۹۸/۰۶/۱۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

برنامه و موضوعات سخنرانی علیرضا پناهیان محرم 98

به گزارش بیان معنوی، برنامه سخنرانی علیرضا پناهیان در محرم 98 به شرح زیر می‌باشد:

 

  • ساعت 7:30 صبح | حسینیه آیت الله حق‌شناس(ره) | ۱۰ الی ۲۱ شهریور | موضوع: مستقل بودن و منفعل بودن | م‌شهدا، خ‌مجاهدین اسلام، ایستگاه بهنام، بن‌بست هدایت
 
  • ساعت 20:45 | هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) | ۹ الی ۱۹ شهریور | موضوع: آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه | اتوبان شهید چمران، پل مدیریت

goo.gl/maps/rJWnnSuVPnT2

 

  • ساعت 22:15 | فاطمیۀ بزرگ تهران | با موضوع: وقتی آدم‌ها خود را پنهان می‌کنند | ۹ الی ۱۹شهریور | خ فاطمی، روبروی پارک لاله

goo.gl/maps/Bui4PmARnpw

  • ساعت 22:30 | هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشگاه هنر  | 19 الی 28 شهریور | موضوع: حماسه‌ای برای آزادی بیان از اسارت رسانه‌ها | بالاتر از چهار راه ولیعصر(عج)

 

برنامه سخنرانی دهه اول محرم 98

 

زمان

مکان

موضوع

آدرس

 7:30
صبح

حسینیه آیت الله
حق‌شناس(ره)

مستقل بودن و منفعل بودن

م شهدا، خ مجاهدین،
ایستگاه بهنام

20:45 

دانشگاه امام صادق(ع)

آخرین آمادگی برای ظهور:

اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه

اتوبان شهید چمران،
پل مدیریت

22:15 فاطمیه تهران

وقتی آدم‌ها خود را پنهان می‌کنند

 خ فاطمی، نرسیده به تقاطع کارگر،

فاطمیۀ بزرگ تهران

22:30 دانشگاه هنر حماسه‌ای برای آزادی بیان از اسارت رسانه‌ها بالاتر از چهارراه ولیعصر(عج)

نظرات

۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۳۷ ریحانه احمدی

سلام چرا سخنرانی های ظهر تاسوعا عاشورا دانشگاه تهران رو نمیزازین؟؟

سلام

موضوع سخنرانی حاج آقا در دانشگاه هنر رو چرا دو گانه زدید؟

بالا در متن زدید: زاویۀ دید در هنر حماسی

در جدول زدید: حماسه‌ای برای آزادی بیان از اسارت رسانه‌ها

بالاخره کدومش موضوع اصلی هست؟

تشکر میکنم جواب بدید

پاسخ:
سلام و احترام
اصلاح شد.

چرا برنامه و فایل های سخنرانی دیگه ایشون رو در این ماه نمیگذارید؟

ایشون نزدیک میدان منیریه هم شب ها سخنرانی دارن اما نه اطلاع رسانی شده نه فایلش رو گذاشتید.

در واقع شما با توجه به جایگاه و محبوبیتی که در جامعه دارید با تشکیل این تشکیلات جازی که متشکل از اساتید خوش نام حوزه ودانشگاه و نخبگان جامعه است و هدفشان رسیدن هر چه بهتر و سریعتر به مدینه ی فاضله امام مهدی (عج) است مانند یک دانشگاه مجازی که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند عمل می کنید و می توانید مرجعی برای پاسخ گویی به سوالات و شبهات جامعه ی اسلامی در زمینه ها مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و .... باشید و نیاز های فکری جامعه را در زمینه های مختلف با ارائه ی نظرات محققانه ومستدل و کاربردی براساس مبانی اسلامی برطرف نمایید و نیز زمینه را برای رسیدن جامعه ی اسلامی به مدینه ی فاضله حضرت مهدی (عج) فراهم کنید و به تربیت سربازانی برای حضرت در سطح جامعه ی اسلامی بپردازید و انشاالله کادر 313 نفری یاران امام زمان (عج ) نیز بوسیله ی چنین تشکیلاتی تربیت شوند . وانشاالله خداوند نیز چنین تشکیلاتی را برای رسیدن به این اهداف یاری خواهند کرد چرا که دست خداوند با جماعت است .

ارائه ی چنین تشکیلات مجازی می تواند الگوی عملی خوبی برای ایجاد دیگر تشکل ها در جامعه باشد .

پیشنهاد من اینست با توجه به گستردگی فضای مجازی در جامعه ی امروز و امکانات ارتباطی گسترده ای که این فضا بوجود آورده می توان << تشکیلات مجازی >> ایجاد کرد و در آن از اساتید حوزه و دانشگاه ونخبگان جامعه که صاحب نظر در مسائل سیاسی - فرهنگی - اجتماعی - طب اسلامی ایرانی - مدیریت - خانواده و .... بر اساس مبانی اسلامی هستند دعوت کرد و گروههایی در هریک از مسائل تشکیل داد و به صورت عمومی وتخصصی به بررسی مسائل و مشکلات هر حوزه پرداخت و راه حلهایی کاربردی منطبق با مبانی اسلامی برای برطرف شدن مشکلات هر حوزه ارائه کرد و امکان تبادل نظرات را برای دیگر افراد فراهم کرد و به این صورت نیاز فکری جامعه را در هر زمینه تامین کرد .

به طور مثال در حوزه ی طب اسلامی ایرانی می توان باتشکیل گروهی متشکل از پزشکان و اساتید حوزه که در زمینه ی طب اسلامی فعالیت میکنند محققانه و مستدل به شبهات و سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود پاسخ داد و جامعه را از این سردرگمی که امروزه به آن مبطلا شده که یکی وجود طب اسلامی را منکر میشود و دیگری وجود آن را اثبات می کند نجات داد و نیاز فکری جامعه را در این زمینه پاسخ داد و به طور تخصصی هم می توان به تربیت علاقه مندان در این زمینه پرداخت . که با توجه به اینکه این حوزه با جان مردم در ارتباط است بسیاری از مردم علاقه مند به دانستن در این زمینه هستند وبا مباحث این حوزه می توان سبک زندگی اسلامی ایرانی را هم در جامعه ترویج داد و چون در این زمینه از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده می شود به نوعی می توان وحدت حوزه و دانشگاه را نیز ایجاد کرد .

در دیگر مسائل نیز میتوان همانند مسئله ی طب اسلامی ایرانی عمل کرد یعنی با تشکیل گروه هایی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه به بررسی مسلئل و مشکلات هر گروه پرداخت و نیازهای جامعه را در آن زمینه براساس مبانی اسلامی جوابگو بود و به تربیت علاقه مندان هر یک از گروهها همت گماشت .

با ایجاد چنین تشکیلاتی که صاحب نظر در مسائل مختلف جامعه است و هدفش رساندن جامعه به مدینه ی فاضله ی مهدی موعود (عج) است میتوان در برهه های حساس سیاسی مانند انتخابات نیز استفاده کرد به این صورت که با معرفی یا اعلام حمایت از فرد یا افرادی که نامزد انتخابات می باشند مردم را در جهت انتخاب صحیح راهبری نماید .

اشکالی که در بحث تشکیل مدارس شما مطرح شد در بحث فضای مجازی شما نیز دیده می شود یعنی شما در سایت - کانال - توییتر و ... به ارائه ی نظرات و دیدگاهها و به قولی زاویه ی دید خودتان در مورد مسائل مختلف سیاسی - اجتماعی - فرهنگی و ...... می پردازید نه براساس نظرات و دیدگاههای تشکیلاتی که شما عضوی از آن می توانید باشید و این ضعف است چرا که حتی اگر نظرات و دیدگاههای شما صحیح و کاربردی باشد اثر چندانی در مسائل فرهنگی - اجتماعی - سیاسی و ..... ندارد . به قول معروف یک دست صدا ندارد .

 

پیشنهاد ......

 

شهید چمران در گفتار از حکومت علی (ع) تا مهدی موعود (عج) می گویند : " برای آنکه ظهور محقق شود امام زمان احتیاج به 313 کادر دارد کادرهای او چه کسانی هستند ؟

کسانی که از یک طرف فقیه اند و متقی هستند در اجتماع ما شاید بیش از 313 نفر فقیه و مجتهد و متقی وجود داشته باشد اما برای امام زمان (عج) کافی نیست . امام زمان (عج) مجتهدی می خواهد که مدیر هم باشد سیاستمدار هم باشد کسی باشد که بتواند منطقه ای از زمین را اداره کند کسی که بتواند حکومتی را به دست گیرد . در زمان ما دولتمردان فراوان اند سیاستمداران دنیا را پر کرده اند اما اینان کسانی هستند که تقوا ندارند مجنهد نیستند فقیه نیستند و امام زمان نمی تواند از چنین کسانی استفاده کند . فقها نیز زیادند اما مدیر نیستند اهل دولت و حکومت نیستند آنها نیز برای حکومت و مدیریت آماده نیستند باید دولتمردانی بوجود بیایند که فقیه و مجتهد باشند یعنی اجتماع ما به درجه ای ار تکامل برسد که فقیه دولتمرد و دولتمرد فقیه و مجتهد باشد . "

به نظر می آید باتوجه به وضعیت آموزشی و تربیتی که در حوزه و دانشگاه وجود دارد و غیر مرتبط بودن این دو محیط آموزشی از هم شاید بتوان گفت تربیت چنین کادری برای حضرت در حوزه و دانگاه سخت و یا حتی غیر ممکن باشد .

شما در یکی از سخنرانیهای خود به ضرورت ایجاد تشکیلات که یکی از مشخصه های یاران حضرت مهدی (عج) است پرداختید و فرمودید " وقتی دشنان دین در طول تاریخ باهم مشارکت میکنند و فعالیت تشکیلاتی انجام می دهند تا کار را پیش می برند بدانید در جبهه ی مقابل هم تا این مشارکت انجام نگیرد کار پیش نمی رود "

انتقاد من به شما این است که چرا شما خودتان تشکیلاتی فعالیت نمی کنید ؟!

شهید چمران در همین گفتار از حکومت علی (ع) تا مهدی موعود (عج) می فرمایند : " هنگامی که ما می خواهیم ایدئولوژی خود را به پیش ببریم باید الگو نشان دهیم آن کسانی که می خواهند با نظریات صرف یا تئوری تنها دشمنان را متقاعد کنند که به ایدئولوژی اسلام بگروند سخت در اشتباهند باید الگو نشان داد."

ششاید برای بیان الگوی عملی خود بگویید من مدرسه ی علمیه تشکبل داده ام و در آن به تربیت طلاب می پردازم یا در حال حاضر دبستانهایی تشکیل شده که بر اساس الگوی تعلیم و تربیت من تشکیل شده است .

اشکالی که به این الگوهای عملی شما وارد است اینست که فقط نظریات و دیدگاههای شخص شما در این الگوهای عملی مطرح است نه نه تشکیلاتی که شما عضوی از آن می توانید باشید .

اگر بخواهیم خوش بینانه فکر کنیم با این مدارسی که ایجاد کرده اید افرادی براساس نظرات و دیدیگاهها و به قول خودتان براساس زاویه دید خودتان تربیت میکنید نه براساس نظریات و دیدگاههای تشکیلاتی که شما عضوی از آن می توانید باشید . ( در این جا به درستی و یا خدای نکرده نادرسستی نظرات و دیدگاههای شما کاری ندارم )

اگر بخواهیم بدبینانه فکر کنیم تشکیل این مدارس می تواند در ظاهر تربیت مرید برای خوتان جلوه کند و اگر این اشکال را وارد ندانید تشکیل چنین مدارسی براساس نظرات خود مطرح کردن و نشاندادن خود در جامعه نمود دارد .

به نام خدا

سلام علیکم

درکانالتان فراخوانی با این عنوان داشتید : پیشنهاد شما برای موضوعات سخنرانی عیرضا پناهیان چیست ؟

چون مطالبم کمی زیاد بود در قسمت نظرات سایت آنها را می نویسم .

پیشنهاد ...... ( هرچند موضوعات مشخص شده اما شاید پیشنهادم به مباحث استاد نزدیک باشد و به کار آید . )

در " کتاب علی زیباترین سروده ی هستی نوشته ی شهید دکتر مصطفی چمران " در گفتاری از این کتاب با موضوع " از حکومت علی (ع) تا مهدی موعود (عج) " شهید چمران به ترسیم کلی چگونگی رسیدن به حکومت مهدی موعود (عج) که همان مدینه ی فاضله است می پردازند .

پیشنهادم به به استاد اینست که با توجه به شهرت ومحبوبیتی که شهید چمران در جامعه ی ما دارند براساس این گفتار ی که از ایشان به یادگار مانده به بررسی جزئی تر چگونگی رسیدن به مدینه فاضله ی حضرت مهدی (عج) بپردازند و نقشی که هریک از اقشار جامعه ( چه زن چه مرد - چه پیر چه جوان و ....) می توانند برای رسیدن به این مدینه ی فاضله انجام دهند به صورت مشخص تری بیان کنند .

باشد کهبه مدد این شهید والا مقام قدمی در راستای قسمت دوم و سوم انقلاب (براساس تقسیم بندی شهید چمران ) برداشته شود و مارا به مدینه ی فاضله ی موعود نزدیکتر کند . انشاالله

 

کمی انتقاد .......

استاد در این سالها که با شما از طریق سخنرانیهایتان آشنا شده ام بدون اغراق می گویم بسیار از سخنان شما استفاده کرده ام . انتقادهایی که در ادامه آورده ام شاید درست نباشند اما به ذهنم آمد گفتم بیان کنم اگر در ست بود که شما ترتیب اثر می دهید و اگر نادرست بود شما مرا متوجه اشتباهم می کنید . پیشاپیش از اینکه شاید انتقاداتم کمی تند باشند از شما عذر خوتهی می کنم امیدوارم صبوری کرده مطالب را بخوانید شاید مطلب مفیدی یافتید . انشاالله

سلام

با تشکر از زحمات شما.

خیلی منتظر متن سخنرانی ها هستم بالاخص دانشگاه امام صادق و حسینیه آیت الله حق شناس

سلام علیکم 

آیا می توانیم سخنرانی ها را زنده تماشا کنیم

سلام         

  ایا برنامه های اقای پناهیان به صورت انلاین هم پوشش داده می شود؟

۰۶ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۲۸ علی اکبربهادری

مشتاقانه منتظر گوش دادن به سخنرانی های استاد پناهیان می باشم.

استادخداقوت

۰۶ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۵۴ محمد حسین دهقان

سلام

از خداوند توفیقات بیشتر و صحت و سلامتی برایتان ارزومندم

خدا قوت

با سلام،

تبیین مفهوم آزادگی در شخصیت امام حسین علیه السلام که در جریان قیام عاشورا به صورت تمام و کمال توسط ایشان به ظهور رسید و از نیازهای بسیار حیاتی برای بشریت میباشد.

با سلام،

تبیین مفهوم آزادگی در شخصیت امام حسین علیه السلام که در جریان قیام عاشورا به صورت تمام و کمال توسط ایشان به ظهور رسید و از نیازهای بسیار حیاتی برای بشریت میباشد.

۰۵ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۲۷ شهید بالقوه

سلام و خداقوت

لطف میکنین مختصر و در حد دو سه جمله توضیح بدین موضوع هر کدوم از این سخنرانی ها چی هست؟

چه قدر خوبه این موضوع سخنرانی دانشگاه امام صادق! چه قدر مشتاق شنیدن شم!!!

۰۵ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۳۵ العبد العاصی

سلام

 احسنت خیلی دوست داشتم این موضوع منفعل بودن ادم ها رو صحبت کنند

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...