۹۹/۱۱/۲۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

نظرات شما | 100 نظر گزیده شده از 1500 نظر رسیده دربارۀ کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟»

  • گزیده نظرات ارسالی مخاطبان در مورد کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟" در این صفحه منتشر میشود. این نظرات در پاسخ به فراخوان ما درباره ارزیابی این کتاب توسط مخاطبان ارسال شده است. شما نیز اگر این کتاب را مطالعه کرده اید، میتوانید نظرتان را درباره این کتاب به صورت صوتی و تصویری، و یا متنی برای ما ارسال کنید.
  • بیان جزئیات تاثیرات این کتاب و توصیف آن برای سایر مخاطبان بسیار مفید خواهد بود.
  • در صورت تمایل و برای استناد و اثر بخشی نظر، لطفا نام، تحصیلات و محل سکونت خود را نیز ذکر کنید.

نسخه کاغذی کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟"

نسخه الکترونیک کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟"

دریافت فصل کتاب

گزیده هایی از کتاب

صوت مرتبط


از نماز خوندن خسته شده بودم اما ...

زارا: از نماز خوندن خسته شده بودم اما تصمیم گرفتم اول در مورد نماز تحقیق کنم اگه قانع نشدم اون وقت نماز رو ترک کنم؛ ولی با خوندن این کتاب فهمیدم نماز رو اشتباه به ما معرفی کردن و من از نماز انتظار دیگه‌ای داشتم، برای همین دلسرد شده بودم.


نقطه عطف زندگیم بود این کتاب

رو من تاثیر خیییییلی زیادی داشت، باعث شد روی نمازم کار کنم و در ادامه روی خودم، به جرئت میتونم بگم زندگیم به قبل و بعد از این کتاب تقسیم میشه. نقطه عطف زندگیم بود واقعا.


بهترین جوابا برای پیچیده ترین سوال ها

اصلا فکر نمیکردم انقدر راحت بهترین جوابا رو برای مسئله‌هایی که تو ذهنم خیلی پیچیده، پیدا کنم. کتابش عالیه واقعا.


با سایر کتابهایی که راجع به نماز نوشته شده متفاوته

سمائی: خیلی متفاوت و تاثیرگذاره، نکته‌هایی رو میگه که با انجام و تکرارشون واقعا تغییر رو تو نماز خوندنتون حس میکنید. با سایر کتابهایی که راجع به نماز نوشته شده متفاوته و جوان پسنده. من و چند نفر از اعضای خانوادم که خوندیم واقعا لذت بردیم و استفاده کردیم.


به‌شخصه خیلی نماز خوندنم تغییر کرد

فاطمه: کتاب بسیار مفیدی بود. من به‌شخصه خیلی نماز خوندنم تغییر کرد و اصلا یه دیدگاه دیگه‌ای نسبت به نماز پیدا کردم و به خیلیا این کتابو معرفی کردم. تمام دوستانم که شاید خیلی اهل نماز نبودند و یا خیلی اهمیت به کیفیت نماز نمیدادند، اکثرا مجذوب این کتاب شده بودن و طوریکه تا قبل از شیوع کرونا این کتاب دائم درحال گردش بین دوستانم بود.


قبلا نماز خیلی برام سنگین بود و به زور میخوندم اما الان ...

نرگس: این کتاب باعث شد تا فلسفه واقعی نماز رو متوجه بشم و کمی بیشتر درک کنم. قبلا نماز خیلییی برام سنگین بود و به زور میخوندم تا جایی که یک مدت به طور منظم نمیخوندم، ولی الان حتی نماز صبح که باید بیدار شم و ظهر که خیلی طولانیه، آسون شده. خیلی از ماها از سر همین ناآگاهیه که کم کاری میکنیم...


به اندازۀ ساعت‌ها سخنرانی، ساعت‌ها درس خودشناسی و روانشناسی و... تاثیر گذاشت تو زندگی من

به یقین می‌تونم بگم خدا بهم نگاه ویژه‌ای داشته که تونستم این کتاب رو مطالعه کنم. حیف و هزاران حیف که زودتر این کارو انجام ندادم؛ به اندازۀ ساعت‌ها سخنرانی، ساعت‌ها درس خودشناسی و روانشناسی و... تاثیر گذاشت تو زندگی من. رابطه‌ام با خودم، اطرافیانم و خدا درست شد. جواب خیلی سوال‌هامو گرفتم و از سرگردانی نجات پیدا کردم. برای همۀ سنین و هر کسی توصیه میشه.


با تمام چیزهایی که توی بچگی به اکثرمون گفتن متفاوته و صد البته درست

امیر: این کتاب دیدتون رو کامل به نماز عوض میکنه، با تمام چیزهایی که توی بچگی به اکثرمون گفتن متفاوته و صد البته درست. با خوندن این کتاب اگر کتابی مشابه نخونده باشید متوجه خواهید شد که نماز عجب تکلیف خوبی است، از تمام دوران تحصیل در تمام دانشگاهها بیشتر به انسان چیز یاد میدهد.


پس از سال‌ها  فهمیدم «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» رو کم داشتم تو زندگیم

سعید: پس از سال‌ها که نمیدونستم مشکل من چیه که توی نمازها حواسم جمع نیست، فهمیدم «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» رو کم داشتم. ان‌شاءالله خدا به حاج آقا پناهیان عمر طولانی و با عزت بده.


تازه متوجه شدم تاالان هرچی نمازخوندم هیچ دردی از من دوا نمیکرد

من از وقتی این کتاب روخوندم تازه متوجه شدم تاالان هرچی نمازخوندم هیچ دردی از من دوا نمیکرد. هر نمازخونی باید و باید این کتاب رو مطالعه کنه و عمل کنه. تازه متوجه دستاوردهای معنوی نماز میشه، تازه رابطه احساسی‌اش با خدا تقویت میشه.


با این توضیحات حاج آقا احساس میکنم ۹ساله که بد نماز خوندم.

من ۹ساله طلبه‌ام و با این توضیحات حاج آقا احساس میکنم ۹ساله که بد نماز خوندم...خدا حاج آقا رو خیرش بده...مدتیه به روشی که حاج آقا گفتن نماز میخونم و به طرز معجزه آسایی خیلی دردهای روحی که داشتم مثل حسرت خوردن درمان شده...


انسان انگار تازه معنی این جمله رو درک میکرد که: الصلاة عمود الدین.

این کتاب تنها کتابی بود که وقتی خواننده اون رو توی دستش می‌گرفت به هیچ وجه حرف‌های تکراری در باره نماز نمیشنید و پایۀ فکری جدیدی در ذهنش نسبت به نماز شکل می‌گرفت. پایه‌ای که وقتی در عرصه عمل اجرا میشد تاثیراتش در همه ابعاد زندگی کاملا قابل مشاهده بود و انسان انگار تازه معنی این جمله رو درک میکرد که: الصلاة عمود الدین.


هرگز این کتاب رو بعد از مطالعه، لای بقیه‌ی کتابای کتابخونه‌م، هُلِش ندادم، گذاشتم دم دست

انقدر روی من و نمازم و توجه به اون و رفع شبهات در مورد خوندن یه نماز با توجه، کمک و یاری رسوند که همینقدر بگم بهتون که هرگز این کتاب رو بعد از مطالعه، لای بقیه‌ی کتابای کتابخونه‌م، هُلِش ندادم، گذاشتم دم دست، تا هر از چندگاهی، مثلا ترمی یکبار، فصلی یکبار، از نو بخونم اونو.


اولش هیچ میلی به خوندن این کتاب نداشتم اما اشتباه میکردم!

اولش هیچ میلی به خوندن این کتاب نداشتم چون فکر میکردم تکرار مکرراته و با حرف چیزی عوض نمیشه. اما اشتباه میکردم، واقعاً کتاب تأثیرگذاریه. پیشنهاد میکنم بخونید، پشیمون نمی‌شین.


به جرئت میتونم بگم که اگه این کتاب نبود من اصلا هیچوقت نمیفهمیدم نماز چیه

باید بگم که بی نظیره.. به جرئت میتونم بگم که اگه این کتاب نبود من اصلا هیچوقت نمیفهمیدم نماز چیه. این کتاب جواب چندین سوالی رو که تو ذهنم بود رو داد. سوالاتی که بخاطر اینکه جوابی براشون پیدا نکرده بودم، باعث شده بودن نمازم رو ترک کنم و رغبتی بهش نداشته باشم.. از جمله اون سوالات این بود که اینهمه مادرم میگن نماز بخون با خدا حرف بزن و از عشق‌بازی باهاش لذت ببر پس چرا من از نماز لذت نمیبرم؟ چرا من مثل آیت الله بهجت محو در نماز نمیشم؟ چون لذت نمیبرم پس حتما بدرد نخوره و قبول نیست پس خوندنشم فایده نداره!!... از وقتی این کتاب رو خوندم سعی دارم نماز صبحم قضا نشه و بقیه نمازام هم اول وقت باشه. ادب نماز هم تا جایی که یادم باشه رعایت میکنم.. هرچند وقت یه بار هم یه آداب و ذکر کوچیک به نمازم اضافه میکنم که کم‌کم ملکه و عادتم بشه.


با این کتاب نمازام قشنگ‌تر شد و حالم از عبادت عالی شد و دلتنگ نماز میشم

من سه مرتبه این کتاب رو مطالعه کردم و هر بار چیزای جدیدی یاد گرفتم، نمازام قشنگ‌تر میشد و حالم از عبادت عالی میشد و دلتنگ نماز میشدم. این کتاب رو خریدم و به کسایی که دوستشون دارم دادم و ازشون تمنا کردم که بخونن حدودا. چهار نفر رو خودم براشون خوندم. ده نفری هم دادم مطالعه کردن و با کلی حرفای قشنگ بهم پس دادن.


بنظرم برای هر کسی که بهش نماز واجبه، خوندن این کتاب هم لازمه

سراج: همیشه این کتاب رو برای نوجوان‌ها مناسب میدونستم (به دلیل اسمش) اما الآن که کتاب رو خوندم بنظرم برای هر کسی که بهش نماز واجبه، خوندن این کتاب هم لازمه. البته بعضی از استدلال‌ها من را قانع نکرد، اما با این وجود، برای من جزو کتابایی شد که باید دوباره بخونمش.


همۀ سوال‌هایی که تو ذهنم راجع به نماز بود و هیچ کسی نمی‌توانست درست جواب بده به روش عالی که قبول کنم بفهمم توضیح داده شده.

اصلا نمی‌دونستم نماز درست چه جوری میخونن. به معنی توجه کنم؟ به تلفظ درست نماز؟ چه جوری قبوله اصلا نماز؟ با توجه یعنی چی؟ اما حالا تمام لذت من همون چند دقیقه نماز هست. با خواندن کتاب همۀ سوال‌هایی که تو ذهنم راجع به نماز بود و هیچ کسی نمی‌توانست درست جواب بده به روش جدید عالی که قبول کنم بفهمم توضیح داده شده.


برای هر جنسی از مردم مناسبه

جزو بهترین کتابا برای هر جنسی از مردم چه مذهبی چه غیر مذهبی میباشد. که قطعاً بعد از خواندن تأثیرش رو خواهد گذاشت.


چندسال است که کتاب را خوانده‌ام ولی هنوز سخنان استاد آویزه گوشم هست.

قبلا هم از علمای بزرگ درباره نماز کتاب خوانده بودم ولی بجز تاسف و نا امیدی برایم چیزی نداشت. چون آنقدر دور بودم از آن که دستیابی و درک آن نمازها برایم غیر قابل تصور بود. ولی هنرمندی و علم و بیان آقای پناهیان طوری هست که برای همه کس قابل فهم و اجراست. با بیان امروزی و ساده صحبت میکنند، دلایل علمی و منطقی بیان میکنند و مراحل دست‌یابی را با طرح پله به پله توضیح میدهند. البته که تاثیر کلام فرد عالمِ عامل خیلی بیشتر است و با ظرافتهایی که ایشان در طرح مسئله انجام میدهند بیشتر هم میشود. چندسال است که کتاب را خوانده‌ام ولی هنوز سخنان استاد آویزه گوشم هست.


مطمئن باش اگر نمازخون نیستی نمازخون میشی. اگر هستی اما یکی درمیون، بهتر میشی، اگر بهتری عالی میشی.

امید مشهدی تفرشی: دیدتون رو نسبت به نماز تغییر میده. مطمئن باش اگر نمازخون نیستی نمازخون میشی. اگر هستی اما یکی درمیون، بهتر میشی، اگر بهتری عالی میشی. خلاصه حداقل یک پله و در بعضی حتی چندین پله نمازشون بهتر میشه. همه مامان بابا ها هم باید بخونن این کتابو تا بچه هاشونو بتونن نمازخون بار بیارن.


الآن بزرگترین حسرتم اینه که کاااااش زودتر این کتابو میخوندم و حیفه نمازایی که از دستش دادم چه با نخوندنشون چه با سرسری خوندنشون

الان ساعت 4 صبحه که من این کتابو تموم کردم. فقط میتونم بگم روحم تشنۀ یه حرف درست یه دلیل منطقی بود واسه نماز خوندن. یه چیزی غیر از حرفای همیشگی. یه چیزی که منو بلند کنه از جام موقع اذان. یه دلیل میخواستم که با خوندن این کتاب بهش رسیدم و الآن بزرگترین حسرتم اینه که کاااااش زودتر این کتابو میخوندم و حیفه نمازایی که از دستش دادم چه با نخوندنشون چه با سرسری خوندنشون که شرمندم واقعا.. ممنون از استاد بابت این کتاب زیباشون.


به همه دوستانم گفتم «هرچی درباره نماز بهت یاد دادن بریز دور و با این کتاب ساختار ذهنیت رو درباره نماز از نو بساز.»

من یک جمله‌ای دارم به همه دوستانم گفتم «هرچی درباره نماز بهت یاد دادن بریز دور و با این کتاب ساختار ذهنیت رو درباره نماز از نو بساز.» صد پله درباره نماز ذهنیتم تغییر کرد. یه جور دیگه به نماز نگاه میکنم. من این کتاب رو مطالعه کردم و الان به یکی از اقوام دادم تا ایشونم مطالعه کنه. در جهت معرفی این کتاب، تا نفس دارم کار میکنم.


لطیف، منطقی، عارفانه و عاقلانه

زهرا: این کتاب فوق‌العاده لطیف، منطقی، عارفانه، عاقلانه و اگه فقط یک کلمه در وصفش اجازه داشتم بگم زیبا به بحث پیرامون نماز پرداخته... یکی از بهترین کارایی که برای خودم انجام دادم مطالعه این کتاب بوده.‌‌.. خدا خیرشون بده...


از چندتا این کتاب‌های موفقیتی که پرفروش نیویورک تایمز میشه بیشتر رو آدم تاثیر میذاره

نوشین: خوب بهتر بود عنوانش چگونه آدم باشیم.... باشه، از چندتا این کتاب‌های موفقیتی که پرفروش نیویورک تایمز میشه بیشتر رو آدم تاثیر میذاره، واقعا حیف ما که همچین کتابی رو نمیخونیم.


مثل یک داستان شیرین تا آخرشو باید سرکشید!

فاطمه: خوندنش واجبه مثل یک داستان شیرین تا آخرشو باید سرکشید!


به نظرم جزء صد کتابی است که قبل از تمام شدن عمر بهتر است خوانده شود

محمد: به نظرم جزء صد کتابی است که قبل از تمام شدن عمر بهتر است خوانده شود. من خودم دو بار به صورت کامل خوندمش، الآن بار سوم شروع کردم به خوندنش. خدا حفظ کنه استاد پناهیان عزیز رو، کلام ایشون خیلی به آدم آرامش میده.


کاش زودتر این کتاب را میخوندم

حسن: عجب کتاب متفاوتی و چقدر اثرگذار. کاش زودتر این کتاب را میخوندم کتاب خیلی مفیدی هست.


قطعاً رو نماز خواندن هر شخصی تأثیر میگذاره.

محمد: بعد از خواندن این کتاب درک بیشتری نسبت به نماز پیدا می‌کنی و قطعاً رو نماز خواندن هر شخصی تأثیر میگذاره. (فقط ادب ادب ادب ادب).


به بسیاری از تردید‌ها و سؤالاتم پاسخ داد

مریم: بی‌نظیر بود این کتاب. به بسیاری از تردید‌ها و سؤالاتم پاسخ داد. خواندن چندباره این کتاب را پیشنهاد می‌کنم. روحمان گاهی به تلنگر احتیاج دارد. میتوان هرروز بعد از زمان نماز جرعه‌ای از این کتاب را (مثلاً 10 صفحه) نوشید!


بهترین کتابی بوده که در مورد نماز خوندم

محمد: تا الان بهترین کتابی بوده که در مورد نماز خوندم پیشنهاد می‌کنم کتابای دیگۀ استاد پناهیان رو هم بخونید.


تفاوت زیادی با آنچه تا به الان درباره نماز شنیده بودم و خوانده بودم داشت و باعث تغییر نگرش من شد.

مهسا: «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» کتابی‌است کاربردی و بسیار تأثیرگذار که از زوایای مختلف به «نماز» پرداخته شده. و به سؤال‌هایی همچون نماز خوب چه نمازی است؟ آثار و فوائد آن چیست و چگونه باید یک نماز خوب بخوانیم؟ به طور کامل به زبان ساده و روان پاسخ می‌دهد که تفاوت زیادی با آنچه تا به الان درباره نماز شنیده بودم و خوانده بودم داشت و باعث تغییر نگرش من شد.


هربار تمومش میکنم کمتر از دو ماه نشده به بهانه‌ای دوباره شروعش میکنم

من نسخه چاپی کتاب رو دارم؛ اینقدر این کتاب موقع مطالعه به دل میشینه هربار تمومش میکنم کمتر از دو ماه نشده به بهانه‌ای دوباره شروعش میکنم. وقتی میخونم اصلاً انگار یه معلم داره با دقت در مورد زندگیم نظر میده. از نظر من این کتاب دستکم لیاقت یکبار مطالعه رو داره، اگه اهل دلی بسم الله.


اول فکر کردم یه کتاب معمولی باشه!

زهرا: راستش دروغ چرا اول فکر کردم یه کتاب معمولی باشه. بعد که اسم استاد پناهیان رو دیدم،گفتم نه نباید معمولی باشه و خوندمش. راستیتش شگفت زده شدم. اصلا میشه باهاش درس زندگی بگیری؛ نه فقط نماز خوب. واقعا به همه پیشنهاد میشه هم به نماز خونا هم به نماز نخونا. نگرش آدمو عوض میکنه.


یک کتاب کم‌ حجم که به جای اینکه راهکارهای پیچیده و بی‌شماری برای نمازخوندن بهتون بده فقط روی یک چیز مانور میده

هیبا: یک کتاب کم‌ حجم که به جای اینکه راهکارهای پیچیده و بی‌شماری برای نمازخوندن بهتون بده، فقط روی یک چیز بیشتر مانور میده اونم اینکه نماز خوب اصلاً چه‌جور نمازی هست و ما چطور میتونیم نماز خوب بخونیم... جوابش هم از نظر من جالب و منطقی بود... خیلی ساده فقط با رعایت ادب توی نماز...


من نماز میخوندم ولی حالا که این کتاب رو خوندم فهمیدم که خیلی جاها کوتاهی کردم.

به‌شدت توصیه می‌کنم برای من که خیلی مفید بود از اول ابتدایی تا دانشگاه حداقل بیست معلم دینی و پرورشی و قرآن داشتم هیچکدوم نماز رو از این دیدگاه برای ما تشریح نکردند و متاسفانه نتونستند ما رو به نماز علاقه‌مند کنند. من نماز میخوندم ولی حالا که این کتاب رو خوندم فهمیدم که خیلی جاها کوتاهی کردم.


از هنگامی که این کتاب را خوانده‌ام، به نظرم نمازهایم را بهتر از گذشته میخوانم

ورجاوند: کتاب بسیار خوبی بود. مثال‌ها، روایات و احادیث با سخنان شیوای حاج آقا پناهیان در هم‌آمیخته بود و شیرینی موضوع نماز را به اندازۀ ابرها بالا برده بود. از هنگامی که این کتاب را خوانده‌ام، به نظرم نمازهایم را بهتر از گذشته میخوانم. اکنون من برای گفت‌وگو با دیگر نمازگزاران و دوستانم دربارۀ نماز، سخن‌های بیشتری دارم که به واسطۀ این کتاب آموختم. خدا حاج آقا را حفظ کند ان‌شاءالله.


تضمین‌شده و دلسوزانه این کتاب رو به شما توصیه میکنم.

داریوش: با خوندن این کتاب معرفت ما نسبت به نماز بیشتر میشه، واقعاً آدم روی خوب خوندن و اول وقت خوندن نماز خیلی حساس میشه تضمین‌شده و دلسوزانه اونو به شما توصیه میکنم.


ای کاش میشد این کتاب رو به دست تمام مسلمانان سراسر دنیا رساند

این کتاب بی نظیره کاملاً کاربردی هست و نکته‌هایی که میگن برای اکثر افراد قابل انجامه و دید کاملاً منطقی و مناسب نیست به نماز به ما میدن... خیلی از سوالات مربوط به نماز هم در متن کتاب جواب داده میشه... ان شاءالله که همه ازش استفاده کنیم... ای کاش میشد این کتاب رو به دست تمام مسلمانان سراسر دنیا رساند تا با آثار فراوان این واجب خدا آشنا بشن.


خیلی چیزا هست که ما نمیدونیم از نماز و اصلا دلیل خوندنش و آثار تربیتی اون

ریحانه: واقعا که خیلی درجه 1 و عالیه... به همه پیشنهادش میکنم... خیلی چیزا هست که ما نمیدونیم از نماز و اصلا دلیل خوندنش و آثار تربیتی اون... فوق العادس!!! خدا آقای پناهیان رو حفظ کنه! یه استاد و محقق واقعی و بدون جهت‌گیری متعصبانه...


عمل کردن به نکات کتاب کلی زندگی ما رو تحت تأثیر قرار میده

زینب: خیلی ساده و روان به ما یاد میده که چطور سر نماز عظمت خدا رو حس کنیم و مؤدبانه نماز بخوانیم. عمل کردن به همین، کلی زندگی ما رو تحت تأثیر قرار میده. من خیلی از مطالب کتاب استفاده کردم.


این کتاب دیدگاه منو به نماز تغییر داد

واقعا عالی بود و مهم... این کتاب دیدگاه منو به نماز تغییر داد، اینکه نماز مثل «استاد» برای تک‌تک افراد عمل میکنه و هر فردی رو متناسب با خود اون شخص تربیت میکنه و اینکه لزوماً «در ابتدا» نباید انتظار داشت نماز عاشقانه مثل یک عارف واصل عاشق رو داشته باشیم، بلکه با تمرین نماز مؤدبانه و متفکرانه به نماز عاشقانه دست خواهیم یافت.


مثل دارو و مثل واکسن

این کتاب برای من، علاوه بر این که مثل یک دارو عمل کرد که بعضی از دردهای من رو مرهم باشه، مثل یک واکسن هم عمل کرد...


نمازهای بعد از خواندن کتاب مرا در رسیدن به آرزوهایم موفق کرد

باران: نمازهای بعد از خواندن کتاب مرا در رسیدن به آرزوهایم موفق کرد، دوست داشتم انسان دیگری باشم از آنچه قبلا بودم و با نماز توانستم، هرچند راه زیادی در پیش است و آرزوها بی‌انتهاست.


اگر به این کتاب عمل کنیم ...

محمد: کتابی است که اگر انسان بخواند و عمل کند زندگی خود را متحول خواهد کرد.


کتاب خیلی خوبی برای من که نه عارفم و نه قدیس.

رز: کتاب خیلی خوبی برای من که نه عارفم و نه قدیس. برای اینکه بتوانم مثل کودکی که تاتی میکند گام‌های اول را به سمت مقصدی که همیشه در نظرم دست نیافتنی بود بردارم. با زبانی خودمانی و نگاهی متفاوت به نماز.


خدا خودش انتخاب میکنه که کدوم بنده‌هاش این کتابو بخونن.

من همین الان این کتابو تموم کردم و برای توصیفش فقط میتونم بگم خدا خودش انتخاب میکنه که کدوم بنده‌هاش این کتابو بخونن.


بخوانید هزار بار هم کم است برای به‌خاطر سپردنش.

نمیدانم این کتاب دنبال خوانندگانش میگردد و یکی یکی پیدایشان میکند یا آدمها دنبال این کتاب... بخوانید هزار بار هم کم است برای به‌خاطر سپردنش.


این کتاب کمک میکنه آدم نمازشو با آداب خاص خودش بخونه و ازش لذت ببره

 خوندن این کتاب به آدم کمک میکنه که نمازشو با آداب خاص خودش بخونه و ازش لذت ببره. پیشنهاد میکنم حتما بخونید.


به شدت به درد بخوره

رامونا: معرکه بود. موقعی که بهش نیاز داشتم نجاتم داد. به شدت بدرد بخوره.


هر مسلمونی بنظرم باید یه بار این کتاب را بخونه

جزو بهترین کتابهایی بود که راجع به نماز خوندم هر مسلمونی بنظرم باید یه بار این کتاب را بخونه. خیلی نگاه متفاوت و قشنگی به نماز داشت حتماً توصیه میکنم بخونیدش. ممنون از طاقچه عزیزی بخاطر اشتراک رایگان بی‌نهایت.


با خوندن این کتاب یه انگیزه جدید برای نماز پیدا میکنی

به راستی که استاد پناهیان دیدگاه آدم رو نسبت به نماز خیلی به حقیقت نزدیک‌تر می‌کنه. با خوندن این کتاب یه انگیزه جدید برای نماز پیدا میکنی و حتی اگه خیلی میلی به سمت نماز نداشته باشی و برات سنگین باشه عملش، ولی انگار دیگه نماز رو جزئی از خودت میدونی و دیگه نمیتونی بهش بی‌توجه باشی.


خواندن این کتاب باعث احساس آرامش در هر فردی میشود

موسوی: کتاب بسیار عالی در زمینه نماز و شناخت دینمون هست که باعث بهتر شدن و سروقت خواندن نماز که بالاترین عبادت نزد خداوند است، می‌شود. علاوه بر این خواندن این کتاب باعث احساس آرامش در هر فردی میشود چون تمام کارهارو به منبع عظیم و بی انتهایی مانند خداوند خواهیم سپرد. البته با احساس نزدیکی بیشتر به خداوند با نمازی بهتر. به تمام دوستان اهل دین این کتاب رو پیشنهاد میکنم. روی من که خیلی تاثیر گذاشت.


دوست دارم به همه هدیه بدم کتابو

هدیه: حتما بخونیدش. دیدگاه جالب و جدیدی از نماز بهنون میده. اوایلش زیاد جالب نبود و حتی حوصله سربر هم بود چون برام تکراری بود ولی از یه جایی به بعد عالی بود. دوست دارم هرچند وقتی، یکبار دیگه بخونمش. و دوست دارم به همه هدیه بدم کتابو که البته این، در حد یک آرزو میمونه.


فاصله نظرات سیاسی‌ام از نویسنده نذاشت به کتاب نزدیک شم اما ...

محمد: درباره نماز و این که اون رو بهتر بخونم دنبال مطالعه بودم. این کتاب رو دیدم اما فاصله نظرات سیاسی‌ام از نویسنده نذاشت به کتاب نزدیک شم. یه بار گفتم حالا بذار ببینم چی میگه که دیدم برام مفید افتاد. یه چیز دیگه هم فهمیدم و اون این که در عین حفظ فاصله سیاسی، از جنبه‌های دیگری از یک نویسنده استفاده ببریم.


ظاهراً درباره نماز است اما خیلی وسیع‌تر است.

منتظر: اگر دنبال این هستیم که خودمون بهتر بشناسیم، این کتاب خیلی خوبی است. ظاهراً درباره نماز است اما خیلی وسیع‌تر است. به اندازۀ مفهوم نماز واقعا فوق العاده زیباست. دوبار خواندمش.


متن روان، صمیمی، مناسب همه سنین

محمد: کتاب بسیار خوب و مفیدی بود (متن روان، صمیمی، مناسب همه سنین)... توصیه میکنم حتما مطالعه کنید تا کیفیت نمازخوندن هاتون بیشتر بشه...


این کتاب سه مرحلۀ خواندن یک نماز خوب رو با بیان روان و قابل فهم توضیح میده.

یاسی: همۀ ما دوست داریم عاشقانه نماز بخونیم، ولی نمیدونیم باید مراحلی رو برای رسیدن به این نماز طی کنیم! این کتاب سه مرحلۀ خواندن یک نماز خوب رو با بیان روان و قابل فهم توضیح میده.


دیدگاه انسان رو نسبت به عظمت و بزرگی خدا باز میکنه.

زهرا: خیلی کتاب عالی هست. و دیدگاه انسان رو نسبت به عظمت و بزرگی خدا باز میکنه. حقیقتش از بچگی میگفتن خدا خیلی مهربونه و زیاد از بزرگی و عظمت خدا صحبت نمیشد و این باعث میشد که نسبت به نماز یا مسائل دیگه انسان غافل بشه. به نظرم باید چندین بار خونده بشه که کاملاً مطالب کتاب در ذهن قرار بگیره. من که خیلی از این کتاب استفاده کردم.


کتابی برای همه

دوستان خوندن این کتاب رو به همگی پیشنهاد میکنم! چه اونهایی که نماز نمیخونن، چه اونهایی که نماز میخونن و خوب نمیخونن! چه اون‌هایی که خوب میخونن و... !!


به قدری برای من جذاب بود که در طول یک روز آن را تمام کردم

محدثه: این کتاب جزو بهترین کتابهایی بود که خواندم و به قدری برای من جذاب بود که در طول یک روز آن را تمام کردم. این نظر از جانب کسانی است که معمولاً کتاب‌های نصفه خوانده شدۀ زیادی دارد. موفق باشید.


خوندنش رو به هه نماخون‌ها و بی‌نمازها توصیه میکنم!

گلاب: یک کتاب بسیار کاربردی با بیانی ساده و روان که نماز رو از منظر متفاوتی معرفی میکنه. با به کار بستن نکته‌هایی که گفته شده واقعاً میتونیم یک تغییر درست و اساسی در نماز خوندن و کلاً سبک زندگی‌مون ایجاد کنیم. خوندنش رو به هه نماخون‌ها و بی‌نمازها توصیه میکنم!


از اون کتابایی که باید تو کتابخونت داشته باشی تا هروقت نیاز داشتی ورقش بزنی.

ترمه: خیلی کتاب کاربردی هست و جذاب، روان و دوست داشتنیه و با صمیمیت خاصی نوشته شده. از اون کتابایی که باید تو کتابخونت داشته باشی تا هروقت نیاز داشتی ورقش بزنی... از خوندنش بسیار لذت بردم و به شدت توصیه میکنم و خوشحالم که خوندمش.


این کتاب میتونه زندگی شما رو تغییر بده.

الهه: پیشنهاد میکنم بدون هیچ تعصب و پیش داوری کتاب رو بخونید، اینقدر تاثیرگذار هست که میتونه زندگی شما رو تغییر بده.


از زاویه‌ای جدید و کاملاً کاربردی و روان‌شناسانه به سوال بسیار مهم «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» پرداخته

این کتاب از زاویه‌ای جدید و کاملاً کاربردی و روان‌شناسانه به سوال بسیار مهم «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» پرداخته و مهم‌ترین آثار و فواید روحی و روانی نماز که اغلب به اون توجه نمیشه رو به زبانی توضیح داده. مطالعه‌اش رو به همگان توصیه میکنم. ان‌شاءالله تاثیرگذار خواهد بود.


این کتاب همان مسیر رسیدن به قلۀ نماز عاشقانه است

تسنیم: دغدغۀ خواندن یک نماز خوب برای همه ما بوده و هست ولی همیشه قلۀ این هدف را برای ما توصیه کرده‌اند و کسی دربارۀ مسیر رسیدن به قله صحبت و کمکی نکرده است. این کتاب همان مسیر رسیدن به قلۀ نماز عاشقانه است. حتما بخونید و اولویت اول مطالعه این روزها قرار بدید.


کتابی دلنشین

مژده: خیلی دلنشینه... کلا نماز و پالایش روح و ذهن نیاز هر آدمیه و این موارد و دلایلشو بزرگان این زمینه خیلی زیبا توضیح و تشریح کردند... ممنون از نویسنده محترم.


نگرش آدم رو نسبت به بندگی خدا و نماز تصحیح میکنه

 به نظرم هرکس با هر سطح و شرایطی باید این کتاب رو بخونه، نگرش آدم رو نسبت به بندگی خدا و نماز تصحیح میکنه، خصوصاً برای نوجوانان و جوانان واجب و لازمه. خودم برای چندین نوجوان و جوان جایزه گذاشتم برای خواندنش، واقعا عالیه، خدا به قلم ایشون برکت بده، بدانم و حتی یک نماز درست بخوانم و بمیرم بهتر از اینه که عمری ندانم و نماز بخوانم و بمیرم...


این کتاب به من یاد داد ...

این کتاب به من یاد داد: حکم خدا حکم حکیمی ست که جز خیر من چیزی نمیخواهد. پس وقتی میگه الان پاشو نماز بخون، اگه الان پانشم و یه ساعت بعد پاشم خودمم که ضرر کردم شددددیییید. پس وقتی آداب میذاره برای نماز یعنی اون آداب برای آدم شدن من روزی 5 بار لازمه... اگه با ادب کامل نمازامو نخونم خودمم که آدم نمیشم. قانعم کرد نماز اول وقت آسون ترین راه واسه آدم شدنه.. منم که آدم شدنم آرزوست. پس خدایا توفیق نماز اول وقت مؤدبانه بده. الهی آمین.


کاربردی و خودمانی و مفید

محمد: کاربردی و خودمانی و مفید برای جوانان و نوجوانان. فرصتی بی‌نظیر برای از نو نگریستن به نمازی که گاه در تکرار عادات از درک لذتش محروم میشویم. بخوانید و به دوستانتان هدیه بدهید.


گر میخواید دیدتون نسبت به نماز عوض بشه و از یکنواختی دربیاید و عاشق بشید حتما این کتاب رو مطالعه کنید

بهنام: اگر میخواید دیدتون نسبت به نماز عوض بشه و از یکنواختی دربیاید و عاشق بشید حتما این کتاب رو مطالعه کنید. سخنران با اعتراف به سختی نماز خوندن، سعی میکنه زوایای مختلف یک نماز رو براتون به نمایش بذاره تا معرفت بیشتری نسبت به این نعمت الهی پیدا کنیم... نکته اساسی این هست که برای نماز خوب خواندن مراحلی رو ذکر میکنه که فکرشم نمیکنی... نماز مؤدبانه محور اصلی بحث هستش نمازی که به دنبال مؤدب ساختن نمازخوان هستش؛ ادب در مقابل دیگران و بالاخص پروردگار، رمز موفقیت هر شخصی که به دنبال کمال نفسش میگرده میباشد.


این کتاب راه حل هم ارائه داده

ما خیلی چیزا راجع به اینکه یک نماز باید چجوری باشه و چه کارهایی باید بکنیم و نکنیم رو میدونیم. این کتاب خیلی از دانسته‌ها و ندانسته‌هامونو اومده سازماندهی کرده و با زبون خودمون با خودمون صحبت کرده و استفاده از کلمات سنگین فلسفی و عربی در متن فارسی اون پرهیز شده. و خیلی از دغدغه‌هامون و بهونه‌هامونو برای نماز خوندن یا با تاخیر خوندن اونو بررسی کرده و نگفته فقط این کارو باید بکنیم یا نکنیم و جدا از نصیحت راه حل هم به نظرم ارائه داده. خلاصه اینکه انگار اومده ایرادای کارایی که بعضاً فکر میکنیم درست بوده را بگیره.


روان و جذاب

صمدی: روان و جذاب، خیلی راحت مقصود رو میرسونه و تاثیرگذاره، نصفشو خوندم، چند روزه شروع کردم نمازمو اول وقت میخونم، سعی میکنم بیشتر دقت کنم. ان شاءالله منم بتونم یه روزی نماز خوب بخونم.


حرفای تکراری و شعاری نداشت.

نسرین: دید جدید و جالبی دربارۀ نماز داشت. حتی اگه نماز نمیخونیم و اگه حالشو نداریم و هر ازگاهی نماز دست و پا شکسته میخونیم. حتما حتما این کتاب رو بخونیم. حرفای تکراری و شعاری نداشت.


این کتاب بهترین هدیه‌ای بود که خدای مهربان میتونست به این بنده ی ناچیز بده

من به طور اتفاقی با کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم آشنا شدم، فکر میکنم بهترین هدیه‌ای بود که خدای مهربان میتونست به این بنده ی ناچیز بده. من همیشه مطالب و صحبتهای استاد پناهیان رو دنبال میکنم کتاب رو تو کتابخانه ی محل خدمتم دیدم و همان روز مقداری از کتاب رو همونجا خوندم برام جالب بود و چون نویسنده آقای پناهیان بودن تصمیم گرفتم کتاب رو امانت بگیرم. من حدود 45 سال دارم. میتونم به جرأت بگم که نمازی که بعد از مطالعه این کتاب خوندم و میخونم متفاوت با سالهای قبل زندگیم هست، من همیشه نماز رو به خاطر اطاعت از خدا و گاهی از ترس جهنم میخوندم. ولی حالا با عشق صحبت با خدا و به خاطر تشکر از خدا میخونم یعنی تازه دارم لذت نماز رو میفهمم و البته بگم به برکت این کتاب و بعد از آن دنبال سخنرانی‌هایی که در مورد نماز بود مثل من نماز را دوست دارم استاد امینی‌خواه و صحبتهای استاد شجاعی رفتم. بعد از مطالعه کتاب چند جلد خریداری کردم و به دوستان و اقوام به نیت وقف در گردش امانت دادم و برای تشویق جوانها و نوجوانهای فامیل تعداد زیادی هدیه خریدم و بعد از مطالعه کتاب بهشون تقدیم میکردم. خدا خیر بده به استاد که انقدر زیبا احادیث رو درکنارهم و با زبانی قابل فهم و جذاب برای ما گفتند و ممنونیم از شما.


در نماز بواسطه کتاب، حضور قلب دارم.

علی: بنده کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم را مطالعه کردم از اونموقع ب بعد هیچ چیز هیچ چیز رو ب نماز اول وقت ترجیح نمیدم جایگاه نماز رو متوجه شدم و گاها در نماز بواسطه کتاب، حضور قلب نیز دارم.


این کتاب از صد تا کلیپ انگیزشی بهتر جواب داد

ساجده: من کتاب نماز خوب رو چند ماه پیش خوندم، چون کنکوری بودم خیلی به انگیزه و روحیه احتیاج داشتم و این کتاب از صد تا کلیپ انگیزشی بهتر جواب داد. تو این کتاب یه دید جدید به نظم و دیسیپلین پیدا کردم که اگه زودتر میدونستم پزشکی رو شاخم بود.


قبلا نماز هام برای رفع تکلیف بود اما الان ...

مهدی: من ۱۶سالمه و تا قبل مطالعه چگونه یک نماز خوب بخوانیم، همیشه با خودم میگفتم نمازی خوبه که حال معنوی خوب داشته باشی (همونطور که تو مدارس بهمون میگفتن) و طبیعتاً وقتایی که حال معنوی نبود، درست و مودبانه نماز نمیخوندم، بلکه فقط برای رفع تکلیف بود. اما بعد از مطالعه کتاب، ادب کاملا برای من جا افتاد و سعی میکنم مودبانه نماز بخونم و ادب نماز و دعا برام اولویت داشته باشه.


ملموس و تاثیر گذار

پریا: این کتاب بی نهااااااااااااااایت تاثیرگذار و بی نهااااااااااااااااااااایت عجیب و بی نهاااااااااااااااااایت ملموس و بی نهاااااااااااااااااایت عالی بود.


کتابی درباره نماز به قوّت این کتاب ندیده بودم

 به قدرت میگم کتابی درباره نماز به قوّت این کتاب ندیده بودم و هرگز هم نخواهم دید.


مطالب کتاب حکیمانه است

احمدرضا: در مورد کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم فقط اینو بگم که بخاطر اینکه مطلب حکیمانست و با حکمت و اخلاص گفته شده تا عمر داریم هرموقع میخواییم نماز بخونیم مطالب کتاب برایمان مرور میشه و نماز خوب می‌خونیم...


کتاب حس قشنگ نسبت به نماز را به من هدیه داد و به نظرم بهترین هدیه در طول زندگیم خواهد بود

رئوف: من یک نوجوانم و به واسطۀ انجمن اسلامی دانش آموزان با این کتاب آشنا شدم. من بعد از مطالعه کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم، حس خوبی به نماز پیدا کردم و هنگام اذان اگر به سمت نماز نروم، در دلم آرام و قرار ندارم و باید نماز را اول وقتش بخوانم. این کتاب حس قشنگ نسبت به نماز را به من هدیه داد و به نظرم بهترین هدیه در طول زندگیم خواهد بود. حقیقتا زندگی من با نماز آرامش میگیرد و از نا امیدی و انرژی‌های منفی اطراف نجات میدهد و راه درست را به من نشان میدهد.


تاثیر شگرفی در نوع نمازخوندنم داشت و احساس میکردم به خدا نزدیکتر شدم

 کتاب بسیار مفید و کاربردی و با بیان ساده و خلاصه بود. تاثیر شگرفی در نوع نمازخوندنم داشت و احساس میکردم به خدا نزدیکتر شدم. به طور غیرمنتظره‌ای زندگیم تحت تاثیر قرار گرفته بود. توی جمع و جلوی دوستان و محل کار ناخواسته حرفای خوبی به زبون میاوردم که خودمم تعجب میکردم و همشو از برکت نماز و تغییر نوع نمازخوندنم بواسطه این تکنیک‌های عالی استاد میدونستم. گرچه متاسفانه درگیر روزمرگی شدم و مدتی از صبر و تلاش در راه بهتر نماز خوندن دست کشیدم ولی مشتاقم دوباره اون روزهارو برای خودم تکرار کنم. کتاب برای چندنفری هم هدیه دادم که اونا هم تعریفشو میکردن.


سخت جذب یه کتابی میشم، ولی به جرئت می‌تونم بگم که این کتاب نه تنها برای من،بلکه برای همه میتونه بهترین کتاب و تجربه مطالعه باشه

هروقت کتاب می‌خونم معمولا یک‌پنجمش رو به‌زور میخونم و میذارمش کنار... سخت جذب یه کتابی میشم، ولی به جرئت می‌تونم بگم که کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم نه تنها برای من،بلکه برای هممممه میتونه بهترین کتاب و تجربه مطالعه باشه و جذابیت و عالی بودنش وقتی بیشتر و کامل میشه که بعدش زندگی خواننده عوض میشه...خودم قبلاً نماز رو برای رفع تکلیف می‌خوندم ولی الان واقعا میدونم که حداقل نصف بیشترش فقط به عشق خداست.


این کتاب برای من مثل یک زلزله بود و شاید هم یک خونه تکونی برای قلبم

این کتاب برای من مثل یک زلزله بود و شاید هم یک خونه تکونی برای قلبم. خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم و تونستم مسیر زندگیم رو پیدا کنم، بدونم چه جوری نماز بخونم، چه جوری توجه داشته باشم سر نماز. خیلی سخنان استاد پناهیان عزیز دلنشین بودند مخصوصاً اونجایی که به صورت خودمونی نوشته بودند و مسائل را توضیح داده بودند.


وقتی تمومش کردم شروع کردم به گریه کردن که چرا اینقد زود تموم شد

من اینقدر این کتاب رو دوست داشتم که وقتی تمومش کردم شروع کردم به گریه کردن که چرا اینقد زود تموم شد واقعا کتاب عالی بود و خیلی تاثیر داشت تو نماز خوندن من.


کیفیت نماز بعد از مطالعه کتاب به طرز چشمگیری بالا میره.

یک بار خوندم، یک بار هم مجددا مطالعه کردم و برای دوستام خلاصه‌اش رو فرستادم. هم دید درست و واقعی به نماز رو نشون میده و هم کیفیت نماز بعد از مطالعه کتاب به طرز چشمگیری بالا میره... خدا ان‌شاءالله به استاد و به شما که این کتاب رو تدوین کردین خیر بده.


بهترین کتاب

بهترین کتابی بود که توی زندگیم خوندم.


بسیار ساده و در عین حال خیییلی مفید

یک کتاب بسیار ساده و در عین حال خیییلی مفید. اگر بخوام بگم مهم‌ترین تاثیرش چی بوده باید بگم از زمانی که این کتابو خوندم نمازهام همیشه سر وقت بوده و این حاصل نشده مگر به خاطر اینکه این کتاب اهمیت خواندن نماز اول وقت رو به من یادآور شد. این کتاب خیلی خوبی‌های دیگه داره که فقط باید بخونیش تا متوجه بشی. خدایا سراسر زندگی استاد پناهیان رو خیر کن و دلشو در دنیا و آخرت شااد شاد.


روی تک‌تک حرکات نماز و زندگیم تأثیر داشته

عالیه عالی، روی تک‌تک حرکات نماز و زندگیم تأثیر داشته، تمام متنش همیشه توی ذهنم درحال مرور شده.


نماز اول وقت خوندن برام آسون تر شده

بعد از خوندن این کتاب» دید من نسبت به نماز عوض شد+دیگه بیهوده به خودم سخت نمیگیرم+از نمازم به تدریج بیشتر لذت می برم+ نماز اول وقت خوندن برام آسون تر شده + پرواضح میدونم که چه مراحلی پیش رو دارم تا نمازم خیلی مؤثر بشه.... شدیدا توصیه می‌کنم بخونید. ممنون از استاد پناهیان حرفه‌ای و عزیز.


من بعد ازاین کتاب تازه عبادت و درک کوچکی از اینکه چرا نماز میخونیم پیدا کردم

متوجه شدم که برای یک ارتباط عاشقانه اول از همه ادب و احترام در برابر درک کبریایی خدا لازمه اصلی است. و نماز میتونه اون غرور و کبر انسان و در زیباترین نقطه‌اش که سجده است با نگاه و توجه به هیبت جسمی که از بالا به خاک میوفته برای یک معبود رحمن، از بین ببره. من بعد ازاین کتاب تازه عبادت و درک کوچکی از اینکه چرا نماز میخونیم پیدا کردم و نماز مودبانه اصلی‌ترین راه سلوک و تقرب به پروردگاره خصوصاً در سجده‌های مخلصانۀ پنهانیش در نیمه‌های شب.


همیشه فکر میکردم من خیلی آدم بدی‌ام ولی این کتاب نگاه منو به نماز درست کرد.

من این کتابو برای مسابقه کتاب خوانی خوندم ولی خیلی زیاد روم تاثیر گذاشت من همیشه نمازهامو میخوندم ولی همیشه نماز خوندن برام سخت و سنگین بود. همیشه این سوال داشتم چرا اینقدر نماز خوندن برای من سخته؟ همیشه فکر میکردم من خیلی آدم بدی‌ام ولی این کتاب نگاه منو به نماز درست کرد. من خیلی اوقات سخنرانی‌های حاج آقا پناهیان گوش میدم، دقیقاً نکاتی رو میگن که من بشخصه همیشه تو زندگیم باهاشون درگیرم.


دوست داشتم به همه یدونه از این کتاب هدیه بدم.

حقیقتاً مؤثر هست این کتاب نه تنها روی نماز که روی کل زندگی.. مفهوم نماز رو به الگویی از زندگی بیان میکنه و دوست داشتم به همه یدونه از این کتاب هدیه بدم.


بعد از کلی تلاش و شکست بالاخره با لطف خدا اهمیت نماز برام روشن‌تر شده

به تازگی کتاب رو مطالعه کردم،با وجود اینکه قسمتهای زیادیشو قبلاً تو سخنرانی‌های کوتاه شنیده بودم،خوندن این مطالب به صورت سازمان‌بندی‌شده یه چیز کاملاً جدیده! بعد از کلی تلاش و شکست بالاخره با لطف خدا اهمیت نماز برام روشن‌تر شده و میتونم بیشتر به دانسته‌هام عمل کنم. نیم ساعت قبل از اذان با شوق و استرس تپش قلب دارم. فکر میکنم خوندن این کتاب برای همه ضروریه و باید جزو سرفصلهای آموزشی مدرسه باشه.


هروقت حس میکنم داره از کیفیت نمازم کم میشه دوباره شروع میکنم به خوندنش

یکی از فوق‌العاده‌ترین کتاب‌هاست و من سه بار خوندمش و هروقت حس میکنم داره از کیفیت نمازم کم میشه دوباره شروع میکنم به خوندنش، به نماز آدم‌روح میده نه به طوری که بخوای عذاب وجدان بگیری و فلان‌طوری روت کار میکنه که کاملاً گرایش و میل پیدا میکنی و اصلاً دلت میخواد نمازت رو بهتر بخونی.


تو تمام زندگیم اگر یه کتاب درست نوشته بشریت رو خونده باشم همین کتابه

این کتاب عالیه عالیه عالیه. قلب منو که جادو کرد، تو تمام زندگیم اگر یه کتاب درست نوشته بشریت رو خونده باشم همین کتابه. تازه فهمیدم چیزایی که تو زندگی بهم عنایت شده یا همه چیزایی که تو زندگی از دست دادم فقط و فقط بخاطر کیفیت نمازم و اهمیتی هست که براش قائل میشدم. خدا هفت که چی بگم هفتاد پشت نویسنده و دست‌اندرکاران نوشتن این کتاب رو بیامرزه.


بعد از آشنایی با این صحبت‌ها دارم کم‌کم مسیرم و پیدا میکنم

رویا: ممنونم از حاج آقا بابت صحبت‌های خوبشون. من اصلاً نماز نمیخوندم و بعد از آشنایی با این صحبت‌ها دارم کم‌کم مسیرم و پیدا میکنم. از خدا میخوام کمکم کنه تا منم بتونم با نزدیک شدن به خدا به آرامش برسم.


اشتیاقم بیشتر شد

صبا: اشتیاق من را به خواندن نماز بیشتر کرد.


باورم نمیشد که پرسش های پشت کتاب پاسخ قانع کننده داده شده باشه اما، پاسخ ها عالی بود

محمد شهبازی: به شدت از خرید کتاب راضی هستم به چند دلیل. 1. اینکه وقتی میخواستم این کتاب رو بخرم اول باورم نمیشد که پرسش های پشت کتاب پاسخ قانع کننده داده شده باشه اما، پاسخ ها عالی بود. 2. اینکه لحن و گفتار به شدت گیرا و دوستانه و عامیانست انگار یک دوست یا برادر داره بهت توصیه هایی میکنه و درکش میکنی. 3. در همون برگ های نخست کتاب تاثیر رو خواهید دید، شک نکنید. 4. لحن به گونه ای است که دلتون نمیخواد کتاب رو زمین بگذارید. 5. کتاب سبک است و دستتون رو خسته نمیکنه و جمع جوره


 

نظرات

من که خودم صوت این جلسات ( چهار یا پنج جلسه هست ) رو گوش کردم وبه دوستانی هم معرفی میکردم این سخنرانی رو  خیلی واقعا عالی بود ،،،این سخنرانی واقعا زیبا بود واقعا هم جاداره چندین بار کل اون رو چندبار گوش بدی کاش آقای پناهیان سخنرانی های بسیار بیشتری با این سبک درباره نماز داشته باشه ( من نمیدونم متن این کتاب چگونه نوشته شده و آیا دقیقا مثل سخنرانی هست یانه ولی خود سخنرانیش یه چیز دیگه اس وبه نظرم هیچ چیز جای اونو نمیگیره ) ،،، در دوره ی مجازی این بحث هم در مرکز مجازی دانشگاهیان شرکت کردم واون جاهم علاوه بر کلیپ های پاور پوینتی متن سخنرانی هم فکرکنم بود و تو اون دوره از این مبحث (چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟؟؟) نمره خوبی هم گرفتم ،،،، چندین بار جا داره این سخنرانی رو گوش کنی و باز دوباره سیر نمی شی و دوست داری یه بار دیگه هم گوش کنی 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...