۰۰/۰۳/۱۲ چاپ ایمیل و پی دی اف
گفتگو در برنامۀ جهان‌آرا (بررسی مولفه‌‌های فرهنگ سیاسی در انتخابات)

این دروغ است که می‌گویند «کاندیداهای تأییدشده، همه از یک طیف هستند!» / این انتخابات، از دوقطبیِ کاذب اصلاح‌طلب-اصول‌گرا نجات یافته و می‌توانیم از بین چند سلیقه انتخاب کنیم

شناسنامه:

  • زمان: 1400/03/08
  • مکان: برنامه جهان آرا
  • موضوع: بررسی مولفه‌‌های فرهنگ سیاسی در انتخابات
  • صوت: اینجا
بخش‌هایی از گفتگو تلویزیونی علیرضا پناهیان در برنامه جهان آرا با موضوع برسی مولفه های فرهنگ سیاسی را در ادامه می‌خوانید

نفوذی‌های صهیونیست و جریان‌های رسانه‌ای آنها، دوست دارند کشور ما را هم دوقطبی کنند، دوقطبی‌سازیِ کاذب، یک‌نوع دیکتاتوری روانی برای جامعه ایجاد می‌کند که حق انتخاب را برای تنوع بیشتر می‌گیرد.

این دروغ است که می‌گویند «کاندیداهای تأییدشده، همه از یک طیف هستند». این برای دلسردکردن مردم از دقت در انتخاب است و نمی‌گذارد مردم تنوع جدید را ببینند، این جلوگیری از رشد سیاسی جامعه است.

این انتخابات قطعاً یک‌دست نیست. بله؛ نمایندگان برخی جریان‌های سیاسی حضور ندارند اما جریان‌های سیاسیِ متعددی نمایندگانشان حضور دارند؛ جریان‌های مستقل نوپدیدی که نمی‌شود نام‌شان را در بسته‌بندی دوطیفیِ اصلاح‌طلب-اصول‌گرا قرار داد.

یک گروهی، اسم خود را اصلاح‌طلب گذاشتند و اسم بقیه جریان‌های سیاسی کشور را اصول‌گرا گذاشتند و این دروغ بود، چون واقعاً جریان‌های مختلفی در کشور هستند که نمی‌شود همۀ آنها را در یک طیف قرار داد.

این دروغ‌پردازی موجب خفقان روانی شد؛ خیلی‌ها می‌خواستند اظهار نظر یا انتقاد کنند، اما نمی‌توانستند، چون می‌گفتند اگر ما انتقاد کنیم، به ما هم می‌گویند اصول‌گرا!

بعضی‌ها با خودشیفتگی می‌گویند «اگر نمایندۀ ما نباشد تکثّر نیست!» باید به اینها گفت: وقتی شما نیستید، فقط یکی از جریان‌ها نیست و در واقع نمایندگان اصلیِ حفظ وضع موجود در این انتخابات حضور ندارند.

جریان اصول‌گرای سنتی در این انتخابات نماینده ندارد(نمایندۀ جریان روحانیت مبارز که اصول‌گرای سنتی محسوب می‌شوند آقای علی لاریجانی بود) جریان اصلاح‌طلب سنتی هم نماینده ندارد یا نمایندۀ ضعیف دارد.

این انتخابات، از دوقطبیِ کاذب اصلاح‌طلب-اصول‌گرا نجات یافته و می‌توانیم چند سلیقه و چند نگاه مدیریتی متفاوت را کنار هم ببینیم و انتخاب کنیم؛ درحالی‌که دوقطبی‌سازی‌ها و خفقان روانی باعث شده بود اینها در یک طیف دیده شوند.

برخی می‌خواهند به دروغ القاء کنند که در این انتخابات، همۀ نامزدها یکی هستند درحالی‌که ما شاهد کثرت افکار و جریان‌های مستقل هستیم که هرچند وجوه مشترکی باهم دارند، اما وجوه اختلاف زیادی هم دارند، یعنی هم نوع مدیریت‌شان باهم متفاوت است هم نوع نگاهشان به نحوۀ ادارۀ کشور.

مثلاً آقای الف و آقای ب هرکدام اگر دولت تشکیل بدهند دولت‌های‌شان باهم خیلی فرق خواهد کرد، بگذارید این دوقطبی کاذب اصول‌گرا-اصلاح‌طلب و این دیکتاتوری روانی برطرف بشود تا فرق‌های اینها را ببینیم.

اصلاً حضور این افکار تازه، شیوۀ حکمرانی را در دولت تغییر خواهد داد. ولی ما از این بحث‌ها محروم بوده‌ایم؛ فقط به‌خاطر خفقان روانی با ایجاد دوقطبی‌های کاذب و دعواهای جناحی.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...