۰۰/۰۳/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | می‌خواهند با دوقطبی سازی جلوی رشد سیاسی مردم را بگیرند!

آیا کاندیداهای فعلی را می‌شود در دو گروه سیاسی دسته بندی کرد؟

چرا ما بیست سال است در یک بحث سنتی مانده‌ایم؟

شناسنامه

 

متن:

یک گروهی اسم خودشان را گذاشتند اصلاحات، اسم بقیۀ جریان‌های سیاسی کشور را گفتند اصولگرا. خب این دروغ بود. چون جریان‌های مختلفی واقعاً در کشور وجود دارند. درست است؟ نمی‌شد همۀ آنها را در یک طیف قرار داد. درست است؟ جریان‌های مستقلّ منتقد از خودشان را هم اسمشان را گذاشتند اصولگرا و عمداً این کار را می‌کردند. این دروغ‌پردازی موجب خفقان روانی شد خیلی‌ها می‌خواستند اظهارنظر بکنند یا انتقاد بکنند دیگر نمی‌توانستند، می‌گفتند ما اگر انتقاد بکنیم الآن بهمان می‌گویند اصولگرا. درست است؟ ببینید این یک نمونۀ دوقطبی‌سازی دروغ و غلط است.

در این انتخابات می‌دانید چه اتفاقی افتاده؟ از دوقطبی کاذب اصلاح‌طلب اصولگرا انتخابات نجات پیدا کرد، از اسارت رسانه‌ای دروغ‌پرداز نجات پیدا کرده، ما چند تا سلیقه را می‌توانیم در کنار همدیگر ببینیم انتخاب کنیم. کی گفته که عرصۀ سیاست را همیشه باید یک عرصۀ دوقطبی دید؟ کدام دانش سیاسی این حرف را زده؟ بله روش صهیونیست‌ها برای ادارۀ جوامعی که فرهنگ سیاسی‌شان پایین است مثل جوامع مسیحی اروپایی و آمریکایی این کار را می‌کند، یک دوقطبی برایشان درست می‌کند، توی دو قطبش هم آدم خودش را دارد، بعد مردم را با این دو قطب بازی می‌دهد.

همان نفوذی‌های صهیونیست با جریان‌های رسانه‌ای خودشان یا از نزدیک توسط نفوذی‌هایی که دارند به هر دلیل توی هر مرتبه‌ای دوست دارند کشور ما را هم دوقطبی بکنند. خب شما جریان اصلاح‌طلب هستید باشید. خب جریان‌های دیگری هم هستند. بگذارید آنها هم عرض اندام بکنند. نه همۀ آنها را ما یک نام رویشان می‌گذاریم به نام اصولگرا و یک خفقان روانی ایجاد می‌کنیم.

آیا ما بین چند دیدگاهی که مستقل هستند حق داریم انتخاب بکنیم یا نه؟ که وجه مشترکی دارند با هم، ولی وجوه اختلاف زیادی هم با هم دارند. این حقّ انتخاب را چرا می‌خواهند رسانه‌های یک فرقۀ سیاسی از ما بگیرند؟ تا حالا گرفته بودند. یک غوغایی به‌پا می‌شد دفعات قبل! این غوغا الآن نیست. جریان‌های مستقلّ نوپدیدی آمدند نمی‌شود نام اینها را توی این بسته‌بندی دو طیفی قرار داد. اصلاً بعضی از این افراد مثل آقای جلیلی، مثل آقای رضایی، مثل آقای رئیسی، اینها واقعاً سابقۀ سیاسی اصولگرایی ندارند به آن معنای سنتی‌ای که...

مجری: از جناح راست و چپ دهۀ شصت و هفتاد.

خب نیستند اینها این‌جوری نیستند. این تهمت است که بگوییم یک دورهمی است که اینها همه از یک طیف هستند. خب این دروغ است. این برای دلسرد کردن مردم از دقت برای انتخاب است. این جلوگیری از رشد سیاسی جامعه است که نمی‌گذارد تنوع جدید را ببیند.

بعضی‌ها یک خودشیفتگی عجیبی دارند. می‌گویند ما نباشیم نمایندۀ ما نباشد تکثّر نیست. بله یک طیف حضور ندارند اعتراض هم بکنند. دیگران هم می‌توانند به آنها اعتراض بکنند آقا نمایندۀ بی‌مسئله‌تری می‌فرستادید. کم مسئله‌تری می‌فرستادید. حالا این را غیرمنصفانه‌اش می‌کنند، یک دفعه‌ای می‌آیند می‌گویند اصلاً حقّ انتخاب وجود ندارد! حقّ انتخاب وجود ندارد مال وقتی است که شما این دروغ را باور کرده باشید که سیاسیون کشور دو طیف هستند. نه، شما نیستید یکی از جریان‌ها نیست. منصفانه توی روزنامه‌تان بگویید یکی از جریان‌ها حتی به خودتان امتیاز بدهید بگویید یکی از جریان‌های مهم حضور ندارد.

البته واقع‌بینانه‌اش این است که اگر به خودشان هم بگویند مهم، باید بگویند که نمایندگان اصلی حفظ وضع موجود در این انتخابات حضور ندارند. خب اگر داشتند چه اتفاقی می‌افتاد؟ اتفاق مجلس دیگر. همان کسانی که بهشان رأی داده بودند نیامدند رأی بدهند. بودند هم همان‌ها باز هم نمی‌آمدند به اعتراض رأی بدهند. این به خاطر می‌دانید چیست؟ آقا شما به او رأی ندادی. برای چی؟ برای اینکه از دستش ناراحت بودیم، خوب مدیریت نکرد. خب حالا بیا به این طرف رأی بده. اینقدر لولو از اینها درست کردند برای عموم مردم، اصلاً یک عده‌ای از مردم کسر شأن‌شان می‌آید طرف اینها بیایند. این فضای رسانه‌ای مخرّب یکی از نقایص فرهنگ سیاسی جامعه است. آقا اجازه بدهید مردم انتخاب بکنند!

مجری: پس شما این تکثّر را خوب می‌دانید و می‌گویید به رشد مردم منجر می‌شود.

اصلاً تازه باب‌های جدیدی از گفتگو باز خواهد شد. بابا ما اگر اختلاف بین این نامزدها را در نوع عملکرد و نوع نگاهشان برسیم این بحث‌های جدیدی را توی جامعه ایجاد می‌کند. ما چرا باید توی بحث سنتی همیشه باقی بمانیم؟

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...