۰۱/۰۸/۲۹ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | گفتگویی صمیمانه با فوتبالیست‌های جوان

شناسنامه

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 04:12
فوتبال بازی عمیقی است/ جذابیت کم‌نظیر فوتبال به خاطر عمق معانی‌ای است که در فوتبال هست/ کار و زندگی جمعی در فوتبال به حدّ اعلا می‌رسد

 

 

متن:

 بنده فوتبال را خیلی بازی عمیقی می‌دانم. به‌خاطر عمق معانی‌ای که توی فوتبال هست این‌همه جاذبه پیدا کرده. اما یکی از نکات خیلی مهم که در بازی‌های فردی نیست، کار جمعی است. زندگی جمعی و کار جمعی توی فوتبال به حدّ اعلی می‌رسد.

 تا آنجایی که شما از به صورت ناخودآگاه، بدون حرف‌زدن، بدون اشاره‌کردن، با هم هماهنگ باشید توی بازی. من این را در مورد فوتبالیست‌های خیلی مطرح و بازی‌های خیلی مهم شنیدم از بعضی از کارشناس‌هایی که روانشناسانه نگاه می‌کنند و عمیق نگاه می‌کنند، یک امواجی در ذهن شما ساطع می‌شود، من الآن این توپ را آن‌طرف بزنم بهتر است.

 اولاً این داوری‌ای که تو می‌کنی من الآن توپ را آنجا بزنم بهتر است، یک محاسبات بسیار پیچیده است که در آنِ واحد تو حالا تجربه هم کمکَت می‌کند انجام می‌دهی. بعد وقتی که آن‌طرف می‌زنی، کی متوجه می‌شود از بازیگرها که برود آنجا بایستد و آن توپ تو را دریافت بکند و دقیقاً توپی هم که می‌فرستی همان نقطه بفرستی؟ آنی که با تو یک نسبتی برقرار کرده. اینها دیگر کارهای عادی نیست. امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید ارواح، جان‌های انسان‌ها جنود مجنّده هستند. بدون اینکه باهم حرف بزنند می‌توانند با هم هماهنگ باشند. در زندگی جمعی آدم‌ها به یک پاسکاری‌ای می‌رسند، به یک هارمونی و هماهنگی‌ای می‌رسند که آن زیباترین صحنه‌های زندگی جمعی را می‌تواند بیافریند.

 نکتۀ دیگر در مورد فوتبال غیر از این بخش جمعی‌اش که به اوج برسد می‌تواند کولاک بکند، که حالا بعد می‌گویم راهش چیست که آدم به این اوج از هماهنگی برسد. تمرکز خیلی مهم است! سرعت تصمیم‌گیری و سرعت عکس‌العمل نشان‌دادن، درحالیکه بیکار هم ننشستی ها! داری می‌دوی. هم مثلاً تیم رقیب‌ات را داری می‌پایی، هم این‌طرف را. همۀ اینها به‌سرعت باید انجام بگیرد، و به‌سهولت. شما قدرت ذهنی فوق‌العاده لازم دارید. این قدرت ذهنی فوق‌العاده یک دفعه‌ای یک خلّاقیت‌ها، یک ابتکاراتی را در عمل در میدان فوتبال برای شما پیش می‌آورد که خودت بعداً باید ببینی من واقعاً این حرکت را زدم؟!

 پس فوتبال یک زندگی جمعی است، به اوج که می‌رسد آن هماهنگی عجیب نامرئی، و یک ورزش فردی است که فقط ورزش جسمی نیست، ورزش ذهنی هم هست. چه‌جوری آدم به اینها می‌رسد؟ دین خیلی می‌تواند شما را در این دو موضوع تقویت کند. منتها می‌دانید اثرش یک مقدار پیچیده است. اثرش خیلی شفاف نیست مثل قرصی که انرژی‌زاست شما بخور یک دفعه‌ای انرژی‌ات برود بالا، مکانیکی نیست. شما اگر بتوانید از قوای معنوی خودتان استفاده کنید، قوای جسمی خودتان را چندبرابر می‌کنید.

 تشویق کنار زمین روی بازیکن مؤثر هست یا نه؟ چقدر محکم می‌گویید بله! این یعنی چی؟ غیر از مهارت‌های شما، غیر از تاکتیک‌هایی که بلد هستی، غیر از عضلاتَت، غیر از قوای ذهنی‌ات، عامل روحی و روانی از بیرون زمین دارد کمک می‌کند! شما مگر کار روی عضلات بدن‌تان پاهایتان نمی‌کنید؟ روی عضلات فکرتان هم باید کار کنید.

من به‌عنوان یک ایرانی، دوست دارم فوتبالم در جهان اول باشد.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...