرمتون نمیشه ؟ لبخندی زد و گفت چرا خب معلومه . گفتم خب چرا مانتو نمی پوشید یا یه چیز خنک تر ... گفت حس می کنم چادر از همه ی لباس ها و مانتو ها و... پوشیده تره و کمتر جلب توجه می کنه و با وجود اینکه گرم هم هست ولی ترجیح میدم چادر بپوشم تا چیز دیگه. خندیدم و گفتم خب حالا یه کم جلب توجه بشه که طوری نیست اینقدر خوشگل تر از ما هست که ما به چشم نمیایم تازه گیرم به چشمم بیایم خب مردا یکم ادم باشن و چشماشونو ببندند ما هم باید یکم به خودمون برسیم دیگه. نمیشه که همش هوای دیگرون و مردا را داشته باشیم.

...وای تنم لرزید ...خدایا دارم چی میگم ... چقدر جمله ام شبیه مادر بی رحمی بود که صبح دربارش مطلب خونده بودم اونم می گفت باید به خودش برسه و نمیشه که همش به بچه برسه...

صدای اون خانم من را از تو این فکرا درآورد. ببین عزیزم اول اینکه به نظرم همه ی خانومایی که وضع حجابشون را بدتر از ما میدونی همین فکر رو می کنن که خیلی وضعیتشون محرک نیست و جلب توجه نمی کنه. زیبایی و زشتی نسبی هست و برای هر کسی یه جوره و یکسان نیست برا همین نمی تونیم قسم بخوریم که وضع لباس و حجابمون جلب توجه هیچ کس را نمی کنه. بعدشم از نظر من حجاب فقط بحث پوشش و لباس نیست بلکه حجاب نشون دهنده ی مهربونی ما زن ها نسبت به جامعه و مردم هست ببین زن مظهر محبت و صفا و ایثاره اگه این مظهریت از دست بره هم خودش نابود میشه هم بقیه ....حرفاش قشنگ بودن ولی من که چیزی نمی فهمیدم. گفتم شرمنده یکم ساده تر مباحث را میگید من نمی فهمم چی می فرمایید.

گفت ببین من خیلی وقت قبل یه چیزی از یکی از علما خوندم که می فرمودن حجاب حق زن یا مرد و شوهر نیست بلکه حق خداست یعنی اگه زن و مرد هر دو راضی باشند به برداشتن حجاب بازهم حق این کار را ندارن چون حق خداست نه حق اونا می دونی این یعنی چی؟ یعنی برداشتن حجاب فقط اثرش به زن ومرد بر نمی گرده به همه ی انسان ها بر میگرده و این یه ذره نور ایثار و محبت و عواطف و انسانیت که بین آدما مونده را از بین میبره .

ببین من اگه حجابم را بر دارم یعنی دارم به همه میگم که برام مهم نیست که برای توی مرد یا زنی که به خوشگلی من نیستی و چشم همسرت دنبال منه یا .... چه اتفاقی میفته. من خودخواهم میخوام به خودم برسم تو هم خودخواه باش و برو دنبال خودخواهی خودت و دلبخواهیات. این یعنی من زن که مظهر مهر و محبت وعاطفه و ایثار و مادری هستم همه ی اینا را دور میریزم وقتی من که مظهر این ارزشها و انتقال دهنده ی این ارزش هام این کار رو کردم به فرزندم و بقیه ی زنان و مردان هم دارم این راه را نشون میدم و آموزش میدم . دیگه توی  این جامعه ی خود خواه اثری از ایمان به خدا و عشق و محبت و.. نمی مونه. پس برا همین حجاب حق خداست . خدا این ارزش ها را به طور ذاتی در وجود من زن قرار داده تا اینا گم نشه ولی اگه من اینا را زیر پا بذارم دیگه چیزی نمی مونه.

حرفاش من را به فکر وادار کرد ..... ماجرای مادر بی رحم صبح میتونه ماجرای خودخواهی من باشه البته در حد و اندازه و موقعیت خودم.



[1] شورای فرهنگی اجتماعی زنان ، مقاله تصویری نو از روابط خانواده در قرآن،  سید محمد تقی مدرسی ص 49 و 50

سلام . من خودم قبلا چادری بودم ولی چند سالیه که مانتویی شدم البته نه مانتوی جذب ، بلکه مانتوی گشاد پانچ می پوشم و روی روسریم شال می اندازم  و همه مشکی ، که در کل خیلی پوشیده و محجوبه  . من کارشناسی هنر دارم و پوششم رو بر اساس اعتقادات و هنر خودم تعیین کردم و مقلد ماهواره و جو جامعه نیستم .
یکبار که برای زیارت به حرم حضرت معصومه (س) رفته بودم من رو تحت فشار قرار دادند که اگه چادر نپوشی راهت نمی دیم اتفاقا یکی از مامورها چادرش رو دور خودش پیچیده بود ، من اشاره ای به اون خانم کردم و گفتم وافعا پوشش این خانم از مانتو و شال من که آزاده و برجستگی های بدنم رو نشون نمی ده محجوب تره ، خودشون اعتراف کردند که اون مدل چادر پوشیدن اشتباهه ولی من باید مطابق میل اونها عمل کنم  , چرا عده ای به جای پذیرش الگوی مناسب ، کورکورانه چیزی رو تحمیل میکنند 
من دلیلم برای کنار گذاشتن چادر  اینه که واقعا نمی تونستم با چادر در محیط بیرون کار کنم . چادر یک تکه ی ایرانی رو واقعا یک پوشش مزاحم و پر از ایراد می دونم و بر خلاف نظر بزرگان انقلابی که این چادر بزرگ و دست و پا گیر رو چادر ایرانی یا اسلامی می دونند اعتقاد دارم که اینطور نیست ،  اگه دقت داشته باشید چادر های دوره قاجار دو تکه بوده و آنچه از پوشش زنان در دوره صدر اسلام روایت میشه نشان از استفاده زنان از عبا و چارقد روی روسری داشته یعنی پوشش دو تکه ، نه چادری یک تکه و بزرگ و سنگین شبیه آنچه امروز چادر ایرانی معرفی میشود ، گذشتگان ما این فهم رو داشتند که برای تحرکت بهتر و عدم ایجاد مزاحمت برای زن ، پوشش باید دو تکه باشد 
به نظرم میرسد چادر یک تکه ای که الان تبلیغ میشود در گذشته چادر گلدار مختص استفاده برای رفتن تا دم در خانه یا سر کوچه بوده نه چادر برای رفت و آمد در بازار و خیابان 
چادر یک تکه مدل مناسب و جذابی برای تبلیغ نیست چون ایرادات زیادی داره چادر ملی هم که چند سالی هست مد شده جدا از اینکه محجوب نیست خیلی زشته و راحت نیست . برای ترویج حجاب اولا باید تعریف درستی از حجاب به عمل بیاد و دوما الگوهای مناسب ارائه بشه بعد هم درست فرهنگ سازی بشه ،
 باید منطقی باشیم ، واقعیت اینه که اکثر مردم درک درستی از اسلام ندارند و دینداری دغدغه اونها نیست و تابع جریان جامعه هستند اگه جو جامعه اسلامی باشه اونها اسامی رفتار می کنند و اگه جو جامعه غربی و مبتذل باشه اونها به همون راه میروند , پس برای  حل مشکل باید دست به دامن رسانه ها مخصوصا  سینما و تلوزیون شد  یعنی همان ارگانهایی که باعث ترویج بد حجابی در جامعه شدند .  سینما و تلوزیون درست بشه جو جامعه درست میشه
۰۶ اسفند ۹۷ ، ۲۰:۱۶ محمد حسین یونسی
درود خدا و لایک حضرتش بر نظر پنجم از پایین!
سلام من خانم چادری هستم با اختیار خودمم چادر می پوشم اتفاقا با کسی که عقیده داشت حجاب به رای گذاشته بشه صحبت کردم و اولا توضیح دادم که بدحجابی مثل ازاد کردن بی حد و مرز شرابخواری در جامعه هست و همانطور که فرد شرابخوار و بی عقل به جامعه ضرر میرسونه و نمیشه بگیم شرابخواری را برای بذاریم ببینیم مردم چی میخوان بدحجابی هم همینطوره اثارش دامن جامعه خانواده ها زنان فرزندان محجبه و غیر محجبه را میگیره. در اخر بحث هر چند صحبت کردم که حجاب چیز رای گذاشتنی نیست و عقل به بودنش حکم می کنه ولی گفتم از طرفی دوست داشتم این رای گیری گذاشته میشد تا همه بدانند افراد مدافع حجاب بیشتر از بدحجاب و بی حجابها هستند. بنده هم خودم خانمم هم با محیط خانمها سرو کار دارم نگرش بنده این است که حتی خانم هایی که بدحجابند مدافع حجابند و اکثرا این مقدار بدحجابی خود را بدحجابی و جلب کننده ی نظر اقایان نمی دانند این را می توانید لحظه ای بفهمید که خانمی بدحجاب تر از او در برابر او ظاهر شود که به نحوه ی پوشش او اعتراض می کنند . بعضی افراد هم در اثر فشار تبلیغات و جامعه و تمسخر بدحجاب شدند ولی در باطن و در محیطی که فشار کمتر می شود محجبه می شوند مثل ایام محرم. پس نه گروه اول نه گروه دوم با اینکه بدحجاب هستند مخالف حجاب نیستند و به حجاب عقیده دارند تنها در این میان افرادی انگشت شمار هستند که واقعا مغرضانه و با هدف به بی حجابی و بی حیایی می پردازند.
من مطالبتان را در وبلاگم می زارم بالای وبلاگ یک لوگوی خوشگل سایت بیان معنوی زدم

۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۲۹ محمد حسین یونسی
سلام برا مجاهدان راه حق...محبوب های من حقیر....شخصی از دوستان کم بصیرت اشکال وارد کردنبه این کلیپ...و میگن چون حجاب اجباریه الان همین مقدار محجبه داریم...به نظرم خیلی حرف بی ربط و نسنجیده ای هس..چون که چادری ها هم اختیار بد حجاب بودن رو دارن اما حیا می ورزند از این کار....ولی دست آخر از شما دوستان جواب دندان شکن میخواستم
شکرا
۰۲ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۱۲ محمد حامدی
سلام
اگه میشه منبع این کلیپ رو منتظر کنید ی ابهاماتی واسم ایجاد شده برم کلشو ببینم…
سلام
با تشکر از فعالیت عالی شما
لطفا بفرمایید این کلیپ از چه جلسه ای درست شده و اگر ممکنه فایل کامل جلسه رو بذارید
یاعلی

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...