۰۰/۰۳/۲۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | نتایج عجیب و فوق العاده این انتخابات

سرنوشت باورنکردنی قومی که بیشترین سختی و شکنجه را از طرف فرعون تحمل کردند، و خدا بیشترین معجزات و نعمات را برای نجات به آن ها داد؛ اما در نهایت گوساله پرست شدند!

شناسنامه

 

متن:

من هر موقع این داستان سامری را یادش می‌افتم می‌گویم سامری بابا تو دیگر کی هستی؟! چه کردی تو! آن همه معجزه مردم یادشان رفت! آن همه شکنجه مردم یادشان رفت! عجب هنرمندی تو! آخرشی! مردم را گوساله‌پرست کرد!

 یک قومی هستند بیشترین شکنجه و عذاب از فرعون، بیشترین معجزات الهی در نجات از دشمن، بیشترین معجزات الهی در نعمات، بعد یک سامری می‌آید آش را با جاش برمی‌دارد می‌برد. خب یا رسول الله این ماجرا چیست؟ ما از این حالا چه درسی باید بگیریم؟ به ما چه ربطی دارد؟ رسول خدا و دیگر ائمۀ هدی در روایات فرمودند همان‌جور که قوم بنی‌اسرائیل یک سامری پیدا شد گوساله‌پرست‌شان کرد، دین پیغمبر امّت پیامبر هم بعد از پیامبر بین‌شان سامری پیدا خواهد شد. عجب! خب یا رسول الله، سامری بعد از شما کیست چه‌جوری است؟ روایت‌های متعددی هست، یک روایتش را بخوانم برایت. می‌فرماید سامری قوم موسی شعارش این بود «لا مِساسَ»؛ دست به من نزنید. می‌فرماید اما سامری امّت من بعد از من شعارش چیست؟ «لا قِتالَ»؛ جنگ نیست، جنگ خوب نیست، درگیری خوب نیست. این کارش می‌گیرد.

 ابوموسی اشعری نمایندۀ مذاکره‌کنندۀ امیرالمؤمنین علی(ع) با معاویه شعارش چی بود؟ «لا قِتالَ». یک مدتی است آقایان بعد از انقلاب، بعد از دفاع مقدس، حتی در زمان دفاع مقدس به این طرف یک عده‌ای شروع کردند این شعار «لا قِتالَ» را، این شعارِ آقا بیایید با جهان کنار بیاییم، آقا کی گفته همه‌اش دنیا با ما در حال جنگ است، آقا بیایید صلح بهتر از جنگ است، این را شروع کردند در کشور رواج‌دادن. قوم حضرت موسی اگر راحت می‌توانستند از سامری نجات پیدا کنند، امیرالمؤمنین علی(ع) اگر راحت می‌توانست از سازشکاری ابوموسی اشعری‌ها نجات پیدا بکند، ما هم می‌توانستیم راحت نجات پیدا بکنیم. منتها یک جریانی پیش آمده هی به مردم تلقین می‌کند نه می‌توانیم در صلح زندگی کنیم، می‌توانیم با مذاکره مشکلات خودمان را برطرف بکنیم. با کی؟ با دشمنی که حد ندارد برای جنایت‌کردنش!

 یک آقایی از اساتید دانشگاه، آن زمانی که این خاطره را برای بنده می‌فرمودند معاون وزیر علوم بودند. ایشان می‌فرمودند که ما در یک جلسۀ مذاکره‌ای که با برخی از مسئولین کشور فرانسه داشتیم آن آقا برگشت به ما گفت، زمان آقای هاشمی رفسنجانی. برگشت گفت ببینید، غربی‌ها هیچ‌وقت با شما ایرانی‌ها کنار نمی‌آیند. با اسلام‌تان هم اگر کنار بیایند، با انرژی و هسته‌ای و آن زمان می‌گفت اگر بمب هسته‌ای هم داشته باشید با بمب هسته‌ای‌تان هم کنار بیایند، با نفت و منابع غنیّ انرژی و منابع دیگری که شما دارید که در جهان بعضی‌هایش اول است بتوانند کنار بیایند آقا اینها مستقل مال شما، با یک چیز شما نمی‌توانند کنار بیایند آن هم نیروی انسانی است در ایران. ما غربی‌ها می‌دانیم نیروی انسانی در ایران تربیت بشود آزاد بشود رها بشود جهان را می‌گیرد! ما با این‌ نمی‌توانیم کنار بیاییم. مغزهایی که شما توی ایران دارید در هیچ کجای جهان نیست. ما در حال مبارزه‌ایم. چون با ما در حال مبارزه‌اند. بابا ما در حال مبارزه‌ایم دارند می‌زنند ما را. می‌زنند و فرصت کنند نابود می‌کنند ما را! ما در حال جنگیم! چون با ما در حال جنگ‌اند. ما که جنگ با جهان را نمی‌خواهیم!

 سامری قوم موسی چه‌جور آنها را بدبخت کرد گوساله‌پرست کرد؟ بعد از پیامبر هم سامری قوم اسلام می‌گوید «لا قِتالَ». این جریان سازش را باید چه‌کار کرد؟ باید تک‌تک مردم قیام کنند. مثل همان زمانی که دوران دفاع مقدس بود. ما الآن در حال دفاع مقدس فکری و فرهنگی برای حفظ امنیت و نجات کشورمان هستیم. اگر در این انتخابات ما بتوانیم با یک عملیات پیروزمندانۀ مردمی علیه جبهۀ سازش، علیه جبهۀ دشمن که در حال جنگ هستیم باهاش، بتوانیم مقابله کنیم و بتوانیم این انتخابات را پرشور برگزار کنیم خدا می‌داند که چقدر برد کردیم! اصلاً چیزی فراتر از اصلاح مملکت ما به‌دست خواهیم. چیزی فراتر از آبادانی اقتصاد به‌دست خواهیم آورد. به مردم جهان ثابت کردیم ما از اسارت و بردگی رسانه نجات پیدا کردیم. این حسّ مبارزه را نباید از دست بدهیم. این حسّ جهاد در راه خدا را نباید از دست بدهیم. این انتخابات یعنی مبارزه با بی‌بی‌سی‌چی‌ها، مبارزه با ناامیدکننده‌ها، مبارزه با جریان سامری، مبارزه با ریشه‌های فساد.

نظرات

خیلی سپاس گزارم که اینقدر روحیه زیبا و پرشور حماسی به ما میدید و روحیه همه رو بالا میبرید با این سخنان دقیق و ظرفیتون من گاهی سخن رانی های راعفی پور عزیز هم گوش میدم ولی باید بگم که شما خیلی دقیق تر و عمیق تر توضیح میدید حیفه حتی یه دونه از سخنرانی های شما رو از دست بدیم میدونم آقای پناهیان شما از زمانه ما خیلی جلوتر هستید ولی آقای پناهیان متوقف نشوید انقدر خدا میتونه بهتون معرفت و علم بده که به مخیلتون هم خطور نمیکنه من همیشه دعا میکنم که خدا بیشتر بیشتر به شما حکمت و عشق بده.دوست داریم حاج آقا🤗

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...