۹۹/۰۳/۳۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

گزارش به شما(۳) | آمار و نحوه هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده در رزمایش همدلی و عقیقه

از کجا شروع شد؟

بعد از فراخوان عمومی رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان و ذکر این نکته که:
"چه خوب است یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا "؛
ما نیز تصمیم گرفتیم که سهم کوچکی در اجرای این طرح داشته باشیم و حمایت‌های شما را "برای همدلی و مواسات با محرومین" دریافت و به دست آن‌ها برسانیم.

چرا رزمایش همدلی به سبک قربانی؟

همان‌طور که در ۲گزارش قبلی گفته شد، ما در بررسی‌های میدانی و تحقیق از کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیدم که در زمینه گوشت یک خلا جدی در خانواده‌های مستمند وجود دارد و این نیاز کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با توجه به برکات فراوان قربانی در احادیث، تصمیم گرفتیم گوشت مورد نیاز را از این طریق تهیه کنیم تا مشارکت‌کنندگان در طرح رزمایش همدلی از برکات آن نیز بهره‌مند شوند.

آمار طرح قربانی

با لطف خدای متعال و همت‌های بلند شما عزیزان تا به امروز ۴۱۲ راس گوسفند ، خریداری و با نیت سلامتی امام زمان، شفای همه بیماران، دفع بلایا، نابودی ظالمین و تعجیل در ظهور حضرت، قربانی شده است.

با گوشت حاصل از این قربانی‌ها تا الان ۱۲۷۷۲ بسته هشتصد گرمی (با توجه به جمعیت خانواده وزن بسته متغیر است) بین خانواده‌‌های نیازمندی که خیلی از آن‌ها بیش از یک سال بود که گوشت نخورده بودند، توزیع و موجب خوشحالی این خانواده‌ها و دعای خیر برای شما عزیزان شد.

توزیع بسته‌های حمایتی مختص یک شهر خاص نبوده، بلکه تا امروز این بسته‌ها در بین نیازمندان بیش از ۱۰۰ شهر و روستا انجام شده است.

جمع مبالغ جمع آوری شده برای طرح قربانی ۸۳۳،۶۱۰،۲۳۷ تومان می‌باشد.

رزمایش همدلی به سبک عقیقه

طرح دیگری که از اواخر ماه رمضان توفیق انجام آن را داشتیم، اجرای سنت موکّد و پرفایده عقیقه بود. عَقیقه، به سنت مؤکد قربانی کردن بعد از ولادت فرزند[با رعایت آداب خاص آن، ترجیحا در روز هفتم] برای حفظ فرزند از بلاها گفته می‌شود، که مستحب است گوشت آن [بصورت پخته یا خام] بین مؤمنین تقسیم شود.

آمار طرح عقیقه

تا به امروز ۲۷۲ ثبت درخواست عقیقه داشتیم که همه آن‌ها با رعایت آداب عقیقه انجام شده است. با گوشت حاصل از عقیقه‌های انجام شده، تعداد ۷۱۰۴ بسته گوشت بین نیازمندان واقعی تقسیم شد و موجب خوشحالی آن‌ها و دعا برای صاحب عقیقه گردید.

جمع مبالغ جمع آوری شده برای طرح عقیقه ۴۷۰،۶۱۸،۰۰۰ تومان بوده است.

آمار نهایی

در مجموع از ابتدای رزمایش همدلی تاکنون ۶۸۴ رأس گوسفند، قربانی(یا عقیقه) شده و با گوشت حاصل از آن تعداد ۱۹۸۷۶ بسته گوشت بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. همچنین جمع مبالغ جمع‌آوری شده ١،٣٠٤.٢٢٨،٢٣٧ تومان بوده.

این مسیر ادامه دارد ...

در گزارش‌های قبلی گفته بودیم که امکان مشارکت در رزمایش همدلی فقط تا پایان ماه رمضان وجود دارد، اما با توجه به درخواست‌های شما عزیزان برای ادامه این مسیر پربرکت و در نظر گرفتن این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) که بهتر است کار خیر مداومت داشته باشد و مقطعی نباشد؛ تصمیم گرفتیم تا شرایط و زیرساخت تداوم رزمایش همدلی را ایجاد کنیم تا در طول سال هم در رسیدگی به محرومین و افزایش برکات مواسات در گره‌گشایی از مشکلات شما عزیزان، سهیم باشیم.

یک پیشنهاد مهم!

پیشنهاد ما به شما این است که اگر امکانش را دارید، مستقیما حمایت‌های خود را به محرومین برسانید و یا از طریق دوستان، مسجد محل، هیئت یا خیریه‌های محلی این کار را انجام دهید. زیرا ثواب، فایده و برکتش بیشتر است. اما اگر امکانش را ندارید، ما می‌توانیم کمک‌های شما را دریافت کنیم و به کمک شبکه معتمدین به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

طرح‌های ما در طول سال

۱. همدلی به سبک قربانی |جمع آوری کمک‌ها و صدقات روزانه برای شرکت در رزمایش همدلی و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان.

idpay.ir/hamdeli99

۲. همدلی به سبک عقیقه | بنابر روایات، عقیقه بیمۀ سلامتی است و فرزند را از خطرها و حوادث و فریب‌های شیطان حفظ می‌کند. در کتاب معتبر کافی حدود ۵۰روایت دربارۀ عقیقه آمده است.

حتما قبل از ثبت سفارش عقیقه، به این لینک مراجعه کنید.

ثبت سفارش عقیقه:

idpay.ir/aghighe99/17000000

مرور نیت‌ها

نیت‌های ما از انجام قربانی تعجیل در ظهور، پیروزی جبهه مقاومت، سلامتی شما و همۀ بیماران است. خوب است هنگام مشارکت شما هم این مضامین را به خاطر داشته باشید.

 

نظرات

سلام 

میخواستم بدونم طرح عقیقه همچنان برقرار هست؟

 

اگر هست مبلغش چقدر باید واریز بشه؟

ممنون

پاسخ:
سلام و احترام
بله
اینجا را ببینید.

سلام. وقتتون بخیر

میخواستم بپرسم عقیقه که انجام بشه اسمس میاد یا ما بعده واریز پول انجام شده بدونیمش؟

پاسخ:
سلام و احترام
هر موقع عقیقه درخواستی شما به طور کامل انجام شود و گوشت آن نیز توزیع شود، از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...