۹۷/۱۲/۲۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | قدرت و شکوه زن

 

متن:

  سرچشمۀ قدرت کجاست در جامعۀ بشری؟ سرچشمۀ قدرت در روح بسیار قدرتمند و توان‌هایی است که خدا در زنان قرار داده. در روایات دارد که صبر زنان ده برابر مردان است. مقام معظم رهبری یک جمله‌ای دارند خیلی جالب است من برای شما عین جملۀ ایشان را بخوانم. می‌فرماید: «من گاهی در بعضی از جلسات عقد که عروس و دامادها پیشم می‌آیند وقتی نصیحت‌شان می‌کنم، در خلال حرف‌هایم به این نکته هم اشاره دارم که بعضی حمل بر شوخی می‌کنند. من در محاسبات نهایی زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم. اعتقادم این است که مرد هارت و هورتش زیاد است، اما آنکه بالاخره در یک مقابله، اگر این مقابله طول بکشد پیروز خواهد شد زن است. یعنی زن بالاخره با روش‌ها و وسائلی که خدای متعال در اختیار او و طبیعت او گذاشته بر مرد غالب می‌شود؛ و این یکی از زیبایی‌های طبیعت و از اسرار خلقت است.» مقام معظم رهبری می‌فرماید این یکی از اسرار خلقت است که زن قوی‌تر از مرد است.

  می‌فرماید: «به مرد استخوان درشت‌تر، قدّ بلندتر، صدای کلفت‌تر داده‌اند؛ امّا به زن در مقابل این امکانات لطافت‌های روحی و وسائل نفوذ روی مرد را داده‌اند تا تعادل برقرار شود. حالا اگر زن ضعیف شد سرچشمۀ قدرت جامعه کجا خواهد بود؟ کلّ جامعه ضعیف شده. اگر مادر از قدرت روحی برخوردار نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟» ببینید رفقا، حضرت امام واقعاً تربیت را تقریباً صرفاً منحصر به مادر می‌دانند. و تقریباً برای پدر نقشی قائل نیستند در تربیت. حالا زن قدرت لازم را نداشته باشد، بچۀ ضعیف تربیت می‌کند. در یک کلامی مقام معظم رهبری می‌فرمایند من سرجمع، تعابیری شبیه به این دارند، من سرجمع وقتی خانواده‌های شهدا را می‌بینم قدرت روحی مادران شهدا بیشتر از پدران شهداست.

  اگر دیدی یک جوانی سر نترس دارد و قدرت روحی بالایی دارد حتماً باید بدانی این ویژگی‌ را از مادرش گرفته. امیرالمؤمنین علی(ع) هم دنبال اباالفضل العباس می‌گشت، اول دنبال مادر قوی و شجاع می‌گشت. آقا شما خودتان امیرالمؤمنین هستید؛ باشد تأثیر مادر یک چیز دیگر است. مادر این‌جور نباشد منِ علی بن ابی‌طالب هم کاری نمی‌توانم بکنم.

  مثلاً این جملات را ببینید از امام و رهبری است دیگر. «ابرجنایتکاران فهمیدند زنان هستند که می‌توانند با قیام خود مردان را به میدان بکشند.» فکر کنم این جمله مربوط به مقام معظم رهبری است. «اگر زنی عقل و هوشمندی به خرج دهد مرد را اداره خواهد کرد.» البته با زرنگی و تحکّم به دست نمی‌آید، بلکه با ملایمت، خوشرویی و اندکی تحمّل.» یا می‌فرماید: «زن‌ها می‌توانند با تدبیر و با ظرافت مرد را در دست خودش بچرخانند. این واقعیت قابل اثبات است. مثال افسار بر شیر درنده.» در یک جمله‌ای حضرت آقا می‌فرمایند: «این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند، چون ممکن است بدشان بیاید. شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند، باید ادارۀ‌شان کنید.» "قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری". اگر هست بگیرید، هم خودتان بخوانید هم بدهید خانم‌هایتان بخوانند یا خانم‌هایتان بگیرند بدهند شما هم بخوانید.

 

نظرات

سلام
آقا تو رو خدا به استاد بگید فقط پنج دقیقه فقط پنج دقیقه خلط مبحث بین قدرت شکوه زن و اون قضیه ای که میگفتن اسلام رو مرد سالاری و پدر سالاری تاکید کرده رو برا رفقا حل کن!!!
خیلیا قاطی کردن و سر سیلندر سوزوندن تو دفاعیه هاشون در جلساتی که داشتن!
پاسخ:
با سلام و تشکر
هیچ منافاتی با هم ندارند. حتی مردسالاری منطقی در خانواده، اگر زن بخواهد، به دست خودش، محقق می‌شود عمدتا. این یعنی قدرت زن.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...