۹۸/۰۳/۱۹ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | بهتر از اعتماد به نفس!

شناسنامه:

مدت: 3دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(3MB) ]

متن:

  یک حرف غلطی افتاده سر زبان ما به نام اعتماد به نفس. این خیلی غلط است. اعتماد به خود کار غلطی است. من این همه نادانی دارم، من چه جوری به خودم اطمینان کنم؟

  آدم عاقل و هوشمند چیزی به نام اعتماد به نفس را می‌گذارد کنار. به ما می‌گویند که آقا اعتماد به نفس داشته باش. منظورشان چیست؟ منظورشان این است که از یک قدرت و قوّت روحی برخوردار باش که محکم تصمیم بگیری، محکم عمل بکنی و سر حرف خودت بایست، متزلزل نباش. منظورشان از اعتماد به نفس این است. آن چیزی که از اعتماد به نفس منظور ماست، آن قوّت و قدرت روحی است. خدا می‌فرماید خب بله آن قوّت و قدرت روحی چیز خوبی است ولی چرا با اعتماد به نفس آن را به دست بیاوری؟ این که خیلی اشتباه است.

  می‌گوییم خب این قوّت و قدرت روحی را با چی به دست بیاوریم؟ می‌فرماید با اعتماد به من! چرا با اعتماد به نفس؟ کودک اعتماد به نفس ندارد، اعتماد به پدر و مادر دارد. آرامش‌اش هم بیشتر از ماست. آقای بهجت می‌فرمودند که کودکان هیچ‌وقت نگران نان فردا نمی‌شوند. چون می‌گوید مامان تهیه می‌کند دیگر، مگر چیست؟ بابا تهیه می‌کند. شک هم نمی‌کند که حتماً بابا و مامان تهیه خواهند کرد. اصلاً رویش هم یک ذره نگران نمی‌شود فکر نمی‌کند.

  بعد آقای بهجت می‌فرماید اگر آن‌قدری که کودک به پدر و مادر اطمینان دارد پدر و مادری که در هر لحظه ممکن است مرحوم بشوند و یا به نهایت فقر برسند، همان‌قدر که کودک به پدر و مادر اطمینان دارد، ما به خدا اطمینان داشتیم وضع‌مان بهتر از این بود. کودک چه‌جوری به پدر و مادر خودش تکیه می‌کند و آرامش دارد؟ بناست ما به خدا این‌جوری اطمینان کنیم آرامش پیدا کنیم. و اینجا زشت‌ترین کلمه این است که آدم بگوید اگر خدا تحویل نگرفت چی؟ معلوم می‌شود اصلاً خدا را نمی‌شناسید. پس خدا برای چی تو را آفریده؟ پس خدا برای چی خدا شده؟

  مگر تو را کس دیگر آفریده تحویل خدا داده؟ مگر تو تحمیلی خدا هستی؟ تو تولیدی خدا هستی. خیلی کلمۀ زشتی است آدم بگوید اگر رفتیم درِ خانۀ خدا خدا تحویل نگرفت چی؟ کودک چه‌جوری به پدر و مادر خودش تکیه می‌کند و آرامش دارد؟ بناست ما به خدا این‌جوری اطمینان کنیم آرامش پیدا کنیم.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...