۹۸/۰۴/۲۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | ریشه تمام غصه‌ها، ناآرامی‌ها، نگرانی‌ها و افسردگی‌های ما اینجاست!

➕راه حلی برای رفع نگرانی‌ها

 

متن کلیپ:

  خدا بدش می‌آید از کسی که با مهربانی خدا بی‌اعتنا برخورد کند. مثلاً در این آیۀ قرآن می‌فرماید: «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ»؛ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را. این یک جلوۀ مهربانی است دیگر. آقا بخوانید من جوابتان را بدهم. بلافاصله توی همین آیه ببینید خداوند متعال چی می‌فرماید. «إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ»؛ کسانی که تکبّر می‌ورزند از دعا کردن، من آنها را با خواری به جهنم می‌برم!

  به تو دارم می‌گویم عزیز من بگو من اجابت کنم. می‌گوید حالا باشد بعداً. این را خدا اسمش را می‌گذارد استکبار از عبادت. اصلاً عذاب جهنم می‌دانید برای چیست دیگر؟ برای این نیست که یک سری مقررات گذاشتند شما آنها را زیر پا گذاشتی! مگر خدا پلیس و قوانین راهنمایی رانندگی است؟! نه! برای اینکه جسارت ورزیدم به یک مهربان! این عذاب دارد.

  به لفظ جلاله سوگند خوردند معصوم، فرمودند از گناه نجات پیدا نمی‌کند مگر کسی که اقرار کند به گناه. بگو مشکلت چیست؟ فهمیدی؟ اگر فهمیدی بگو من نجاتت بدهم. حالا ما می‌خواهیم بگوییم خدا ما مشکل داریم. مشکل‌مان این است که ایمان نیاورده‌ایم به مهربانی تو. به رحمت تو معرفت نداریم و به آن توجه نداریم و از آن بهره‌برداری نمی‌کنیم. من کلاً زندگی‌ام بی‌اعتنایی به مهربانی تو است. تمام نگرانی‌هایم بی‌اعتنایی به مهربانی تو است. تمام افسردگی‌هایم، تمام دلبستگی‌هایم به هر چیزی بی‌اعتنایی به مهربانی تو است. «وُجُودُکَ ذَنبٌ لا یُقاسُ بِهِ ذَنب»؛ وجود من گناه است! وجود من شده، من از این وجودم چه‌جوری استغفار کنم؟ من اصلاً زندگی می‌کنم به خاطر نفهمیدن مهربانی تو! من اطمینان ندارم تو مهربان هستی و روزی من را می‌دهی؛ به خاطر خلّاقیت، به خاطر انجام دستور تو و رضایت تو نمی‌روم کار بکنم! می‌گویم بروم کار کنم گرسنه می‌مانم بابا این حرف‌ها چیست؟! بزن کنار!

  من اصلاً زندگی‌ام را تعریف کردم با بی‌ایمانی به مهربانی تو. با این و آن دعوا می‌کنم به خاطر بی ایمانی به مهربانی تو. فکر می‌کنم یک چیزی از من می‌کَنند. حسودی می‌کنم به خاطر بی‌ایمانی به مهربانی تو. فکر می‌کنم سهم من را کس دیگر دارد می‌خورد. خدا می‌فرماید من سهم تو را نگه داشتم. چرا حسودی می‌کنی؟ ولشان کن! احساس کمبود محبّت می‌کنم به دلیل عدم ایمان به مهربانی تو. احساس تنهایی می‌کنم به خاطر ایمان به مهربانی تو. می‌روم دنبال سرگرمی‌های بیخود، به دلیل اینکه ایمان ندارم به مهربانی تو که از مهربانی تو لذّت ببرم، می‌روم جای دیگر لذّت ببرم. من هم ایمان ندارم به مهربانی تو و الّا بچۀ خوبی می‌شدم.

  اگر ایمان بیاوریم به مهربانی خدا چه اتفاقی می‌افتد؟ یک دفعه‌ای همۀ رفتارهای خدا را از سر مهربانی می‌بینیم، ستاره‌های آسمان را می‌بینیم اشک‌مان جاری می‌شود. کوه و دشت و صحرا را می‌بینیم اشک‌مان جاری می‌شود. کودکی را می‌بینیم اشک‌مان جاری می‌شود. پیرمردی را می‌بینیم گوژپشت عصازنان دارد حرکت، اشک‌مان جاری می‌شود. خدایا! تو اینها را همه را دوست داری، تو اینها را همه را آفریدی، تو اینها را همه را روزی می‌دهی. پرنده‌ها را می‌بینیم بال می‌زنند اشک‌مان جاری می‌شود. زندگی می‌کنیم ها! زندگی می‌کنیم!

  مشکل‌مان این است که ایمان نیاورده‌ایم به مهربانی تو. به رحمت تو معرفت نداریم و به آن توجه نداریم و از آن بهره‌برداری نمی‌کنیم. من هم ایمان ندارم به مهربانی تو؛ و الّا بچۀ خوبی می‌شدم.

 

نظرات

افسرده ام چون ایمان ندارم به مهربانی تو . کوتاه ولی کامل

۲۲ آذر ۰۰ ، ۱۷:۳۳ زهرا جعفرزاده

عالی بود مثل همیشه

و الحمدلله که کسی در جهان تشیع به این معرفت زسیده است که باید از  الله تعالی بگوید و اذهان و قلوب را متوجه ان بی نهایت محبوب و مهربان کند. 

کاش مثل استاد پناهیان بسیار بودند و با زبانهای مختلف این مهم را به قلوب می چشاندند. 

درود

احسنت

۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۹:۴۸ العبد العاصی
سلام و احترام
لطفا همیشه منبع این کلیپ تصویری ها را کامل بنویسید.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...