۰۰/۰۱/۳۰ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | مدعیان معنویت با پیامبر دشمنی کردند!

پیامبر در یک شهر مذهبی و در بین مذهبی‌ها مبعوث شدند؛ مذهبی‌ها! حواستون باشه برای ظهور ...

شناسنامه

 

متن: 

نه اینکه آتئیست‌ها و ملحدین به این معنا که اصلاً خدایی را نمی‌شناسند آمده باشند پیغمبر را بخواهند بکشند. ابدا این‌طور نبود. مدّعیان معنویت و دین‌داری می‌خواستند این کار را بکنند و اقدام هم کردند. مردم زمان پیامبر این خوبی‌ها را داشتند و بعد این جنایت‌ها را کردند. و یک معادلۀ خیلی دقیق است دیگر. ولی ماها عادت کردیم نسبت به مردم دوران پیامبر می‌گوییم بد بودند، نفهم بودند، یک کلمۀ جاهلیت هم شنیدیم....

مجری: بت‌پرست بودند، زنده به گور می‌کردند.

بت‌پرست بودند، آره، زنده به گور می‌کردند.

مجری: همۀ کارهای زشت را همۀ رذائل را داشتند.

بله همۀ رذائل را داشتند. واقعاً این‌طور نبود! اکثر دشمنان درجه‌یک پیامبر گرامی اسلام فامیل‌های پیغمبر بودند. ابوجهل، ابوسفیان، دو تا از اسم‌هاست؛ ابولهب که دیگر عموی پیامبر بود. درست است؟ اینها یک چند نسل قبل‌تر به خودِ رسول خدا می‌رسیدند. و همه هم گفتند، گفتند که آن حرف‌هایی که در مورد عرب خیلی بد و داغون گفته می‌شود، غالباً مال عرب بیابان‌نشین و عربی است که در اطراف مکه بوده، و الّا عرب عدنانی شهری مکه، اینها آدم‌های فرهنگی‌ای بودند. اینها می‌خواستند رسول خدا را قطعه‌قطعه کنند! نه آن عرب بیابان‌نشین و بادیه‌نشین. یک کمی باید تاریخ اسلام را ما دوباره بخوانیم. ذهنیت اکثر مردم که مردم تصور می‌کنند جاهلیت در مقابل پیامبر بوده و جاهلیت یعنی سیاهی مطلق.

مجری: بله دیگر، ظلمت.

آره. این نبوده به هیچ‌وجه این‌جور نبوده.

مجری: یعنی یک سری آدم به‌درد نخورِ گناهکارِ بت‌پرستِ...

ابدا این‌جور نبوده! ببینید حتی من در اشعار آوردم، از توحید مردم. مثلاً یکی از اشعار جاهلی هست اینجا، «الحمدلله لا شریکَ لَهُ مَن لم یقل ها فنَفسَهَ ظَلَمَها...؛ فنَفسَهُ ظَلَما»؛ حمد برای خداست که هیچ شریکی ندارد و هر کسی قائل نشود به این توحید به خودش ظلم کرده.

مجری: این برای کیست؟ برای همان عرب جاهلیت است؟

بله مال عرب جاهلیت است. ببینید این زبان عربی‌ای که باهاش نازل شده مردم باید بفهمند این چیزها را یا نه؟ نگویند الحمدلله ربّ العالمین، آن الله کی بود؟! بعد رسول خدا بفرماید بیاید من اول خدا را برایتان ثابت کنم، بعد خالق را به شما ثابت کنم.

آقا رسول خدا در یک محیط مذهبی اخلاقی آمدند، با همۀ بدی‌هایی که برایشان ذکر می‌شود. در یک شهرِ در جهان معرفی‌شده به عنوان شهر مذهبی ظهور کردند. مذهبی‌ها حواستان باشد برای ظهور! ما نباید دشمنان پیامبر اکرم را به هر بدی‌ای محکوم بکنیم. بعضی از بدی‌ها را اینها نداشتند؛ و خیلی از خوبی‌ها را داشتند.

ببینید آقای ابوجهل، آقا حالا من می‌گویم به خاطر همین‌جوری چون مرد بوده می‌گویم آقا نمی‌خواهم احترام بگذارم؛ وقتی که می‌خواست برود در جنگ بدر شرکت بکند به پردۀ خانۀ کعبه آویزان شد حالا مثلاً تمسّک کرد گفت خدایا این محمد دین جدید آورده و ما دین‌مان قدیمی است. خدایا ما را بر او پیروز کن اگر ما بر حقّیم. پس مناجات هم می‌کردند. کلمۀ الله کلمۀ جدیدی نبوده.

آن قریشی که این همه برای خانۀ کعبه و عبادت و موسم حج که نه در یک ماه دیگری باشد در همین ذی‌الحجه هم بود، بسیاری از رفتارهایشان هم شبیه همین حجّی بود که الآن ما داریم. آنها تازه جنگ‌ها کردند با پیغمبر که پیغمبر را بکشند! ما چه خواهیم کرد اگر امام‌زمان بیاید؟!

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...