۹۸/۰۸/۰۹ چاپ ایمیل و پی دی اف

همراه با نظرات شما | آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه

 

  • گزیده نظرات ارسالی مخاطبان در مورد مبحث "آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه" در این صفحه منتشر میشود. این نظرات در پاسخ به فراخوان ما درباره ارزیابی این مبحث توسط مخاطبان ارسال شده است. شما نیز اگر در ماه مبارک رمضان، مبحث ویژۀ "گناه چیست؟ توبه چگونه است؟" از علیرضا پناهیان را دنبال کرده اید، میتوانید ارزیابی‌تان از این مبحث را به صورت صوتی و تصویری، و یا متنی برای ما ارسال کنید.
  • چقدر این بحث برای شما مفید بوده‌ است؟
  • کدام قسمت مباحث برایتان موثرتر بوده؟
  • چقدر این بحث توانسته فضای تازه‌ای برای اندیشۀ دینی شما باز کند؟
  • بیان جزئیات تاثیرات این مبحث و توصیف آن برای سایر مخاطبان بسیار مفید خواهد بود.
  • در صورت تمایل و برای استناد و اثر بخشی نظر، لطفا نام، تحصیلات و محل سکونت خود را نیز ذکر کنید.

 من یک خانم خانه دار هستم همیشه از اینکه در خانه بودم و بیرون کار نمی کردم احساس خوبی نداشتم ...

من یک خانم خانه دار هستم همیشه از اینکه در خانه بودم و بیرون کار نمی کردم احساس خوبی نداشتم و از طرفی احساس می کردم نمی توانم هیچ قدمی برای ظهور امام زمانم بردارم اما از وقتی که مباحث مربوط به مدیریت را می خوانم و گوش می دهم طرز فکرم خیلی تغییر کرده و دوست دارم از طریق خوب شوهر داری و تربیت صحیح فرزندانم و مدیریت در این امور در جلو انداختن ظهور امام زمانم قدم بردارم و از شما اساتید محترم التماس دعا دارم که بتوانم در این امور موفق باشم و زندگی ام مورد تایید امام زمان باشد.م-ت.  از اصفهان


بحث برای من، به عنوان یک دختر که قراره درآینده مادر باشه خیلی خیلی مفید بود.

دانشجوی کارشناسی زبان انگلیسی هستم، مبحث اصلاح مدیریت رو با دقت پیگیری کردم.
بحث برای من، به عنوان یک دختر که قراره درآینده مادر باشه خیلی خیلی مفید بود.
مثلا اینکه بدونم مدیرخانواده کیه و چه وظایفی درقبال این مدیر دارم باعث میشه تا کورکورانه از خاله و عمه ها برای پیشبردن اهدافم، تقلید نکنم و با چشم باز تصمیم بگیرم .
ثانیا مسئله ی بعدی که بهش اعتقاد پیداکردم این بود که زن بهتره طبق دستور اسلام توخونه بمونه و کدبانوگری کنه ... چیزی ک غرب هم ب تازگی بهش رسیده.


.من وهمسرم در دانشگاه تحصیل کردیم اما تا بحال هیچ یک از این صحبتها رو نه جایی خوندیم و نه شنیدم

من ماهها قبل سلسله بحثهای استاد وتنها مسیر رو دنبال میکردم.به لطف خداآنچه که باید در دل من وهمسرم اتفاق افتاد با سخنرانیهای زیبای قبل ومکمل اون ماه محرم نقاط کور زندگیمونو پیدا کردیم برنامه ریزی کردیم برا حلشون البته با ادامه مباحث ایشون.من وهمسرم در دانشگاه تحصیل کردیم اما تا بحال هیچ یک از ایم صحبتها رو نه جایی خوندیم و نه شنیدم حتی من حودم یه آدم پا منبری هستیم ولی حیف که تو حوزه ودانشگاه اصلا از آموزشهای بنیادی برا انسان شدن خبری نیست.وقتی دقت میکنم میبینم بیشتر مشکلات اطرافیان خود من در مسائل خانوادگی بامباحث محرم ایشون در حوزه خانواده قابل حله.به امید روزهای بهتر.ممنون از شما واستاد پناهیان.فاطمه شانه ساز ۳۹ ساله فوق دیپلم از تهران.


زمانی که ازدواج کردم همسرم آشنا نبودند با استاد چون پای سخنرانی استاد ننشسته بودند و ذهنیتشون از استاد مثل بقیه اساتید بود تا اینکه ...

.من خودم از دوران دانشگاهم پای سخنرانی های استاد پناهیان بودم و کاملا استاد رو قبول دارم و خیلی سخنرانی های استاد رو دوست دارم چون همیشه جوونارو جذب میکنند با سخنرانی هاشون. زمانی که ازدواج کردم همسرم آشنا نبودند با استاد چون پای سخنرانی استاد ننشسته بودند و ذهنیتشون از استاد مثل بقیه اساتید بود نمیدونستند دید استاد و سخنان استاد رو . همیشه وقتی من سخنرانی شما رو میدیدم میگفت برو پناهیانت شروع شد و نمینشست گوش کنه و بلند میشد میرفت و من حسرت میخوردم که ای کاش یه بار با گوش جان گوش کنه و اونم عاشق بشه اما...تا این که بعداز شش سال و دو فرزند به لطف خدا امسال خودش از محل کارش با من تماس گرفت وگفت بزن شبکه پنج تهران داره پناهیانو پخش میکنه .من باخودم گفتم حتما چون میدونه من سخنرانی آقا رو دوست دارم میگه .اما دیدم بلافاصله که سخنرانی تمام شد زنگ زد بهم و تا کی راجع به سخنرانی آقا با من صحبت کرد همسرم که هر وقت من بهش زنگ میزدم میگفت قطع کن کلی کار دارم اما کلی زمان داشت بامن صحبت میکرد با شورو هیجان از آقا و سخرانیشون .باورش نمیشد آقا اینگونه صریح و بی پرده سخنرانی کنن و سیاسی .خلاصه الان به لطف خدا او از من عاشق تر است ومیخوام خیلی تشکر کنم از آقا واین همه دلسوزیشون خدا حفظشون کنه برای ما و جامعه ی ما . خیلی پیر شدند آقا خیلی غصه میخورند و دلسوزند برای ما خدانگهدارشون باشه . خیلی ممنون و متشکرم .


اون قسمت صحبتهای استاد که درمورد مدیریت در خانه بود و وظایف زن وشوهر رو میفرمودند خیلی به دل من و همسرم نشست

.اون قسمت صحبتهای استتد که درمورد مدیریت در خانه بود ووظایف زن وشوهر رومیفرمودند خیلی به دل من و همسرم نشست ما اصدا نمیدونستیم تو بحثای عقلی پدر ومسائل دلی مادر حرف اولو میزنه تازه بعضی جاها بر عکس عمل میکردیم عالی بود شیوایی سخن استاد واینکه مادر وپدر سفارش همدیگرو به بچه ها بکنند یعنی یادآوری کنند که عزت وغرور مرد ودل زن جریحه دار نشه.اثرات صحبتهای استاد زیاده و بحثا عالی و دلشنین .هر چند وقت یکیشو یادم میاد وهرروز کاربردی تر دیروز.با تشکر ودعای خیر برای سربازان گمنام امام زمان که شما از آن جمله اید به پرچمداری استاد پناهیان.


با این نگرش جواب خیلی ازسوالها پیدا میشود

مرضیه السادات موسوی هستم کارشناسی ارشدبیوشیمی بالینی دارم وساکن تهران هستم
مطالب مدیریت رابه صورت متنی دنبال میکردم موضوع ازیک منظر تازه مطرح میشدومثل همیشه دلایل قرآنی وروایی آن خوب آورده شده بود باتوجه به آن مطالب اشتباهات مدیریتی درخانواده راهم بهتردرک میکنم وپیامدهایی که درخانواده اتفاق می افتدمیتوان ریشه یابی کردوصدالبته مدیریت کلان درجامعه وحکومت
کلابااین نگرش جواب خیلی ازسوالها پیدامیشود
خداعمربابرکت وسلامتی وعزت به آقای پناهیان وگروهش بدهد


مباحث ایشان در باب مدیریت، مرا نسبت به قطعهٔ گمشده ای در درونم هشیار کرد

سلام و صلوات من، یک زن ایرانی ۳۲ ساله را به ایشان برسانید،خدا ایشان و تمامی پیروان راستین ولایت را حفظ کند.
مباحث ایشان در باب مدیریت آخرین آمادگی ظهور، مرا نسبت به قطعهٔ گمشده ای در درونم هشیار کرد. دانستم که مهارت مدیریت به عنوان یک مهارت متعالی و پیچیده چگونه می تواند رفتارهای کوچک روزمره ام را تحت الشعاع قرار دهد و به من جهت دهد. اکنون دیگر به هر چیزی که روزانه و در هر لحظه نظرم را جلب می کند، توجه نمی کنم، زیرا با خود می گویم، یک مدیر عالی به این مسائل پوچ و بی اهمیت توجه نمی کند. حتی تحمل بسیاری از ناملایمات و بدرفتاری های اطرافیانم برایم آسن تر شده است، چون می دانم سعهٔ صدر برای مدیریت همه چیز، از جمله تک تک لحظه های زندگیت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.


من یک جوانم؛  بااینکه در یک خانواده مذهبی رشد پیداکردم انگار چیزی درونم کم داشتم

من یک جوانم
یک جوان از اواخر دهه هفتاد
که بااینکه در یک خانواده مذهبی رشد پیداکردم،بااینکه پدر و مادر بنده از طلاب سرشناس و دلسوز شهر من هستن
بااینکه در طی ۱۹ سال زندگی بنده بسیار تلاش کردند و‌توسل کردند ولی بنده انگار چیزی درونم کم داشتم
چیزی مثل علم کم و ناکافی
چیزی مثل نگاه نادرست از دین
انگاری فهمی از دین میخواستم ک با فهم و علم اونا متفاوت بود
اواخر حال ناخوشی داشتم، نمیخوام راجعبش صحبت کنم چون دیگه برای من تموم شده است
آقای پناهیان توسط کلیپ هاشون من رو به زندگیم برگردوندن...
اشک میریزم وقتی یاد خود چند ماه پیشم میفتم  و با اینی ک الان هست مقایسه میکنم.حالم خوبه، خیلی خوب...
ایشون بامطالبشون دیدگاه و جهان ببنی بنده رو تغییر دادن...
زندگی من رو متحول مردن
استعدادای درونی من رو باحرفاشون دارن شکوفا میکنن

عاجزم و زبانم قاصره از حرف زدن درباره ایشون
تنها کاری ک میکنم اینه ک هرروز دعاشون میکنم
روزی نیست کلیپی از ایشون گوش ندم و تلاش برای عمل بهش نکنم..
هرروز براشون دعامیکنم..هم ایشون
.هم تمامی افرادی که در ضبط و تدوین و پخش این کلیپ ها و صوت ها زحمت میکشن

دلم میخواست پسر بودم..خدمت ایشون میرسیدم و ازشون راهنمایی میخواستم ک با کمک صوت ها و مطالب ایشون‌ برای بسیاری از جوانان شهرم برنامه ای تدارک ببینم...
اما دخترم...
درعوض
از مطالب ایشون برای رشد و ارتقا خودم استفاده میکنم
تا دراینده مادری باشم ک پسران و دخترانم رو ب شیوه ای ک ایشون به بنده اموختن تربیت کنم و از موثران در ظهور و خدمت گزاران باشن

باتشکر از تمامی زحمات شما


به نظرم مباحث استاد از دو جنبه مهم هستند

به نظرم مباحث استاد از دو جنبه مهم هستند: یکی اینکه واقعا کاربردیه و مشکل روز جامعه هستش، که فکر میکنم  استاد میخوان که ما متوجه بشیم که هر چقدر بیشتر بتونیم اینها رو  اجرا کنیم به ظهور آقا امام زمان (عج) انشالله نزدیکتر میشیم. جنبه مهمتر قضیه فکر میکنم اینه که استاد دارند سعی میکنن نحوه درست فکر کردن رو بهمون یاد بدند تا اگه به مسئله جدیدی برخورد کردیم خودمون بتونیم همونطوری فکر کنیم و از مسیر درست منحرف نشیم.
یه جنبه شخصی هم مباحث استاد برام داشت و اون مطرح کردن مهارت خودمدیریتی بود که چون موضوع پایان نامه من آموزش مهارتهای خودمدیریتی به مادران کودکان مبتلا به دیابت بود دقیقا متوجه شدم اشکال کار که بعد از اینکه جلسات تموم شد دوباره کم کم حال مامانها خوب نبود چیه. پیش نیازش رو استاد فرمودند که خیلی جالب بود: در بعد اجتماعی کرامت افراد و در بعد فردی عزت نفس. و این برای من انگیزه ای شده که در مقیاس وسیعتری انشالله برای رساله دکتریم در موردش کار کنم. در نهایت هم میخواستم از شما برای همه زحمتهاتون تشکر کنم.


مردم باید بشنون که اسلامِ واقعی اوجِ اوجِ باکلاسی تو دنیای مدرنه. نه عقب موندگی نه انزوا نه بی تفاوتی

بنده سحربژگول هستم ۲۱ ساله اهل ارومیه هستم و دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه شریف
دهه محرم تو هیات میثاق با شهدا قسمت شد و ۷شبی پای منبر حاج آقا نشسته بودم.
واقعا لذت میبردم البته لذت معرفتی!😅 از تلفیق مبحث فرد و خانواده و اجتماع و اساسا وحدت وجود این ۳ وجه زندگی.
توی یه جمله میتونم تمام مطالبی که تو ذهنم هستن رو بیان کنم که ایشون بهتر از همیشه و عمیقتر از قبل برام جا انداختن که:
سیاست ما عین دیانت ماست
تفسیر اخلاقی قرآن و تفسیر سیاسی قرآن یکیه
واقعا لذت بخشه که آقای پناهیان به مردم نشون میدادن جدیدترین نتایج و تحقیقات جامعه شناسی؛ روانشناسی و... یا مطابق روایات ۱۴۰۰ سال پیش اسلام ماست و یا بهش میل میکنه.
مردم باید بشنون که اسلامِ واقعی اوجِ اوجِ باکلاسی تو دنیای مدرنه. نه عقب موندگی نه انزوا نه بی تفاوتی
سخن کوتاه کنم که خدا ان شالله به وجود حاج آقا پناهیان و امثال ایشون سلامتی به کلامشون اثرگذاریِ بیشتر و به قدم هاشون ثبات در دین ببخشه.


با سخنرانیهای ایشون و روشنگریهای ایشون در مورد دین،از دینداریم لذت میبرم و با افتخار از دینم یاد میکنم.

سخنرانیهای ایشون انسان رو از منفعل بودن و تک بعدی نگری و سرکوب برخی تمایلات به فعال بودن و کلی نگری همراه با نگاه ریزبینانه و همه جانبه نگری به زندگی و مسائل آن و پاسخ درست به همه تمایلات انسانی میرساند.با سخنرانیهای ایشون و روشنگریهای ایشون در مورد دین،از دینداریم لذت میبرم و با افتخار از دینم یاد میکنم. من ساکن تهران در منطقه تهرانپارس و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قران و حدیث هستم.


چیزی که من از سخنرانی شما دیدم و متاسفانه در منابر دیگر به ندرت ندیده ام جسارت در تطبیق حماسه عاشورا و بحث مدیریت با زمانه حاضر است

خیلی خوب بود
چیزی که من از سخنرانی شما دیدم و متاسفانه در منابر دیگر به ندرت ندیده ام جسارت در تطبیق حماسه عاشورا و بحث مدیریت با زمانه حاضر است
همانگونه که رهبری معظم فرمودند هیئت و منابر نباید سکولار باشد ولی متاسفانه و بدبختانه انگشت شمار از روحانیون پیدا میشوند که این جسارت تطبیقی را انجام بدهند فقط فکر این هستند که ساعت را نگاه کنند که کی نیمه ساعت تمام بشه خطابه و روضه سطحی و بدون محتوا و بدون مطالعه بخونن و فرار کنن که ادای دین کرده باشند و یا روحانیونی هستند که مطالعه میآیند ولی فقط در زمینه مذهبی و دینی سخن میگن و هیچ با زمانه سیاست تطبیق نمی دهند .
اینقدر از این گروه بدم میاد که خدا میداند
بابا حماسه حسینی سیاسی است صحیفه سجادیه سیاسی است نهج البلاغه سیاسی است
به مردم میگویند صحیفه و نهج البلاغه مظلوم است  بابا خودتون بیایید موتور این مطالعه عمیق را راه بیاندازید

 گاهی فکرمیکنم ایشان، زبان ناطق ناگفته های درون ذهن و قلب بسیاری از افراد هستند که با صبر و حوصله، دست اندیشه و قلب مستمع را میگیرند و این ناگفته ها را به مستمع نشان میدهد.

در دهه اول محرم، سلسله سخنرانیها با موضوع "آخرین آمادگی برای ظهور" را دنبال میکردم. تا پیش از شنیدن این سخنرانیها، وقتی خانواده هایی را میدیدم که به رغم به ظاهر مذهبی و متعتقدبودن، فرزندانشان دچار مشکلات اعتقادی متعدد بودند، این فرضیه را در ذهنم داشتم که باید ارتباطی میان نگاه این خانواده ها به بحث ولایتمداری و مدیریت در جامعه و عدم موفقیتشان در تربیت فرزندانشان وجود داشته باشد و ریشه این دو مطلب، یکی است. تا این که در این سخنرانیها، استاد پناهیان به این مطلب به صراحت اشاره کردند و ریشه مدیریت خود، خانواده و جامعه را اصول مشترک دانستند و دلایلی را هم برای آن عرضه کردند. گاهی فکرمیکنم ایشان، زبان ناطق ناگفته های درون ذهن و قلب بسیاری از افراد هستند که با صبر و حوصله، دست اندیشه و قلب مستمع را میگیرند و این ناگفته ها را به مستمع نشان میدهد.
از طرفی در شرایطی هستیم که بحث مدیریت جامعه بسیار خطیر و مهم است و واقعا نوع نگاه مدیریتی مسئولان میتواند در تعجیل و یا تاخیر ظهور اثرگذار باشد و از این نظر هم، طرح چنین بحثهایی بشدت ضروری بود.
به امید کسب آخرین آمادگی برای ظهور و دیدن آن دوران.
دانشجوی ارشد مهندسی کامپیوتر
تهران


خانمی متأهل هستم که همیشه از خانه دار بودن خودم ناراحت بودم ولی  با این سخنرانی فهمیدم که میتونم توی همین خونه و با همین خونه داری کردن و ارامش به همسر و فرزندم دادن به نیت اماده سازی برای ظهور اقا امام زمان عج قدم بردارم

برای من که فوق العاده بود بحث مدیریت خانواده زندگی من رو متحول کرده من خانمی متأهل هستم که همیشه از خانه دار بودن خودم ناراحت بودم ولی  با این سخنرانی فهمیدم که میتونم توی همین خونه و با همین خونه داری کردن و ارامش به همسر و فرزندم دادن به نیت اماده سازی برای ظهور اقا امام زمان عج قدم بردارم و أروم گرفتم و به ارامش رسیدم و بحث مستقل و منفعل بودن هم از نظر شخصی برای من و اینکه با علم روانشناسی روز این مباحث رو عجین کرده و در بسته بندی جدیدی و از زاویه جدیدی به مباحث دین دارن میپردازند برای من دین را قابل فهم کرده و یاد این حدیث افتادم که دین را مثل پوستینی وأرانه به مردم اخر زمان نشان میدهند در صورتی که این تیپ سخنرانی ها با این رویترز جدید دید تازه و نویی به انسان میده و باعث شده که من فکر کنم چه دین خوبی داریم که انسان را شناخته این جمله استاد که گفتن معنویت یک چیز است و دین چیز دیگری به. عنوان مدیریت زندگی انسان برای من تعریف جدیدی بود و مرا در پذیرش دستورات دین راغب تر کرده است. برای زندگیم هدف گذاشتم اینکه فضای زندگیمو جوری برای خودم و خانوادم قشنگ کنم تا به ارامش برسند و یک خانواده خوب داشته باشم شاید از این خانه فرزندی برای سربازی امام زمان تربیت شود


این پست به مرور تکمیل خواهد شد ... 

نظرات

سلام..آقای پناهیان خیلی خیلی مراقب باش که گول نخوری .روی تک تک حرفایی که میزنی فکر کن ..بازم میگم خیلی مراقب باش ..نه چیزی رو ساده بگیر ونه سخت ..تشخیص درست وبه حق .. نه افراط ونه تفریط.....از ما گفتن بود خود دانی........

سلام  خداقوت

حاج اقا پناهیان پدر معنوی من وخیلی از بچه ها هستن من خاک پای حاج اقارو میبوسم واقعا در حق من پدری کردن حق پدری به گردن منو خیلی از بچه ها دارن خدا حفظ شون کنه محبت اهلبیت علیهم السلام بوسیله ایشون خداوند تو دلم شعله ور کرد صحبت های ایشون وقتی گوش میدم میبینم چقدر اهلبیت دوست دارم صحبت هاشون محبت اهلبیت تو دلم مرور میکنه حاج اقا با صحبت هاشون بعد اعتقادی و معنوی زندگیمو پرورش دادن مثل یه باغبان..خداوند با اهلبیت محشور شون کنه..

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...